اقتصادیفعالان کسب و کار

قیمت اجاره ملک دبی چقدر است؟

راهنمای اجاره خانه و خرید ملک در دبی

اسم دبی که را که می‌شنویم تصویر هتل‌های لوکس، مراکز خرید مدرن، ماشین‌های آخرین‌مدل و… پشت سر هم در ذهنمان ردیف می‌شود. دبی بعد از ابوظبی بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی است. شهری در حاشیه خلیج‌فارس که در جنوب ایران قرار دارد و به خاطر همین مسافت کم، مقصد توریستی خیلی از ایرانی‌ها به شمار می‌رود. دبی همیشه گرم است اما در نیمه اول سال گرم‌تر از نیمه دوم آن است. همه مسافران هم این موضوع را می‌دانند؛ اما جاذبه‌های توریستی این شهر به‌قدری زیاد است که گردشگران از کنار هوای گرم آن به‌راحتی رد می‌شوند.

اگر تابه‌حال تصور می‌کردید که تنها گزینه اقامتی شما در دبی هتل‌های لوکس است و با دیدن قیمت آن‌ها از سفر منصرف می‌شدید، باید بگوییم یک خبر خوب برای شما داریم. در اتاقک می‌توانید آپارتمان‌های لوکس و مدرن را با قیمت به‌مراتب کمتر از قیمت هتل اجاره کنید. بااینکه سفر به دبی در دسته سفرهای لوکس قرار می‌گیرد اما در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید با اجاره خانه در دبی هم هزینه‌های سفر به این شهر را به‌طور محسوسی کاهش دهید و هم در یک آپارتمان لوکس اقامت داشته باشید.

اپلیکیشن اجاره خانه در دبی |اجاره آپارتمان مبله در دبی

قیمت اجاره خانه در دبی چقدر است؟

قیمت اجاره آپارتمان در دبی از شبی 8 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا شبی 35 میلیون تومان هم می‌رسد. البته باید حواستان به این موضوع باشد که این بازه قیمت در زمان اوج سفر به دبی مثل تعطیلات نوروز، حراجی‌ها، زمان سال نو میلادی و نیمه دوم سال با سایر روزها متفاوت است. اگر می‌خواهید سفر اقتصادی‌تری به دبی داشته باشید بهتر است در نیمه اول سال به‌خصوص تابستان به دبی بروید. اجاره روزانه خانه دبی هم راه‌حل دیگری برای کاهش هزینه‌های سفر است.

برای رزرو و اجاره آپارتمان در دبی چه کار کنیم؟

برای رزرو و اجاره خانه در دبی کافی است به بخش بالای این صفحه بروید. در این بخش انواع اقامتگاه‌های دبی را می‌بینید و روی کارت هرکدام که کلیک کنید، وارد صفحه اطلاعات آن می‌شوید. در این صفحه جواب همه سؤالاتتان در مورد اقامتگاه را پیدا می‌کنید.

بعد از اینکه وارد پروفایل اقامتگاه شدید، با خیال راحت تصاویر آن را بررسی کنید و خیالتان راحت باشد که عکس‌ها واقعی است؛ چون آن‌ها را تیم تخصصی اتاقک یا مالک ویلا تهیه‌کرده‌اند.

دومین اطلاعاتی که در مورد اجاره خانه در دبی نیاز دارید، امکانات آن است؛ پس کمی در صفحه به سمت پایین بیایید تا امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، حمام، بافت و چشم‌انداز، امکانات آشپزی، سرویس خواب و… را بررسی کنید. یکی از بهترین اطلاعاتی که می‌توانید در پروفایل‌ها به دست بیاورید، امتیازی مسافران قبلی و تعداد افرادی است که اقامت در آن را توصیه کرده‌اند. همچنین نظرات این افراد هم در دسترس است. همه این اطلاعات را کنار بودجه و انتظاراتی که از اجاره آپارتمان در دبی دارید بگذارید تا بتوانید به‌راحتی در مورد اجاره خانه در دبی تصمیم بگیرید.

چرا باید برای اجاره روزانه خانه در دبی اتاقک را انتخاب کنیم؟

  • تنوع آپارتمان‌ها با امکانات و قیمت مختلف در دبی
  • امکان مقایسه اقامتگاه‌های مختلف با یکدیگر به کمک عکس‌ها و قیمت آن‌ها
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • امکان رزرو و پرداخت آنلاین اجاره اقامتگاه
  • پاسخ‌گویی 24 ساعته بدون تعطیلی
  • کنترل کیفی امکانات میزبانی و رفاهی تمام واحدهای اقامتی
  • تضمین بازگشت مبلغ پرداخت‌شده در صورت لغو رزرو و با توجه به قوانین لغو رزرو
  • در اختیار داشتن همه مجوزهای لازم برای ارائه خدمات گردشگری
  • بررسی دقیق و کامل اطلاعات مهمانان و میزبانان

