اقتصادیفعالان کسب و کار

نحوه کارکرد دستگاه زغال ساز فشرده چگونه است؟

0 تا 100 آموزش تولید زغال فشرده

زغال فشرده، یکی از موادی است که کاربردهای بسیاری دارد. از زغال چوب در شومینه ها، ایجاد شعله برای پخت غذا، ساخت گاز ضد گاز و حتی در آثار هنری و … استفاده می شود. به دلیل کاربردهای فراوانی که زغال فشرده دارد، تولید آن می تواند کسب و کاری سودآور برای شما ایجاد کند. با این حال پیش از شروع هر کاری باید اطلاعات و آموزش های لازم برای آن را کسب کرد. به همین دلیل در اینجا آموزش تولید زغال فشرده، مزایای تولید، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای آن و در نهایت نحوه راه اندازی چنین کسب و کاری را بررسی می کنیم.

زغال فشرده چیست؟

پیش از اینکه آموزش تولید زغال فشرده را شروع کنیم، بهتر است بدانید که زغال فشرده چیست؟ زغال فشرده که به زغال چینی هم معروف است، یکی از رایج ترین انواع بریکت زغال است که با خاک اراه، گرد و غبار چوب و در خط تولید زغال فشرده تولید می شود.

آموزش تولید زغال فشرده

زغال فشرده، رایج ترین نوع بریکت قابل احتراق است که با استفاده از خاک اره ساخته می شود. طی این سال ها، راه اندازی خط تولید زغال، به علت سودآوری بالایی که دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در فرآیند تولید زغال فشرده، مواد اولیه بازیافتی (خاک اره، پودر زغال چوب و پوست گردو) با حرارت و فشار، قالب گیری شده و با قرار دادن این قالب ها در کوره صنعتی زغال به زغال فشرده تبدیل می شوند.

با توجه به میزان هزینه ای که برای تهیه تجهیزات، مواد اولیه، کارگاه یا کارخانه و … صورت می گیرد، در صورتی که بازار فروش مناسبی برای آن وجود داشته باشد، نرخ سود بالایی خواهد داشت و نرخ بازگشت سرمایه بالایی را تجربه خواهید کرد.

یکی از ویژگی های مهم که موجب سودآوری این بازار می شود، طول عمر بالای زغال است. البته راه اندازی هر کسب و کاری علاوه بر ویژگی های مثبت و مزایایی که ممکن است به همراه داشته باشد، مسائل و مشکلات خاصی نیز دارد.

در این راستا می توان به مواردی همچون تامین مواد اولیه با کیفیت، وجود واسطه، کاهش فروش در برخی از روزهای سال، وجود رقبای زیاد، اشاره کرد. با این حال همیشه راهی برای رفع مانع وجود دارد که می توان با طی آن، به موفقیت رسید. شما هم می توانید با کمک مشاوره ها و پشتیبانی های سازه ابتکار ارشد مانعی بسیاری همچون تهیه مواد اولیه با کیفیت، تجهیزات مناسب و دیگر موانع تولید را برطرف کنید.

مواد اولیه و تجهیزات لازم برای تولید زغال

اولین مرحله در آموزش تولید زغال فشرده، آشنایی با مواد اولیه تجهیزات مورد نیاز برای تولید است. شما ابتدا باید بدانید چه مواد اولیه ای نیاز دارید و از چه منبعی باید آن را تامین کنید. چه تجهیزاتی و با چه کیفیتی نیاز دارید و باید آن را از کجا و با چه مقدار هزینه دریافت کنید.

برای تولید زغال فشرده، نیاز به مواد اولیه ای همچون خاک اره، خاک زغال، پوست گردو و ضایعات چوبی است. خاک اره اصلی ترین و مهمترین بخش از مواد اولیه مورد نیاز شما در این فرآیند خواهد بود و باید در خرید آن دقت بالایی به خرج دهید.

نکته مهم در خصوص مواد اولیه، این است که کیفیت این مواد، تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصول نهایی دارد که به دست می آید. به همین دلیل باید آن را از منبعی معتبر خریداری کرد. لازم به ذکر است که ضایعات چوبی ام دی اف یا نئوپان، به عنوان مواد اولیه در تولید زغال کاربردی ندارند.

تجهیزات و ماشین آلات لازم که در آموزش تولید زغال فشرده، باید به آن اشاره کرد شامل موارد زیر است:

  • دستگاه پودرکن و سرند، برای پودر کردن و آسیاب مواد اولیه و جدا کردن مواد زائد از آن
  • دستگاه خشک کن برای از بین بردن رطوبت مواد
  • میکسر برای ترکیب کردن چسب و مواد اولیه
  • اکسترودر برای تولید بریکت یا زغال خام
  • کوره صنعتی برای پختن زغال خام و تبدیل آن به زغال فشرده

همانطور که گفته شد، کیفیت مواد اولیه و تجهیزات تاثیر مستقیمی بر کیفیت زغال و در نتیجه فروش و سودآوری آن دارد. سازه ابتکار ارشد، دقیقا شرکتی است که علاوه بر در دسترس قرار دادن این مواد اولیه، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز، آموزش تولید زغال فشرده را به طور کامل انجام می دهد. شرکت سازه ابتکار ارشد، با سالها سابقه در این زمینه و آشنایی کامل با فرآیند تولید زغال، بهترین مشاوره ها و راهنمایی ها را ارائه می دهد که تضمین کننده فروش شماست.

شرایط تولید زغال فشرده (زغال چینی) چیست؟

عوامل و شرایط متعددی بر روند تولید زغال فشرده با کیفیت عالی تاثیر گذار است که در زیر بدان اشاره می کنیم:

  • فصل
  • میزان خاک زغال
  • رطوبت خاک اره
  • میزان پوست گردو، بادام و …
  • درجه المنت
  • مشعل
  • لوله سینوسی
  • سیلندر

روش های تولید زغال فشرده

تولید زغال فشرده از دور ریز های چوب و پوست گردو، بادام، پسته و … از دو روش سنتی و صنعتی انجام می شود. تبدیل ضایعات چوب به زغال به این شکل است که پس از خرد کردن قطعات چوب و تبدیل آن به پودر مخلوط به وجود آمده را با آب و نوعی چسب طبیعی ترکیب می کنند.

در اثر تحت فشار قرار دادن این مواد و خشک کردن آن زغال فشرده ( چینی ) تولید می شود.

مواد اولیه زغال فشرده چیست؟

سه ترکیب اصلی که شامل خاک اره، پوست گردو یا بادام و خاک زغال هستند، مواد سازنده زغال فشرده می باشند.

خاک اره

از اصلی ترین مواد اولیه که در ساخت زغال چینی مورد استفاده قرار می گیرد، خاک اره می باشد. میزان کیفیت این فرآورده در زغال، کیفیت زغال فشرده را تحت الشعاع قرار می دهد. به عبارت دیگر خاک اره باید مرغوب، بدون رطوبت و حاصل از چوب مناسب باشد تا زغال فشرده نیز از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

پوست گردو

پوست گردو یکی دیگر از فرآورده های مصرفی در فرایند ساخت زغال فشرده می باشد. قابل ذکر است که میزان استفاده از پوست گردو یا بادام در ترکیب مواد اولیه زغال فشرده نسبت به سایر مواد کمتر است.

پوست گردو به دلیل چربی طبیعی که دارد، می تواند در میزان ماندگاری و کیفیت زغال فشرده تاثیر گذار باشد.

خاک کربن ( زغال )

خاک کربن یا خاک زغال نیز فرآورده دیگری جهت تولید زغال فشرده است که با درصدی کم ترکیب مواد اولیه زغال به کار می رود.

فرآیند ساخت زغال فشرده

در مرحله اول ترکیبی از مواد اولیه که شامل خاک اره، پوست گردو و بادام و خاک زغال است، در خط تولید زغال به وسیله آسیاب خرد می شوند. در مرحله بعدی رطوبت این مواد توسط خشک کن گرفته می شود. زیرا کم یا زیاد بودن رطوبت مواد اولیه فرایند تولید زغال دچار وقفه و مشکل می کند.

سپس این مواد اولیه از دستگاه سرند عبور می کند تا از اضافات و ضایعات زدوده شوند تا ترکیبی یکدست به دست آید. در این بخش دستگاه اکسترودر مواد را فشرده و آن را تبدیل به بریکت یا زغال خام می کند.

در مرحله بعدی بریکت ها در کوره قرار می گیرند و پخته می شوند تا محصول نهایی یعنی زغال فشرده به دست آید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا