اقتصادیفعالان کسب و کار

آیا رپورتاژ آگهی بهترین گزینه در بازاریابی اینترنتی و سئو است؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژِی، تبلیغات و بازاریابی‌ها فقط به تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و … ختم نمی‌شوند و از آن جایی که افراد زیادی بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند و میلیون‌ها نفر در حال استفاده از اینترنت هستند، بهترین راه برای جذب مشتری و تبلیغ آگهی، رپورتاژ است.همان طور که قبلا اشاره کرده بودیم رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های بازاریابی محتوا است که در قالب یک گزارش یا متن یا فایل تصویری، صوتی تهیه و در سایت‌های معتبر منتشر می‌شود. در این کار شما باید تمام اصول و قوانین گزارش نویسی توصیفی و یا تحلیلی را کامل رعایت کنید تا زمانی که سایت‌های مختلف آن را منتشر می‌کنند، مخاطبین به سمت وبسایت شما جذب شوند. در ادامه ما به مزایا و ویژگی های این تبلیغ اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

مزایا و ویژگی های رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ را می‌توان از نگاه سئو و جذب مشتری بررسی کرد، زمان آن رسیده است که این دو عینک را بر چشم بزنیم و با برخی از تاثیرات فوق العاده این سبک تبلیغات در دنیای وب، آشنا شویم.

بیشتر سایت‌های سفارش تولید محتوا می‌توانند رپورتاژهای بسیار خوب و حرفه‌ای تنظیم کنند. پس بهتر است اول از مزایای این کار با خبر شوید:

افزایش اعتبار و برندسازی

شما با قراردادن یک رپورتاژ آگهی خوب می‌توانید تعداد زیادی مخاطب را به وبسایت خود جذب کنید. در صورتی که رپورتاژ خود را در یک کانال یا سایتی که بازدیدکنندگان آن زیاد است، منتشر کنید، مخاطبان با محصولات یا خدمات و برند شما آشنا می‌شوند. همین آشنایی و جذب مخاطب سبب برندسازی وبسایت شما خواهد شد و اعتبار شما در میان کاربران افزایش خواهد یافت.

بهبود یافتن سئو سایت

یکی از بهترین روش‌ها برای بک لینک سازی و بهبود سئو، منتشر کردن آگهی موثر است. شما با گذاشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب و خوب در کانال یا سایت‌های پرمخاطب می‌توانید کلی مخاطب جدید به سمت وبسایت خود جذب کنید تا آن‌ها بر روی لینک مورد نظر شما کلیک کنند که همین موضوع سبب می‌شود در جست و جوی سایت‌های گوگل، نتیجه خوبی داشته باشید.

رویت شدن رپورتاژ در بین مخاطبین

وقتی شما رپورتاژ حرفه‌ای خود را به کانال، صفحه و یا سایت‌های با اعتبار و انجمن‌های خبری مختلف قرار می‌دهید و لینکی که مد نظر شما است را منتشر می‌کنید، با بازخورد کلیکی خوبی مواجه خواهید شد که این موضوع می‌تواند رپورتاژ آگهی محصول و برند شما را در بین مخاطبین و کاربران فضای مجازی نشان دهد و باعث دیده شدن آن شود.

هزینه مقرون به صرفه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از مقرون به صرفه ترین روش‌های تبلیغات نسبت به سایر روش‌های بک لینک سازی و سئو، همین هزینه رپورتاژ است. البته باید بدانید که وقتی تمامی هزینه‌های تبلیغات‌های دیگر بالا می‌رود، هزینه تبلیغات رپورتاژ هم به نسبت افزایش می‌یابد.

معتبر شدن رپورتاژ آگهی در گوگل

جدا از این که رپورتاژ می‌تواند اعتبار شما در بین مخاطبان افزایش دهد، باعث می‌شود وبسایت شما نزد گوگل هم افزایش اعتبار داشته باشد که این موضوع ک امتیاز مثبت برای شما به حساب خواهد آمد. معمولا وبسایت‌های خبری برای گوگل اعتبار زیادی دارند که باعث می‌شود با منتشر کردن رپورتاژ خود در این گونه سایت‌ها، رپورتاژ شما به راحتی در گوگل دیده شود. البته این حالت به سئوی مطالب شما و سایتی که شما مطلب را در آن انتشار می‌دهید، بسیار بستگی دارد.

احتمال خوانده شدن رپورتاژ زیاد است

برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی معمولا همیشه برروی سایت می‌ماند و هیچ گاه حذف نمی‌شوند که این باعث می‌شود به مرور زمان، رپورتاژ شما بازدید بسیاری داشته باشد. نکته ی دیگر این که چون رپورتاژها در جایگاه تبلیغ نیستند، مخاطبان زیادی از آن استقبال خواهند کرد که همین باعث می‌شود نتایج گوگل بالا برود و به شما کمک کند.

ویژگی های سایت های مناسب برای انتشار آگهی

برای این که شما بتوانید مخاطبان زیادی به وبسایت خود جذب کنید باید در انتخاب سایت منتشر کننده رپورتاژ بسیار دقت کنید. سایت مناسب دارای اهمیت زیادی است و اگر به نکات آن توجه نکنید، نمی توانید بازدید آنچنانی برای وبسایت خود انتظار داشته باشید.در ادامه این ویژگی ها را برای شما بررسی می کنیم.

سایت با بازدیدکننده های بالا انتخاب کنید

بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی سایتی است که بازدیدکننده های زیادی داشته باشد. در این صورت است که می‌توانید با مخاطبین زیادی ارتباط داشته باشید. وقتی که یک محتوای تاثیرگذار را در جلوی چشم مخاطب قرار می‌دهید، بک لینک دائمی ای که از آن می‌گیرید به مراتب بیشتر خواهد بود.

ممکن است که شما خودتان به تنهایی نتوانید یک سایت معتبر و پربازدید را پیدا کنید و در این مورد اطلاعات کافی هم نداشته باشید. ولی آپشن‌ها و سایت‌های با مشاوران عالی وجود دارند که در این راستا به شما کمک می‌کنند.

فاکتورهای سئو سایت در انتخاب سایز میزبان

سایتی برای زمینه کاری شما مناسب خواهد بود که سئو سایت مناسب و خوبی داشته باشد. در این حالت یک سری هوامل تاثیرگذارند که ما در ادامه برای شما عنوان می کنیم:

  • سن دامنه سایت یکی از ابزارهای مهم در نشان دادن یک سایت معتبر است. البته فعالیت‌هایی هم مانند بارگذاری همیشگی محتوا، بروز رسانی سایت و مواردی از همین قبیل هم اهمیت دارند. در این صورت است که سایت می‌تواند سئوی خوبی داشته باشد.
  • یکی دیگر از موارد مهم در سئو سایت و رپورتاژ آگهی، رتبه و امتیاز است. این فاکتور براساس بازدیدکنندگان و تعداد آن‌ها به صورت روزانه، هتگی و ماهانه تعیین می‌شود. همچنین میانگین تعداد صفحاتی از سایت که توسط مراجعه کنندگان بررسی می‌شود و همچنین تایمی را که در آن وقت می‌گذرانند، همگی بر رتبه سایت تاثیر دارد. هر چقدر رتبه کمتر باشد، آن سایت با ارزش تر و معتبرتر است.

برای این که رپورتاژ موثری ارائه دهیم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این که شما بتوانید یک رپورتاژ آگهی موفق برای وبسایت خود منتشر کنید، باید به یک سری نکات توجه کنید تا بتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. در ادامه مطلب این نکات را برای شما شرح داده ایم:

  • از مطرح کردن نقاط ضعف خود واهمه نداشته باشید.
  • ویژگی‌های تحلیلی و گزارش توصیفی را را رعایت کنید.
  • رسانه ‌یا سایتی که برای انتشار رپورتاژ انتخاب می‌کنید باید معتبر و پربازدید باشد.
  • در متن رپورتاژ مستنداتی را ارائه دهید.
  • از کلمات مطلق در تیتر و عنوان رپورتاژ استفاده نکنید.
  • ظاهر رپورتاژ خود را با سایر محتواهای سایت منتشر کننده را رعایت کنید.

رپوتاژ آگهی راهی برای پیشرفت سایت شما

ما در این مقاله برای شما از مزایا و ویژگی‌های مهم یک رپورتاژ آگهی مناسب گفتیم و تلاش کردیم تا جایی که ممکن است برای شما از نکات مهم آن بگوییم تا بتوانید با رعایت این نکات و قوانین یک رپورتاژ حرفه ای و عالی برای معرفی برند و محصولات و خدمات سایت خود به دیگران ارائه دهید و بازدید کنندگان سایت را افزایش دهیم. پس ازاین مطالب نهایت استفاده و بهره را ببرید.  جهت سفارش رپورتاژ می‌توانید با کارشناسان ما در تسمینو در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا