اقتصادیفعالان کسب و کار

مناطق ممنوعه ازمیر برای خرید ملک از ازمیر ملک

مناطق ممنوعه ازمیر ترکیه برای خرید ملک و اقامت کجاست؟

در مطالب گذشته به نقل از مشاور املاک در ازمیر؛ در مورد مناطق ممنوعه ترکیه برای خرید ملک و اقامت صحبت کردیم. همچنین بهترین مناطق شهر ازمیر ترکیه برای زندگی و خرید ملک در ازمیر را معرفی کردیم. در این مقاله محله های ممنوعه ازمیر را بررسی می کنیم و به معرفی مناطق ممنوعه ازمیر برای خرید ملک و اقامت توسط اتباع خارجی می پردازیم. طبق اعلام اداره مهاجرت ترکیه بخشهایی از کناک و بورنوا جزو مناطق ممنوعه ازمیر شناخته می شوند. زیرا تعداد مهاجرین در این مناطق بالاست و دولت در نظر دارد که ورود مهاجرین بر بافت فرهنگی این مناطق اثر سوء نداشته باشد. البته این قانون در سال ۲۰۲۲ اعلام شده و کسانی که در سال های قبل در این مناطق مقیم شده اند نیازی به تغییر محله ندارند.

اجاره خانه در منطقه فاتح استانبول |اقامت ترکیه با اجاره خانه

مناطق ممنوعه ازمیر ترکیه برای اقامت

مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور آرزوی هر کسی است، اما آیا می‌توانید در تمامی مناطق آن ملک خریداری کنید؟ همه مردم در سراسر دنیا به دنبال سرمایه‌گذاری در کشورهای آینده‌دار هستند. کشورهای مختلف نیز برای اینکه سرمایه‌گذاران را ترغیب کنند، خدمات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند و از این طریق به رقابت با دیگر کشورها می‌پردازند. کشور ترکیه نیز یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری می‌باشد که امکانات زیادی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. خرید ملک در ترکیه می‌تواند اقامت موقت یا دائم این کشور را برای شما به دنبال داشته باشد. البته بر اساس قوانین جدید این کشور، خرید ملک و اقامت اتباع خارجی در برخی مناطق ازمیر و دیگر شهرها محدود و ممنوع شده است.

در کدام مناطق ازمیر ترکیه نمی‌توان خانه خرید؟

اگر چه خرید خانه در ترکیه سرمایه‌گذاری سودآوری است، اما بر اساس قوانین جدید این کشور محدودیت‌هایی نیز برای آن وجود دارد. اداره مهاجرت کشور ترکیه، بر اساس قوانین جدید اجازه خرید یا اجاره خانه در برخی مناطق استانبول، ازمیر و دیگر شهرها را به اتباع خارجی نمی‌دهد. علت این مسئله نیز پر شدن ظرفیت این محله‌ها ذکر شده است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر خرید ملک در ازمیر ترکیه توسط اتباع خارجی افزایش یافته است، اداره مهاجرت این کشور برای هر محله ظرفیت محدودی قرار داده و همه افراد موظف هستند که بر اساس این ظرفیت عمل کنند. بر اساس این قانون در مناطق و محله‌های تعیین شده فقط باید ۲۵ درصد خارجی سکونت داشته باشد، نه بیشتر. اگر در مناطق ممنوعه ازمیر خانه بخرید یا حتی اجاره کنید، برای دریافت اقامت ترکیه دچار مشکل خواهید شد. این ممنوعیت شامل دانشجویان خارجی نیز می‌شود.

اگر پیش از تصویب این قانون در محله‌های ممنوعه اقامت داشتید، برای تمدید اقامت و قرارداد دچار مشکل نخواهید شد. البته آدرس شما باید در سایت اداره نفوس این کشور ثبت شده باشد. برای اینکه از هر گونه مشکل جدی جلوگیری کنید، پیش از خرید یا اجاره ملک در ازمیر ترکیه منطقه مورد نظر را بررسی کنید و اطمینان حاصل نمایید که ظرفیت اتباع خارجی آن پر نشده باشد.

مناطق ممنوعه ازمیر ترکیه

وزارت کشور ترکیه طی لیستی که در سال ۲۰۲۲ منتشر نمود، خرید و اجاره ملک در برخی محله‌ها و مناطق این کشور را ممنوع اعلام کرد. تعداد محله‌های ممنوعه نیز روز به روز در حال افزایش است. پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که این تعداد باز هم افزایش خواهد یافت؛ چرا که مهاجران زیادی به دلیل جنگ از کشور روسیه و اوکراین به ترکیه مهاجرت کرده‌اند. بر اساس لیست منتشر شده، اقامت در مناطق زیر از شهر ازمیر برای مهاجران ممنوع می‌باشد:

۵۹۵ İzmir Bornova YUNUS EMRE MAHALLESİ
۵۹۶ İzmir Bornova IŞIKLAR MAHALLESİ
۵۹۷ İzmir Bornova ZAFER MAHALLESİ
۵۹۸ İzmir Bornova SERİNTEPE MAHALLESİ
۵۹۹ İzmir Buca SEYHAN MAHALLESİ
۶۰۰ İzmir Karabağlar AŞIK VEYSEL MAHALLESİ
۶۰۱ İzmir Konak TAN MAHALLESİ
۶۰۲ İzmir Konak FAİK PAŞA MAHALLESİ
۶۰۳ İzmir Konak YENİ MAHALLESİ
۶۰۴ İzmir Konak MİRALİ MAHALLESİ
۶۰۵ İzmir Konak ALİ REİS MAHALLESİ
۶۰۶ İzmir Konak ETİLER MAHALLESİ
۶۰۷ İzmir Konak SAKARYA MAHALLESİ
۶۰۸ İzmir Konak ALTAY MAHALLESİ
۶۰۹ İzmir Konak BOZKURT MAHALLESİ
۶۱۰ İzmir Konak PAZARYERİ MAHALLESİ
۶۱۱ İzmir Konak ALTINORDU MAHALLESİ
۶۱۲ İzmir Konak UĞUR MAHALLESİ
۶۱۳ İzmir Konak KUBİLAY MAHALLESİ
۶۱۴ İzmir Konak SÜVARİ MAHALLESİ
۶۱۵ İzmir Konak YEŞİLDERE MAHALLESİ
۶۱۶ İzmir Konak KOCAKAPI MAHALLESİ
۶۱۷ İzmir Konak AKARCALI MAHALLESİ
۶۱۸ İzmir Konak MURAT MAHALLESİ
۶۱۹ İzmir Konak KADİFEKALE MAHALLESİ
۶۲۰ İzmir Torbalı 19 MAYIS MAHALLESİ
۶۲۱ İzmir Torbalı KARŞIYAKA MAHALLESİ

لازم به ذکر است برای کسانی که قصد دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملکی با قیمت بالای ۴۰۰ هزار دلار را دارند، این قانون صدق نمی‌کند و در تمامی مناطق و محله‌های ازمیر ترکیه می‌توانند ساکن شوند. این افراد شامل پروژه شهروندی این کشور خواهند شد و مشکلی برای اقامت در مناطق ممنوعه نخواهند داشت. اداره مهاجرت به طور صریح در قوانین خود ذکر کرده است که قانون عدم سکونت در مناطق ممنوعه شامل افرادی که اقامت این کشور را از پیش داشتند یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها شهروندی ترکیه را دارد، در نظر گرفته نخواهد شد.

ازمیر، منطقه‌ای زیبا با قوانین جدید

شاید فکر کنید که زندگی در ترکیه کاملا ایده‌آل و بدون مشکل می‌باشد. اگر چه این مسئله تا حد زیادی درست است، اما گاهی اوقات ممکن است درگیر مشکلات ناخواسته‌ای شوید. اکثر این مشکلات به دلیل اقامت در منطقه نادرست به وجود می‌آیند. کشور ترکیه به تازگی قوانین جدیدی وضع کرده است که بر اساس این قوانین، مهاجران در برخی مناطق اجازه خرید یا اجاره ملک نخواهند داشت. در این صورت اگر شما حتی به اشتباه در چنین مناطقی ساکن شوید، درگیر مشکلات متعددی خواهید شد. به منظور جلوگیری از این مشکل بهتر است پیش از هر گونه اقدام با مشاوران حرفه‌ای مشورت کنید. شرکت مشاوره املاک کارتال گلوبال با سابقه درخشان خود و با کمک مشاوران و وکلای مجرب، به شما کمک می‌کند تا در بهترین مناطق ترکیه ساکن شوید و هیچگونه مشکل حقوقی در این کشور شما را آزار ندهد.

اقامت در منطقه فاتیح

در منطقه فاتیح حتی با خرید خانه هم به شخص اقامت داده نمیشود. اجاره خانه در این منطقه ممنوع شده است. فقط دانشجویان میتوانند در این منطقه درخواست اقامت داشته باشند. توجه داشته باشید خرید و فروش ملک در این منطقه به طور کامل برای خارجی ها ممنوع نشده است بلکه در صورتی که شما ملکی را نیز در این منطقه خریداری کنید به شما اقامت ترکیه تعلق نمیگیرد و صرفا شما آن ملک را جهت سرمایه گذاری خریده اید.

اجازه اقامت در منطقه اسنیورت

منطقه اسنیورت که منطقه نوسازی در استانبول می باشد در اعلامیه اداره مهاجرت استانبول نیز به آن اشاره شده است. کل مناطق اسنیورت برای اجاره خانه ممنوع می باشد. اما برای خرید خانه بعضی مناطق ممنوعه اعلام شده است. ازمیر ملک به هموطنان توصیه می کند که قبل از خرید و اجاره خانه بررسی ها را به دقت انجام دهند و سپس اقدام به خرید یا اجاره کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین ترکیه به مقاله اقامت ترکیه مراجعه فرمایید. پیش بینی می شود به زودی قوانین جدید در مناطق دیگر استانبول نیز اعلام شود. در حال حاضر این مناطق به صورت مناطق ممنوعه و یا مناطق قرمز استانبول شناخته میشود که شامل برنامه اقامتی اداره مهاجرت ترکیه نمیباشد و امکان اخذ کیملیک در این محله میسر نیست. البته توجه داشته باشید که در صورتی که اقامت شما به صورت دانشجویی ثبت شده باشد شامل این قانون نمیشود و مجاز هستید که از هر محله که میخواد اجاره یا خرید ملک را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا