اقتصادیفعالان کسب و کار

عمان،کشور ناشناخته‌ها

عمان کشوری است که در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران ایرانی و البته گردشگران دیگر کشورها قرار گرفته است.به دلیل موقیعیت جغرافیای عمان با کشورمان و نزدیکی مسافت که در حدود دو ساعت فاصله زمانی وجود دارد، تورعمان با پکیج‌های متنوعی ارائه می‌گردد.

عمان با سرمایه‌گزاری‌های وسیع در صنعت گردشگری به دنبال جذب گردشگران منطقه است تا فاصله خود را با کشور همسایه یعنی،امارات کاهش دهد.ساخت ساز‌های بسیاری در امر هتل‌ سازی،واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری صورت پذیرفته است.

عمان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان، مناطق بکر و دیدنی‌های بسیاری است که برای بسیاری از گردشگران منطقه ناشناخته مانده است.به غیر از دیدنی‌های مسقط که پایتخت عمان نیز هست،شهرهای دیگری چون صلاله،نیزوا،جبل الاخضر و… از جاذبه‌های طبیعی چشم نوازی برخوردارند.

آشنایی با شرایط و ویژگی‌های تور عمان

‌تور عمان عمدتا بصورت ۴ و یا ۵ روزه بسته می‌شود که این مدت زمان کوتاه عملا امکان بازدید از دیگر مناطق زیبای این کشور را سلب می‌نماید. در این نوع تور‌ها بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر مسقط  در نظر گرفته می‌شود.ویزای عمان در فرودگاه صادر می‌شود.

البته لازم به ذکر است که ویزای فرودگاهی برای مسافرینی که اقامت زیر ۱۴ روز را دارند صادر می‌گردد. قیمت تور عمان بستگی به درجه کیفی هتلی دارد که مسافر انتخاب می‌کند. تنوع انتخاب هتل در کشور عمان بسیار زیاد است و مسافر این امکان را دارد که با توجه به بودجه و سلیقه خود هتل اقامت خود را در تور عمان انتخاب نماید.

پرواز به سمت عمان از شهرهای مختلف ایران انجام می‌شود.بنابراین تورعمان به غیر از تهران از شهرهای چون شیراز، کیش، قشم، بندرعباس و مشهد نیز برگزار می‌گردد. با توجه به گرمای شدید هوا در فصول بهار و به ویژه تابستان شاهد کاهش  قیمت تور عمان هستیم. گردشگرانی که ترجیح میدهند سفر اقتصادی و با هزینه کم به این کشور را داشته باشند می‌توانند از پکیج تور ارزان عمان استفاده کندد.

تور عمان و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مسقط

مسقط،پایتخت سلطنت عمان پر از قصر،برج وبارو،بازارهای سنتی و قلعه‌های دیدنی است که چشم هر گردشگر تور عمان را به خود خیره می‌کند.قصر العالم،کاخ پادشاه فقید عمان است که دیدارهای رسمی و پذیرای از مهمانان خارجی در این مکان انجام می‌شده است.ستون‌های بلند این کاخ به رنگ‌های طلایی و آبی فیروزه‌ ایی جلوه خاصی به این کاخ بخشیده است.

آیا گردشگران اجازه ورود به کاخ العالم عمان را دارند؟

این مکان به کاخ سلطان قابوس عمان پادشاه فقید این کشور نیز مشهور است. بسیاری از مردم علاقه زیادی به دیدن ساختمان داخلی این قصر دارند اما گردشگران و بازدید‌کنندگان این مکان اجازه ورود به قصر را ندارند و تنها اجازه دارند از نمای بیرونی کاخ دیدن نمایند. مسیر منتهی به این قصر دارای باغ‌های بسیار زیبا، ساختمان‌های دولتی با معماری مدرن و زیبای اسلامی وجود دارد. ساختمان‌های کناری این عمارت با مرمر سفید جلوه‌ای بسیار زیبا دارند. در حال حاضر از این مکان به عنوان اقامتگاه پادشاه کشور عمان از این مکان نام برده می‌شود.

 سفر به عمان و بازدید از قلعه‌های جلالی و میرانی

قلعه جلالی و میرانی در واقع دو قلعه هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و امروزه به عنوان یکی از نمادهای مسقط از آن‌ها یاد می‌شود.نزدیکی این قلعه ها با کاخ العالم منظره بی‌نظیری را برای مسافرین تور عمان رقم زده است.

تاریخچه ساخت این قلعه‌ها برمی‌گردد به زمانی که پرتغالی‌ها عمان را در اختیار داشتند و امروزه از این قلعه ها به عنوان موزه استفاده می‌شود.وجود لوازم و ادوات جنگی،توپ و قالیچه‌های نفیس به ارزش این قلعه‌ها افزوده است.

بازار مطرح مسقط،نمادی از سنت عمان

سوغات عمان و خرید سوغات ارزان و مناسب از این کشور همیشه دغدغه مسافرین تور عمان بوده است.بازار مطرح به عنوان کهن‌ترین مرکز خرید سنتی در عمان در صدر مراکزی است که گردشگران از آن دیدن می‌کنند.انواع  پارچه، زیورآلات،طلا و جواهر،صنایع دستی کشورعمان ولباس‌های سنتی عربی و هندی همیشه مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

مسجد سلطان قابوس عمان،نگین درخشان مسقط

در ساخت مسجد سلطان قابوس عمان ردپای هنرمندان ایرانی بچشم می‌خورد. مساحت این مسجد بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع است و مناره‌های زیبای این مسجد با ارتفاع حدود ۴۵ متر چشم انسان را بخود خیره می‌کند. سالن اصلی مسجد سلطان قابوس، مفروش به یکی از بزرگترین فرش‌های جهان شده که توسط هنرمندان ایران بافته شده است.

با مطالعه این مقاله امیدوار هستیم که سفر به کشور عمان در اولویت‌های مسافرین ایرانی قرار گرفته باشد،تا از نزدیک آن چه که در این مقاله بدان اشاره شد به عینه و در واقعیت ببینند. تور عمان و سفر به این کشور می‌تواند خاطره‌ایی به یاد ماندی را برای گردشگران ایرانی رقم بزند.

جهت آگاهی از آخرین و جدیدترین قیمت تور عمان به وبسایت عمان۷۷۷ به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://oman777.com/oman-tour/

دکمه بازگشت به بالا