اقتصادیفعالان کسب و کار

آمار و ارقام مهم در مورد اهمیت و تأثیر طراحی دفتر کار

طراحی تخصصی فضاهای اداری کارآمد و بهره‌ور با شرکت معماری شیپ

پژوهش‌های روان‌شناختی به‌روشنی نشان می‌دهد که طراحی حرفه‌ای و هوشمندانه دفتر کار و فضای شرکت، روی بهره‌وری و کارایی کارکنان تأثیر مستقیم دارد. چندی پیش در 10 شرکت ایرانی پژوهشی انجام شد و در نهایت مشخص شد که با طراحی بهینه فضای کار، بهره‌وری کارکنان بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار و فضای اداری، اهمیت فراوانی روی روحیه و اثربخشی کارکنان دارد.

شرکت معماری شیپ با در نظر گرفتن تأثیر طراحی داخلی شرکت‌ها و اداره‌ها روی بهره‌وری کارمندان و کارکنان، تصمیم گرفته است تحولی نوین در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی شرکت‌ها به وجود آورد. این شرکت برای طراحی داخلی شرکت‌ها، نکات مختلفی را مد نظر قرار می‌دهد و استراتژی‌های مختلفی دارد. در ادامه این مقاله تصمیم داریم در مورد استراتژی‌های شرکت معماری شیپ برای طراحی داخلی شرکت‌ها و  اداره‌ها صحبت کنیم. در صورتی که شما هم تمایل دارید با این سیاست‌ها و استراتژی‌ها آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

1. توجه به فرهنگ سازمانی در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اداره‌ها و دفاتر کار

یکی از مهم‌ترین اصول و استراتژی‌هایی که شرکت معماری شیپ در هنگام طراحی داخلی شرکت‌ها در نظر می‌گیرد، فرهنگ سازمانی آن شرکت‌ها یا ادارات است. اگر شرکت‌ها، فضایی رسمی، منظم و نظامی‌گونه داشته باشند، قاعدتاً طراحی آن‌ها به همان سبک قدیمی (اختصاص یک اتاق به  هر واحد یا بخش) صورت می‌گیرد.

اگر شرکت‌ها فضای بازتری داشته باشند، بهتر است طراحی باز (Open-plan) یا شکسته (Broken-plan) برای آن‌ها صورت گیرد تا کارکنان سازمان بتوانند تعامل بهتر و بیشتری با هم داشته باشند.

در طراحی باز، هیچ‌گونه دیواری بین بخش‌های مختلف سازمان نیست و همه افراد در کنار هم کار می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که این روش عموماً روی تمرکز افراد تأثیر منفی دارد؛ به همین دلیل شرکت شیپ از روش خلاقانه «طراحی شکسته» استفاده می‌کند. در این روش، برای هر دسته از کارها فضای مجزایی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال کارهایی که به تمرکز بالا نیاز دارند، در فضایی بسته صورت می‌گیرد و افرادی که برای انجام کارهایشان به همکاری دیگران نیاز دارند، به فضای بازی که برای این مدل از فعالیت‌ها در نظر گرفته شده است، می‌روند.

2. تلاش برای هماهنگ کردن دفترهای کار با محیط زیست

یکی دیگر از استراتژی‌های مهم شرکت معماری شیپ برای طراحی شرکت‌ها و دفاتر کار، طراحی هماهنگ با محیط زیست است. این شرکت همواره می‌کوشد که استفاده از گیاهان آپارتمانی در شرکت‌ها را افزایش دهد؛ چون متخصصان شیپ بر این باور هستند که استفاده از این گیاهان، به افزایش کارایی کارکنان، بهبود وضعیت روحی و روانی آن‌ها و زیبایی سازمان کمک می‌کند.

به علاوه، اگر دنبال ایجاد هوای تازه در شرکت و افزایش خلاقیت و نوآوری کارکنان هستید، بهتر است از گل‌ها، گیاهان و سبزینگی‌ها در شرکت خود استفاده کنید. مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است، نشان می‌دهد که استفاده از گیاهان در شرکت‌ها و دفاتر کار، بهره‌وری کارکنان را تا 15 درصد افزایش می‌دهد که واقعاً چشمگیر و قابل توجه است.

3. تلاش برای افزایش بهره‌وری سازمان؛ یکی از استراتژی‌های شرکت معماری شیپ

یکی از مهم‌ترین اهداف گروه معماری شیپ در هنگام طراحی داخلی اداری افزایش بهره‌وری آن‌هاست. مطالعات فراوانی صورت گرفته که بر تأثیر دکوراسیون داخلی بر کارایی و بهره‌وری افراد تأکید می‌کند. متخصصان شرکت شیپ با در نظر گرفتن این تأثیر، همواره تلاش می‌کنند که فرهنگ سازمان را در نظر بگیرند و طراحی داخلی را به گونه‌ای انجام دهند که بهره‌وری کارکنان تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

4. زیبا و حرفه‌ای جلوه دادن شرکت‌ها و کسب و کارها در نگاه مشتریان

معمولاً شرکت‌ها هر چند وقت یکبار، پذیرای چند مشتری هستند و بی‌تردید، دکوراسیون داخلی شرکت روی تصوری که مشتریان از برند ما دارند تأثیر می‌گذارد. از طرفی اگر اهل حضور در رسانه‌های اجتماعی هستید، باید شرکتی آراسته و زیبا داشته باشید که بتوانید ویدیوهای مربوط به فضای شرکت را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید و از این راه بر مشتریان و نگرش آن‌ها نسبت به خودتان، تأثیر بگذارید.

طراحی داخلی اداره‌ها و شرکت‌ها، یکی از بهترین روش‌ها برای برندسازی است. شرکتی که طراحی داخلی زیبا و چشم‌نوازی دارد، قطعاً بر مشتریان تأثیر مثبت می‌گذارد و دل آن‌ها را با خودش همراه کند. این موضوع در مورد فروشگاه‌ها نیز صادق است. فروشگاهی که طراحی زیبا، منظم و دلنوازی دارد، قاعدتاً فروشش هم بیشتر می‌شود؛ چون مشتریان از حضور در چنین فروشگاه زیبایی لذت می‌برند و دوست دارند باز هم به آن فروشگاه سر بزنند و از آن خرید کنند.

5. در نظر گرفتن اصول روز در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی شرکت‌ها و اداره‌ها

به‌روز بودن، یکی از دغدغه‌های اصلی متخصصان و طراحان شرکت معماری شیپ است. این شرکت از همان ابتدای راه‌اندازی تا به امروز، همواره کوشیده است که دانش روز دکوراسیون داخلی و معماری را درک و آن را در پروژه‌هایی که در دست اجرا دارد، اعمال کند.

در صورتی که شما هم تمایل دارید طراحی داخلی دفتر کار یا شرکتتان به صورت به‌روز و تخصصی انجام شود، پیشنهاد می‌شود که با شرکت معماری شیپ (شماره تماس: 021-88609980) تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از کارشناسان و مشاوران این مجموعه دریافت کنید. این شرکت، آماده پذیرش پروژه طراحی داخلی دفتر کار یا شرکت شماست.

آسودگی خاطر، زیبایی و افزایش بهره‌وری؛ حاصل اعتماد به متخصصان شیپ

در این مقاله تلاش کردیم چند مورد از اصول و استراتژی‌های کاری شرکت معماری شیپ برای طراحی شرکت‌ها، اداره‌ها و دفترهای کار را بیان کنیم. مجموعه شیپ همواره کوشیده است که در پروژه‌های مختلف خود به این اصول پایبند باشد و اثری حرفه‌ای و چشم‌نواز به مخاطب تحویل دهد.

مدیران و متخصصان شرکت معماری شیپ، هر دفتر کار یا اداره را نوعی اثر هنری قلمداد می‌کنند و بر این باور هستند که اگر دفتر کار یا شرکت، طراحی درست و هوشمندانه‌ای داشته باشد، دقیقاً به اندازه یک اثر هنری، تأثیرگذار است و حال حاضران در فضا را خوب می‌کند.

در صورتی که شما هم تمایل دارید طراحی دکوراسیون داخلی شرکت یا دفتر کار خود را به شرکت معماری شیپ بسپارید، کافی است با شماره 88609980-021 تماس بگیرید. همچنین برای دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت معماری شیپ می‌توانید با شماره 09121074811 تماس بگیرید. برای مشاهده نمونه‌کارها و پروژه‌های قبلی گروه معماری و طراحی شیپ، می‌توانید وارد سایت shapedesign.ir شوید، سپس از منوی اصلی سایت، گزینه «پروژه‌ها» را برگزینید تا نمونه‌کارهای این شرکت در زمینه‌ها و فضاهای مختلف را مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا