اقتصادیفعالان کسب و کار

تفاوت مبل راحتی با چستر

مبل راحتی 8 نفره چستر با طراحی جذاب و فوق العاده‌ای که دارد، جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مدل مبلمان جدید است. در مقابل مبل راحتی با قدمت چندین ساله جایگاه خاصی در دکوراسیون دارد. با توجه به اینکه عده‌ای مبلمان چستر را در دسته‌ی مبلمان راحتی قرار می‌دهند، اما تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. در این مقاله فرق با مبل راحتی را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چیدمان مبل ۸ نفره راحتی |قیمت مبل 8 نفره چستر

 مبل چستر چه تفاوتی با مبل راحتی دارد؟

مبل چستر و راحتی از لحاظ ظرافت، کارایی و راحتی تفاوت چندانی با هم ندارند. عمده تفاوت‌های آنان مربوط به شکل ظاهری و هنر لمسه کاری است.  ابتدا برای اینکه تفاوت هر دو مبل را بدانیم بهتر است ابتدا با تعریف و پیشینه‌ی هر دو آشنا شویم. مبل راحتی برای اولین بار توسط امریکایی‌ها طراحی و تولید شد و از ۲۰۰ سال پیش تا کنون در سراسر جهان  مهمان خانه‌هایمان هستند. مبل چستر فیلد در ابتدا مبلمان شیک و لوکسی بوده‌اند که فقط در خانه‌های اشراف زاده‌ها و نجیب‌زاده‌های اروپایی به چشم می‌خوردند. با انقلاب صنعتی اروپا از انحصاری بودن نجات پیدا کرده و مردم عادی نیز از خرید آن‌ها لذت بردند.

مبل چستر چه ویژگی‌هایی دارد؟

مبلمان چسترفیلد علاوه بر شکوه و زیبایی ‌و رنگ بندی فوق العاده همراه با چرم جذاب, دسته‌های استوانه‌ای بلندتر از پشتی دارند. متریال به کاررفته در آن نوع خاصی است که نشیمنگاه آن را بسیار نرم و دلچسب می‌کند. دکمه‌هایی نیز جهت طراحی و محکم کاری در آن‌ها به کار رفته است که هنر لمسه کاری را به نمایش می‌گذارد.

لمسه کاری مبلمان چستر

لمسه کاری یکی از جذاب ترین و سخت ترین تکنیکی است که تماما با دست بر روی مبلمان چستر انجام می‌گیرد و آن‌ها را بسیار شیک و محکم می‌کند. این تکنیک قاعده و اصول خاصی دارد که با دست تولید کنندگان مبلمان بر روی پارچه و تمام قطعات مبل به کار می‌رود. لمسه کاری در بازوها و پشتی چسترفیلد شاخصه‌ی اصلی و وجه تمایز آن‌ها با سایر مبلمان است.

مبلمان راحتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

مبل راحتی همانطور که از نامش پیداست، نسبت به مبلمان سلطنتی و کلاسیک از راحتی و نرمی بیشتری برخوردار است. متریال به کار رفته در نوع راحتی با مبلمان کلاسیک متفاوت است و همین امر باعث تفاوت آن با سایر مدل ها می شود. در طراحی مبلمان راحتی، خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری وجود دارد به دلیل استفاده بیشتر از فوم و پارچه می توان مدل های گوناگونی از آن‌ها را ساخت و تولید کرد.

ممکن است برخی از افراد مبل راحتی چرمی با مبل چستر اشتباه بگیرند. اما مبلمان چستر فیلد خصوصیاتی دارند که آن‌ها را متمایز می‌کنند. چرم برازنده‌ی این مبلمان است. یکی از لوکس ترین و شیک ترین مبلمان در حال حاضر مبل چستر  است. این مبلمان شیک و به روز که همیشه مد هستند و شما می‌توانید با خیال راحت همیشه از آن‌ها استفاده کنید. با هر سبک دکوراسیونی ست می‌شوند و به راحتی چیدمان خانه‌ی شما را جذاب و چشم نواز می‌کنند.

مبلمان چستر را چطور بچینیم؟

یکی از المان‌هایی که خانه‌ی شما را شیک و خاص نشان می‌دهد؛ چیدمان مبلمان است. توجه به چیدمان مبلمان هر سبکی از دکوراسیون را منظم و چشم نواز نمایان می‌کند. این مبلمان باید در فضای مناسب و فاصله زیادی از دیوار قرار گیرند. به هیچ وجه نزدیک یا چسبیده به دیوار نگذارید. در نحوه قرار گیری کاناپه‌ها اصل تقارن را درنظر بگیرید. در انتخاب آن‌ها می‌توانید مبل‌های تکی را از رنگ‌های مکمل انتخاب کنید. مثلا رنگ‌های طوسی و زرد و یا سرخابی و طوسی ترکیب زیبایی در سبک مدرن دارند.

چیدمان مبل راحتی ۷ نفره

نحوه قرارگیری کاناپه ها در بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا بسیار مهم است. همچنین در چیدمان مبلمان باید به انرژی آن ها و حسی که به افراد منتقل می کنند توجه کرد به عنوان مثال چیدمان شلوغ و تزئینات زیاد؛ دور یا نزدیکی ان ها به دیوار و حتی  چیدمان مستطیل شکل و خطی نیز می‌تواند حس های متفاوتی به افراد انتقال دهد . مبل ها باید در کنار هم به گونه‌ای قرار گیرند که مانع عبور و مرور نشوند در جای مناسب و محلی باشند که به خانه نظم و آرامش دهند. می توان  با استفاده از چیدمان اصولی فضای منزل را بزرگتر و یا کوچکتر نشان داد انتخاب میز ها و سایر اکسسوار ها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بهترین رنگ مبل چستر

این مبلمان بیشتر مناسب سبک‌های کلاسیک، مدرن و سنتی هستند. در انتخاب مدل‌های کلاسیک باید به رنگ آن‌ها توجه کرد؛ معمولاً رنگ‌های کرم، طلایی و سفید مناسب سبک کلاسیک‌اند. اما رنگ‌هایی مثل سرخابی، بنفش، آبی و زرد به علت جسارت و تنوع رنگی بیشتر مناسب طراحی و فضای مدرن تری هستند. برای فضاهای اداری نیز رنگ‌های مشکی و چرم قهوه‌ای انتخاب مناسب و بهتری است.

مبل چستر برای اداره

یکی از مزیت‌های مبلمان چستر استفاده از آن‌ها برای محیط کاری و فضای اداری است. اگر دوست دارید محیط کاری شما فضایی شیک و خاص داشته باشد؛ بهتر است به سراغ مبلمان چستر بروید. این مدل مبلمان برای مطب پزشکان، دفتر کار وکیل، مشاور، نویسنده و برای شرکت‌ها یک انتخاب هوشمندانه و عاقلانه است.

انواع مدل مبل چستر

این مبلمان باشکوه و کاربردی در سبک‌های مختلفی همچون ایتالیایی،فرانسوی،ترک و امریکایی عرضه می‌شوند؛ تفاوت اندکی بایکدیگر در قیمت و مواد به کاررفته دارند. در مدل های ایتالیایی مبل‌های تکی طراحی مستطیل شکلی دارند ولی در مدل‌های فرانسوی  متقارن و گرد تر اند. در نوع اسفنج و فوم به کار رفته نیز کمی متفاوت‌اند.

چیدمان مبل راحتی در خانه‌ی بزرگ

مبلمان از اعضای اصلی اثاث خانه به شمار می روند. چیدمان آن‌ها تاثیر و اهمیت بیشتری نسبت به سایر لوازم خانه دارد. به همین  دلیل اگر اثاث خانه را با توجه به مبلمان انتخاب کنیم؛ بهتر است. به طور  مثال میز ناهار خوری باید متناسب با مبلمان باشد؛ برای مبلمان راحتی می توانیم از میز ناهار خوری مدرن تری استفاده کنیم. فرش‌ها نیز باید با توجه به هماهنگی بین مبلمان انتخاب شوند و از آن ها برای تفکیک فضا و ایجاد قسمت های مختلف در خانه استفاده کرد. فرش کردن کل خانه مدت‌هاست که دیگر در منزل منسوخ و از دور خارج شده است.

نکات مهم خرید مبلمان

برای انتخاب مبلمان راحتی و مدرن باید به تناژ رنگی خانه و هارمونی آن با سایر لوازم منزل دقت کرد چیدمان ، میزها، سرویس ناهارخوری، پرده‌ها، دیوارها، کفپوش و حتی ارتفاع سقف  نیز از نکات مهم انتخاب مبل است که باید حتماً به آن‌ها توجه کرد. در دکوراسیون امروزی و مدرن انتخاب یک رنگ اصلی و دو رنگ فرعی پیشنهاد می‌شود؛ هارمونی و  ترکیب‌های رنگی می‌تواند باعث زیبایی و شیک بودن  دکوراسیون منزل شما باشد. برای رعایت این نکته می‌توان از مبلمانی که رنگ‌های متفاوتی دارند؛ استفاده کرد.

چیدمان شیک با مبل راحتی

توجه به پرده‌ها در چیدمان مبل راحتی بسیار مهم است. معمولاً پرده‌های ساده و سفید با انواع مبلمان ست می شوند و شما مشکل خاصی از این بابت نخواهید داشت؛ اما اگر از طرح‌های متنوع و مختلف پرده‌های سنگین استفاده می‌کنید در انتخاب مبلمان باید دقت بیشتری داشته باشید پرده های کلاسیک در کنار مبلمان ساده و مدرن انتخاب خوبی نخواهد بود و جلوه مناسبی نخواهد داشت. توجه به دیوار پشت مبلمان نیز بسیار مهم است. هارمونی رنگی یا تناسب طرح کاغذ دیواری با مبلمان مهم است.

مبلمان چستر برای چه سبکی مناسب هستند؟

فرقی نمی‌کند که دکوراسیون کلاسیک داشته باشید یا دکوراسیون مدرن؛ این مبلمان خاص با رعایت هارمونی و هم خوانی هم با مبلمان سبک کلاسیک و هم با مبلمان سبک مدرن ست می‌شوند. می‌توان با استفاده از رنگ‌های متفاوت آن‌ها را متناسب با سبک دکوراسیون خانه ساخت. معمولا برای سبک مدرن از رنگ‌های روشن و شاد، برای سبک کلاسیک ار رنگ‌های متداول نظیر کرمی، طوسی و زرشکی و برای محیط کاری از رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی استفاده می‌کنند.

دکوراسیون با مبل چستر

سبک این مبلمان کلاسیک است. و تنوع رنگی به ان‌ها ظاهری مدرن‌تر می‌بخشد. در انتخاب میزها،صندلی‌ها، آباژور و سایر تزئینات به سادگی و سبک مینیمال توجه داشته باشید. چون قرارگرفتن تعداد زیادی از لوازم غیر ضروری ظرافت طراحی شما را از بین می‌برد و خانه شما را شلوغ و شلخته نشان می‌دهد. توجه به نحوه‌ی چیدمان این مبلمان می‌تواند هر سبکی از دکوراسیون را بسیار خاص و منحصر جلوه دهد.

کدام پارچه برای مبل چستر بهتر است؟

انتخاب بهترین نوع پارچه برای مبلمان چستر نیازمند دقت و توجه و حوصله بسیار است، چرا که باید از میان انواع پارچه مبلی موجود در بازار  بهترین و با کیفیت ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. معمولا پارچه‌های چرم، نانو، مخمل و مسکو است که هریک ویژگی‌های خاصی دارند. انتخاب پارچه مناسب باید بر اساس سبک دکوراسیون، نوع مبلمان و محل استفاده از آن‌ها صورت بگیرد.

چطور چرم مرغوب انتخاب کنیم؟

گران‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع چرم در بازار چرم آنلیلین است. این نوع چرم به خصوص و با کیفیت غنی‌ترین و پررنگ‌ترین رنگدانه‌های طبیعی را در خود جای داده است. مبل چرم طی ۱۲ ثانیه با دمای بدن انسان سازگار می‌شود و گرما و لطافتی بی‌نظیر دارد. اگر از گزند اشیای تیز، رطوبت و چنگ زدن و پاره کردن توسط حیوانات خانگی حفظ شود, می‌تواند عمر بیشتری داشته باشد.

انواع مختلف پارچه مبل راحتی

پارچه برای مبل راحتی به چند دسته : نخی، کتان، اکرلیک نایلون پلی استر تقسیم می‌شوند. همچنین از انواع جدید پارچه‌ها می‌توان به پارچه نانو اشاره کرد که در برابر چروک، آب و لکه مقاوم و پاک کردن آن بسیار آسان است.

پارچه کتان برای مبل راحتی

همانطور که می‌دانید کتان از گیاهان ساخته می‌شود و هم برای سبک کلاسیک و هم مدرن مناسب است پارچه های کتان با نام‌های مختلفی در بازار وجود دارند که پیش از سایر پارچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کتان در مقابل آلودگی مقاومت خوبی دارد و از انواع مختلف آن می‌توان برای مبلمان راحتی، چستر و ال استفاده کرد.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان چیست؟

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان و فروشگاه‌هایی که صنایع چوبی را عرضه می‌کنند، امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبربه شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی ۲۴ ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی مبلمان است.

نتیجه گیری

در این مقاله فرق مبل چستر با مبل راحتی را شرح دادیم. این مدل مبلمان از لحاظ کارایی، نرمی و لطافت در یک دسته قرار می‌گیرند. اما از لحاظ شکل ظاهری تفاوت‌هایی با همدیگر دارند. به طور مثال هنر لمسه کاری و پشتی‌های کوتاه و بازوهایی متقارن و بلند از جمله شاخصه‌های اصلی مبلمان چستر فیلد است. در مقابل مبلمان راحتی با پیشینه‌ی طراحی بیش از ۲۰۰ سال، همچنان محبوب و پرطرفدارند. در این مقاله نحوه‌ی چیدمان، رنگ مناسب هر سبک دکوراسیون و انتخاب پارچه‌ی مناسب هر نوع مبلمان را توضیح دادیم.

سوالات متداول

۱٫تفاوت مبل چستر با مبل راحتی در چیست؟ تنها تفاوت بین مبلمان چستر و راحتی مربوط به شکل ظاهری و هنرلمسه کاری است که مشخصه‌ی اصلی مبل چستر فیلد است.

۲٫هنر لمسه کاری چیست؟ لمسه کاری یکی از جذاب ترین و سخت ترین تکنیکی است که تماما با دست بر روی مبلمان چستر انجام می‌گیرد و آن‌ها را بسیار شیک و محکم می‌کند.

۳٫مزیت خرید اینترنتی چیست؟ تنوع محصولات، امکان بررسی و مقایسه، مشاوره رایگان ۲۴ ساعته تحویل درب منزل از جمله مزیت‌های خرید اینترنتی خرید مبلمان چستر و راحتی به صورت اینترنتی است.

دکمه بازگشت به بالا