تمام آنچه پیش از اجاره خانه در دبی باید بدانید

با تبدیل دبی به یک کانون بین‌المللی برای تجارت و رشد اقتصادی روزافزون، اجاره‌ خانه در دبی مسئله‌ی بسیار مهمی‌ست که باید به دقت مورد بررسی و ملاحظه قرار بگیرد تا از هر گونه پیچیدگی و هزینه‌تراشی غیرضروری جلوگیری شود.به علت بالا بودن قیمت خرید خانه در دبی بسیاری اجاره خانه را ترجیح می‌دهند به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم دبی اجاره نشین هستند. ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که به قصد شروع یک زندگی جدید، کشور امارات متحده عربی را به عنوان مقصدی مطلوب برای مهاجرت انتخاب کردید.  مهاجرت به امارات و شروع زندگی در مانند مهاجرت به هر کشور جدیدی با مسائل نو و دغدغه‌های مشابهی همراه است.

احتمالا شما هم در مورد هزینه های زندگی در دبی، پیدا کردن یک کار جدید، تحصیل و آینده‌ی فرزندان و از همه مهم‌تر، فراهم آوردن یک ملک برای زندگی یا کار در دبی، سوالاتی دارید. یکی از اساسی‌ترین موضوعات مشترک بین افراد، بحث خرید یا اجاره ی خانه در دبی است. برای اجاره خانه با قیمت مناسب در دبی چه مراحلی را باید طی کرد؟ به چه نکاتی باید توجه کرد؟ به چه مدارکی نیاز است؟ کدام مناطق دبی برای اجاره ویلا یا آپارتمان بهتر هستند؟ و سوالاتی از این قبیل. برای یافتن پاسخ کامل به این سوالات و اطلاعات جامعی که برای اجاره خانه در دبی به آن نیاز دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دبی، رهن یا اجاره ؟

در دبی، چیزی به اسم رهن وجود ندارد و خانه‌ها فقط اجاره داده می‌شوند. روند و قوانین اجاره به طور کلی در هر هفت امارت یکسان است، اما در مورد قانونی کردن قراردادها یا پرداخت سپرده‌ها، ممکن است بین آن‌ها تفاوت‌های جزئی وجود داشته باشد. قراردادهای اجاره خانه در دبی معمولاً یک ساله هستند و در صورت لغو آن جریمه سنگینی اعمال خواهد داشت.

برخلاف خیلی از کشورهای دنیا نیز، اکثر مالکان در دبی اجاره را به‌صورت ماهانه دریافت نمی‌کنند. بسیاری از صاحبخانه‌ها به چک‌های قبل از تاریخ یک ساله و همچنین اجاره بهای سه ماه به عنوان سپرده اولیه نیاز دارند. درواقع، آن‌ها چند برگ چک برای کل اجاره‌ی یک سال از شما دریافت می‌کنند- که ممکن است برای کسی که تازه به دبی آمده است کمی غیرمعقول باشد. همچنین هیچ قانون خاصی برای تعداد چک‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید با مالک در این‌باره مذاکره کنید. اما بهترین حالت این است که کرایه یک سال را جلوتر پرداخت کنید.

دیپازیت چیست؟

علاوه بر مبلغ اجاره، بسیاری از صاحبان ملک ممکن است از مستأجر بخواهند که مقداری پول که معمولاً ۵ درصد کل اجاره یک سال است را به‌صورت امانت به صاحب ملک بسپارند که از آن به عنوان deposit یاد می‌شود.این هزینه نوعی تضمین برای صاحب ملک است که پرداخت خسارت از سوی مستاجر را در صورت واردآوردن خسارت یا آسیب به خانه، ضمانت می‌کند و در صورتی که در مدت سکونت خانه به همان شکل حفظ شود، پس از پایان مهلت قرارداد، حق این را دارید که تمام مبلغ دیپازیت را از صاحب‌خانه درخواست کنید.

هزینه‌های مربوط به اجاره نامه و آژانس ها معمولاً توسط مالک پرداخت می‌شود اما گاها مستاجرین نیز در پرداخت آن شریک‌اند.

نرخ اجاره خانه در دبی و سایر امارات

مسکن در امارات گران است.این بدان معناست که افراد کارگر یا کارمند باید تقریباً نیمی از حقوق ماهانه خود را صرف اجاره خانه کنند. البته بسیاری از شرکت‌های دبی به کارمندان خود مسکن ارائه می‌دهند، اما برخی تنها کمک هزینه‌ای را ارائه می دهند و بسیاری هم چیزی برای این مورد درنظر نمی‌گیرند.هنگام بررسی هزینه‌های مسکن، به خاطر داشته باشید که ابوظبی گران‌ترین شهر است. سپس دبی رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد و شارجه، فجیره و العین همگی گزینه‌های ارزان‌تری هستند.

انواع مختلفی از خانه‌ها در سرتاسر امارات وجود دارد. انتخاب‌ها از آپارتمان‌های بلند، ویلاهای داخل مجتمع های دردار، و خانه‌های شهری متفاوت است.

روش جستجوی میانگین قیمت اجاره خانه در هر منطقه دبی

اگر ساعت‌ها صرف گشتن به دنبال منطقه مناسبی برای اجاره در دبی می‌گردید که با بودجه، سبک زندگی و دیگر ترجیحاتتان نیز همسو باشد، سرویس نقشه مکان‌های موجود برای اجاره (rental location map)، توسط دپارتمان دبی لند (DLD)، کارتان را حسابی راحت‌تر خواهد کرد. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که منطقه مورد نظر، نوع ملک (ویلا یا آپارتمان) و تعداد اتاق‌ها را انتخاب کنید، و سپس نقشه محل اجاره DLD، بدون هیچ هزینه‌ای، میانگین اجاره‌بها در منطقه مسکونی انتخاب شده را نمایش می‌دهد.

طرز استفاده از این سرویس:

  1. 1. به آدرس https://dubailand.gov.ae/en/eservices/rental-index/#/ بروید و گزینه Access this Service را انتخاب کنید.
  2. 2. دسته‌بندی Location Map را انتخاب کنید.

۳. در این مرحله، نقشه دبی و مناطق مسکونی این امارت را مشاهده می‌کنید.

۴. برای پیدا کردن محله مورد نظر خود، نقشه را بزرگ و نزدیک‌تر کنید.

۵. برای مثال، اگر مایل به زندگی در منطقه الحضیبه هستید، این منطقه را روی نقشه انتخاب کنید.

۶. پس از انتخاب منطقه مورد نظر، می‌توانید جستجوی خود را با مشخص کردن اینکه ویلا می‌خواهید یا آپارتمان، و همچنین تعداد اتاق‌ها، مشخص‌تر کنید.

7. روی گزینه Display Result کلیک کنید.

۸. این نقشه، میانگین اجاره‎بها برای خانه‌ای که در محله مورد نظرتان انتخاب کرده‌اید، اعم از استودیو آپارتمان یا ویلای سه‌خوابه، را نشان می‌دهد.

این سرویس تنها تخمینی از میانگین اجاره‌بها در منطقه منتخب شما را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که هزینه نمایش داده شده، هزینه‌های مصرف آب، برق و دیگر قبوض مربوط به مسکن را شامل نمی‌شود.

میانگین اجاره خانه در دبی و ابوظبی

میانگین اجاره در امارات بین ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ درهم (۸۱۰۰ تا ۱۳۶۰۰ دلار آمریکا) در سال برای یک آپارتمان استودیو متغیر است.

اجاره آپارتمان‌های یک و دو خوابه بین ۷۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ درهم (۱۹۰۰۰ تا ۲۷۲۲۰ دلار آمریکا) متغیر است.

متوسط اجاره سالانه آپارتمان در ابوظبی

آپارتمان یک خوابه مجلل : ۱۰۶۶۳۰ درهم (۲۹۰۰۰ دلار آمریکا)

آپارتمان یک خوابه معمولی : ۶۵۷۸۰ درهم (۱۷۹۰۰ دلار آمریکا)

آپارتمان دو خوابه مجلل : ۱۵۳,۱۳۰ درهم (۴۱,۶۹۰ دلارآمریکا)

آپارتمان دوخوابه معمولی : ۹۵,۰۰۰ درهم (۲۵,۸۶۰ دلار آمریکا)

آپارتمان سه خوابه مجلل : ۲۰۰,۶۳۰ درهم (۵۴,۶۲۰ دلارآمریکا)

آپارتمان سه خوابه معمولی : ۱۲۳,۸۹۰ درهم (۳۳,۷۳۰ دلارآمریکا)

متوسط اجاره سالانه آپارتمان در دبی

آپارتمان یک خوابه مجلل : ۹۶,۶۷۰ درهم (۲۶,۳۲۰ دلارآمریکا)

آپارتمان یک خوابه معمولی : ۵۶۲۰۰ درهم (۱۵۳۰۰ دلار آمریکا)

آپارتمان دوخوابه مجلل : ۱۴۰,۰۰۰ درهم (۳۸,۱۱۵ دلارآمریکا)

آپارتمان دوخوابه معمولی : ۷۹,۰۰۰ درهم (۲۱,۵۱۰ دلار آمریکا)

آپارتمان سه خوابه مجلل : ۱۹۰,۰۰۰ درهم (۵۱,۷۲۵ دلارآمریکا)

آپارتمان سه‌خوابه معمولی : ۱۰۵,۰۰۰ درهم (۲۸,۵۸۵ دلارآمریکا)

به خاطر داشته باشید که ابوظبی و دبی گران‌ترین امارات در امارات متحده عربی هستند.در اماراتی چون عجمان و شارجه این اعداد به مراتب پایین‌تر هستند.

دکمه بازگشت به بالا