اقتصادیفعالان کسب و کار

سجاده کارپت بهترین تولید کننده فرش مسجد در کاشان و  تهران

خرید فرش سجاده ای در تهران از شهر کاشان: از گذشته تا کنون، کاشان به عنوان بزرگترین تولیدکننده فرش در ایران و جهان بوده است. کاشان را به عنوان قطب صنعت فرش ماشینی می شناسند. بیش از 700 کارخانه تولید فرش ماشینی در کاشان و اطراف آن وجود دارد. بنابراین اگر قصد خرید سجاده فرش در تهران را دارید، پیشنهاد ما به شما بازدید از نزدیک ترین شهر برای تهیه سجاده فرش یعنی کاشان است.

کاشان با تنوعی از طرح ها و نقش ها با طیف متنوعی از رنگ بهترین کلکسیون ها را پیش روی خریداران می گذارد تا با قیمتی متعادل خرید کنند. در سال های اخیر با توجه به نیاز مسجدی ها و دغدغه آنها برای تهیه فرش سجاده ای و مسجدی، تولید فرش نماز نیز بیشتر شده است.

برای تهیه سجاده فرش بهترین راه رفتن به درب کارخانه و دیدن روند تولید سجاده فرش ماشینی از نزدیک است. با حضور در کارخانه می توانید جنس فرش سجاده ای را از نزدیک ببینید و نمونه های بافته شده را مشاهده کنید.

فرش سجاده ای |فرش سجاده ای دست دوم

برای تهیه سجاده فرش توجه به چه نکاتی مهم است؟

مجموعه ای از ویژگی ها و نکات برای خرید فرش سجاده ای در تهران مهم است که پیش از اقدام برای خرید سجاده فرش لازم است به این موارد دقت کنید تا فرشی با کیفیت و مناسب تهیه کنید.

سجاده فرش پرز نداشته باشد

یکی از موارد مهم برای تهیه فرش مسجد این است که سجاده فرش پرز نداشته باشد. برای اطمینان از کیفیت بالای فرش و یقین نسبت به اینکه پرز ندارد، می توانید الیاف صد در صد اکرولیک را تهیه کنید. البته نخ اکرولیک درصد بسیار کمی پرز دارد که با چند بار جارو کشیدن کاملا رفع می شود.

الیاف غیراکرولیک هم برای بافت سجاده فرش استفاده می شوند که متخصصان کیفیت آن ها را تایید نمی کنند. الیافی که ویژگی هایی مانند پلاستیک دارند. نخ بی سی اف، پلی استر، ویرجین از جمله این الیاف هستند که بعد از چند سال کوبیده شده و برگشت پذیری ندارند.

سجاده فرش با تراکم بالا

بهتر است فرش سجاده ای متراکم و توپر باشد. به صورتی که وقتی دست خود را داخل الیاف می کشید، فضای خالی را زیر انگشتانتان حس نکنید و الیاف کف سجاده فرش را نبینید. این مورد، به شانه و تراکم فرش سجاده ای بستگی دارد، هر چقدر شانه و تراکم بالاتر باشد، استحکام فرش بیشتر شده و ظرافت آن هم بالاتر می رود. برای فرش مسجد، 440 شانه، 500 شانه و 700 استفاده می شود. توصیه ما 500 و 700 شانه با تراکم بالاست.

سجاده فرش با ارتفاع نخ خاب بالا

ارتفاع نخ خاب یا در اصطلاح عموم ضخامت فرش برای فرش مسجد بسیار اهمیت دارد. چون نشست و برخاست مداوم در مسجد انجام می شود و زانوی نمازگزاران با فرش زیاد است، بنابراین نرمی و لطافت فرش بسیار اهمیت دارد. هر چقدر سجاده فرش ضخیم تر باشد، بهتر است.

رنگ سجاده فرش مسجد

برای فرش سجاده ای از رنگ های متنوعی استفاده می شود، از جمله سبز، آبی، لاکی، گردویی، سرمه ای و دیگر رنگ ها. متولیان مسجد باید دقت داشته باشند که رنگ فرش سجاده ای چرکتاب باشد تا زود کثیف نشود.

برای مثال اگر می خواهید رنگی روشن برای فضای حسینیه یا مسجد انتخاب کنید، رنگ هایی مثل کرم یا بادامی مناسب نیست، چون آلودگی و کثیفی را خوب نشان می دهد. بهتر است رنگ هایی مثل آبی یا سبز را انتخاب کنید تا دیرتر کثیفی را نشان دهد و در اصطلاح چرکتاب تر باشد.

فرش ماشینی یا سجاده فرش؟ کدام بهتر است؟

در گذشته های دور از فرش دستبافت و یا قالی های جوشقانی برای مفروش کردن مساجد استفاده می شد. با ظهور تکنولوژی جدید و ماشین آلات بافت فرش، فرش های 12 متری، 9 متری و 6 متری جایگاه بسیار خوبی نزد مسجدی ها پیدا کردند. اما رفته رفته طراحان خوش سلیقه سجاده فرش هایی را طراحی کردند که در زمانی کوتاه جایگاه ویژه ای نزد مردم پیدا کرد.

از  جمله مزایای فرش سجاده ای برای مسجد:

ایجاد نظم در صفوف نماز، تعیین جهت قبله، حمل و نقل آسان، ترمیم و تعویض راحت و امکان شست و شوی آسان است.

خرید فرش سجاده ای در تهران از کجا بهتر است؟

فرش سجاده ای |فرش سجاده ای دست دوم

بهترین کارخانه تولید فرش سجاده ای، شرکت سجاده کارپت کاشان با نام محراب نقش است. متخصصین و مشاورین حرفه ای این مجموعه در هر لحظه از ساعات اداری آماده پاسخگویی به سوالات شما و دادن مشاوره رایگان هستند.

از فرش تا عرش با محراب نقش (سجاده کارپت کاشان)
راه ارتباطی:
09133617256 (آقای مهندس سلمانی مدیر فروش سایت سجاده کارپت کاشان)
منبع: خرید فرش مسجد (
https://sajadecarpet.com)

دکمه بازگشت به بالا