اقتصادیفعالان کسب و کار

ایده مرتب كردن شال و روسري

شال و روسری خود را با این 12 روش کاربردی و آسان مرتب نگه دارید

خانم‌ها معمولاً خرید شال را دوست دارند و به همین دلیل تعداد زیادی شال و روسری دارند و همیشه به دنبال روشی برای مرتب کردن آنها هستند. اگر شما روش مناسبی برای مرتب کردن آنها نداشته باشید اغلب شال و روسری‌ها نخ‌کش و یا چروک می‌شوند و شما مجبورید برای هر بار استفاده آن‌ها را اتو کنید که به بافت روسری آسیب می‌رسد و عمر آن کم می‌شود. به همین دلیل میس رز تصمیم گرفته است که در این مقاله ایده‌هایی برای مرتب کردن و سامان دادن به شال و روسری شما آموزش دهد. با ما همراه باشید.

1- مرتب کردن به‌صورت خطی یا طنابی

یک روش ساده و ارزان برای مرتب کردن و نگهداری از شال و روسری‌ها است. این ایده متفاوت به شما دیواری پر از رنگ و پارچه را ارائه می‌دهد.

۲- استفاده از آویز مخصوص شال به جای طناب

3- آویزهای حلقه‌ای

مناسب شال و روسری‌های ساتن و ابریشم که لیز می‌خورند.

4- آویز نردبانی

یک ایده هنری برای نگهداری کلکسیونی از شال و روسری هاتون.

5- لوله کردن

استفاده از لوله‌های pvc و برش آنها به‌اندازه ارتفاع کشو دراور یا کمدتان.

6- تا کردن روسری‌ها

تا کردن صحیح و گذاشتن درون جعبه یا کیسه زیپ‌دار برای ساماندهی در مکان‌های کم فضا مناسب است.

7- چوب‌لباسی‌ها

تعداد زیادی از چوب‌لباسی‌ها، قلاب‌های مناسبی برای آویزان کردن روسری‌ها دارند.

8- استفاده از میله‌های حوله

نصب این میله‌ها در پشت در اتاق و یا در کمد (استفاده کاربردی از مکان در فضای کم).

9-نظم‌دهنده و آویز لباس‌های چند ردیفه

برای زمانی که تعداد روسری زیاد و فضا کم است این روش گزینه مناسبی است.

10- سینی‌های شیشه‌ای

برای زمانی که می‌خواهیم روسری‌های مجلسی مونو خیلی شیک بچینیم.

11-استفاده از هنگرهای گرد

استفاده از حلقه‌های گرد پلاستیکی

12- آویز شال دکوراتیو

استفاده از اشکال مختلف و جذاب

دررابطه‌با نحوه شست و شو و نگهدار ی شال و روسری بخوانید. شما از چه روش‌هایی برای مرتب کردن و چیدن شال و روسری‌های جذابتان استفاده می‌کنید؟ کدام روش را بیشتر می‌پسندید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید و ما را خوشحال کنید.

ترفندهای چیدمان روسری در کمد

داشتن انواع طرح و رنگ و ابعاد شال و روسری برای خانم ها هم لازم هست و هم لذت بخش 🙂 از یک طرف دوست داریم با هر لباس یک شال و روسری خاص داشته باشیم و از طرف دیگر جمع آوری و مرتب کردن شال و روسری واقعا کار راحتی نیست. شال ها و روسری ها عموما جنس های ظریف دارند و به راحتی جمع می شوند، می افتند، تا می خورند و … خلاصه که خیلی حرف گوش کن نیستند!

برای نظم دهی شال و روسری سه روش داریم؛

  • آویختن شال و روسری
  • تا کردن شال و روسری
  • رول کردن شال و روسری

انتخاب روش نگهداری شال و روسری، بستگی به این دارد که شما چه میزان و چه نوع فضایی را برای ذخیره سازی انتخاب کرده اید، همچنین به تعداد و انواع روسری هایتان هم بستگی دارد.

5 ایده مرتب سازی شال و روسری

1.تفکیک شال و روسری بر اساس میزان استفاده

پیش از هر کاری، اول روسری هایی را که فرسوده شده اند و یا  بلااستفاده هستند را از بین روسری و شالی که مرتب استفاده می کنید، جداسازی کنید.  یادتان باشد هر لباسی را که در یک سال گذشته استفاده نکرده اید، پس دیگر استفاده نخواهد شد.

2.تفکیک شال و روسری بر اساس فصل

اگر مجموعه متنوعی از شال و روسری دارید، کافی است کمی دقت داشته باشید که مثل سایر لباس ها که به تناسب فصل دم دست قرار می گیرند، در مورد شال و روسری هم قرا نیست همه آن ها کل 12 ماه سال در دسترس ما باشند. در این صورت می توانیم فضای بیشتری برای نظم دهی به شال و روسری داشته باشیم و در نتیجه مرتب کردن شال و روسری برایمان کار راحتتری شود.

3. فضای اختصاصی برای قرار دادن شال و روسری خود داشته باشید

این فضا می تواند کشو دراور باشد و کمد لباس شما یا یک قفسه، پشت درب اتاق و یا آویزهای مخصوص شال و روسری و یا هر ایده خلاقانه دیگری که ممکن است برای مرتب کردن شال و روسری داشته باشید.

4.چیدمان روسری در کمد

آویزان کردن شال و روسری یک راهکار عالی است  چرا که مقدار کمتری از فضای را اشغال می کند، دسترسی به آن ها راحتتر است و احتمال چروک شدن آن ها کمتر است.

5. مرتب سازی روسری در کشو

تا کردن شال و روسری ها و نگهداری آن ها در کشوی دراور و یا روی یک قفسه هم راهکار مناسبی است. البته این مورد برای شال و روسری های بزرگ و  آن هایی که از مواد غیر ابریشمی هستند، مناسب تر است( چون احتمال سر خوردن آنها کمتر خواهد بود).

راهکارهای آویزان کردن شال روسری

برای آویزان کردن شال و روسری نکته مهم ثابت ماندن آن هاست. ما ممکن است به راحتی یک شال را روی چوب لباسی آویزان کنیم ولی آنجا باقی نمی ماند و به یک حرکت می افتد. می توانیم از کلیپس های پلاستیکی که لبه های تیزی ندارند برای ثابت نگه داشتن شال و روسری استفاده کنیم. البته توصیه می کنیم این راهکار را برای شال و روسری گران قیمت خود استفاده نکنید. می توانید از نظرم دهنده های مخصوص شال و روسری استفاده کنید و یا خودتان یکی از آن ها بسازید.

در هنگام آویزان کردن شال و روسری خوب است که آن ها را بر اساس نوع کلی و نحوه استفاده دسته بندی کنید.به عنوان مثال روسری ها به اندازه ها و جنس های مختلف (مربع، مستطیل، ابریشم، پشمی و …) هستند و موردهای استفاده متفاوتی دارند(روی سر، دور گردن، روی شانه، به عنوان کمربند و غیره).

“ایده خودت بساز” برای مرتب کردن شال و روسری

1. می توانید از تکه های چوب یا ام دی اف، یک آویز برای شال و روسری خودتان بسازید.

کافی است یک آویز مانند نردبان یا حصار بسازید و روی دیوار نصب کنید. این ایده کمک می کند که هم یک جای شال و روسری خلاقانه و متفاوت داشته باشید و هم کمک می کند تا از طرح و رنگ روسری و شال خود در دکوراسیون اتاق استفاده کنید.

2.از جای مخصوص نگهداری کفش برای روسری استفاده کنید

در این حالت کافی است شال و روسری خود را لوله کنید و در فضاهای مخصوص قرار دهید. همین ایده را می توانید با یک جاجورای بزرگ هم پیاده کنید. این یک ایده ارزان و جمع و جور برای چیدمان روسری در کمد خواهد بود. در مورد اصول چیدمان کمد اینجا بیشتر بخوانید

3. از گیره پرده حمام برای آویزان کردن شال و روسری استفاده کنید

یک ایده دیگر برای چیدمان روسری در کمد استفاده از گیره های پرده حمام است. این گیره ها معمولا مقاوم و جمع و جور هستند و لبه های برنده و تیز ندارند. و بسیار ایده خوبی هستند برای داخل کمد. می توانید نمونه آن را در تصویر زیر ببینید.

4. از لیوان های پلاستیکی برای مرتب سازی روسری در کشو استفاده کنید

بله! لیوان های پلاستیکی شفاف به عنوان ظروف نگهداری روسری نیز کار می کنند. اگر روسری های خود را در کشو دراور نگه می دارید، این ایده کاملاً مناسب است.

5. گیره لباس و میله

این ایده احتمالاً یکی از ساده ترین ترفندهای نظم دهی به شال و روسری است. همه آنچه نیاز داریم چند گیره لباس و یک میله یا یک سیم فلزی ضخیم است. پیاده سازی این ترفند انقدر ساده است که به راحتی می توانیم آن را در اتاق خواب خود یا روی درب کمد یا پشت درب اتاق خواب پیاده سازی کنیم.

6. نگهدارنده روسری پارچه ای DIY

دیگر توضیحی لازم نیست 🙂 تصویر گویا و مشخص است. فقط یک تکه پارچه و چند روبان لطیف نیاز داریم.

7. نگهداری سال و روسری در بانکه

تعجب نکنید. یک ترفند بسیار زیبا و لوکس برای نگهداری روسری های ابریشمی و لطیف چیدن آن ها در ظروف شیشه ای است. این ایده بسیار دکوراتیو است و حسابی اتاق شما را شیک می کند. می توانید به راحتی آن را روی میز آرایش  خود قرار بدهید و از زیبایی اش لذت ببرید.

ایده های جدید برای مرتب کردن شال و روسری

شال و روسری، یکی از کاربردی ترین البسه برای خانم های ایرانی است. تنوع و علاقه به طرح و رنگ های مختلف، باعث شده، تعداد بسیاری شال و روسری خریداری کنیم تا بتوانیم با لباس های متفاوت، آن ها را هماهنگ کنیم. به همین خاطر نیز مرتب کردن شال و روسری یکی از دغدغه های همیشگی است. چراکه اغلب با شلوغی و سردرگمی، زمان زیادی برای پیدا کردن یک شال و روسری، سپری می شود، تازه شاید، بعضی از آن ها از دیدمان پنهان بماند. اما چاره چیست؟ چند ترفند کاربردی برای مرتب کردن شال و روسری در این پست به شما معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

آویز شال و روسری بخرید یا بسازید

خوشبختانه در بازار انواع مختلفی از آویز، برای مرتب کردن شال و روسری وجود دارد، با توجه به نیاز و اندازه دلخواه، یکی از آن ها را تهیه کنید و شال و روسری ها را ساماندهی کنید. اگر تعداد شال و روسری، زیاد است، از چند آویز مختلف استفاده کنید، پیشنهاد دیگر، جداسازی رنگ ها در هر آویز است. نکته بعدی، تفکیک آن ها بر اساس جنس است، مرتب کردن شال و روسری هایی که مدل چروک هستند، بسیار راحت است و حتی به چوب لباسی های معمولی هم می توان گره زد. اما وقتی قرار است آنها صاف و اتو کشیده باشد، لازم است، از آویز مخصوص استفاده کنید. تصاویر زیر به خوبی این ماجرا را نشان می دهد.

گام اول: وسایل را دسته بندی کنید

لوازم آرایش، محصولات پوست و مو و ابزارهای کاربردی را جداسازی کنید. اینکار به شما کمک می کند، هنگام چیدمان، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. با توجه به میزان استفاده از آن، وسایل را ساماندهی کنید. به طور مثال، وسایلی که جز روتین روزانه است، حتما باید دسترسی به آن، ساده و آسان باشد، در عوض وسایلی که شاید ماهی یکبار به کارتان آید، دورتر قراردهید. مرتب کردن میز آرایش را مدیریت کنید تا همه چیز در بهترین جای ممکن قرار بگیرد.

گام دوم: پاکسازی لوازم آرایش

گاهی سالهاست لوازمی نگهداری شده که اصلا قابل استفاده نیست. تاریخ لوازم آرایش را بررسی کنید و موادی که فاسد شده اند را معدوم کنید. لوازمی که نیاز ندارید جدا کنید. به این صورت مرتب کردن میز آرایش، با نظم بیشتری صورت می گیرد. انتخاب‌ها بهینه شده و همه چیز قابل استفاده است.

گام سوم : دکور و ساماندهی

 خلاق باشید و از ایده‌های جذاب استفاده کنید تا ضمن مرتب کردن میز آرایش، موجب تغییر در دکوراسیون داخلی اتاق شود. نظم و چیدمان مناسب، موجب ایجاد منظره ی متفاوت و زیبا در اتاق خواب می شود. در ادامه چند ایده معرفی می‌کنیم.

1- از قفسه ها و باکس‌های شیشه‌ای برای مرتب کردن میز آرایش استفاده کنید. شیشه‌ای بودن باکس، داخل آن را نشان داده و تنوع رنگی جذابی را به نمایش می‌گذارد. انتخاب شما با دید باز، سرعت گرفته و به دنبال وسیله نخواهید گشت. هر کشو را به یک نوع لوازم آرایش اختصاص دهید، پس از مدتی، ناخودآگاه ملکه‌ی ذهنتان می شود.

2- اگر تعداد لوازم آرایشی زیاد است، علاوه بر ساماندهی روی میز، دراور یا بوفه‌ای کوچک تهیه کنید و وسایل را با نظم داخل آن قرار دهید. جعبه‌های کشویی جذاب، در رنگ، طرح‌ و ابعاد مختلف به وفور در بازار وجود دارد، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به ساماندهی میز آرایش کمک کنید.

3- از شلف و قفسه‌های دیواری استفاده کنید. اطراف میز آرایش، حتما مکان‌های مناسبی برای نصب انواع شلف پیدا می‌کنید. لاک و لوازم آرایش را روی آن قرار دهید و مرتب کردن میز آرایش را با داشتن فضایی بیشتر، مدیریت کنید. شلف‌ها علاوه بر ساماندهی وسایل، در دکوراسیون اتاق بسیار موثر است. به همین جهت حتما به شکل و محل قرارگیری آن توجه کنید. تزیین اتاق لباس نیز با این شلف‌های زیبا، بسیار مناسب است.

4- داخل کشو را با تقسیم کننده‌های آماده، سازماندهی کنید. از تقسیم کننده‌ی قاشق و لوازم داخل کشو‌های آشپزخانه نیز، می‌توان استفاده کرد. حتی با وسایل ساده و دور ریختنی، مثل لوله‌ی دستمال کاغذی، جدا کننده‌های ارزان و کاربردی بسازید. مرتب کردن میز آرایش با ساماندهی کشو‌ها، سرعت بیشتری می گیرد. امروزه نظم دهنده‌ها، از کمد لباس گرفته تا کشو آشپزخانه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- دیوار تزیینی مگنتی بسازید. با استفاده از یک ورق و پوشش با پارچه، تابلوی دیواری بسازید و انتهای لوازم آرایشی تخت را آهنربا بزنید. با این کار مرتب کردن میز آرایش، جذاب بوده و شبیه بازی می شود. از یک طرف هم، دیوار تزیینی بامزه ای برای دکوراسیون اتاق خواب خلق کرده اید.

6- ادکلن ها را در استند جدا قرار دهید. یا اگر فضای کافی دارید، از ظروف دایره وار استفاده کنید و چیدمان روتین پشت‌سر هم ادکلن‌ها را تغییر دهید. مرتب کردن میز آرایش بسیار کار ساده‌ای است، به شرطی که از خلاقیت خود استفاده کنید.

7- از شیشه مربایی، سطل‌های کوچک و انواع سبد برای مرتب کردن میز آرایش و قرار دادن وسایل استفاده کنید. آن‌ها را تزیین کرده و برای مداد و براش‌های آرایشی به کار ببرید.

8- آویز جا جورابی‌های معروف را یادتان است، آن‌ها را در ابعاد کوچکتر تهیه کرده و سپس داخل کمد یا روی دیوار نصب کنید. محل مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف به وجود می‌آید.

9- لاک‌ها را در قفسه ها و مدل‌های مختلف استند دکوری چوبی و فلزی قرار داده و به مرتب کردن میز آرایش کمک کنید. توجه کنید رنگ لاک‌ها مشخص باشد تا انتخاب سرعت بیشتری بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا