اقتصادیفعالان کسب و کار

روش های شستشو سنگ نما در سطوح مختلف

چرا باید اقدام به شستشوی سنگ نما کنیم؟

شستشوی سنگ نمای ساختمان و کفسابی بتن یک کار بسیار سخت و پیچیده ای است که باید فقط توسط متخصصین حرفه ای که آموزش های لازم و صلاحیت انجام این کار را دارند، انجام شود. تکنیک استفاده از طناب از مان کوهنوردی توسعه یافته است. با توانایی فرود، صعود و جا به جایی از یک طناب به طنابی دیگر، ما قادر به تمیز کردن پنجره هایی هستیم که دسترسی به آن ها برای هر کسی دشوار است. منظم ساختمان به شما کمک می کند تا جذابیت ساختمان خود را حفظ کرده و از پوسیدگی و پیری زودرس پوشش سطح جلوگیری می کند. شرکت خدماتی آس طیف وسعی از خدمات تخصصی برای شست و شوی نما را ارائه می دهد.

شاید تماشای گروهی از افرادی که از ساختمان ها به منظور تمیز کردن پنجره ها آویزان شده اند ، هیجان انگیز باشد. البته این کار برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند ، اصلا مناسب نیست. قبل از شروع شستشوی سنگ نمای ساختمان باید موارد زیر را بررسی نمایید :

  1. بازرسی کامل تجهیزات قبل از استفاده
  2. داشتن درک کامل از خطرات احتمالی این کار
  3. قابلیت پایین آمدن از ارتفاع با کنترل کامل
  4. استفاده از سیستم پشتیبان
  5. قابلیت جا به جایی مابین طناب ها
  6. ارزیابی و انتخاب لنگرگاه ایمن
  7. ایمنی شخص ثالث

خدمات بررسی و شست و شوی کفسابی و نمای سنگی ساختمان ها

  • بررسی سنگ نمای ساختمان ها باید به صورت دوره ای بررسی و بازبینی گردد. سالی حداقل یک بار باید جهت بررسی نما اقدامات لازم را انجام دهید. به دنبال نشانه هایی از سنگ های آسیب دیده باشید. آنها ناهموار هستند، اما حتی روکش های سنگی نیز می توانند در اثر ضربه آسیب ببینند یا در اثر لرزش شل شوند. اگر روکش شما دوغاب شده است، دوغاب بین سنگ ها را بررسی کنید. به دنبال ترک ها و ملات سست در بالای سنگ ها برای نشانه های سایش باشید.
  • به دنبال خراش، فرورفتگی و مواد سست باشید. اگرچه روکش سنگ مقاوم است، اما تماس با اشیا و ارتعاشات می تواند باعث آسیب شود. متخصصین مجرب و آموزش دیده شرکت آس در روکش سنگ می توانند به رفع آسیب های عمده و همچنین مشاوره در مورد نحوه انجام تعمیرات جزئی کمک کنند.
  • ریختن دوغاب در صورت نیاز. در خدمات کفسابی و شستشوی سنگ نمای ساختمان، دیوارهای خارجی از نظر دوغاب سست یا خشک شده که می تواند باعث ریزش بلوک های روکش سنگ شود، بررسی می شوند. سوراخ ها یا شکاف های اطراف سنگ ها را بررسی شده و ملات دوباره اعمال می گردد.

مزایای شستشوی سنگ نمای ساختمان:

متد شستشوی سنگ نما شرکت خدماتی آس یکی از سریعترین و کارآمدترین روشه ای تمیز کردن پنجره می باشد. برای انجام این کار نیازی نیست که ورودی ساختمان بسته شود و یا وسایل سنگین از داخل ساختمان جا به جا شوند. این متد فواید فراوانی همچون موارد ذکر شده در لیست زیر دارد:

  • هیچ محدودیتی در ارتفاع وجود ندارد
  • میزان خسارت ها به حداقل می رسد
  • ایده آل برای شرایطی با دسترسی سخت
  • ایمن برای پنجره هایی که دسترسی به آن ها خطرناک است
  • قابل استفاده در انواع ساختمان های تجاری
  • یک جایگزین انعطاف پذیر برای انواع متدهای شست و شوی نما

علت انتخاب راپل کار برای شستشوی سنگ نمای ساختمان:

  • هیچ محدودیتی در ارتفاع برای انجام این کار وجود ندارد
  • تکنیک های دسترسی باعث ایجاد حداقل اختلالات می گردد
  • این روند برای موقعیت هایی با دسترسی بسیار سخت ایده آل است
  • متدی ایمن برای تمیز کردن سخت ترین نقاط غیر قابل دسترس

نماشویی ساختمان با فشار آب زیاد

کفسابی در تهران و نماشویی با فشار آب زیاد در ارتفاع از جمله خدماتی است که با استفاده از طناب و ابزارهای صنعتی با فشار بالا انجام می شود. این سیستم برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد و یا ساختمان هایی با روکش فلزی که نشانه هایی از خاک و آلودگی و جرم دارند ، مناسب است. محافظت و نگهداری سطوح بالای ساختمان بسیار حائز اهمیت بوده و باید به صورت منظم انجام شود.

شستشوی سنگ نما با طناب چیست؟

متخصصان ماهر از طناب های محکم صنعتی برای پایین آمدن از نمای ساختمان جهت شستشوی سنگ نمای ساختمان استفاده می کنند. شست و شوی نما به عنوان یکی از سریع ترین و موثرترین روش های شستن نما و شیشه ، صرف نظر از مدل طراحی آن ساختمان ، در نظر گرفته شده است. این روش یک جایگزین عالی برای سایر متدهای نماشویی که نیازمند تجهیزات زیادی است ، بوده و قابل اجرا بر روی تمامی ساختمان ها ( حتی ساختمان های مرتفع ) می باشد.

مزایای اجرای کار توسط تیم متخصص و مجرب

شما می توانید مطمئن باشید که نتیجه نهایی منحصر به فرد به نظر می رسد و این کار به صورت حرفه ای و با در نظر گرفتن هرگونه مسائل بالقوه بهداشتی و ایمنی با استانداردهای آموزش صحیح انجام خواهد شد. روشی ایده آل برای ساختمان هایی که تمیز کردن آن ها با تجهیزات دشوار است. تمیز کردن نما به وسیله طناب در صورت عدم وجود سطح مناسب برای پشتیبانی از برج فرازرو ( دستگاه نردبان مانندی که بر کامیون سوار است و برای عوض کردن لامپ چراغ‌ های خیابان و غیره به کار می ‌رود ) و عدم وجود مکانی در ساختمان برای نصب قرقره ، یک جایگزین بادوام محسوب می شود.

سرویسی سریع و کارآمد

شستشوی سنگ نمای ساختمان به وسیله طناب یکی از کارآمدترین متدهای نماشویی برای اطمینان از پیروی از استانداردهای اساسی بدون تاخیر در استفاده و راه اندازی تجهیزات است.

جلوگیری از ایجاد اختلال

از آنجا که هیچ تجهیزات مستقر در زمین وجود ندارد ، هیچ گونه اختلالی در استفاده از ساختمان نیز به وجود نخواهد آمد.

گزینه ای امن حتی برای مناطقی با دسترسی سخت

شستشوی سنگ نما با راپل حتی در مواردی که ساخت و ساز مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها را نشان می دهد ، متدی موثر است. می توانید از این روش برای مناطقی با دسترسی بسیار دشوار استفاده کنید و صرف نظر از میزان دشواری دسترسی به نما و پنجره ها ، به همان نتایج دلخواه دست یابید!

عدم محدودیت در ارتفاع در شستشوی سنگ نمای ساختمان با طناب

با توجه به نحوه شست و شوی نما – پایین آمدن از قسمت بیرونی ساختمان – هیچ محدودیتی در ارتفاع وجود نخواهد داشت. همین موضوع باعث شده است تا روشی ایده آل برای هر ساختمان با هر ارتفاعی باشدچرا ساختمان ها را نماشویی می کنند؟

در طول سال بر اثر عوامل مختلفی از جمله باد و باران، کثیفی‌ها و آلاینده‌های بسیاری هم‌چون گرد و غبار، باعث تغییر ظاهر نمای ساختمان می‌شود. این مسئله بر زیبایی نما تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل نیاز است که به صورت دوره‌ای حتماً نمای ساختمان از هر جنسی که باشد به خوبی شسته شود. از طرفی پس از انجام کارهای عمرانی ساختمان در زمان ساخت و ساز آلودگی‌های خاصی هم‌چون بتن، ، رنگ و … بر روی دیوارها باقی می‌ماند. این اتفاق در زمان انجام تعمیرات نیز در ساختمان‌ها مشاهده می‌شود. در این شرایط شستشوی نمای ساختمان امری ضروری است.

روش های مختلف نماشویی و شستشوی نمای ساختمان

در بخش قبل با مرور برخی نکات این مسئله را بررسی کردیم که چه وقت نما نیاز به شستشو دارد؟ حال که به لزوم این مسئله پی برده‌ایم نیاز است تا نگاهی به انواع روش‌های شستشوی نما داشته باشیم. به طور کلی می‌توان گفت در شستشوی نما از مواد مختلف و همچنین از ابزار گوناگونی استفاده می‌شود. در زیر با شیوه‌های شستشوی نما به طور کامل آشنا می‌شوید.

فواید نماشویی ساختمان چیست؟

امروزه در ساخت و ساز ساختمان ها علاوه بر نماهای سنگی ، از شیشه نیز بسیار استفاده می شود. این کار مزایای فراوانی همچون افزایش میزان نور طبیعی در دسترس برای افراد داخل ساختمان و افزایش جذابیت نمای ساختمان دارد. با این حال ، شیشه ها همیشه باید تمیز باشند و این موضوع چالش برانگیز است. شست و شوی نما یک راه حل ایده آل ، انعطاف پذیر ، سریع و موثر برای اطمینان از تمیز بودن پنجره ها و نما بدون توجه به محل قرارگیری آن ها می باشد.

 مواد مورد استفاده در نماشویی

در قدم اول بهتر است نگاهی به این موضوع داشته باشیم که شست‌وشوی نما با چه موادی امکان‌پذیر است. مهم‌ترین موادی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • آب
  • سندبلاست
  • مواد شیمیایی و اسیدی

استفاده از این مواد خود به شیوه‌ها و با ابزار متنوعی امکان‌پذیر است. اما این ابزار کدامند؟

انواع ابزار مورد استفاده در شستشوی نمای ساختمان

استفاده از ابزار مناسب برای شستن نما به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل را در زیر معرفی می‌کنیم:

  • ارتفاع ساختمان
  • نوع نما (روش شستن نمای سنگی با روش شستن نمای آجری و شیشه‌ای متفاوت است.)
  • نوع آلودگی

با این مقدمه در زیر خواهید دید که با چه ابزار و به چه شکل‌هایی نما شسته می‌شود.

واتر جت: یکی از ابزار پر کاربرد در شستن نمای اغلب ساختمان‌ها واترجت است. به کمک این دستگاه آب با فشار بسیار بالایی به نما پاشیده شده و آلودگی‌ها و کثیفی آن را از بین می‌برد.

واتر سندبلاست: زمانی که واترجت نتواند آلودگی‌ها را تمیز کند، از سندبلاست استفاده می‌شود. واتر سندبلاست نیز به کمک مخزن و کمپرسور و نازل آب را با فشار زیادی به نما می‌پاشد و سبب تمیز شدن آن می‌شود. تفاوت این روش با شیوه‌ی قبلی کاربردی‌تر بودن آن در تمیز کردن نماهایی با رسوبات و آلودگی سخت‌تر است.

شست‌وشو با مواد شیمیایی و اسیدی: گاهی اوقات برخی آلودگی‌ها و جرم‌ها برای تمیز شدن به مواد شیمیایی نیازد دارند. البته در شست‌وشوی برخی نماها هم‌چون نمای سنگی ساختمان و نمای شیشه‌ای از شیوه‌های خاص دیگری هم‌چون شستشو با ابر و تی نیز استفاده می‌شود. برای شستشوی نما با ابر و تی می‌توان به با روش‌های مختلفی خود را به نما رساند. این روش‌ها را در زیر می‌خوانید:

  1. استفاده از داربست
  2. آویزان شدن از طناب
  3. استفاده از بالابر (داربست معلق)

البته این شیوه معایب خاص خود را دارد که خطر، یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

 آیا همه ی نماهای سنگی نیاز به شستشو دارد؟

بله. همان‌طور که گفتیم مهم نیست چه نوع نمایی در ساختمان شما وجود داشته باشد. چیزی که مهم است تمیز نگه داشتن و شستشوی نمای ساختمان به صورت دوره‌ای است. البته برخی از هم‌چون مرمر نیاز کم‌تری به شست‌وشو خواهند داشت و اغلب آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند. اما در طولانی مدت شستن و تمیز کردن آن‌ها هم خالی از لطف نخواهد بود.

توجه داشته باشید که برای شست‌وشوی نمای خود حتماً با یک گروه متخصص همکاری کنید. چرا که بی‌توجهی در استفاده از مواد مناسب در شست‌وشوی سنگ می‌تواند کیفیت و طول عمر آن‌ها را کاهش دهد.

محاسبه قیمت و هزینه نماشویی ساختمان

مواد کمی در طبیعت سخت تر از سنگ هستند و انسان هزاران سال است که از سنگ به عنوان مصالح ساختمانی و همچنین در نمای ساختمان ها استفاده می کند. خانه های مدرن اغلب با لایه نازکی از سنگ پوشانده می شوند که به آن روکش می گویند. روکش های سنگی و سنگ های پرورشی اساسا نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارند و این یکی از دلایلی است که صاحبان خانه آنها را به عنوان بخشی از نمای بیرونی خود انتخاب می کنند. شما باید روکش خود را به صورت دوره ای بررسی کنید و چندین مرحله را دنبال کنید تا ظاهری تازه و جدید داشته باشید.

در این مرحله است که باید به فکر خدمات شستشوی سنگ نمای ساختمان خود باشید! خدمات بازسازی ، ترمیم و شستشوی انواع نما کار نسبتا پیچیده است. زمان‌بندی‌ ها و بودجه‌ می‌ توانند به راحتی از بین بروند. این اغلب به دلیل کمبود دانش و مجموعه گیج کننده راه حل های موجود است. کدام فرآیند با مصالح نما و خواسته های تجاری شما مطابقت دارد؟ به این ملاحظات دسترسی ، مهار مصالح ، امنیت و اختلالات احتمالی را اضافه کنید و انتخاب فرآیند مناسب برای ساختمان شما مملو از عدم قطعیت است.

در صورت هر گونه اشتباه حتی ممکن است صدمات جبران ناپذیری ایجاد شود. نگرانی اصلی جلوگیری از تجمع کثیفی است ، عمدتا از ذرات معلق در هوا که ممکن است حاوی طیف وسیعی از مواد بالقوه مشکل ساز باشد که می توانند با سنگ واکنش نشان دهند و طول عمر آن را کاهش دهند. مناطق مرطوب به خصوص در آب و هوای مرطوب به احتمال زیاد کثیفی را به خود جذب می کنند و می توان آنها را در نتیجه تمیز کردن شناسایی کرد. لایه های ضخیم کثیفی می توانند آب را در مقابل یا درون سنگ تراشی نگه دارند و در نتیجه باعث افزایش چرخه نمک و تسریع تخریب در سنگ کاری می شوند.

شستشوی نمای سنگی به صورت منظم به شناسایی مناطقی کمک می کند که در آن کثیفی و نمک بیش از حد متوسط ​​تجمع یافته است که ممکن است نشان دهنده مشکلات گسترده تری باشد که اگر در مراحل اولیه اصلاح شوند ، ممکن است در دراز مدت هزینه و فایده قابل توجهی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا