اقتصادیفعالان کسب و کار

تفاوت بین کاشی و تایل برای بین کابینتی

بهترین تایل بین کابینت | معرفی انواع کاشی بین کابینت

یکی‌از مهم ترین فضا ها درهر خانه آشپزخانه است. برای پوشش دیواره های مابین فضاهای بین کابینت متریال های متنوعی را میتوانید استفاده کنید. یکی‌از مهم ترین متریال ها که‌به دلیل نصب راحت نیز مورد استقبال همه ی شما عزیزان قرار گرفته است؛ تایل بین کابینت و کاشی پشت چسبی است. این کاشی ها انواع مختلفی دارد ‌که میتوانیم‌ به شما معرفی کنیم؛ ولی استفاده‌از تایل بین کابینت درواقع یکی‌از چالش برانگیزترین اننتخاب هاست چون باید هم با کابینت آشپزخانه شما ست شود و هم‌به راحتی نصب گردد و درکنار آن دربرابر آب و حرارت نیز مقاوم باشد.

تایل بین کابینت رامیتوانید درانواع طرح و ابعاد درفضای آشپزخانه استفاده کنید. برخی‌از مدل‌های آن چسب سرخود داشته و برخی نیز به‌همراه چسب مخصوص کار میشودکه درهنگام خرید درکنار متریال اصلی به‌شما تقدیم میگردد. آشپزخانه هایی‌که نمای کلاسیک داشته باشند استفاده ازمدل‌های پر زرق و برق تر پیشنهاد میگردد که ازاین نوع میتوان تایل استیل رااشاره کرد. درمورد نمونه‌های مدرن تر شاید تایل بین کابینت فومی انتخابی ارزان تر و مدرن تر باشد.

تایل  معمولا دارای ضخامت مناسبی است تا جایگیری آن درفضای آشپزخانه شما راحت تر بوده و پس ازنصب جای زیادی ازمحیط شما نگیرد. اسپیناس به‌عنوان توزیع کننده تایل بین کابینت درسراسر کشور درکنار شما خواهد بود تا به راحتی بتوانید درمیان انواع مدل تایل بهترین مدل را برای خانه خود و مطابق سلیقه تان استفاده کنید.

قیمت کاشی بین کابینتی ارزان |قیمت کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

انواع تایل بین کابینت

یکی‌از موهبات وجود انواع تایل بین کابینت این است‌که شما دیگر محدودیتی درانتخاب ندارید؛ تنوع جنس، طرح و رنگ آنقدر زیاد است که‌شما میتوانید بالاخره یک مدلی رابرای ست شدن با کابیت‌های منزل و کلیت طراحی داخلی آشپزخانه خود بپسندید. درواقع انواع تایل  راباید به‌دسته بندی‌های متعددی بررسی کنیم ولیکن دراین بخش ازمقاله به‌بررسی آن هااز نظر تفاوت جنس و ظاهر بسنده خواهیم کرد. انواع تایل بین کابینت که ازنظر استاندارد بااصول اولیه فضای آشپزخانه مطابقت داشته و باخیال راحت میتوانید آن‌را خریداری کنید؛ به شرح زیر است:

  • فومی
  • استیل
  • کاشی و سرامیک

شاید دربازار دکوراسیون داخلی انواع تایل بین کابینت دیگر نیز وجود داشته باشد ولیکن هدف ما دراین مقاله بررسی کردن نمونه‌های باکیفیت و ثابت شده دراین صنف است تا شما عزیزان پس‌از خرید و استفاده‌به هیچ مشکلی بر نخورید. ازتمامی نمونه‌های نام برده شده به‌راحتی میوانید در الو مدرن برای فضای خود تهیه بفرمایید؛ کافیست درادامه باما همراه باشید تابه راحتی خدمتتان تمامی خصوصیات هر یک ازاین نمونه تایل بین کابینت راعرض کنیم.

تایل بین کابینت فومی

یکی‌از دیوارپوش هایی که امروزه توانسته است به‌خوبی جای خودرا درمیان انواع دیوارپوش های صنف دکوراسیون داخلی باز کند؛ تایل فومی است. این دیوارپوش تنها کاربری برای آشپزخانه نداشته و به‌وسعت بسیاری درتمامی بخش‌های دیوار درهر ساختمان کار میشود. اما امروزه به‌دلیل کیفیت و همین طور قیمت مناسبی‌که دارد و مساحت کم‌ آشپزخانه ها ترجیح عموم براین است که‌از تایل بین کابینت فومی برای پوشش آشپزخانه استفاده شود.

دیوارپوش فومی دارای ابعاد 70 در 77 سانتیمتر است‌و هر شیت پشت چسبدار آن نیم مترمربع را برای شما پوشش خواهد داد. ازمیان انواع مدل‌های دیوارپوش فومی نوع آجری آن مخصوصا رنگ سفید برای تایل بین کابینت خیلی محبوب‌است وبه وفور استفاده میشود. این تایل  قابل شست و شو بوده ودر مقابل حرارت غیرمستقیم تغییرشکل نخواهد داد.

تایل بین کابینت فومی درسریع ترین حالتی که فکرش رابکنید نصب میگردد ازاین نظرکه هم انعطاف پذیر است‌و هم قابلیت برش دارد. برش این محصول به‌وسیله کاتر و قیچی امکان پذیر بوده و برای نصب آن نیازی به‌نصاب ندارید.

تایل بین کابینت فومی راهمان طورکه خدمتتان عرض کردیم درطرح‌های مختلفی میتوانید تهیه و استفاده بفرمایید شاید برای شما نحوه ی نصب آن سوال باشد که‌در ویدیوهای متعددی درکانال آپارات الو مدرن خدمتتان توضیح داده ایم درکنار اینکه بسیار راحت است.

تنها باید ورق پشت تایل بین کابینت فومی که محافظ چسب است‌بردارید و پس‌از آن ازگوشه ی دیوار شروع به‌چسباندن کنید. نصب راحت و آسانی دارید ولیکن اگر نیازبه برش هم بود جای نگرانی ای ندارد کافیست شمابه وسیله ی یک قیچی یا کاتر تایل هارا برش دهید.

مزیت های تایل فومی

  • تایل‌های فومی قابل شست و شو بوده وبه راحتی بایک دستمال نیز سطح رویین آن پاک میگردد.
  • درمقابل حرارت غیر مستقیم مقاوم بوده و شعله ور نمی شود.
  • تایل فومی درمقابل صدا نیز نقش عایق مناسب راباز میکند.
  • تایل فومی انعطاف پذیر و قابل برش است.
  • چسب سر خود داردکه بسیار قوی و مستحکم است.
  • تنوع طرح‌های تایل فومی بسیار بالاست.
  • تایل فومی ارتجاعی و ضد ضربه است.

تایل بین کابینت استیل

یکی‌از انواع دیوارپوش های مناسب‌به عنوان تایل بین کابینت است؛ مدل استیل است. تایل استیل یکی ازمعروف ترین نمونه های‌بین کابینتی در دکوراسیون داخلی است. ما دراین بخش باشما هستیم تا انواع تایل استیل‌را نیز به‌شما معرفی داشته باشیم؛ ازجنس و قیمت تا نحوه ی نصب آن‌را بررسی میکنیم.

تایل استیل ازاستیل باخاصیت ضد خش خط و عیار بالا استفاده میشود تا شکل بگیرد و معمولا درابعاد استاندارد 30 در 30 در بازار موجود بوده و این محصول درجه یک چسب سرخود دارد که‌کافی است کاغذ روغنی پشت آن‌را باز کنید و به دیوار نصب کنید حدود 150 مدل مختلف دیده شده است‌که هر کدام زیبایی منحصر بفرد خودرا داشته وضخامت این تایل ها درحدود 4 میل است و دارای ضمانت طولانی مدت درمورد رنگ است.

خوشبختانه چسبی که درپشت تایل ها به‌صورت کارخانه ای استفاده شده است‌چسبندگی قوی ای دارد و هر چند بار که مایل هستید میتوانید روی دیوار سطح آن‌را شست و شو دهید.

مزایای بین کابینت استیل

  • یکی‌از مهم ترین مزایای تایل استیل ضد زنگ بودن آن است.
  • قابل شست و شو و نظافت مداوم است.
  • جنس مقاومی دارد و ضد حساسیت و ضد باکتری است.
  • این تایل ها زیبا و مقاوم در برابر ضربه هستند.
  • دربرابر حرارت و آتش سوزی کاملا مقاوم است.
  • وزن سبک و نمای بسیار لوکسی دارد.
  • دارای چسب سرخود بوده و نصب آن راحت است.
  • قابل بازیافت و قرار گیری دوباره درچرخه تولید است.
  • تنوع مدل محصولات بسیار بالاست.

تایل بین کابینت کاشی و سرامیک

یکی‌از انواع تایل بین کابینت که بسیار هم قدمت دارد، کاشی و سرامیک است. بر کسی پوشیده نیست که کاشی و سرامیک ازسابقه داران این عرصه بوده و هنوز هم باتوجه‌ به‌تغییر مد جزو پر استفاده ترین متریال ها هستند. کارخانجات تولید کننده کاشی درجه یک باتوجه به بازار رقابتی دکوراسیون داخلی اجناس جدید خودرا درقالب‌های متنوع و با قابلیت‌هایی پیشرفته تراز پیش عرضه میکنند. نکته اصلی این است‌که نصب کاشی بدون دوغاب و ملات خاص آن امکان پذیر نیست ولیکن نتیجه‌نهایی بااستفاده‌از جنس درجه یک بینظیر خواهد بود.

خرید تایل بین کابینت

وجود انواع مختلف باعث شده است‌که هر شخصی باتوجه‌ به‌سلیقه ی خود برای محیط منزل و یا محیط کار خود خریدرا انجام دهد. امروز باتوجه‌به پیشرفت درصنعت دکوراسیون داخلی کمتر احتیاجی به‌نصاب وجود دارد، خود افراد هم قادر هستند که با کمی سلیقه و دقت و پس‌از خرید کار نصب‌را نیز انجام دهند.

یکی دیگراز موضوعات که درخرید تایل بین کابینت تاثیرگذار خواهد بود قطعا علاقه به‌صرفه جویی درهزینه هاست که همه ی ما درمقام خریدار سعی میکنیم بهترین متریال‌را باقیمت مناسب قادر باشند پروژه یا محیط خودرا تزیین کنند و این آرایه‌های داخلی ساختمان کمک شایانی به‌محیط کرده‌است.

انواع تایل بین کابینتی

کاشی بین کابینتی از لحاظ رنگ، طیف وسیعی دارد. این امر به شما کمک می کند که بهترین انتخاب را داشته باشید و هماهنگی و همخوانی لازم را بین کابینت دیواری و زمینی را ایجاد کنید. این محصول انواع دیگری از لحاظ جنس و طرح دارد که در لیست زیر به آن اشاره شده است…

تایل بین کابینتی از لحاظ جنس

  • استیل
  • شیشه ای
  • آلومینیومی
  • طلایی
  • نقره ای

 تایل بین کابینتی استیل

تایل بین کابینتی استیل از نوعی فولاد ضد زنگ از جنس استیل ساخته می شود که پرکاربردترین آنها استیل 304 (چون از 18 درصد کروم و 18 درصد نیکل بوجود آمده است به آن 18 _ 18 نیز می گویند) میباشد. قابل ذکر است که این محصول در ابعاد 30 * 30 سانتی متر تولید می شود و در انواع طرح و رنگ مات، سفید، مشکی، نقره یی و… یافت می شود. با بکارگیری نورپردازی ملایم، زیبایی و جلوه ی اشپزخانه را تا چندین برابر افزایش دهید.

تایل کابینتی شیشه ای

تایل بین کابینتی شیشه ای (B.M.C) از اتصال یکسری کاشی شیشه ای خاص به همراه توری بوجود می آید و بهترین گزینه برای افرادی است که به نور در فضای خانه اهمیت میدهند. این محصول در انواع رنگ و طرح در بازار موجود هستند و مناسب فضاهای آشپزخانه، پشت تلوزیون، حمام، استخر و… میباشد.

ویژگی های تایل کابینتی شیشه ای

  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر ضربات متوسط
  • دارای قابلیت شستشو و تمیزکاری آسان
  • دارای انواع طرح و رنگ
  • عدم محدودیت از لحاظ ابعاد
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • و

فاکتورهای مهم در فرآیند نصب کاشی

در فرآیند نصب کاشی بین کابینتی باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفت:

• متراژ فضا

اولین اقدامی که در نصب تایل بین کابینتی باید انجام شود ، اندازه گیری متراژ فضای بین کابینتی می باشد. نصب کاشی یک کار حرفه ای است و باید توسط فرد متخصص در این حوزه انجام شود.

• انتخاب نوع کاشی

شما می توانید متناسب با سلیقه ی خود و با در نظر گرفتن دکوراسیون آشپزخانه ، مناسب ترین را انتخاب کنید. برای مشاهده ی انواع تایل های بین کابینتی می توانید به فروشگاه های مجاز مراجعه کنید. طرحینه بهترین فروشگاه ها را در این زمینه به شما معرفی می کند.

• عملیات نصب

نصب کاشی بین کابینتی یک کار حساس و مهم است و نیاز به دقت بیشتری دارد. هرگونه بی دقتی می تواند باعث ناخوشایند بودن نتیجه نهایی کار باشد. و نمای آشپزخانه را به هم بزند.

مراحل نصب تایل بین کابینتی

برای نصب کاشی ها از یک فرد ماهر و باتجربه کمک بگیرید. تا نتیجه ی کار برایتان مطلوب و رضایت بخش باشد. نصب تایل های بین کابینتی طی مراحل زیر انجام می شود:

  1. اولین اقدام برای نصب کاشی ، قطع برق آشپزخانه یا ساختمان می باشد.
  2. برای جلوگیری از کثیف شدن و آسیب رسیدن به کابینت ها ، کلید و پریزها و سایر وسایل آشپزخانه ، آن ها را با پلاستیک بپوشانید.
  3. قبل از نصب کاشی ، باید سطح زیرین صاف و هموار شده باشد. و هیچ گونه آلودگی نداشته باشد. با استفاده از سمباده می توانید سطح زیرین را صاف و هموار کنید.
  4. برای نصب کاشی بین کابینتی به ملات نیاز می باشد. ملات توسط استاد کار آماده می شود.
  5. محل قرار گرفتن کلید و پریز باید با دقت کافی مشخص شود.
  6. بعد از انجام اقدامات فوق باید ملات ریزی شود ، و کاشی ها روی ملات ها نصب شود. استادکار باید تراز بودن کاشی ها را اندازه بگیرد.
  7. بعد از اینکه کاشی ها نصب شد ، نوبت به مرحله ی بند کشی می رسد. برای این کار محلولی از آب و گچ آماده می شود.
  8. بعد از اتمام بند کشی نصب کاشی بین کابینتی باید با استفاده از یک پارچه نمناک یا اسفنج کاشی ها را تمیز کرد تا آثار گچ و ملات روی کاشی ها باقی نماند.
  9. کاشی ها طی مدت یک تا دو روز خشک می شوند.
  10. برای نصب برخی از می توان از چسب استفاده کرد. برای نصب این کاشی ها نیازی به ملات و نصاب نمی باشدو به راحتی می توان این کاشی ها را نصب کرد.
دکمه بازگشت به بالا