اقتصادیفعالان کسب و کار

لیست خلعتی برای خانواده عروس

هدیه دادن همیشه برای همه خوب و زیباست و بین مردم صمیمیت و محبت ایجاد می کند. یکی از نشانه های شکرگزاری، هدیه دادن به مردم است. این باب نیز مربوط به مراسم عقد است که به آن خلعتی می گویند. از آنجایی که تمام خانواده سعی می کنند مراسم را به خوبی در طول عروسی برگزار کنند، رسم خلعتی برای قدردانی از آنها انجام می شود. البته خرید لباس برای همه مرسوم نیست. خرید لباس زنانه و مردانه به سنت های خانواده بستگی دارد. تا انتهای مقاله با سایت مجله امروزه همراه باشید.

عبا چیست؟

خلعتی هدیه ای است که خانواده عروس در روز حنابندون یا پاتختی برای خانواده داماد در مقابل هدایایی که خانواده داماد در زمان عقد برایشان خریده اند تهیه می کنند.

خلعتی به چه کسانی خدمت می شود؟

این هدیه عالی برای والدین، خواهران، برادران و همسران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، خاله ها و عموها و همسرانشان است.

با این حال، خانواده‌ها اغلب این هدایا را فقط برای نزدیک‌ترین افراد خود تهیه می‌کنند و مادربزرگ‌ها، خاله‌ها و دایی‌ها را که منصف و شایسته هستند، باقی می‌گذارند.


لیست خرید عروس و داماد

پارچه، لباس، شال، کت و شلوار از رایج ترین هدایای خلعتی است. البته هر خانواده فقط می تواند یک هدیه تزیینی برای خانه خود داشته باشد.

سعی کنید هدایایی مشابه برای همه اعضای خانواده در یک سطح تهیه کنید تا از حساسیت و سردرگمی اعضای خانواده جلوگیری کنید.

می توانید برای رسم خلعتی هدایای نفیس و خاص تری مانند سکه و سکه طلا برای والدین تهیه کنید. در هر صورت این افراد نزدیک ترین افراد به همسر شما هستند و احتمالا بیشترین تلاش را برای مراسم شما انجام می دهند.

پخت و تزئین هدایا:

بالاخره این مراسم عروسی شماست و همه منتظرند تا ذائقه عروس و داماد را ببینند مخصوصا داماد. سعی کنید هدیه را به زیباترین شکل بپیچید و بپیچید، برای این کار به زمان و حوصله نیاز دارید.

اگر نظر مالی دارید، می توانید این کار را به یک متخصص برای این کار، مانند گل فروشی، بسپارید. اگر این امکان وجود ندارد، کاملاً خوب است، زیرا می توانید خودتان در خانه و با هزینه کمتر با تهیه تزئینات و گل ها این کار را انجام دهید. رسم مادر زن سلام چیست؟

این هدایا در چه روزی داده می شود؟

این هدایا اغلب در خانبندون به خانواده عروس و در پاتختی به خانواده داماد تهیه و اهدا می شود.

آیا پوشیدن پیراهن واجب است؟

فراموش نکنید که هر خانواده آداب و فرهنگ خاص خود را دارد. برخی از آداب و رسوم ممکن است برای شما و خانواده همسرتان مشترک باشد و برخی از آداب و رسوم ممکن است منحصر به فرهنگ یک خانواده باشد. بنابراین سعی کنید شرایط و فرهنگ یکدیگر را درک کنید تا از سردرگمی و مشکلات احتمالی در ازدواج اول خود محافظت کنید.

از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی و مالی موجود، بسیاری از افراد این عمل را به طور کامل حذف کرده اند و یا آن را فقط برای والدین خود تهیه می کنند. پس سعی کنید در مورد برنامه خود با همسرتان به توافق و تصمیم مناسب برسید.

دکمه بازگشت به بالا