اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه بهترین وکیل در اهواز را پیدا کنیم؟

دلایل داشتن وکیل کیفری در اهواز

دلایل و مزایای زیادی برای داشتن وکیل در اهواز وجود دارد، ولی انتخاب برای داشتن یک بهترین وکیل در اهواز کاملا اختیاری است و هر شخصی خودش می تواند مراحلی از پرونده کیفری را انجام دهد اما یک وکیل کیفری با توجه به اینکه تحصیلات و دانش این کار را دارد و سالها در این زمینه حضور داشته و تجربه پرونده های زیادی را در موضوعات مختلف کیفری به عهده داشته است، بنابراین بهتر می تواند به شما در این خصوص کمک کند.

طبق آماری که از پرونده های وکالتی اعلام شده است، این است که پرونده هایی که به وکیل های حاذق و کاربلد سپرده شده است درصد موفقیت در آن ها بسیار بالا بوده و در مدت زمان محدودتری هم به پایان رسیده است. بنابراین در انتخاب وکیل دقت کنید خصوصا در امور کیفری که بسیار مساله ای حساس می باشد و مستقیما با جان و مال و حیثیت افراد در ارتباط است.

بهترین وکیل اهواز |بهترین وکیل خانم در اهواز

پیدا کردن بهترین وکیل کیفری در اهواز

شاید یکی از دغدغه های هر فردی که دچار مشکلات کیفری می شود این است که چگونه بهترین وکیل در اهواز را پیدا کند و با او تعامل داشته باشد. راه های مختلفی برای روبرو شدن و پیدا کردن وکیل کیفری در اهواز وجود دارد. یکی از این راه ها مراجعه به موسسات حقوقی معتبر در اهواز است، این موسسات حقوقی شما را راهنمایی کرده و بهترین وکلای کیفری خود را که در آن موسسه مشغول به کار هستند در اختیار شما قرار می دهند. دومین راه دیگر، تحقیق و بررسی از افراد قابل اعتماد یا از دوستان و آشنایان می باشد تا یک وکیل حاذق و متخصص را به شما معرفی کند. درواقع شما باید میزان رضایت موکلینی که به وکیل مورد نظر شما مراجعه کرده اند را بسنجید سپس او را انتخاب کنید.

نحوه شکایت کیفری

طی کردن مراحل شکایت کیفری می تواند توسط خودتان و وکیل کیفری که اخذ کرده اید انجام شود. شکایت کیفری مراحلی دارد که بایدبه درستی انجام شود. برای مکتوب کردن شکایت کیفری، می توان از کاغذ معمولی استفاده کرد و نیازی به کاغذ های سربرگ دار و مخصوص نیست، برعکس شکایات حقوقی که باید در کاغذ مخصوص به خودش نوشته شود.

بعد از مکتوب کردن شکایت در کاغذ، باید به دادسرا مراجعه کرد، سپس بعد از رسیدگی و تحقیقات اولیه توسط دادسرا این شکایت به دستور مقام قضایی رسیدگی شده و سپس در مرحله بعدی به یکی از شعبه های مخصوص دادیاری فرستاده می شود تا بررسی های لازمه انجام گیرد.

تحصیلات وکیل کیفری

از آنجایی که قوانین حقوقی و کیفری بسیار پیچیده و سخت می باشد و امکان تغییرات در آن ها وجود دارد، بنابراین داشتن تحصیلات یک وکیل کیفری بسیار مهم می باشد و وکیلی که دارای تحصیلات آکادمیک در این زمینه باشد و به کلیه قوانین مربوط به قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری مسلط باشد، بهتر می تواند به امور وکالتی و دفاع از موکلش تمرکز پیدا کند، البته تجربه و سابقه کاری هم بسیار مهم می باشد ولی در کنار داشتن تحصیلات بالا معنا پیدا می کند.

یک وکیل خوب و موفق باید هر لحظه مطالعه کتب های وکالتی را داشته باشد تا اطلاعاتش در این زمینه بروز کند. توصیه می شود قبل از انتخاب وکیل کیفری، از میزان تحصیلات او آگاه شوید و سپس او را برای پرونده کیفری خود انتخاب کنید زیرا داشتنه یک وکیل ناکاربلد و ناآگاه، ضرر ها و زیان های بسیاری را برای شما در پیش خواهد داشت و در نتیجه دچار خسارات جبران ناپذیری خواهید شد.

وکیل تسخیری

هر فردی که دچار مشکلات کیفری می شود نیاز دارد تا یک وکیل برای خود در اختیار داشته باشد. هر وکیل کیفری دارای حق الوکاله ای برای انجام کار خود می باشد که ممکن است خیلی از افراد توان هزینه کردن برای اخذ وکیل را نداشته باشند بنابراین بر طبق ماده 35 قانون جمهوری اسلامی، افرادی که مشکل مالی دارند و قادر به پرداخت هزینه وکیل نمی باشند، می توانند از وکیل تسخیری یا رایگان استفاده کنند. تمامی خدمات وکیل تسخیری رایگان است و موکل هیچگونه هزینه ای در قبال خدمات وکیل ارائه نمی دهد.

راهنمای انتخاب وکیل در اهواز

این روزها که تعداد وکلای دادگستری افزایش یافته است، سوالی که پیش می‌آید این است که در انتخاب وکیل چه معیارهایی را رعایت کنیم؟

کارشناس حقوقی به این پرسش چنین پاسخ می‌دهد:

در انتخاب یک وکیل احساس مسئولیت فرد امری اساسی خواهد بود؛زیرا رابطه وکیل و موکل مبتنی بر اعتماد طرفین است.وکیل از راه‌های قانونی و پیچ‌وخم‌هایی‌ که در قوانین می‌شناسد، می‌تواند موکل را فریب دهد یا کار او را به تعویق بیندازد؛ بنابراین باید وکیلی را انتخاب کرد که اخلاق‌مدار باشد.این وکیل دادگستری توصیه می‌کند: برای شناخت بهتر از وکیل مناسب می‌توان از مشورت یا مشاوره با چند وکیل و مقایسه راهنمایی‌های آنان استفاده کرد؛در این صورت می‌توانیم وکیلی را که آگاهی بیشتر و تجربه بیشتری درپرونده‌های درست و موفق داشته را انتخاب کنیم.

اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که تجربه و آگاهی در امر وکالت به هیچ عنوان به سن و سال بر نمی‌گردد؛چه بسا ممکن است وکلای جوانی در این حرفه فعالیت کنند که آگاهی آنها از برخی وکلای باسابقه بسیار بیشتر باشد.همچنین دستمزد نیز می‌تواند معیار دیگری برای انتخاب باشد؛ زیرا برخی از وکلا در حال حاضر از تعرفه‌ای که برای آنها مشخص شده تبعیت نمی‌کنند؛بنابراین منصف بودن وکیل نیز می‌تواند یکی دیگر از معیار های انتخاب درست باشد.

معمولاً‌ در انتخاب وکیل،‌ کسانی که خود اطلاعاتی از ویژگی‌های مثبت وکیلی خاص دارند یا به دلیل تجربه موفق شخصی دیگر وکیلی را می‌شناسند، بهتر است به همان فرد ‌مراجعه کنند اما در ضورتی که نمیدانید به کدام وکیل در شهرتان مراجعه کنید که در موضوع پرونده شما اطلاعات کافی و تخصص دارد یا خیر شما میتوانید با مراجعه به سامانه وکیل نوین وکیل متخصص رو در شهر خودتون پیدا کنید و با نظر مثبت و منفیتان نسبت به هر وکیل آن را به دیگران معرفی و یا منع نمایید .

در مجموع، مهم‌ترین عامل در انتخاب یک وکیل، فارغ از مسائل فنی و حقوقی، خصوصیات اخلاقی و حسن شهرت واعتمادی است که اشخاص مختلف به وکیل دارند و به این عامل مهم همواره باید توجه داشت.از سوی دیگر، لازم است وکیل در حوزه مرتبط با دعوایی که در دادگاه دارید،‌ مهارت کافی هم داشته باشد.مثلاً اگر دعوی شما کیفری است شما نیاز مند به وکیلی هستید که مهارت کافی در حیطه کیفری داشته باشد .

اگر شما این امر که وکیل مورد نظرتان تخصص کافی دارد یا خیر و نمیدانید به کجا مراجعه نمایید میتوانید از مسئولان وکیل نوین تقاضا کنید تا متناسب با پرونده شما از وکلای متعدد وکیل نوین به شما معرفی نماید .

ویژگی یک وکیل خوب اهواز

برای انتخاب بهترین وکیل اهواز راه های بسیاری وجود دارد. شما می توانید از اطرافیان خود که درگیر پرونده های حقوقی هستند کمک بخواهید. همچنین برای انتخاب وکیل می توانید به راحتی در سایت ها به دنبال بهترین وکیل باشید. در هر صورت شما باید با ویژگی ها و معیارهای یک وکیل خوب آشنا باشید.

وکیل خوب باید امین و رازدار باشد، حرف ها و اطلاعات موکل خود را برای کسی بازگو نکند. وکیل عالی باید دقیق و به جزئیات پرونده، خوب دقت کند تا بتواند برای آن راه حل مناسب پیدا کند. یک وکیل خوب باید رک و صادق باشد و در توانایی های خود اغراق نکند و به موکل خود قول صد در صد حل شدن پرونده را ندهد.

یک وکیل کارکشته باید اطلاعات به روز و آپدیت داشته باشد زیرا با گذر زمان، شرایط زندگی مردم تغییر کرده، بنابراین اطلاعات قدیمی دیگر کاربرد ندارد و برای اینکه یک وکیل بتواند کار خود را به درستی انجام دهد باید اطلاعات به روز داشته باشد تا در دفاع از پرونده ی خود ناکام نماند.

یک وکیل باید روابط اجتماعی خوب و یک شنونده و گوینده ی عالی باشد. زمانی که موکل در مورد پرونده ی خود صحبت می کند، یک وکیل زبده باید به دقت گوش دهد تا جزئیات مهم آن را پیدا کند. در بعضی از مواقع موکل از گفتن بعضی از جزئیات خودداری می کند و این بر عهده فن بیان و روابط اجتماعی بالای وکیل می باشد که بتواند این اطمینان را به موکل خود بدهد تا درباره ی تمام جزییات صحبت کند.

دکمه بازگشت به بالا