فعالان کسب و کاراقتصادی

بررسی 10 نهال که کاشت آنها سود دهی بالایی دارد

معرفی انواع نهال های با کیفیت بالا و سود دهی مناسب

انتخاب یک نهال مناسب از نظر کیفیت و سود دهی از مهمترین بخش های احداث یک باغ میباشد. شاید گاهی اوقات بهتر است علاوه بر تجربه خود به راهنمایی و مشاوره دیگر اساتید و کارشناسان حوزه نیز توجه کرد. گاهی انتخاب یک نهال با سود دهی مناسب میتواند سود دهی مناسب و بالا را در آینده تضمین کند.

ما در این مقاله تصمیم داریم ترکیبی از تجربه افراد و همچنین اصول کارشناسی را ترکیب کرده و تعدادی نهال مناسب و با کیفیت بالا را به شما معرفی کنیم.

خرید انواع نهال

خرید هر نوع نهالی با توجه به شرایط محیطی و همچنین میزان هزینه در نظر گرفته شما مشخص میشود، بجز بررسی شرایط آب و هوایی، خاک و شرایط کلی جوی باید به بازار هدف جهت فروش نیز نگاهی بیندازید، باید ببینید این محصول در بازار فروش مناسبی دارد یا نه، زیرا هر محصولی هرچند با کیفیت وقتی فروشی  نداشته باشد ارزشی ندارد.

در ادامه بحث چند نوع نهال را به شما معرفی می کنیم که هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و هم از نظر اقتصادی بصرفه هستند. این نهال ها عبارتند از:

معرفی نهال هلو انجیری خونی

 نهال هلو انجیری خونی  و یا هر نهال دیگری که تصمیم به خرید و کاشت آن دارید از حساسیت زیادی برخوردار است، انتخاب و خرید یک نهال با کیفیت عالی رابطه مستقیم با سود دهی نهایی دارد. توجه به این نکته بسیار مهم است که تمامی عوامل دیگر به نهال اولیه وابسته است. باید توجه کرد که خرید نهال از مراکز معتبر میتواند کیفیت نهایی محصولات را تضمین کند.

آشنایی با نهال هلو قجیر قانات

به باور بسیاری از صاحب نظران ریشه و اصالت درخت هلو به کشور چین باز میگردد. به همین دلیل است که بسیاری از ارقام هلو نیز از چین شروع شده است. ارتفاع نهال و درخت هلو زیاد بلند نیست و متوسط و شاید بتوان گفت کوچک میباشد، درخت هلو تنوع بسیار بالایی در جهان دارد. یکی از این ارقام نهال هلو قجیر قانات میباشد.

کاشت نهال هلو انجیری مالکی

خرید نهال هلو انجیری مالکی بخاطر اینکه رشد آن سریع که دارد یک رقم اقتصادی با سود دهی بالا محسوب میشود. نهال هلو انجیری مالکی  رقم اصیل و داخلی نبوده و از نوع وارداتی میباشد و دارای میوه بسیار خوشمزه و با کیفیت است. کشور ما از جمله کشورهایی است  که سالیان طولانی به پرورش و صادرات این نوع میوه میپردازد.

اقدام به کاشت نهال هلو  کاظمی

شاید به جرات بتوان گفت که هلو یکی از میوه های خوش طمع و آب دار تابسانی است. کاشت و احداث باغ نهال هلو سود اقتصادی زیادی برای باغداران و کشاورزان گرامی  رقم میزند. از ویژگی هایی بارز این نهال مقاومت خوب در برابر سرمایی بهاره و قد کوتاه این رقم است. ولی توجه داشته باشید که نسبت به سیب و گلابی مقاومت کمتری در برابر سرما دارد. نهال هلو کاظمی یک نوع از ارقام هلو میباشد که تقریبا در ماه شهریور به بهره برداری میرسد.

کاشت نهال گلابی سیبری

کاشت نهال گلابی سیبری  که یکی از انواع نهال های  پر طرفدار و محبوب گلابی می باشد. شاید یکی از مزیت های بارز و عالی  این نهال این باشد که میوه گلابی سیبری  بعد از رسیدن از درخت نمی افتد و همچنان بر روی درخت میماند. همچنین محصولات دارای انبارداری مناسب هستند زیرا بعد از چیده شدن قابلیت نکه داری تا هفت ماه در انبار را دارند.

خرید نهال گلابی اسپادانا

خرید نهال گلابی اسپادانا  با توجه به اینکه نسبت به دیگر ارقام پربار است در بین باغ داران محبوبیت بالایی دارد. این نهال از انواع نهال گلابی است که با منظور سودآوری کاشته میشود و جنبه تجاری دارد. نهال گلاب اسپادانا ساختار پیچیده تری نسبت به دیگر انواع نهال های گلابی دارد که همین مورد از ویژگی های بارز آن میباشد. این درخت به دلیل اینکه رشد عمودی بسیار زیادی دارد و از مرتفع ترین گونه ها در میان نهال های گلابی است.

آشنایی با نهال گلابی پرتقالی

نهال گلابی پرتقالی یکی از جدیدترین انواع نهال گلابی موجود در بازار می باشد. میوه این نهال به شکل گرد و شبیه سیب نیز است و گاهی هم به این رقم نهال گلابی سیبی نیز گفته می شود. گلابی پرتقالی در واقع یکی از انواع نهال های متفاوت گلابی به شمار می رود. این نهال با میوه آبدار و خوش طعمی که دارد بسیار محبوب است.

شناخت نهال گلابی درگزی

آشنایی با نهال گلابی درگزی که یکی از بهترین انواع نهال گلابی با کیفیت بالا و به صرفه  می باشد. محصول نهایی این نهال نسبت به گونه های دیگر با کیفیت تر می باشد و وزن هر گلابی حدود 400 گرم می باشد؛ این گلابی تا 6 ماه قابلیت نگهداری در انبار را دارد و میتواند از انواع مناسب گلابی نام برد.

خرید نهال گلابی قرمز آنجو

خرید نهال گلابی قرمز آنجو که یکی از گونه های کاملا خاص از سایر گونه های گلابی است. این نهال گلابی خاص که دارای پوست قرمز است و همچنین با نام های دیگری همچون نهال گلابی خونی، نهال گلابی فرانسوی یا نهال گلابی رد آنجو نیز شناخته می شود. این نهال در کل شکل و ظاهر متفاوتی نسبت به دیگر گلابی ها دارد و همین خاص بودن باعث محبوبیت شده.

خرید نهال گلابی شاه میوه

خرید نهال گلابی شاه میوه  که یکی نهال های پرفروش و خاص انواع نهال در کشور می باشد. بطور کلی این نهال از نظر کیفیت درجه بالایی دارد و شیرین و خوش طعم است. شاید بتوان گفت همین طعم شیرین و ظاهر مناسب باعث محبوبیت این نوع نهال شده است.

کلام آخر:

بعنوان جمع بندی نهایی میتوان عنوان کرد که خرید نهال به دلیل اینکه پایه و اساس کار است حساس میباشد. انتخاب نهال مناسب و کاشت آن میتواند در نهایت کار و در زمان برداشت محصول سود دهی را تضمین کند. انتخاب یک نهال مناسب از نظر شکل ظاهری و مناسب بودن از نظر بازار فروش میتواند صرفه اقتصادی را تضمین کند.

دکمه بازگشت به بالا