اقتصادیفعالان کسب و کار

مدت زمان گرفتن پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه و مقدمه ای بر آن

نزدیکی کشور ترکیه به ایران و کیفیت نسبی زندگی نسبت به ایران سبب شده است که افراد بیشتری برای دریافت پاسپورت ترکیه علاقه مند شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی پروسه اخذ پاسپورت ترکیه و مدت زمانی که برای این کار مورد نیاز است اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان گرامی و مخاطبین عزیز قرار دهیم. در این مطلب به سوالات مطرح شده پاسخ خواهیم داد.

گرفتن پاسپورت ترکیه به چه صورت است؟

مراحل اداری و قانون دریافت پاسپورت ترکیه چیست؟

چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟

گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول می کشد؟

قیمت پاسپورت ترکیه در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

آیا خرید پاسپورت ترکیه امکان پذیر است؟

شما همراهان عزیز می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه گرفتن پاسپورت ترکیه و نیاز به مشاوره در زمینه قانون دریافت پاسپورت ترکیه با موسسه ما تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

پاسپورت ترکیه و شرایط عمومی

کشور ترکیه یکی از همسایه های ایران است و به این دلیل از نظر ادیان شبیه به هم هستند، بخشی از کشور ترکیه در قاره آسیا و بخشی از آن در قاره اروپا واقع شده است به همین دلیل به آن اوراسیایی گفته می شود. . برخی از افراد تمایل به اخذ پاسپورت این کشور هستند، که از راه های مختلفی مانند کار،ازدواج، سرمایه گذاری و … می توان پاسپورت کشور ترکیه را بدست آورد که همراهان نیز (همسر و فرزندان زیر 18 سال) می توان این پاسپورت را اخذ نمایند.

مساحت کشور ترکیه تقریبا 783562 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن 82.003.882 نفر می باشد. تقریبا 75 درصد از جمعیت کشور ترکیه مسلمان هستند. واحد پول ترکیه لیر می باشد.

برای مهاجرت به ترکیه عموما دو گونه تفکر وجود دارد. یکی کسانی هستند که ترکیه را خیلی دوست دارند و دیگر گروه در مقابل اصلا تمایلی ندارند. اما گروه سومی نیز وجود دارد، گروهی که نمی دانند چرا می خواهند مهاجرت کنند و چگونه اقامت داشته باشند؟ نکته مهمی که قبل از مهاجرت باید در نظر داشته باشید این است که وقتی در مورد مهاجرت به یک کشور فکر می کنید، باید عمیق فکر کنید.

در ترکیه علی رغم اینکه آزادی های بیشتری نسبت به برخی کشورها وجود دارد اما باز هم دموکراسی و آزادی کامل رسانه ها و آزادی های دیگر را ندارد. امنیت ترکیه نسبت به کشورهای تراز اول دنیا همچون اتریش و سوئیس، بسیار کمتر است. شاید نسبت به برخی از کشورهای دیگر ترکیه بهتر باشد اما باز هم باید به همه معیارهای کیفیت زندگی توجه کرد.

به عقیده برخی از افراد ترکیه را نمی توان به عنوان مقصد نهایی مهاجرت مناسب دانست اما می تواند یک سکوی پرتاب باشد. تحصیل در این کشور می تواند برای این افراد مناسب باشد. هم چنین خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه نیز می تواند روش مناسب دیگری باشد. با به دست آوردن پاسپورت ترکیه می توانید از امکانات شهروندی و اعتبار پاسپورت این کشور برای سفر یا مهاجرت به سایر کشورها اقدام کنید.

در ادامه با نحوه گرفتن پاسپورت ترکیه از روش های مختلف، مراحل دریافت پاسپورت ترکیه و مدت زمان لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه را توضیح داده ایم.

برای مطالعه راه های مهاجرت به ترکیه می توانید کلیک کرده و اطلاعات کاملی کسب کنید.

اعتبار پاسپورت ترکیه

متقاضیانی که قصد دارند از طریق یکی از روش های مهاجرتی برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کنند باید اعتبار و ارزش این پاسپورت را در نظر بگیرند. چرا که اخذ پاسپورت هر کشوری، مزایایی برای متقاضی به همراه دارد. یکی از نکات مهم جهت اخذ پاسپورت هر کشور، اعتبار پاسپورت در سطح جهان می باشد. که بر اساس اعتبار پاسپورت مزیت های آن مشخص خواهد بود. سفر به آمریکا با پاسپورت ترکیه امکان پذیر است و ایرانی ها می توانند با داشتن شرایط لازم ویزای آمریکا دریافت کنند.

بر اساس آخرین اطلاعیه ها و آمار ارائه شده از سوی سازمان مرکزی اتحادیه اروپا، در خصوص بهترین و معتبرترین پاسپورت های جهان، در بین تمامی کشورها، پاسپورت ترکیه رتبه 38 و هجدهمین گذرنامه در اروپا را به خود اختصاص داده است. بنابراین افرادی که دارای پاسپورت ترکیه هستند می توانند بدون اخذ ویزا به 58 کشور بدون گذراندن مراحل ویزا و امور مربوطه بروند و همچنین می توانند به 45 کشور سفر کنند که به آنها امکان ویزا در بدو ورود را می دهد. تابعیت دوگانه در کشور ترکیه مورد قبول است، این بدین معنی است که  تابعیت قبلی فرد حفظ می شود و تابعیت مضاعف را اخذ می کنند.

با پاسپورت ترکیه به چند کشور می توان سفر کرد؟

شهروندان ترکیه امکان سفر به 72 کشور جهان بدون نیاز به داشتن ویزا دارند. همچنین دسترسی به 7 کشور مانند عمان و استرالیا دارند که این از طریق ویزای آنلاین می باشد. کشورهای بدون ویزای پاسپورت ترکیه عبارتند از:

مراکش    قطر         باهاما

تونس       فلسطین    گرجستان

آرژانتین باربادوس                 بلاروس

عراق       دومینیکن                آنتیگوا و باربودا

اردن        اندونزی ایران

لیبی         آلبانی       ژاپن

کلمبیا       هنگ کنگ              قزاقستان

قرقیزستان               ازبکستان                 سنگاپور

بوسنی و هرزگوین                 اوکراین   سنگال

آفریقای جنوبی        کره جنوبی              میکرونزی

هندوراس                 سنت کیتس و نویس                بولیوی

هائیتی     موریس    مالزی

سنت وینسنت و گرانادا           پادشاهی اسواتینی   مغولستان

برزیل      بوتسوانا بلیز

مونته نگرو             پاناما        گامبیا

ماکائو      تایلند        صربستان

وانواتو ونزوئلا      رینادا و تاراگو        اروگوئه

سنت لوئیس سائوتومه و پرنسیپ           فیلیپین     پرو

مولداوی مقدونیه    ماکائو

پاراگوئه نیکاراگوئه              کوزوو

برونئی شیلی           جامائیکا   السالوادور

بوتسوانا گواتمالا   کاستاریکا

اکوادور   فیجی        —

شهروند ترکیه ای که دارای پاسپورت ترکیه است می تواند با صدور ویزای فوری در بدو ورود به بیش از 42 کشور جهان وارد شود. از جمله این کشورها می توان موارد زیر را نام برد.

سنت لوئیس سائوتومه و پرنسیپ           فیلیپین     پرو

مولداوی مقدونیه    ماکائو

کیپ ورد                 گینه بیسائو              موزامبیک

سورینام   مالدیو      ماداگاسکار

سیشل      توگو        جزایر مارشال

ارمنستان                 پالائو       کامبوج

نپال         زامبیا       زیمباوه

کویت      بحرین     کومور

دومینیکا موریتانی                 تیمور شرقی

آذربایجان                 تایوان      ساموآ

اوگاندا     ساحل عاج               تانزانیا

سودان     تونگا       لبنان

تووالو

انواع پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه با توجه به اینکه متقاضی به چه هدفی قصد ورود به ترکیه را دارد، صادر می شود. به طور کلی 4 نوع پاسپورت ترکیه وجود دارد. متقاضیان با توجه به شرایط خود نسبت به اخذ ویزا اقدام می کنند. مدت زمان گرفتن پاسپورت ترکیه بستگی به شرایط فرد و نوع پاسپورت خواهد داشت. انواع پاسپورت ترکیه:

پاسپورت سبز (ویژه)             این پاسپورت مختص وزرای سابق و مقامات دولتی و اعضای مجلس ملی بزرگ ترکیه (پارلمان) است. البته شهرداران ولایات نیز در هنگام ماموریت می توانند برای اخذ این پاسپورت درخواست دهند.

پاسپورت خاکستری (خدماتی)                کسانی که از طرف مؤسسات دولتی وظیفه رسمی باید به یک کشور خارجی اعزام گردند و یا دانشگاهیانی که برای برگزاری یک برنامه علمی و فرهنگی باید در خارج از کشور حضور پیدا کنند و همچنین روزنامه نگاران دارای کارت زرد مطبوعاتی، می توانند از این گذرنامه بهره مند شوند.

پاسپورت سیاه (دیپلماتیک)

اعضای پارلمان، اعضای دیوان محاسبات،  دیپلمات های ترکیه که در سفارتخانه ها و کنسولگری ها خدمت می کنند ، دادگاه قانون اساسی، دیوان عالی اداری، دادگاه عالی رؤسای جمهور سابق و فرمانداران کسانی هستند که شرایط اخذ این نوع پاسپورت را دارند.

گذرنامه قرمز (معمولی)       افرادی که به هر دلیلی نمی توانند برای دریافت سایر پاسپورت ها اقدام کنند از این نوع پاسپورت استفاده می کنند.

مزایای پاسپورت ترکیه

 اخذ پاسپورت ترکیه برای برخی از افراد بسیار مهم می باشد. این کشور ترکیبی از دنیای غرب باستان و مدرن می باشد. پس می توان گفت که دریافت شهروندی ترکیه برای متقاضی مزایایی دارد که عبارتند از:

    دریافت خدمات بیمه و پزشکی

خدمات پزشکی از اصلی ترین مزیت های شهروندی کشور ترکیه است. که پس از اخذ پاسپورت این کشور می توانید به صورت کامل از این خدمات بهره ببرید. به بیان بهتر دسترسی شما به سیستم خدمات بهداشتی ترکیه راحت تر خواهد شد. این بدان معناست که شما و خانواده تان حق دارید از تمام حقوق پزشکی بهره مند شوید. مراقبت های بهداشتی در ترکیه شامل ترکیبی از خدمات بهداشتی خصوصی و عمومی است. مورد مهم دیگری که وجود دارد این است که خدمات اورژانس برای شهروندان رایگان و همیشه در دسترس می باشد.

    زندگی، کار و تحصیل در ترکیه

حق کار، زندگی و تحصیل برای متقاضی و اعضای خانواده وی به عنوان یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به ترکیه در نظر گرفته می شود. هنگام مهاجرت و ورود به ترکیه، تحصیل و آموزش رایگان برای دانشجویان وجود دارد. اگر دانشجو هستید یا بچه دارید، می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. همچنین، استفاده از برنامه های بازنشستگی برای شهروندان این کشور امکان پذیر است.

    ویزای مسافرتی را به راحتی دریافت کنید

شهروندان ترکیه می توانند با داشتن شرایط لازم و ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سفر به ایالات متحده، شینگن و انگلستان اقدام کنند. در صورتی که در یک کشور زندگی می کنید و گرفتن ویزای برخی از کشورها در آن دشوار است، اخذ پاسپورت ترکیه و گرفتن شهروندی این کشور می تواند به شما کمک کند.

به علاوه، می توانید با پاسپورت ترکیه خود از سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها لذت ببرید. این کشورها عبارتند از ژاپن، کره جنوبی، آرژانتین، برزیل و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین. شما همچنین می توانید از بسیاری از کشورهای منطقه بالکان بدون ویزا دیدن کنید.

    دسترسی به ایالات متحده آمریکا با ویزای E-2

طی معاهده ای که ترکیه و ایالات متحده باهم دارند، شهروندان ترکیه اجازه دارند جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری E-2 اقدام کنند. در صورتی که شهروند ترکیه باشید می توانید برای اخذ این ویزا درخواست دهید. این ویزا به شما کمک می کند تا اقامت ایالات متحده را دریافت کنید.

    از زندگی با هزینه های مقرون به صرفه لذت ببرید

نزدیکی ترکیه به اروپا و پایین بودن هزینه های زندگی در این کشور باعث محبوبیت آن شده است. مسکن، غذا و آب و برق در ترکیه ارزان تر می باشد، به خصوص اگر درآمد ارزی داشته باشید.

روش های اخذ پاسپورت ترکیه

راه های گرفتن پاسپورت کشور ترکیه از چند طریق می باشد که با توجه به شرایط فردی مشخص می شود که کدام راه مناسب تر می باشد. در ابتدا برای اخذ پاسپورت بایستی اقامت آن را اخذ نموده و سپس اقدام بفرمایید. در متن زیر راه های اخذ اقامت ترکیه و اخذ پاسپورت آن را بررسی می نمایم. این مقاله توسط تیم موسسه MIE نوشته شده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعا” و قانونا”، حرام و غیر قانونی می باشد.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق کار

یکی از راه های اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه کار می باشد، که به واسطه کار می توان ویزای کاری دریافت نمود . برای اخذ ویزای کار در کشور ترکیه حتما بایستی از یک کارفرما و یا شرکت معتبر در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشید، سپس برای دریافت مجوز کار به وزارت کار ترکیه مراجعه نموده و پس بررسی و تایید مجوز کار صادر می شود.

در ابتدا این مجوز به مدت یک سال می باشد و قابل تمدید خواهد بود، سپس  هرساله به مدت  8 سال  تمدید می شود واقامت کار را در کشور ترکیه می توان بدست آورد. همچنین پس از 10 می توان  تابعیت و شهروندی ترکیه را اخذ نمود. توجه داشته باشید که نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالا می باشد و در سال 2021،حدود 13.4درصد بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری ترکیه را مشاهده بفرمایید.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق تحصیل

یکی از راه های اخذ تابعیت ترکیه تحصیل می باشد. دانشگاه های این کشور به دو دسته تقسیم می شود خصوصی و دولتی که تفاوت هزینه ایی دارند، دانشگاه های دولتی معمولا به زبان ترکی و از هزینه پایین تری نسبت به دانشگاه های خصوصی برخوردارند. برخی از دانشگاه های ترکیه آزمون ورودی دارند که شامل دروس ریاضی، هندسه و زبان و … می باشد که این آزمون ها SAT ، YOS می باشد و جهت ورود به دانشگاه ها برگزار می شوند، که به زبان ترکی و انگلیسی می باشد.

برخی از دانشگاه های ترکیه رنکینگ خوبی دارند و یکی از مقصد های تحصیل دانشجویان ایرانی محسوب می شود. به دلیل عدم نیاز به ویزا و نزدیک بودن مورد انتخاب قرار می گیرد. با تحصیل در این کشور به پاسپورت آن نمی توان دست پیدا کرد ولی پس از تحصیل و کار کردن در کشور ترکیه می توان اقامت و در نهایت پاسپورت را بدست آورد.برخی از دانشگاه های ترکیه را در جدول زیر مشاهده بفرمایید.

                نام دانشگاه های ترکیه (مورد تایید ایران)

1              دانشگاه کوچ Koc university

2              دانشگاه حاجت تپه Hacettepe university

3              دانشگاه استانبول  Istanbul university

4              دانشگاه آنکارا  Ankara university

5              دانشگاه اجه Ege university

6              دانشگاه آتاتورک Ataturk university

    تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی

    دانشگاه های ترکیه هر ساله 4500 نفر از دانشجویان خارجی جذب می کند که در این خصوص سازمان OSYM  هرساله در ماه های آوریل آزمونی تحت عنوان yos برگزار می کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال(8ترم) است. برخی از رشته های تحصیلی محبوی در ترکیه مدیریت، تجارت بین الملل، گردشگری، فناوری اطلاعات می باشد. مدارم لازم جهت درخواست تحصیل در مقطع کارشناس در ترکیه شامل دیپلم و ریز نمرات، رزومه،پاسپورت و مدارک هویتی( شناسنامه) و نمره زبان می

    تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه به دو صورت خصوصی و دولتی می باشد، که تحصیل در دانشگاه های خصوصی معمولا بین 10000 تا 40000 لیر می باشد. در دانشگاه های دولتی این مبلغ بین 1250 تا 650 لیر است. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین یک تا دو سال می باشد.

    تحصیل در ترکیه در مقطع دکترا

    تحصیل در مقطع دکترا در کشور ترکیه به دو نوع می باشد دانشگاه های دولتی و خصوصی، توجه داشته باشید در دانشگاه های دولتی تحصیل به زبان ترکی می باشد. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در این مقطع با توجه به دانشگاه متفاوت است. مدارک به صورت آنلاین تکمیل شود و حتما انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه بایستی ارائه شود.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های معمول دریافت پاسپورت کشور ترکیه سرمایه گذاری در این کشور می باشد که از چند روش امکان پذیر می باشد. هر کدام از این روش ها در نهایت منجر به اقامت و پاسپورت می شود که به آنها می پردازیم:

1-    سرمایه گذاری در سپرده بانکی به مبلغ 500000 دلار

2-    خرید املاک به مبلغ 250000 دلار

3-    از طریق خرید سهام به مبلغ و ارزش 500000 دلار

4-    از طریق خریدن اوراق قرضه به ارزش 500000 دلار

5-    ثبت شرکت و استخدام کردن 50 نفر که از شهروندان ترکیه باشند.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق تولد

قوانین تولد بر دو اصل می باشد، اصل خون و اصل خاک ، اصل خاک و یا قانون خاک مبنی بر این است که کودک متولد شده در خاک کشوری به دنیا آید صرف نظر از اینکه پدر یا مادر تابعیت آن کشور را ندارند به فرزند متولد شده تابعیت و پاسپورت تعلق می گیرد.

برخی از کشور هایی که از این قانون پیروی می کنند آمریکا، کانادا و برزیل هستند، در اصل و قانون خون فرزند متولد شده از پدر یا مادر با تابعیت آن کشور متولد شوند تابعیت به کودک تعلق می گیرد . کشور ترکیه از قانون خون پیروی می کند و حتما بایستی پدر یا مادر تابعیت کشور ترکیه را داشته باشند و به واسطه آن به کودک متولد شده منتقل می شود. البته تحت شرایطی مانند اینکه فرزندی در خاک کشور ترکیه متولد شود ولی والدین آن نامعلوم باشد به آن کودک تابعیت و پاسپورت تعلق می گیرد.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج

یکی از راه های اخذ پاسپورت کشور ترکیه ازدواج می باشد که به واسطه ازدواج با فرد دارای تابعیت ترکی می توان در خواست الحاق همسر را ارائه داد و به اقامت و پاسپورت این کشور دست پیدا کرد. در صورت ازدواج رسمی و غیر سوری  با تبعه ترکیه می توان جهت زندگی به کشور ترکیه وارد شوید و پس از ورود بایستی به مدت سه سال زندگی در کنار هم داشته باشید و پس از آن برای دریافت اقامت و پاسپورت اقدام نمود.

چند شرایط برای ثبت ازدواج وجود دارد که یکی از آنها این است که حداقل سن ازدواج باید 18 سال باشد و گواهی تجرد ارائه شود و همچنین در صحت عقل ازدواج صورت گیرد. با توجه به سخت گیری های اکثر کشور ها در این روش حتما بایستی ازدواج قانونی و غیر سوری باشد.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق پناهندگی

برخی از افراد فکر می کنند یکی از راه های اخذ پاسپورت و اقامت پناهندگی می باشد که این روش صحیح نمی باشد، پناهنده در واقع به شخصی می گویند که به دلیل آزار و اذیت در کشور خود و نداشتن امنیت جانی به کشور دیگری پناه می برد. برای درخواست پناهندگی به کشور بایستی آن کشور عضو کنوانسیون ژنو باشد.

کشور ترکیه یک سری تعهدات نسبت به پناهنده دارد که در واقع مسئولیت افراد پناهنده را از سوی اروپا به عهده گرفته است و تا زمانی که مهاجرت و درخواست پناهندگی به اروپا ارائه شود در این کشور شرایط و ادعای افراد بررسی می شود و در صورت تایید اقامت به پناهندگان تعلق می گیرد. شرایط ایده آل و مطلوبی از نظر امکانات و بهداشت و … برای پناهندگان وجود ندارد و موسسه ملک پور به هیچ عنوان این روش را پیشنهاد نمی کند و اقدامی جهت پناهندگی ندارد. این مطلب صرفا برای آگاهی شما عزیزان می باشد.

برای مطالعه خطرات پناهندگی در ترکیه می توانید نوشتار مرتبط را مطالعه بفرمایید.

گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد ؟

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به کشور ایران و امکان رفت و آمد آسان تر، بسیار مورد توجه ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند قرار گرفته است. اخذ ویزای ترکیه روش های متفاوتی دارد و به طبع در جواب این سوالات که چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟ و گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد؟ باید بگوییم که زمان و چگونگی آن بستگی به شرایط انتخابی فرد برای مهاجرت دارد. اخذ ویزای ترکیه از روش های خرید ملک و سرمایه گذاری، ازدواج و کار امکان پذیر است و برای هرکدام مراحل اداری مخصوصی طی می شود. در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

زمان گرفتن پاسپورت ترکیه از روش خرید ملک

همان طور که گفتیم خرید ملک از اقداماتی است که می توانید برای اخذ پاسپورت ترکیه انجام دهید و آسان ترین روش اخذ پاسپورت ترکیه محسوب می شود. در این روش شما باید با سرمایه گذاری و خرید ملک به ارزش 250.000 دلار آمریکا، اقامت این کشور را دریافت نمایید. شما با خرید ملک با این مبلغ می توانید پاسپورت ترکیه را در کمتر از 1 ماه دریافت کنید. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که به مدت 3 سال، نمی توانید آن را به فروش برسانید.

اما خبر بسیار خوبی که در این نوع سرمایه گذاری وجود دارد این است که هیچ محدودیتی در خرید نوع ملک وجود ندارد. به طور مثال شما می توانید یک ملک تجاری خرید کنید و حتی از آن اجاره به دست آورید و یا می توانید با این مقدار پول چندین آپارتمان خریداری کرده و از آن ها درآمد اجاره ای داشته باشید. آسان ترین روش اخذ پاسپورت ترکیه همچنین می تواند روش به صرفه ای نیز باشد. پس از اخذ پاسپورت این کشور می توانید از مزایای پاسپورت خود استفاده نمایید.

زمان گرفتن پاسپورت ترکیه از روش سرمایه گذاری

در روش گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید بگوییم که شما هم می توانید همان طور که گفته شد از طریق خرید ملک و از طریق ثبت شرکت در کشور ترکیه اقدام نمایید. در این مورد شما باید 50 نیروی ترک را به استخدام شرکت در بیاورید. معمولا با انجام این اقدام دوماه بعد می توانید پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید.

همین طور باید بگوییم که اخذ پاسپورت ترکیه از طریق انتقال سرمایه هم امکان پذیر است. حداقل سرمایه گذاری 500.000 دلار می باشد که این مبلغ می تواند به عنوان سپرده در بانک ترکیه و یا مشارکت در اوراق قرضه دولتی و یا سرمایه گذاری در سهام صندوق انجام شود.

زمان گرفتن پاسپورت ترکیه از روش ازدواج

روش دیگر گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج است. در این روش فرد باید با کسی ازدواج کند که مقیم ترکیه باشد و بتواند ازدواج واقعی خود را به دولت ترکیه ثابت نماید. مراحل اداری گرفتن این پاسپورت به این شکل است که زوجین باید 3 سال زندگی مشترک داشته باشند و بعد همسر می تواند پاسپورت ترکیه را اخذ نماید. در صورت اثبات شدن ازدواج صوری به دولت این کشور اخذ پاسپورت امکان پذیر نمی باشد.

زمان گرفتن پاسپورت از روش کار

برای گرفتن پاسپورت از طریق کار در ترکیه، شما باید یک پیشنهاد کاری از مدیر ترکی داشته باشید. تا بتوانید از این طریق در نهایت به پاسپورت ترکیه برسید. مراحل اداری به این شکل است که مدیر ترک، مدارک شما را به اداره کار کشور ترکیه تحویل می دهد و بعد از بررسی آن ها نتیجه اعلام می شود. بعد از اینکه 8 سال را در ترکیه مشغول به کار بودید و شرایط لازم را داشتید می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. بعد از گذشت یکسال از اقامت دائم می توانید برای تابعیت ترکیه و پاسپورت این کشور درخواست دهید.

مراحل اداری و زمان لازم برای صدور پاسپورت ترکیه

برای دریافت پاسپورت ترکیه باید مبلغی به عنوان هزینه دریافت آن در نظر داشته باشید. قیمت پاسپورت ترکیه در سال ۱۴۰۰ با اعتبار 6 ماهه حدود 45 دلار و اعتبار 10 ساله 145 دلار است. بعد از در نظر گرفتن هزینه، باید مدارک لازم برای این اقدام را به دولت آمریکا و نهادهای مرتبط ارائه کنید و بعد از انجام مراحل اداری و زمان لازم، پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. همان طور که گفته شد مراحل اداری هریک از روش های مهاجرت با دیگری متفاوت است. اما مدارک کلی لازم برای اقدام به شرح زیر است:

  • مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت
  • اصل گذرنامه
  • اصل و کپی شناسنامه متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گردش مالی حساب بانکی
  • مدرک گذراندن زبان ترکی استانبولی
  • ارائه اصل و کپی عقدنامه و یا طلاق نامه متقاضی

مراحل دریافت پاسپورت ترکیه و نحوه ارائه این مدارک با توجه به نوع اقدام متفاوت است. مثلا در مورد اخذ پاسپورت از طریق روش مهاجرتی کاری، رزومه شخص به همراه معرفی نامه کارفرمای قبلی و هم چنین ارائه مدرک زبان ترکی الزامی است. بعد از آماده کردن این مدارک، بهتر است به موسسه مهاجرتی مراجعه کرده و اقدامات لازم را با توجه به نوع اقدام به وسیله وکیل مهاجرتی پیش ببرید.

اینجا ممکن است برای شما سوالی پیش بیاید که گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول می کشد. باید پاسخ شما را این گونه بدهیم که هر کدام از روش ها برای اخذ پاسپورت، زمان مخصوص به خود را دارند. از طریق کار بین 1 تا 2 ماه، واز طریق سرمایه گذاری کم تر از 1 ماه و از طریق ازدواج به مدت 3 سال در صورت صوری نبودن ازدواج برای گرفتن پاسپورت زمان می برد.

در این قسمت به این سوال که تبدیل اقامت ترکیه به شهروندی به چه صورت است؟ پاسخ دادیم. به بیان دیگر، شما می توانید با انجام یکی از اقدامات ذکر شده و اخذ اقامت ترکیه به حقوق شهروندی در این کشور دست یابید. یکی از مزایای مهم شهروندی ترکیه استفاده از خدمات پزشکی در این کشور است.

نکات مهم در باب پاسپورت و شهروندی ترکیه

جهت اخذ تابعیت ترکیه، همانند اکثر کشورهای جهان، باید نکاتی رعایت شود و شرایطی اخذ گردد که در این قسمت موارد مهم آن را بیان می کنیم.

سریع ترین راه اخذ پاسپورت ترکیه، روش خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار است. این روش پرطرفدار ترین روش برای اخذ پاسپورت ترکیه نیز می می باشد.

روش های دیگر اخذ پاسپورت کشور ترکیه، مانند ازدواج، کار و … نیازمند گذشتن حداقل مدت زمان از اقامت در ترکیه و شرایط خاص دیگری می باشد. به طور مثال برای دریافت پاسپورت با کار در ترکیه نیاز است که به مدت 8 سال در ترکیه با یک کارفرمای معتبر کار کرده باشید و تمامی بیمه و مالیات را نیز پرداخت کرده باشید.

در روش های غیر از خرید ملک یکی از مهم ترین  شرایطی که باید برای دریافت پاس ترکیه مهیا شود، سازگار پذیری با جامعه می باشد. به این منظور از شما آزمونی اخذ می گردد. طی  این آزمون، باید ثابت کنید که  در طول دوران اقامت خود در ترکیه، با فرهنگ و قوانین این کشور تطابق پیدا کرده اید. همچنین باید به زبان ترکی، که زبان رسمی کشور ترکیه است تسلط  کافی داشته باشید.

لازم به ذکر است، ارائه گواهی عدم سو پیشینه در مدت اقامت شما در کشور ترکیه می باشد، نقش اساسی در دریافت شهروندی ترکیه دارد. همچنین شما باید ثابت کنید در ترکیه شغل داشته و حقوق دریافت می کنید.

خدمات پاسپورت ترکیه موسسه مهاجرتی  ما

افراد ممکن است به دلایل متفاوتی اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه کنند. همان طور که گفتیم مهاجرت از طرق مختلف به کشور ترکیه امکان پذیر است و شما می توانید با توجه به شرایط خود تصمیم درستی را برای مهاجرت خود بگیرید اما در این مسیر بهتر است که یک وکیل مهاجرتی همراه شما باشد تا راهنمایی های لازم در زمینه اخذ پاسپورت ترکیه و دریافت شهروندی در این کشور را در اختیار شما قرار دهد. ما در موسسه به شما کمک می کنیم که با توجه به شرایط خودتان بهترین راه را برای مهاجرت و اخذ پاسپورت ترکیه انتخاب نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در خصوص پاسپورت ترکیه

✅ چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟

دریافت پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه از 6 راه امکانپذیر است: 1- تحصیل 2- کار 3- سرمایه گذاری 4- ازدواج 5- تولد 6- پناهندگی.

✅ گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر زمان می برد؟

بسته به روش مهاجرتی مدت زمان دریافت پاسپورت می تواند متفاوت باشد اما بطور کلی و در بسیاری از روش ها با حضور 5 ساله می توان پاسپورت این کشور را دریافت کرد.

✅ گرفتن پاسپورت ترکیه از روش خرید ملک چه مدت طول می کشد؟

بعد از خرید ملک به ارزش 250.000 دلار، در کمتر از 1 ماه می توانید پاسپورت کشور ترکیه را دریافت نمایید.

✅ انواع پاسپورت ترکیه کدامند؟

1-پاسپورت قرمز (معمولی)، 2- پاسپورت سبز (ویژه)، 3- پاسپورت آبی 4- پاسپورت سیاه (دیپلماتیک)

✅ آیا خرید پاسپورت ترکیه امکان پذیر است؟

خرید مستقیم پاسپورت ترکیه با اهدای مبلغ مشخصی به دولت ترکیه امکانپذیر نیست اما می توان با خرید ملک در مدت زمانی کوتاه پاسپورت  را اخذ نمود.

✅ با پاسپورت کشور ترکیه به چند کشور می توان بدون ویزا سفر کرد؟

با این پاسپورت می توان به بیش از 100 کشور بدون نیاز به اخذ ویزا و یا با اخذ ویزای فرودگاهی سفر کرد.

✅ آیا سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه بدون ویزا امکان پذیر است؟

بله بیشتر کشورهای اروپایی شهروندان ترک و کسانی که پاس این کشور را به هر نحوی بصورت قانونی اخذ نموده اند را بدون ویزا برای سفر توریستی می پذیرند.

مشاوره دریافت پاسپورت ترکیه

برای اخذ پاسپورت ترکیه و کشور های دیگر نیازمند است که از راه های قانونی افراد اقدام کند و اطلاعات کامل در این خصوص داشته باشد. برای پروسه های اخذ اقامت و پاسپورت بهتر است از وکلای مهاجرت در این زمینه کمک بگیرید که در روند اخذ وقت سفارت، نحوه برخورد با سفارت و ارائه مدارک به صورت صحیح  وکلای مجرب شما عزیزان را در این روند یاری کنند.موسسه ما با داشتن وکلای مجرب شما عزیزان را به صورت رایگان راهنمایی میفرمایند.

سخن پایانی

پاسپورت ترکیه انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز و شرایط خود می توانید نسبت به اخذ آن اقدام کنید. مراحل گرفتن پاسپورت ترکیه به چه صورت است؟ گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول می کشد؟ در این مقاله به این سوالات و سایر سوالات شما در زمینه نحوه دریافتن کردن پاسپورت کشور ترکیه پاسخ دادیم. ، قانون دریافت پاسپورت ترکیه و چگونگی دریافت شهروندی در ترکیه را بیان کردیم.

همچنین انواع اخذ اقامت ترکیه را که شامل سرمایه گذاری، خرید ملک، کار و ازدواج می شود را، بررسی کردیم. در صورتی که قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید و برای اخذ پاسپورت اقدام نمایید، لازم است مشاوره ای در این زمینه دریافت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

به شما توصیه می کنیم که با وکیل مهاجرتی و مشاورین ما در موسسه ارتباط گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره بگیرید. همچنین در قسمت انتهای مقاله در قسمت ثبت نظرات و دیدگاه ها می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و منتظر پاسخ از سمت ما باشید. مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه را می‌توان آخرین و اصلی‌ترین گام در تکمیل پروسه مهاجرت به این کشور دانست. اگرچه پلن مهاجرتی تمام متقاضیان، لزوماً به گرفتن پاسپورت ترکیه منتهی نخواهد شد، اما بالاترین سطح دسترسی به امکانات، موقعیت‌ها و مزایای زندگی در ترکیه، وابسته به دریافت پاسپورت ترکیه است. با توجه تصویب قانون امکان دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک، توجه بسیاری به گرفتن پاسپورت ترکیه جلب شده است.

به موازات دسترسی به سطح بالای مزایا که در گرو دریافت پاسپورت ترکیه است، این پروسه به‌نسبت چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد که بدون اتکا بر مشاوره کافی و کسب اطلاع از سوی افراد مطلع این حوزه، عبور از آن‌ها بسیار سخت است.

بدلیل تغییر قوانین دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک در سال های اخیر و تسهیل قوانین مهاجرت، سیلی از سرمایه گذاران و مهاجران به سوی این کشور به راه افتاده اند که بتوانند علاوه بر استفاده از سطح بالای امکانات زندگی و بهره مندی از رشد سریع اقتصادی چشمگیر، پاسپورت ترکیه را با خرید ملک بگیرند و آینده ای روشن را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

در این مقاله، سعی شده که به تمامی نکات مبهم ذهن شما پاسخی روشن و دقیق داده شود تا قادر باشید با داشتن اطلاعاتی بروز و کامل، در مسیر مهاجرت و سرمایه گذاری، قدمهای درستی برداشته و تا سر حد امکان کمکی کرده باشیم که با انتخابی درست، بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

در ادامه این مقاله علاوه بر آشنایی با موقعیت جهانی کشور ترکیه، آگاهی از ارزش و اعتبار بین المللی پاسپورت ترکیه و مزایای آن، اطلاعاتی راجع به روش ها و شرایط دریافت پاسپورت از طریق ملک به عنوان آسان ترین و سریع ترین راه ممکن را خواهید یافت. ما سعی کرده ایم که با توجه به سوالاتی که روزانه با آنها روبرو می شویم تا حد امکان پاسخی کامل یه سوالاتی که در ذهن شماست داده باشیم.

ارزش پاسپورت ترکیه

از اصلی‌ترین پرسش‌هایی که معمولاً متقاضیان دریافت پاسپورت ترکیه دارند، این است که ارزش پاسپورت ترکیه و مزایای آن چیست؟ پاسخ این پرسش به طور قطع، در میل متقاضیان برای دریافت پاسپورت ترکیه، مؤثر خواهد بود. اگر شما هم در این رابطه کنجکاو هستید، باید بدانید که پاسپورت ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای همجوار از جمله ایران، ارزش به‌مراتب بیشتری دارد. پاسپورت ترکیه از حیث قدرت و اعتبار، 38 امین پاسپورت برتر جهان و در بین بیست کشور برتر اروپا قرار دارد.

با پاسپورت ترکیه به چند کشور میتوان سفر کرد؟

شما با دریافت پاسپورت ترکیه می‌توانید به 72 کشور جهان بدون نیاز به روادید (ویزا) سفر کرده و برای 46 کشور دیگر نیز، به محض رسیدن به مقصد، ویزای خود را سریع و بدون مانع بگیرید. با این وجود، پس از دریافت پاسپورت ترکیه، در مجموع برای سفر به بیش از 118 کشور جهان با هیچ مانعی مواجه نخواهید بود.

اخذ پاسپورت ترکیه

گرفتن پاسپورت ترکیه، به طور تلویحی به معنای اخذ امتیاز شهروندی این کشور است. پس با این وجود، شرایط دریافت پاسپورت ترکیه، در اصل همان شرایط اخذ امتیاز شهروندی ترکیه است.

حال با در نظر داشتن این موضوع اجازه دهید دایره پوشش پرسش خود را تا حدی اصلاح کنیم؛ شرایط اخذ امتیاز شهروندی که منجر به گرفتن پاسپورت ترکیه خواهد شد، چگونه است؟ البته پیش از آن به یکی دیگر از پرسش‌های رایج این حوزه پاسخ می دهیم.

قدرت پاسپورت ترکیه

قبل از هر چیز درباره قدرت پاسپورت ترکیه، باید به این نکته اشاره کنیم که قرار دادن کشورها بر اساس رتبه توسط موسساتی معتبر در دنیا صورت میگیرد. بر طبق آخرین گزارشی که موسسه بین المللی “هیلی و شرکا” در سال 2021 اعلام کرده، پاسپورت ترکیه در رتبه 53 جهان قرار گرفته است و پاسپورت ژاپن برای چهارمین سال متوالی بعنوان قوی ترین پاسپورت جهان با امکان سفر به 191 کشور بدون ویزا قرار دارد.

در حال حاضر با پاسپورت ترکیه میتوان به 118 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد. در امسال با وجود تنش های ترکیه با فرانسه و قبرس، آنگلا مرکل طرح آزاد کردن ویزای شینگن برای اتباع ترک را به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که باید منتظر ماند و دید که پرتقال بعنوان رییس جدید این اتحادیه چه مسیری را در پیش میگیرد.

بدیهی است تایید و اجرای طرح معافیت نیاز به ویزای شینگن برای اتباع ترک، تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن قدرت پاسپورت ترکیه در آینده نردیک خواهد داشت و ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه چند برابر خواهد شد.

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه

بعضی بر این باورند که روش مقایسه و رتبه بندی کشورها براساس تعداد کشورهای بدون نیاز برای مسافرت اتباع آن کشورها، روش درستی نیست چون این رتبه بندی ها نشانه رشد اقتصادی در این کشورها نبوده و تنها براساس روابط دیپلملتیک و سیاسی تعیین می شود.

مطمئناً اگر نگوییم که تمامی آسایش و رفاه مردم یک کشور را، مراوده با بقیه مردم دنیا و چگونگی روابط دیپلماتیک آن کشور معین میکند، ولی یقیناً تاثیر بسزایی در آن دارد. حال به روشن نمودن وضعیت اقتصادی ترکیه می پردازیم تا از این طریق به میزان ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه برسیم.

نقش اقتصاد ترکیه در ارزش پاسپورت ترکیه

برای بررسی اقتصاد ترکیه، باید به آمار و ارقام مستدل رجوع کرد. بر طبق آمار رسمی، اقتصاد ترکیه با وجود شیوع ویروس کرونا، در 3 ماه سال 2021 فراتر از انتظار ظاهر شده و برای سومین بار پیاپی با رشد بالای 70% بزرگ تر از قبل شده است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه، از رشد 1.3 درصدی برخوردار بوده است که تحت تاثیر رشد تولید، صنعت، خدمات و بازار ملک ترکیه صورت گرفته است.

پیش بینی ها حاکی از این است که این رشد در سال 2022 با 4.4 درصد رشد همراه باشد.

ترکیه با قرارگرفتن در قاره اروپا و آسیا، این فرصت را پیدا کرده که رشد سریعی را تجربه کند و این در حالیست که سرمایه گذاری و رشد زیرساخت های این کشور، از سالهای دور درحال اجراء بوده است. تسهیل و تغییر قوانین در بسیاری از زمینه ها سبب شده که سرمایه گذاران به اقتصاد ترکیه اعتماد کنند.

تعامل ترکیه با اقتصاد جهانی باعث شده که بیشتر کارخانجات خودروسازی جهان از جمله تویوتا، رنو و پژو، کارخانجات خود را در ترکیه به راه اندازند. حمایت وسیع از کشاورزی و صادرات ترکیه باعث شده که این کشور در صدر تولید و صادرات محصولات بسیاری از جمله فندق، کشمش و غیره قرار بگیرد.

با توجه به تغییرات اساسی جهانی در دو دهه اخیر از جمله بالا رفتن جمعیت جهان و تغییرات سیاسی مانند شکل گیری اتحادیه اروپا؛ نقش بعضی از کشور ها بدلیل پارامترهای مختلف، تغییر یافته و حضور آنها در عرصه جهانی بسیار پررنگتر از گذشته شده است که از مهمترین این کشور ها، ترکیه است. از این رو اعتبار پاسپورت ترکیه روز به روز افزایش یافته و در حال حاضر ارزش پاسپورت ترکیه در جهان در بین بقیه کشورها در رتبه 31 قرار گرفته است.

اهمیت استراتژیک ترکیه در ارزش پاسپورت ترکیه

اهمیت استراتژیک ترکیه در موقعیت حال حاضر جهانی را میتوان بطور کلی در 3 مرحله بررسی کرد:

  • موقعیت ژئوپلیتیک ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن به عنوان پل بین شرق و غرب در زمینه تجارت جهانی و جمعیت جوان، پویا و تحصیل کرده با تنوع فرهنگی
  • تحولات اقتصادی در حال رشد ترکیه با بازده بالا در سرمایه گذاری و وجود زیر ساخت های پیشرفته فنی آن در زمینه حمل و نقل و انرژی
  • اوضاع سیاسی و فرهنگی ترکیه با داشتن بازار بزرگ منطقه ای و داخلی، ارتباط تجاری قوی و وجود توافق نامه اتحادیه گمرکی و تجاری با اتحادیه اروپا

ترکیه در سال 1987 درخواست خود را مبنی بر عضویت در اتحادیه اروپا ارائه داد و در سال 1999 اتحادیه اروپا، ترکیه را به عنوان کاندیدای رسمی خود اعلام کرد.

با پررنگ شدن نقش ترکیه در معادلات اقتصادی و امنیت جهانی و منطقه خاورمیانه، قدرت چانه زنی ترکیه در مسائل سیاسی و نقش آفرینی آن در حل بحران های جهانی روز به روز بیشتر شده که خود از عوامل بالا رفتن ارزش پاسپورت ترکیه شده است.

با پاسپورت ترکیه کجا میتوان رفت؟

مطمئناً یکی سوالاتی که در ذهن همه کسانی که میخواهند پاسپورت ترکیه را بعنوان پاسپورت دوم بگیرند این است که کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه چه کشورهایی هستند و با پاسپورت ترکیه به چه کشورهایی میتوان سفر کرد.

جهت دانستن اعتبار پاسپورت ترکیه، بهتر است نگاهی به جدول زیر داشته باشیم تا متوجه شویم که چه کشورهایی برای ورود با پاسپورت ترکیه ویزا نمی خواهند و چه کشورهایی در زمان ورود ویزای فرودگاهی را صادر می کنند. با نزدیک شدن امیدها به ورود ترکیه به اتحاد اروپا، بسیاری از کشورهایی که در حال حاضر برای ورود تبعه ترک، نیاز به ویزا دارند به لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا انتقال می یابد که همین امر باعث بالاتر رفتن اعتبار پاسپورت ترکیه خواهد شد.

بدون ویزا               ویزای فرودگاهی/الکترونیکی                نیاز به ویزا

آلبانی: 90 روزه     ارمنستان: 120 روزه             الجزایر

آندورا: 90 روزه    بحرین: 14 روزه    آنگولا

آنتیگوا و باربودا: 180 روزه                بنگلادش: 30 روزه                استرالیا

آرژانتین بنین: 30 روزه       اتریش

آذربایجان: 90 روزه               کامبوج: 30 روزه   بلژیک

باهاماس: 8 ماهه     کاپه‌ورده بوتان

باربادوس: 6 ماهه   کومور – کوموروس              بلغارستان

بلاروس: 30 روزه                 ساحل عاج: 3 ماهه                 بورکینافاسو

بلیز: 90 روزه        جیبوتی: 31 روزه ببوروندی

بولیوی: 90 روزه اتیوپی: 90 روزه    کامرون

بوسنی: 90 روزه   گابن: 90 روزه       کانادا

بوتسوانا: 90 روزه                 گینه: 90 روزه       آفریقای مرکزی

برزیل: 90 روزه    گینه بیسائو: 30 روزه            چاد

ببرونئی: 30 روزه                 کنیا: 90 روزه        چین

شیلی: 90 روزه      کویت: 90 روزه     کنگو

کلمبیا       لائوس: 30 روزه    کرواسی

کاستاریکا: 90 روزه               لبنان: 3 ماهه          قبرس

دومینیک: 21 روزه               لسوتو      چک

دومینیک: 90 روزه               ماداگاسکار: 90 روزه             دانمارک

اکوادور: 90 روزه                 مالاوی: 90 روزه   مصر

ال‌سالوادور: 3 ماهه                مالدیو      گینه استوایی

اسواتینی: 30 روزه                جزایر مارشال: 90 روزه       اریتره

فیجی       موریتانی                 استونی

گامبیا       مکزیک: 30 روزه                 فنلاند

گرجستان                 –             فرانسه

گواتمالا   –             آلمان

هائیتی: 90 روز     –             غنا

هندوراس                 –             یونان

هنگ‌کنگ               –             گرنادا

اندونزی –             گویان

ایران       –             مجارستان

جامائیکا   –             ایسلند

ژاپن        –             هند

اردن        –             عراق

قزاقستان –             ایرلند

کره جنوبی: 90 روزه            –             اسرائیل

کوزوو-کوسوو       –             ایتالیا

قرقیزستان               –             جمهوری کیریباتی

ماکائو      –             کره شمالی

مقدونیه: 90 روزه –             لاتویا-لتونی

مالزی: 90 روزه    –             لیبریا

جمهوری موریس    –             لیختن‌اشتاین

مولداوی –             لیتوانی

مغولستان: 30 روزه               –             لوکزامبورگ

مونته‌نگرو              –             مالی

مراکش    –             مالت

موزامبیک               –             موناکو

میانمار(بورما): 28 روزه       –             نائورو

نامیبیا       –             –

سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه

گرچه بعضی از کشورهای اروپایی برای ورود اتباع ترک ویزا نمی خواهند ، ولی گرفتن ویزا برای ورود به کشورهای حوزه شینگن الزامیست که اینکار با سهولت تمام انجام پذیر است.

بیشتر کشورهایی که برای ورود به آنها با پاسپورت ترکیه نیاز به ویزا دارید را 26 کشورحوزه شینگن تشکیل میدهند ولی باید این نکته را یادآور شد که گرفتن ویزای شینگن با پاسپورت ترکیه بسیار آسان و سریع است و درکل اصلا قابل مقایسه با پاسپورت ایرانی نیست.

شرایط اخذ شهروندی ترکیه

مسیرهای متعددی برای اخذ شهروندی ترکیه وجود دارد که محبوب‌ترین آن، اتکا به مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور است. در دو سال اخیر، بیش از پنجاه درصد متقاضیان دریافت پاسپورت ترکیه، روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده‌اند. در خود پلن سرمایه‌گذاری در ترکیه نیز، چندین روش متفاوت وجود دارد. بررسی دقیق جزئیات همه روش‌ها در حوصله این مفاله نیست، اما بد نیست به صورت اجمالی با آن‌ها آشنا شوید.

اخذ شهروندی ترکیه بر اساس قانون خون می باشد و نه خاک که البته قانون خاک فقط در یک مورد خاص منجر به اخذ شهروندی ترکیه می گردد که در ادامه به آن اشاره می نماییم.

قانون خون در اخذ شهروندی ترکیه به چه معناست؟

قانون خون بدین معناست که اگر هر کدام از پدر و مادر ترکیه ای باشند، فرزند آنها هم ترکیه ای محسوب خواهد گردید. در واقع در ترکیه تفاوتی بین مادر و پدر وجود ندارد و هر کدام از آنها که ترکیه ای باشند فرزند آن ها نیز شهروند ترکیه محسوب می گردند.

مشمولین شهروندی ترکیه از طریق قانون خون

با توجه به قانون ترکیه افراد زیر می توانند برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایند:

  1. هر فردی می تواند به واسطه شهروندی پدر و مادرش، شهروندی ترکیه را دریافت کند.
  2. دریافت شهروندی ترکیه به واسطه رابطه شهروندی ترکیه
  3. شهروندان ترکیه می توانند تابعیت ترکیه را برای کودکان زیر 18 سال به واسطه فرزند خواندگی دریافت کنند.
  4. در صورت تولد کودک در کشور ترکیه، اگر پدر و مادر تابعیت این کشور را نداشته باشند، پاسپرت ترکیه اعطا نخواهد شد.

روش‌های مختلف اخذ تابعیت ترکیه

چنانچه به منظور دریافت پاسپورت ترکیه، سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه را انتخاب می‌کنید، در شرایط کنونی شش روش مختلف را پیش روی خود دارید.

1) خرید یک خانه (ملک) با قیمت حداقل 250 هزار دلار

این ساده‌ترین و پرطرفدارترین روشی است که از طریق آن امکان دریافت پاسپورت ترکیه هم وجود دارد. حتی نیازی نیست که این مبلغ را حتماً برای یک واحد و یک ملک پرداخت کنید. با خریدن دو ملک به ارزش 250 هزار دلار، باز هم در این پلن شانس گرفتن پاسپورت ترکیه را خواهید داشت.

2) سرمایه‌گذاری حداقل 500 هزار دلار در بانک‌های مورد تأیید دولت ترکیه

شما می‌توانید با داشتن یک حساب سرمایه‌گذاری در بانک‌های مدنظر دولت ترکیه، ضمن گرفتن سود، پلن مهاجرتی خود را به قصد دریافت پاسپورت ترکیه، پیگیری کنید. دقت داشته باشید که در این روش نیازی نیست لزوماً با دلار سرمایه‌گذاری کنید و موضوعی که اهمیت دارد، این است که مجموع سرمایه‌گذاری شما ارزشی برابر با 500 هزار دلار داشته باشید. البته در سیستم بانکداری کشور ترکیه، میزان سودی که خواهید گرفت، بسته به نوع ارزی که با آن سرمایه‌گذاری کردید، متفاوت است.

3) خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش حداقل 500 هزار دلار

4) خرید سهام شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مورد تأیید دولت ترکیه به ارزش حداقل 500 هزار دلار

5) ایجاد یک کسب‌ و کار جدید با حداقل ارزش 500 هزار دلار

6) ایجاد 50 شغل برای شهروندان ترکیه‌ای

روش های دریافت پاسپورت ترکیه

برطبق قوانین ترکیه این امکان وجود دارد که افراد تابعیت دوگانه داشته باشند. این بدان معناست که شما می توانید همزمان که تابعیت ایرانی خود را حفظ می کنید، شهروندی ترکیه را نیز اخذ نمایید.

برای دریافت پاسپورت ترکیه راه های مختلفی از قبیل داشتن اقامت کار به مدت 5 سال و تقاضای تبدیل آن در انتهای 5 سال به پاسپورت و ازدواج با تبعه ترک به مدت 3 سال وجود دارند که هر کدام قوانین و شرایط مختص به خود را دارند. در سال های اخیر با توجه به تغییر رویکرد دولت ترکیه و اشتیاق برای جذب سرمایه های خارجی، قوانین اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک بسیار تسهیل داده شده است که همین امر باعث رشد تعداد علاقه مندان به این روش مهاجرت به ترکیه شده است.

مزایای تابعیت ترکیه چیست؟

استفاده از مزایای تابعیت ترکیه، از دلایل اصلی سرمایه گذاران و خریداران املاک و مستغلات در ترکیه است. روشهای دیگری نیز برای گرفتن آن وجود دارد، ولی آنچه مسلم است این است که خرید ملک ، تنها روشی است که با آن می توان تابعیت ترکیه را اخذ کرد و همزمان از بسیاری مزایای آن بهره برد. اما با گرفتن آن ، چه مزایایی نصیب شما می شود؟

طبق آخرین آپدیت در سال 2020، پاسپورت ترکیه با امکان سفر بدون ویزا به 121 کشور جهان در مقام 32 در بین پاسپورت تمام کشور های جهان قرار گرفت. از میان این 121 کشور، 72 کشور بدون نیاز به ویزا، 32 کشور ویزای هنگام ورود و 7 کشور با ویزای الکترونیکی امکان ورود به اتباع ترکیه را می دهند.

از مزیتهای شهروندی ترکیه، گرفتن سهل و آسان ویزای سرمایه گذاری دو ساله E2 ایالات متحده آمریکاست.

از جمله مزایای گرفتن پاسپورت ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از تمامی خدمات وسیع درمانی در ترکیه بصورت رایگان
  • تحصیل کاملا رایگان در مراکز دانشگاهی ترکیه
  • استفاده از تمام حقوق و مزایای بازنشستگی
  • استفاده از وام دولتی و بانکی با بهره های پایین در اقساط بلند مدت

دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک

برنامه اعطای پاسپورت با خرید ملک در سیاست بسیاری از کشورهای در حال توسعه، با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی درحال اجراست. آنچه ترکیه را برای سرمایه گذاران جذاب تر می کند این نکته است که برای گرفتن پاسپورت ترکیه، لازم نیست که آنها سالیانه زیادی منتظر بمانند و با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی پیچیده و یادگیری زبان ترکی، در نهایت موفق به اخذ پاسپورت شوند. از این رو دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک از متداول ترین و آسانترین روش در بین سرمایه گذاران است.

در سال های اخیر، سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات، با توجه به رشد جمعیت و هجوم شرکتهای سازنده به این بازار، باعث گردیده که این حوزه بعنوان یک بازار با رشد سریع، بازده بالا و ریسک کم بعنوان محبوبترین روش سرمایه گذاری مورد توجه ترکها و اتباع خارجی قرار گیرد.

با توجه به وضع قوانین جدید و تغییر و تسهیل در بسیاری از قوانین در سال 2018 توسط دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه های خارجی و رشد اقتصادی ترکیه، به اتباع خارجی این اجازه داده شد که با خرید املاک و مستغلات در ترکیه به ارزش حداقل 250,000 دلار، در مدت زمان بسیار کوتاه موفق به اخذ شهروندی ترکیه شوند.

این در حالیست که سال های گذشته این رقم 4 میلیون دلار و بعدها به 1 میلیون دلار کاهش داده  شد. از شواهد پیداست که رقم فعلی 250 هزار دلار برای مدت محدودی باشد و دوباره شاهد افزایش این رقم خواهیم بود. پس بی دلیل نیست که بسیاری این فرصت را غنیمت شمرده و برای اخذ تابعیت ترکیه با خرید ملک اقدام می کنند.

پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه را دارید به صفحات خرید خانه در ترکیه و خرید خانه در استانبول مراجعه کنید.

آیا برای گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک، یادگیری زبان ترکی الزامیست؟

برای گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک، اصلا نیازی به یادگیری زبان ترکی نیست و ظرف مدت حداکثر 3 ماه می توانید تابعیت ترکیه را بگیرید.

برای دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک، سرمایه گذار میتواند ملک خریداری شده خود را اجاره دهد ولی نمیتواند تا مدت 3 سال، نسبت به فروش آن اقدام نماید. نکته جالب این است که پس از 3 سال، سرمایه گذار می تواند پاسپورت ترکیه خود را نگه دارد و با فروش ملک خود، صاحب اصل پول و سود آن که ناشی از رشد سریع بازار املاک بوده است شود.

سوالی که در ذهن بسیاری می باشد این است که اگر در مدت این 3 سال به هر دلیلی تصمیم به فروش ملک خود گرفتید، تکلیف پاسپورت ترکیه شما چه می شود؟

برطبق قوانین ترکیه، چنانچه سرمایه گذار اقدام به دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک کرده باشد و بخواهد قبل از اتمام این 3 سال ملک خود را بفروشد، ابتدا می بایست تابعیت ترک خود را تحویل دهد و پس از آن مجاز به فروش آن ملک خواهد بود.

دریافت پاسپورت ترکیه با خرید همزمان چند ملک

خیلی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند که بجای خرید یک ملک به ارزش 250 هزار دلار، چندین ملک را خریداری کنند. بعضی در حال حاضر تنها می توانند یک ملک به ارزش مثلا 100 هزار دلار را خریداری کنند و در آینده تصمیم دارند که با خرید ملکی دیگر، ارزش ملک های خریداری شده خود را به 250 هزار دلار افزایش دهند و از قانون دریافت پاسپورت با خرید ملک استفاده کنند. در این مورد باید اذعان داشت که با خرید چندین ملک را که ارزش همه آنها به 250 هزار دلار می رسند را می توانید به دولت ارائه دهید ولی باید به چندین نکته توجه داشته باشید:

اولا اینکه قیمت و ارزش ملک با توجه به کارشناسی انجام شده در زمانی که ملک خود را خریداری کرده اید لحاظ می شود و نه در زمان حال. بطور مثال اگر ملکی را 2 سال پیش به ارزش کارشناسی شده 80 هزار دلار خریداری کرده باشید و ارزش امروز ملک 130 هزار دلار باشد، دولت ترکیه این ملک را به ارزش همان 80 هزار دلار در مدارک را می پذیرد و نه 130 هزار دلار. در این موقعیت ملزم به خرید ملکی دیگر به ارزش 170 هزار دلار به بالا هستید که به حدنساب 250 هزار دلار گرفتن پاسپورت برسید.

نکته دوم که بسیار حائز مهم است این است که باید تمامی مراحل خرید در تمامی ملک های خریداری شده را بر طبق قوانین انجام داده و مدارک آنرا بطور کامل، در زمان تقاضای شهروندی ترکیه ارائه کند. بطور مثال باید حتما مدارکی دال بر اینکه تمامی پرداختی به فروشنده و یا صاحبان ملک هایی که خریداری کرده اید، از حساب بانکی شما پرداخت شده را ارائه دهید و هیچ پرداختی نقدی مورد قبول دولت قرار نمی گیرد.

نکته مهم در مورد گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک

بعضی از سرمایه گذاران به دلیل مشاوره غلط مشاوران املاک و به بهانه مشکل بودن باز کردن حساب برای ایرانیان و یا عدم پرداخت مالیات، پول خود را از صراف ها بصورت نقدی می گیرند و آنرا مستقیم به فروشنده و یا شرکت سازنده می پردازند. این در حالی است که برای سند زدن مشکلی پیدا نمی کنند ولی مشکل اصلی زمانی پیدا می شود که آنها می خواهند برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنند و مدارک پرداختی بانکی در دست ندارند که همین امر باعث می شود که موفق به گرفتن پاسپورت ترکیه نشوند.

دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک اقساطی

با خرید ملک به روش اقساطی، تنها زمانیکه کل مبلغ 250 دلار را پرداخت کرده باشید میتوانید برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام نمایید. بطور مثال، اگر ملکی به مبلغ 400 هزار دلار را در اقساط 3 ساله با پیش پرداخت 20% خریداری کرده باشید، در صورتیکه می خواهید که به سرعت درخواست پاسپورت دهید، باید بجای 20%، مبلغ 250 هزار دلار را پرداخت کنید و یا برنامه پرداخت را دنبال کنید تا زمانیکه مبالغ پرداخت شده شما به 250 هزار دلار برسد.

امکان دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک برای تمام اعضاء خانواده

طبق قوانین دولت ترکیه، با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار به همسر و کلیه فرزندان زیر 18 سال تابعیت ترکیه تعلق می گیرد. این بدان معنی است که چنانچه فرزند شما بالای 18 سال باشد و بخواهید که همزمان که با خرید ملک برای خود، همسر و دیگر فرزندان زیر 18 سالتان پاسپورت ترکیه می گیرید، برای ایشان هم اقدام کنید، باید مبلغ سرمایه گذاری خود را 250 هزار دلار دیگر افزایش دهید و ملکی به ارزش 500 هزار دلار و یا دو ملک 250 هزار دلاری خریداری کنید.

گرفتن همزمان چند پاسپورت برای چند خانواده با خرید یک ملک

دانستن این نکته جالب است که با سرمایه گذاری با 250 هزار دلار برای اعضاء یک خانواده میتوان در خواست پاسپورت کرد. مثلا اگر به همراه برادرتان یک ملک 500 هزار دلاری خریداری کنید، هم شما به همراه خانوادیتان و هم برادرتان به همراه خانواده اش می تواند پاسپورت ترکیه اخذ نماید. پس اگر شما و همسرتان 3 فرزند زیر 18 سال داشته باشید و برادر و همسر برادرتان هم 2 فرزند زیر 18 سال داشته باشند، با خرید یک ملک به ارزش 500 هزار دلار، 9 پاسپورت می گیرید.

شرایط دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک

بنابر قانون جدید، شرایط دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک بسیار آسان شده و در حال حاضر بجز ترکیه، این امکان را ندارید که در همان ابتدا در مدت کوتاه 3 ماهه صاحب پاسپورت شوید.

خوشبختانه در ترکیه امکان داشتن تابعیت دوگانه وجود دارد و میتوان همزمان با حفظ تابعیت ایرانی، تابعیت ترکیه را نیز دریافت کرد. شرایط گرفتن پاسپورت ترکیه تنها یک شرط است و آن این است که ملک خریداری شده باید به مبلغ 250 هزار دلار به بالا باشد.

رقم خرید ملک در استانبول یا سایر شهرها می بایست در سند شما قید و با تاییدیه کارشناس رسمی دولت باشد. ارائه مدارک و مستندات برای اثبات پرداخت از حساب شما الزامیست.

از شرایط دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک این است که ملک خریداری شده به ارزش 250 هزار دلار باشد که در مقایسه با دیگر کشورها به مراتب کمتر است. در خیلی از کشورها که قانون اخذ تابعیت با خرید ملک وجود دارد، ابتدا باید ملکی به ارزش 500 هزار یورو به بالا خریداری شود و پس از تقریبا 10 سال زندگی و رفت و آمد درخواست پاسپورت کنید.

نکات مورد توجه برای دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک

در صورتیکه قصد دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک را دارید، باید در زمان خرید ملک به نکات زیر توجه کنید:

  • ارزش ملک خریداری شده باید 250 هزار دلار به بالا باشد و این رقم باید از در سند قید و مبلغ خریداری شده از حساب بانکی پرداخت شده باشد.
  • در مورد خرید قسطی، حتما باید مبلغ 250 هزار دلار از کل مبلغ خریداری شده پرداخت شده باشد.
  • فروشنده ملک باید حتما تبعه ترک باشد و تا 2 دست قبل از او نیز نباید تبعه کشورهای خارجی باشند.
  • درصورتیکه روی ملک خریداری شده پاسپورت بگیرید، نمی توانید تا 3 سال آنرا بفروش رسانید. البته میتوانید آنرا اجاره داده و درآمد دلاری داشته باشید.
  • افراد خارجی حق خرید و یا اجاره بیش از 30 هکتار در ترکیه و اماکن نظامی ترکیه را ندارند.
  • برای دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک نیازی به داشتن وکیل ندارید.

فرق اقامت دائم و شهروندی ترکیه

بسیاری از متقاضیان مهاجرت، در مورد تفاوت بین اقامت دائم و امتیاز شهروندی این کشور سؤال دارند. شباهت زیاد این دو وضعیت البته در سردرگمی متقاضیان بی‌تأثیر نیست. دقت داشته باشید که افراد دارای اقامت دائم ترکیه، هیچ مشکلی برای حضور مداوم در کشور ترکیه نداشته و بدون نیاز به هیچ تدابیر خاصی، می‌تواند بی‌نهایت بار از کشور ترکیه خارج شده و مجدد به این کشور بازگردند.

البته به شرطی که اقامت آن‌ها در خارج از کشور ترکیه بیش از یک سال و بدون علت خاصی، طول نکشیده باشد. بدون نیاز به تمدید مداوم دوره اقامت یا هر پیگیری اداری دیگری، این افراد می‌توانند به زندگی در ترکیه ادامه دهند. این در حالی است که از تمام حقوق یک شهروند ترکیه‌ای به طور تقریبی بهره‌مند هستند. با این حال این پرسش ایجاد می‌شود که  از اساس چرا این دو وضعیت متفاوت ایجاد شده است؟

در پاسخ به این پرسش، توجه شما را به ادامه متن جلب می‌کنیم. افراد دارای اقامت دائم ترکیه، برای گذران زندگی و حضور در این کشور هیچ مشکلی ندارند. اما این افراد، حق بهره‌مندی از قوانین خاص حمایت مالی از مددجویان و نیازمندان، امکان خدمت در ارگان‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی و همچنین حق مشارکت در انتخابات‌های سیاسی را ندارند؛ نه به عنوان رأی‌دهنده و نه به عنوان کاندیدا.

به این موارد باید منع استخدام در ادارات دولتی را نیز اضافه کرد. تمام این موارد و امتیازات، با بدست آوردن امتیاز شهروندی ترکیه به شما تعلق می‌گیرند. اما یک مورد بسیار اساسی و مهم که اهمیت بالای آن باعث شد آن را به طور جداگانه و ویژه‌ای بررسی کنیم.

اخذ پاسپورت ترکیه؛ مهم‌ترین تفاوت

دقت داشته باشید که علاوه بر تمام موارد فوق، یک تمایز مهم بین اقامت دائم و شهروندی ترکیه وجود دارد. فارغ از اینکه مسیر  را انتخاب کرده باشید یا هر پلن دیگری، شما تنها در صورت اخذ امتیاز شهروندی می‌توانید پاسپورت این کشور را داشته باشید. این بدان معنی است که در عمل، در طور مدت زمان داشتن اقامت دائم، شما همچنان شهروند ایران بوده و صرفاً به طور محدود اقامت ترکیه را دارید. اما پس از اخذ امتیاز شهروند و به دنبال آن اخذ پاسپورت ترکیه، شما به طور رسمی و قانونی به یکی از اتباع کشور ترکیه تبدیل می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تمایزها و مزایای اخذ پاسپورت، شناسایی شما در کشورهای خارجی تحت عنوان تبعه ترکیه است. یعنی شما حتی کشورهای دیگر نیز می‌توانید از امتیازات، تسهیلات و روادیدهای ویژه مربوط به شهروندان ترکیه‌ای بهره‌مند شوید. امری که صرفاً با داشتن اقامت دائم ممکن نیست.

مراحل کسب شهروندی ترکیه

کسب امتیاز شهروندی به منظور اخذ پاسپورت ترکیه، با عبور از برخی مراحل روتین و ثابت، امکان‌پذیر خواهد شد. این مراحل به ترتیب زیر است.

1) دستیابی به پیش‌نیاز‌های پروسه

در این مرحله باید بسته به پلنی که دارید، نیازمندی‌های پروسه دریافت پاسپورت ترکیه را برآورده سازید. به عنوان مثال اگر پلن شما خرید ملک است، باید خانه‌ای با شرایط مدنظر دولت ترکیه خریداری کنید. در مورد انواع دیگری از سرمایه‌گذاری نیز باید در مشورت با وکیل خود، به معیارهای مدنظر دست یافته باشید.

2) گردآوری و تنظیم اسناد و مدارک مورد نیاز

در کنار مجموعه اسناد استاندارد، از جمله پرسشنامه تکمیل‌شده، کپی معتبر پاسپورت و همچنین تأییدیه پرداخت و سایر مدارک مربوط به خرید ملک و جزئیات آن، نیاز است که مدارک زیر را نیز به پرونده خود اضافه کنید:

  • تأییدیه نبود سوابق بزهکاران از سوی پلیس(گواهی عدم سوء پیشینه)
  • گواهی محضری مبنی بر موافقت برای بررسی شرایط توسط مراجع دولتی
  • با انتخاب پلن سرمایه‌گذاری مستقیم(غیر از خرید ملک)، باید گواهی‌های بانک در مورد واریز وجه و وضعیت حساب فراهم شوند.

تمام مدارک باید به زبان ترکی ترجمه شده و تأیید مراجع مرتبط را داشته باشند.

3) اخذ اجازه اقامت کوتاه‌مدت ترکیه

این اجازه اقامت در اکثر مواقع با اعتبار دو ساله صادر خواهد شد. اما در پایان این مهلت، بسته به ثبات شرایط شما، قابل تمدید است. هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات تمدید اجازه اقامت کوتاه‌مدت ترکیه وجود ندارد. در برخی موارد جزئی، ممکن است دولت به طور مستقیم، با موافقت مراجع دولتی، اجازه اقامت بلندمدت ترکیه را به طور مستقیم به متقاضیان اعطا کند. برای کسب اطلاع در این مورد می‌توانید به طور مستقیم با ما در ارتباط باشید.

4) درخواست امتیاز شهروندی ترکیه

در دفاتر پیشخوان دولت ترکیه یا هر یک از سفارتخانه‌های آن در کشورهای خارجی، می‌توانید درخواست رسمی خود را بهمراه مدارک لازم ثبت کنید. پس از تکمیل پرونده و شرکت در مصاحبه و تشخیص مراجع مربوطه، وضعیتتان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دقت داشته باشید که بسته به جزئیات اختصاصی کیس، پس از گذشت یک مدت زمان خاص و اقامت در کشور ترکیه، امکان ثبت درخواست برای امتیاز شهروندی را دارید. به عنوان مثال در برخی کیس‌ها با پنج سال و در برخی دیگر با هشت سال اقامت مداوم در ترکیه، این امکان فراهم می‌شود.

5) دریافت پاسپورت ترکیه

مقایسه پاسپورت ایران و ترکیه

در آخرین رتبه سنجی، پاسپورت ایران با یک پله سقوط نسبت به سال 2020، بهمراه بنگلادش در رتبه 101 دنیا قرار گرفت که میتوان از آن بعنوان 10 پاسپورت بی ارزش دنیا نام برد. این در حالیست که ترکیه با 2 پله صعود نسبت به سال 2020، در رتبه 53 دنیا قرار گرفته است. با توجه به چشم انداز پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، این انتظار میرود که پاسپورت ترکیه در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا