اقتصادیفعالان کسب و کار

روندهای مدرن کفپوش

کفپوش بخش مهمی از هر خانه است. در آشپزخانه، حمام و سایر قسمت های خانه استفاده می شود. مردم ایده های متفاوتی در مورد اینکه طبقات در آینده چگونه باید باشند، دارند. برخی از روندهای محبوب کفپوش عبارتند از چوب از جنگل های باستانی و کاشی های بتنی چند لایه. انتخاب کفپوش مناسب برای خانه شما به ترکیب آن با خانه های دیگر کمک می کند و فضای شما را شیک نشان می دهد.

روند کفپوش ها در طول سال ها تغییر کرده است زیرا صاحبان خانه ها سلیقه های جدیدی را به دست می آورند و فناوری امکان تنوع روزافزون طرح ها را فراهم می کند.

کفپوش های چوبی سنتی در بسیاری از کشورها محبوب هستند. این کفپوش ها از تخته های چوبی جامد یا تخته های برش خورده و به شکل دلخواه ساخته شده اند. آنها با یک میخ یا پیچ گوشتی نصب می شوند. چوب جنگل های قدیمی می تواند طبیعی تر و مقاوم تر از چوب معمولی باشد. این آن را برای مناطقی که ترافیک زیادی دارند ایده آل می کند. با این حال، آنها گران تر از انواع دیگر کفپوش ها هستند.

در سال 2024، کفپوش قهوه ای در رنگ های متوسط ​​همچنان محبوب است. روند دیگری که دوباره ظهور کرده و ممکن است ادامه یابد، اجازه دادن به عیوب کف مانند رگه های معدنی و گره ها به عنوان بخشی از زیبایی شناسی و ایجاد حس طبیعی تری است.

کفپوش مصنوعی نیز در حال افزایش است. کاشی های چوب مانند همچنان یکی از روندهای برتر کفپوش هستند. 2024 قطعاً روندهای جدید هیجان انگیزی را به همراه خواهد داشت.

روند 1: کفپوش چوبی دودی

تقریباً همه انواع کف‌های چوبی لکه‌دار می‌شوند تا ظاهری کامل به آن‌ها ببخشند. کف‌های چوبی دودی رنگ و بافت غنی به خود می‌گیرند.

برای چنین پوشش هایی، چوب تحت فرآیندی به نام “دود کردن” قرار می گیرد. برای این کار باید چوب را در اتاقی قرار دهید که غلظت مورد نیاز بخار آمونیاک در آن ایجاد شود. چوب با آمونیاک واکنش نشان می دهد و تغییر رنگ می دهد. واکنش همیشه به تغییرات یکسان منجر نمی شود.

پتینه نهایی بدست آمده به عوامل مختلفی از جمله نوع چوب، محیط خارجی و فضای اتاق بستگی دارد. بنابراین، حتی دو قطعه کاملاً مشابه از چوب اصلی پس از پردازش می توانند در سایه تفاوت قابل توجهی داشته باشند.

با این حال، به طور کلی، سیگار کشیدن به چوب رنگ های تیره تر می دهد و دانه طبیعی چوب را افزایش می دهد. ظاهر نهایی بسیار جذاب تر و مجلل تر از آنچه با کفپوش های چوبی رنگ شده به دست می آورید خواهد بود.

روند 2: چوب سفید شده

لکه های قهوه ای براق روی اکثر کفپوش های چوبی را همه دوست ندارند. برخی ظاهر نرم تر و سفیدتر کف را ترجیح می دهند.

این نوع کفپوش از چوب سفید شده تشکیل شده است. این شامل اعمال یک محلول شیمیایی بر روی سطح چوب برای حذف “رنگ” آن است.

“Whitewash” ظاهری سفید خاکستری به چوب می دهد و دانه های چوب طبیعی هنوز از زیر قابل مشاهده است، بنابراین جذابیت و زیبایی چوب طبیعی را از دست ندهید.

اگر در حال برنامه ریزی برای بازسازی خانه هستید، مطمئن شوید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است. سفید کردن کفپوش های چوبی موجود یا جایگزینی آنها با کفپوش های چوبی سفید شده تمام شده.

تلاش برای دادن ظاهری سفید برفی به کف چوبی موجود شما اغلب کاری پرهزینه و خسته کننده است. روند سال 2024 به ویژه در خانه های پروونس یا سبک کلاسیک محبوب خواهد بود.

روند 3: کاشی های چوبی و بتنی آسیب دیده

اگرچه سبک کف هوای هوا مدتی است که رایج شده است، اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در سال 2024، شاهد خواهید بود که مالکان بیشتری برای طبقات آسیب دیده انتخاب می کنند.

کف‌های فرسوده به‌طور مصنوعی کهنه و چیده شده‌اند و ظاهری کمی فرسوده به آن‌ها می‌دهد. بهترین گزینه برای اتاق هایی است که ظاهر زیبای روستایی مورد نیاز است.

هنگام تهیه کفپوش های پارکت فرسوده، بسته به درجه و سبک سایش مطلوب، اقدامات احتیاطی مختلفی انجام می شود. لبه های هر تخته چوبی با دست مسواک زده می شوند، علائم چرخشی و برش هایی برای تقلید از چوب آنتیک به آن اضافه می شود، و تخته ها برای از بین بردن درخشش و ایجاد بافتی صاف و قدیمی برس می زنند. ما پیشنهادمون پارکت ارتا است.

اگر کفپوش‌های چوبی برای شما جذابیتی ندارند، می‌توانید انواع دیگری از کف‌های آسیب‌دیده مانند بتنی یا سیمانی را نیز انتخاب کنید.

چنین موادی تحت پردازش مصنوعی قرار می گیرند که پولیش را به حداقل می رساند و پتینه ای فرسوده ایجاد می کند. آنها کاملا با اکثر سبک ها مطابقت دارند، اما برای خانه های زیر شیروانی و مدرن مناسب هستند.

روند 4: کفپوش های چوبی با نقش های زیبا

اگر به دنبال اضافه کردن رنگی منحصر به فرد به یکی از فضاهای خانه خود هستید، می توانید کفپوش چوبی طرح دار را به لیست گزینه های خود اضافه کنید.

می بینیم که محبوبیت الگوهای شاه ماهی به ویژه در آشپزخانه، حمام و فضاهای دیگر در حال افزایش است. شاید بهتر باشد نگاه دقیق تری به کفپوش های طرح دار بیندازید.

الگوهای شورون و شاه ماهی راهی عالی برای افزودن لهجه به آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری هستند.

روند 5: سیاه و سفید قدیمی

وینتیج همیشه نمادی از نوستالژی بوده و گرما و خاطرات دهه های گذشته را زنده می کند.

در سال 2024، کاشی‌های سیاه و سفید باز خواهند گشت، اگرچه دیگر کاشی‌های سیاه و سفید قدیمی که خانه‌های تاریخی را زینت می‌دهند، وجود نخواهد داشت.

کاشی های جدید سبکی لوکس و گرافیکی تر ایجاد می کنند. مالکان بیشتری می خواهند که کفپوش هایشان منحصر به فرد باشد. برای این کار از کاشی های کوچکتر با الگوهای گرافیکی ضخیم تر استفاده کنید. این به طور هماهنگ ترکیبی از پرنعمت و مدرنیته است و ظاهری عالی ایجاد می کند.

روند 6: چوب انبار احیا شده

روند ترمیم کف چوبی بارنبرد 2024 ادامه روند کفپوش چوب مصنوعی است که در سال 2016 بسیار محبوب بود.

چوب انبار به دلیل تنوع رنگی و ظاهر قدیمی آن مورد علاقه باقی مانده است.

صاحبان خانه هایی که به دنبال یک ظاهر روستایی گرم هستند باید این را در نظر بگیرند. این فناوری به کمال رسیده است و اکنون تولید کنندگان می توانند ظاهر چوب واقعی را در کاشی های مصنوعی به طور دقیق بازتولید کنند.

این امر تشخیص کاشی از چوب واقعی را تقریبا غیرممکن می کند. برای اصالت “چوبی” بیشتر، این کاشی روکشی شبیه به تخته انبار واقعی خواهد داشت.

کاشی هایی که شبیه چوب هستند تنوع بسیار بیشتری به شما می دهند. دیگر نیازی به استفاده از چوب های سخت سنتی برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر در خانه خود ندارید. با کاشی مصنوعی، شما از مزایای طراحی کفپوش چوبی سخت بهره مند می شوید و در عین حال از مزایای عملکردی کاشی بهره می برید.

در سال 2024، کاشی هایی که از نظر رنگ، ظاهر و حتی بافت شبیه به چوب هستند، رایج خواهند شد.

روند 7: کاشی های گرافیکی

افراد زیادی حاضر نیستند از کفپوش خود به عنوان یک بوم هنری استفاده کنند. با این حال، اگر الگوهای منحصر به فرد و ظریف روی کاشی های خود را دوست دارید، کاشی های طرح گرافیکی برای شما مناسب هستند!

با استفاده از آخرین فناوری، تولیدکنندگان می توانند بی نهایت تصویر موزاییک تولید کنند. می‌توانید کاشی‌هایی با الگوی تکرار شونده یا کاشی‌هایی که مانند یک پازل در کنار هم قرار می‌گیرند و یک الگوی بزرگ در سراسر کف ایجاد می‌کنند. موزاییک‌های گرافیکی تک رنگ هستند، اما اگر احساس دیوانگی می‌کنید، موزاییک‌های گرافیکی با الگوها و حروف چندرنگ چشم نواز هستند.

روند 8: کاشی های چینی بزرگ و شش ضلعی

با افزایش محبوبیت ظروف سنگ چینی بزرگ که توسط صاحبان خانه در بازسازی آشپزخانه و حمام استفاده می شود، انتظار افزایش این نوع الگوها و اشکال را داریم.

کاشی های شش ضلعی مدتی است که توجه ها را به خود جلب کرده اند، به خصوص زمانی که در آشپزخانه یا حمام استفاده می شوند. در سال 2024 شاهد کاشی های شش ضلعی و همچنین اشکال مختلف در اندازه های بزرگ خواهیم بود که در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه قرار می گیرند… این الگوها جلوه های زیبایی را در هر اتاق ایجاد می کنند!

الگوهای رها کردن نیز رایج تر می شوند و محبوبیت خود را در طول سال 2024 ادامه خواهند داد. آنها می توانند بافت ها، اندازه ها و رنگ های مختلف زمین را به نمایش بگذارند و با هم ترکیب شوند.

روند 9: رنگ های طبیعی

بازگرداندن همه چیز به اصول و طبیعی و ساده نگه داشتن آن جنبه کلیدی دهه آینده است.

گرایش به رنگ های طبیعی با تمرکز فزاینده بر پایداری و راه های استفاده از رنگ های طبیعی در فضای داخلی تا مدتی ادامه خواهد داشت.

سادگی و راحتی چوب طبیعی لوکس آرامش بخشی را ایجاد می کند که اکثر مردم به دنبال آن هستند.

به طور خلاصه:

اجماع عمومی بر این است که تا سال 2024، مواد سنتی دیگر برای کسی مناسب نخواهد بود.

صاحبان خانه ها مواد مهندسی شده کفپوش را می خواهند که از نظر طراحی و بافت منحصر به فرد باشند. چه چوب دودی، چه کف‌های سفید شده، چه کاشی‌های بافت‌دار یا کاشی‌های اثر چوب.

خریداران به دنبال گزینه های جالب جدید هستند. خوشبختانه، روند کفپوش 2024 کیفیت، تنوع، سبک و انتخاب را ارائه می دهد.

امیدوارم از بررسی ما خوشتان آمده باشد! فراموش نکنید که در کانال ما کامنت بگذارید و در کانال ما عضو شوید و از آخرین روندهای طراحی داخلی و دکوراسیون مطلع شوید.

کاشی ها، شبیه به بتن ورق، یکی دیگر از گزینه های محبوب برای خانه های امروزی هستند. این کاشی ها شبیه بتن معمولی به نظر می رسند اما بسیار نرم تر و متنوع تر هستند. آنها معمولاً با پایه رزینی ساخته می شوند که هنگام خیس شدن آنها را به هم نگه می دارد. رزین همچنین سطح را نسبت به بتن معمولی در برابر خراش و لکه بسیار مقاوم تر می کند. اکنون بسیاری از خانه‌ها این گزینه‌های کف‌پوش مدرن را دارند، زیرا مردم شروع به درک اینکه چقدر خوب هستند.

گزینه های کفپوش مقرون به صرفه نیز در برخی شهرها موجود است، حتی برای محله های مجلل یا کدهای ساختمانی. کف‌های بتنی مقرون به صرفه‌ترین گزینه باقی می‌مانند، اما کف‌های چوبی جنگل‌های قدیمی فاصله زیادی ندارند. هر دوی این گزینه ها بسیار ارزان تر از نصب کاشی های چوبی یا مرمری هستند. علاوه بر این، اگر به مرور زمان آسیب ببینند، می توان آنها را به راحتی تعمیر یا تعویض کرد. امروزه هر خانه ای به حداقل یکی از این گزینه های مقرون به صرفه نیاز دارد.

همچنین هیجان زیادی در مورد گزینه های کفپوش با تکنولوژی بالا مانند بتن صاف یا کاشی کامپوزیت فیبر کربن وجود دارد. با این حال، این گزینه‌ها در مقایسه با گزینه‌های ارزان‌تر مانند کاشی‌های بتنی چند لایه یا چوب جنگل‌های قدیمی، اغلب بسیار گران هستند. بسیاری از صاحبان خانه ها ترجیح می دهند کف های پیشرفته خود را با فرش بپوشانند زیرا فرش ها ارزان تر هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان تر است. هر کسی که در مورد کفپوش های با تکنولوژی بالا جدی است، ابتدا باید کدهای ساختمانی را که به آنها اجازه می دهد بررسی کند تا پیمانکاران را با یک کفپوش فرش شده که دائماً با سرعت بالا زیر پای آنها حرکت می کند اشتباه گرفته شود.

روند کفپوش ها در طول زمان تغییر می کند زیرا مردم مواد و ایده های جدیدی را برای خانه های خود امتحان می کنند. انتخاب نوع مناسب کفپوش می تواند به هر فضایی کمک کند که در عین حال شیک و جذاب به نظر برسد. چوب سنتی به دلیل ظاهر طبیعی، مقرون به صرفه بودن و روش های نصب آسان، امروزه یکی از بهترین گزینه ها برای اکثر فضاها باقی مانده است. کاشی‌های بتنی چند لایه نیز در شرایطی که مقرون به صرفه بودن در اولویت است، بدون از بین بردن سبک یا دوام در ظاهر، گزینه‌ای عالی هستند.

دکمه بازگشت به بالا