اقتصادیفعالان کسب و کار

نکات مهم در هنگام خرید و نگهداری از شمشاد زن

در بعضی از شرایط ممکن است که نتوانید برای هرس شمشاد، بوته و درختچه از چمن زن استفاده کنید؛ به همین دلیل در این زمینه توصیه می‌کنیم که شمشاد زن را انتخاب کنید. امروزه در زمینه تکنولوژی پیشرفت زیادی رخ داده است و انواع تجهیزات برای باغبانی طراحی شده‌اند و دیگر برای پیرایش و کوتاه کردن شمشادها لازم نیست به‌صورت دستی اقدام کنید. در این زمینه شما می‌توانید با خرید و نگهداری از شمشاد زن، تمامی اقدامات لازم مانند کوتاه کردن، مرتب کردن پرچین‌ها و شمشادها را در کمترین زمان ممکن و به‌آسانی انجام دهید. همچنین در صورت خرابی آن به راحتی برای تعمیر شمشاد زن اقدام و مشکلات را رفع کنید.

بررسی انواع شمشاد زن

 امروزه تجهیزات کاربردی به نام شمشاد زن طراحی شده‌اند که بدون آسیب به قسمت چوبی شمشادها می‌تواند آن‌ها را هرس کند. این تجهیزات برخلاف سایر ابزارآلات باغبانی وزن کم، عملکرد بالا و کاربری آسانی دارند که برندهای مختلف آن را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. شما عزیزان قبل از خرید و نگهداری از شمشاد زن، باید با انواع مدل‌های آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. انواع مدل شمشاد زن موجود در بازار، عبارت است از:

  • شمشاد زن دستی
  • شمشاد زن برقی
  • شمشاد زن شارژی
  • شمشاد زن بنزینی
انواع شمشاد زن

 نکات مهم در مورد خرید و نگهداری از شمشاد زن

 شمشاد زن‌ها جزو تجهیزات کاربردی هستند که برای هرس گیاهان از آن‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این محصول امروزه هرس کردن بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. البته شما هنگام تهیه این محصول باید نکات مهمی را در زمینه خرید و نگهداری آن رعایت کنید؛ در غیر این صورت مجبور به تعمیر شمشاد زن می‌شوید. برخی از نکات مهم در مورد خرید و نگهداری از شمشاد زن، عبارت است از:

–          طول و فاصله تیغه‌ها

 هنگام خرید و نگهداری از شمشاد زن، باید به طول تیغه‌ها توجه داشته باشید. شما با استفاده از تیغه‌هایی که طول بیشتری دارند، می‌توانید آسان‌تر برای ساخت پرچین‌های صاف، یکنواخت و مسطح اقدام کنید. اما درصورتی‌که در فضاهای کوچک کار می‌کنید، ممکن است که طول زیاد تیغه باعث سخت‌تر شدن کار شما شود.

 در مواقعی که قصد دارید بوته‌ها و پرچین‌ها را به حالت‌های خاص تبدیل کنید، بهتر است به سراغ تیغه‌های کوتاه‌تر بروید. در محوطه‌هایی که پرچین‌های معمولی دارد، می‌توان از شمشاد زن ۴۵ سانتی‌متری استفاده کرد. اما برای محوطه‌های بزرگ‌تر که پرچین‌های مسطح دارد، تیغه بلندتر تقریباً به اندازه ۵۰ سانتی‌متر تهیه کنید. توصیه می‌شود برای مصرف خانگی از شمشاد زن‌هایی که دارای تیغ یک‌طرفه هستند، استفاده کنید؛ زیرا امنیت بیشتری دارند.

–          قدرت باتری

 شمشاد زن‌های بنزینی معمولاً قدرت موتور آن‌ها نسبت به مدل برقی بیشتر است. تقریباً عملکرد شمشاد زن برقی مشابه با شمشاد زن‌های بنزینی است. عملکرد شمشاد زن‌های شارژی تقریباً به مدل‌های بنزینی نزدیک‌تر شده است؛ اما از نظر ظرفیت باتری ضعیف هستند، زیرا باتری‌های کاملاً شارژ شده آن‌ها تقریباً ۲۰ دقیقه یا کمی بیشتر می‌توانند عملکرد مناسب را از خود نشان دهند.

–          وزن

 شمشاد زن‌ها را با استفاده از یک اپراتور جابه‌جا می‌کنند و باتوجه‌به اینکه دسته‌ای برای آن در نظر گرفته نمی‌شود و نمی‌توان آن را بر روی سطوحی قرار داد، پس وزن یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه خرید و نگهداری از شمشاد زن است. وزن بالای شمشاد زن‌ها به وزن موتور بستگی دارد؛ به همین دلیل مدل‌هایی که وزن بیشتری دارند، می‌توانند با قدرت بالاتر و سرعت بیشتر برای هرس اقدام کنند.

–          دستگیره مناسب

 شمشاد زن‌ها با سرعت بالایی کار می‌کنند؛ به همین دلیل حین کار کردن دچار ارتعاشات زیادی می‌شوند، مخصوصاً در مدل‌های بنزینی این ارتعاشات افزایش پیدا می‌کند. شما وقتی شمشاد زنی را انتخاب کنید که دستگیره یا دسته مناسب داشته باشد، می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید و قدرت ارتعاشات را کاهش دهید.

–          میزان تولید صدا

 تمامی شمشاد زن‌ها صدای زیادی را از خود تولید می‌کنند و تقریباً تا حد ۹۰ دسیبل صدا دارند؛ به همین دلیل افرادی که به طور مداوم در طول روز با شمشاد زن‌ها کار می‌کنند، ممکن است با مشکلات شنوایی مواجه شوند. شمشاد زن‌های معمولی صدای بسیار زیادی تولید می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که حین مصرف باید از محافظ گوش استفاده کنید. اما در شمشاد زن‌های بنزینی مشکل تولید صدا بیشتر می‌شود؛ زیرا تقریباً ۹۷ تا ۱۰۳ دسیبل صدا تولید می‌کند. پس هنگام خرید این تجهیزات سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که امکان کاهش صدا دارد. اما در هر حالت شما برای کار کردن با شمشاد زن‌ها به محافظ گوش نیاز دارید.

 نکات مهم در مورد نگهداری و تعمیر شمشاد زن

 درصورتی‌که قصد دارید به تعمیر شمشاد زن نیازی نداشته باشید و به بهترین شکل ممکن از آن نگهداری کنید، توصیه می‌کنیم که در این زمینه برخی از نکات مهم را مد نظر داشته باشید تا بتوانید طول عمر محصول خود را افزایش دهید. برخی از نکات بسیار مهم که در زمینه خرید و نگهداری از شمشاد زن باید به آن توجه داشته باشید، عبارت است از:

  • بعد از اتمام کار با شمشاد زن، تمامی تیغه‌ها را به طور کامل تمیز و خشک کنید؛ سپس با استفاده از اسپری روغن کاری محصول را انجام دهید.
  • دستگاه را در یک محیط سربسته قرار دهید و درصورتی‌که در تیغه‌ها ترک خوردگی یا شکستگی مشاهده کردید، در کمترین زمان ممکن برای تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید.
  • تیغه‌هایی که به‌خوبی کار نمی‌کنند و کند شده‌اند را با استفاده از سوهان به‌خوبی تیز کنید.
  • درصورتی‌که بیشتر از ۲۰ ساعت با شمشاد زن کار می‌کنید، به آن گریس بزنید و واشر جدید را روی آن قرار دهید.
  • فیلتر هوای دستگاه خود را به طور مداوم تمیز کنید و در مواقعی که لازم باشد، باید برای تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید.
  • مخزن سوخت دستگاه را بیشتر از سه ماه به حالت پر نگه ندارید و بهتر است که برای خالی کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید.
نگهداری و تعمیر شمشاد زن

 سخن پایانی

 شمشاد زن‌ها جزو دستگاه‌هایی هستند که به‌عنوان مکمل دستگاه‌های چمن زن مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارایی بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهند. شما در زمان خرید و نگهداری از شمشاد زن، باید نکات مهم را مدنظر داشته باشید و به مشخصات و نحوه نگهداری دستگاه توجه کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از دستگاه خود نگهداری کنید و در طول مصرف به تعمیر شمشاد زن نیازی نداشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا