اقتصادیفعالان کسب و کار

جدیدترین مدل ها و متریال کابینت در تهران

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه – ۱۰۰ مدل کابینت ایرانی جدید

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه با توجه به اندازه و میزان فضای اختصاص داده شده به آشپزخانه و همچنین جنس و متریال و رنگ به کار رفته برای آنها از تنوع بالایی برخوردار می باشد. به طوریکه می توان متناسب با هر سبک از طراحی دکوراسیون محیط مورد نظر و همچنین بودجه خود گزینه های متعددی را انتخاب نمود.

این کابینت ها شامل انواع کابینت ام دی اف، ممبران، کلاسیک و چوبی و وکیوم و های گلاس و غیره بوده و از نظر طراحی تفاوت هایی در آنها به چشم میخورد. آرشام دکور؛ تولید کننده انواع کابینت آشپزخانه در ادامه به جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه بزرگ و کوچک، جزیره و مدرن و ام دی اف و غیره اشاره خواهد داشت.

اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه دارید پیشنهاد می‌کنم قبل از مطالعه مطلب پایین مقاله خرید کابینت تهران رو از دست ندین. کابینت آشپزخانه عضو جدایی ناپذیر دکوراسیون هر خانه و آشپزخانه ای است و اکثر خانواده ها مدت زمان زیادی را جهت سرو غذا و … در آشپزخانه سپری می‌کنند. از طرفی معمولاً محیط آشپزخانه مشرف به سالن پذیرایی و در دید مهمانان است پس اهمیت ویژه‌ای دارد که دکور مناسبی برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک

همان طور که بالا اشاره کردیم کابینت عمدتاً در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئو کلاسیک طراحی و تولید می‌شود. حال می‌خواهیم به تفکیک این سه سبک کابینت ام دی اف بپردازیم و زیر شاخه‌های آنها را به شما معرفی کنیم. کابینت کلاسیک شامل سه زیر شاخه به نام های کابینت طرح چوب، کابینت ممبران و کابینت تمام چوب می‌باشد. مشخصه کابینت های کلاسیک ابزار و حکاکی های روی درب های این سبک کابینت است. این نوع کابینت دارای درب های حکاکی شده‌ی زیباست. این ابزار و حکاکی ها توسط دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی روی درب ها اجرا می‌شود و بسیار ظریف است.

همچنین وجود ستون و گل های چوبی منبت کاری شده در این سبک کابینت به وفوور دیده می‌شود. این سه مدل کابینت از نظر ظاهر بسیار مشابه هستند اما روند تولید و قیمت متفاوتی دارند. لوکس ترین و گران قیمت ترین محصول کلاسیک کابینت تمام چوب است که به دلیل استفاده از چوب طبیعی درختان قیمت بالایی دارد. این مدل کابینت محبوبیت بسیاری نزد طرفداران مسنوجات چوبی دارد. اما قیمت بالای این محصول به خصوص در سالیان گذشته باعث شده فروش این محصول پایین بیاید.

کابینت تمام چوب یا کابینت طرح چوب عضو دیگر خانواده کابینت های کلاسیک است که بسیار شبیه کابینت تمام چوب است. با این تفاوت که جنس مغز این مدل کابینت، چوب نیست و به جای چوب از ام دی اف استفاده شده اما ام دی اف که شبیه چوب نیست.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه مدرن

با توجه به تغییراتی که در سلیقه افراد در انتخاب دکوراسیون و چیدمان منزل و آشپزخانه در چند سال اخیر بوجود آمده است، برخلاف گذشته در حال حاضر اغلب افراد به دنبال کابینت های مدرن می باشند. این کابینت ها از نظر نوع طراحی و کنده کاری های روی درب و ستون و تاج و غیره در سطح بسیار ساده ای قرار داشته و زیبایی چشم گیری دارند. از پرطرفدارترین و جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه وکیوم

کابینت ممبران یا وکیوم عضو آخر خانواده کابینت های کلاسیک است این مدل کابینت هم از نظر ظاهری مشابه کابینت چوبی و طرح چوب است. اما تفاوت هایی در قیمت کابینت ممبران و روند تولید این مدل کابینت وجود دارد که به آن اشاره خواهیم داشت.

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کابینت هایی که در چند سال اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند، کابینت های وکیوم می باشد. این کابینت ها تلفیقی از کابین کلاسیک و مدرن بوده و به همین دلیل زیبایی و ویژگی های مثبت هر یک را در کنار هم حفظ نموده است. به طوریکه می توان اصالت و خاص بودن را در طراحی و قیمت مناسب است از کابینت چوبی کلاسیک را با هم ارائه دهد. کابینت وکیوم یا کابینت ممبران به دلیل اینکه از ورق های ام دی اف تولید میشوند، نسبت به نوع چوبی ارزان تر بوده و زیبایی اصلی آنها به دلیل حکاکی های صورت گرفته بر روی درب، تاج و ستون و سرستون و زیر تاج می باشد که با دستگاه سی ان سی انجام میشوند.

از دیگر ویژگی های مثبتی که باعث شده اند کابینت های وکیوم در لیست پرطرفدارترین و جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه قرار گیرد، نوع روکش به کار رفته برای آنها می باشد. ورق های ونیل بسیار مقاوم و با کیفیت با دستگاه و تجهیزات مخصوص روی بخش های مختلف کابینت قرار گرفته و نصب میشوند. با توجه به تنوع رنگ بسیار بالا در کابینت های وکیوم، لذا می توان گزینه ای مناسب را متناسب با رنگ سال و نوع دکوراسیون مورد نظر انتخاب نمود. از رایج ترین رنگ های این کابینت ها می توان به سفید و کرم اشاره نمود که باعث میشوند فضای داخلی آشپزخانه زیبا و باز جلوه کند.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه های گلاس

از دیگر گزینه های بسیار زیبا که می توان برای آشپزخانه های مدرن انتخاب نمود، کابینت هایگلاس می باشد. از مهم ترین ویژگی های این کابینت ها می توان به مقاومت بالای بدنه آنها اشاره نمود که از ورق های ام دی اف با ضخامت بالا تولید میشوند. علاوه براین، روکش به کار رفته برای این کابینت ها از ورق های پلکسی می باشند که باعث میشوند درخشندگی خاصی داشته و به زیباتر شدن نمای کابینت کمک زیادی می کند.

از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه های گلاس می توان به کابینت هایی با رنگ های کابینت سفید، نسکافه ای، طلایی، سفید و مشکی، اکلیلی و براق، سفید و نقره ای و سفید و خاکستری اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که در مدل های جدید این کابینت ها از دستگیره استفاده نمیشود و به همین دلیل مدل بسیار منحصر به فردی داشته و کمک زیادی به زیباتر شدن محیط آشپزخانه خواهد کرد.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف

به جز کابینت کلاسیک سایر انواع کابینت های موجود دارای بدنه ام دی اف و نوع نامرغوب آنها از نئوپان تولید میشوند. ورق های ام دی اف علاوه بر قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به چوب، مقاومت بالایی در برابر ضربه و وزن و همچنین تماس با نم و رطوبت دارند.

به همین دلیل در کابینت های جدید از ام دی اف متعلق به برندهای مختلف ترک و غیره استفاده میشود. از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف می توان به کابینت طرح انزو اشاره نمود. این کابینت ها ویژگی های مثبت کابینت های ممبران و های گلاس را با هم تلفیق نموده و در نهایت با طراحی منحصر به فرد جلوه ای عالی و کاملا مدرن را در آشپزخانه ها ایجاد نموده اند.

کابینت طرح انزو برای اولین بار توسط برند Zentique تولید شده و از اصلی ترین ویژگی های آن می توان به استفاده از ورق های ام دی اف 25 میلیمتری اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که در این نوع از کابینت های ام دی اف حکاکی و کنده کاری در درب و ستون و غیره بسیار کم بوده و سادگی از اصلی ترین ویژگی های آن به شمار می رود. رنگ های به کار رفته در این کابینت ها پلی اوتان بوده و به همین دلیل نور را به خوبی منعکس میکنند.

از دیگر نمونه های پرطرفدار و جدید در میان کابینت های ام دی اف می توان به کابینت هایی با طراحی پست مدرن اشاره نمود. کابینت پست مدرن آشپزخانه تلفیقی از کابینت های کلاسیک و مدرن بوده و طراحی در آنها تنوع بالایی دارد. از بهترین و جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه پست مدرن می توان به کابینت های پولیشی و وکیوم اشاره نمود.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که لازم است در انتخاب مدل و طرح کابینت مد نظر قرار داد، اندازه و میزان فضای اختصاص داده شده به آشپزخانه می باشد. با توجه به اینکه در دنیای امروز و مخصوصا در شهرهای بزرگ با محدودیت بسیار زیاد در فضای آپارتمان ها مواجه هستیم، به همین دلیل اغلب افراد به دنبال جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک می باشند تا بتوانند علاوه بر چیدمان مناسب وسایل، زیبایی را در ظاهر کلی منزل ایجاد کنند.

تنوع در کابینت های طراحی شده برای آشپزخانه های کوچک زیاد می باشد و لازم است در انتخاب آنها چند نکته مهم مد نظر قرار گیرد که عبارتند از:

انتخاب مدل مناسب کابینت

همان طور که اشاره شد تنوع در مدل های کابینت بسیار زیاد بوده و هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. نکته بسیار مهم این است که تمام انواع کابینت آشپزخانه برای محیط های کوچک گزینه ای مناسب نخواهد بود. به عنوان مثال، کابینت های ممبران که به شدت در چند سال اخیر با اسقبال مواجه شده اند و زیبایی خیره کننده ای دارند، اگر در محیط های بسته و کوچک قرار گیرند نتیجه ای کاملا عکس خواهند داشت.

این کابینت ها و همچنین کابینت طرح انزو برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیست، به همین دلیل در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک نمونه های دیگری مانند کابینت های های گلاس، ملامینه و طرح چوب و کابینت های ساده را می توان استفاده نمود.

از مدل های مناسب و جدید برای کابینت آشپزخانه های کوچک می توان به کابینت های های گلاس اشاره نمود. این کابینت ها به دلیل انعکاس نور مناسبی که دارند باعث میشوند تا فضا بزرگتر جلوه کند. علاوه براین، مدل و طرح های به کار رفته برای این کابینت ها ساده بوده و حکاکی و کنده کاری در آنها مشاهده نمیشود، به همین دلیل مدل های شلوغی نداشته و باع میشود تا تناسب بهتری با آشپزخانه های کوچک داشته باشند.

رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

نکته دیگری که در انتخاب مدل و طرح های جدید و بروز کابینت برای آشپزخانه های کوچک در نظر گرفت، ترکیب رنگ به کار رفته در آنها اشاره نمود. رنگ هایی که در کابینت های جدید مشاهده میشود، تنوع بالایی داشته و انواع رنگ های روشن، تیره و ترکیبی را شامل میشوند. توجه داشته باشید که برای آشپزخانه های کوچک بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ های روشن می باشند. به عنوان مثال، از جدیدترین های رنگ کابینت آشپزخانه می توان به ترکیب سفید و طوسی، سفید و طلایی، نسکافه ای و همچنین رنگ های فانتزی اشاره نمود.

Luxury American Kitchen Series

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه بزرگ

برای انتخاب کابینت های جدید و مناسب برای آشپزخانه های بزرگ با محدودیت مواجه نخواهید بود و تمام انواع مدل و طرح ها را می توان استفاده نمود. با توجه به اینکه محدودیتی در فضا برای این گروه از آشپزخانه ها وجود ندارد، لذا می توان با انتخاب مدل های کاملا مدرن و شیک فضایی عالی را در گوشه ای از منزل ایجاد نمود. از بهترین و پرطرفدارترین گزینه ها برای آشپزخانه های بزرگ می توان به ممبران و طرح انزو و همچنین کابینت کلاسیک اشاره نمود. توجه داشته باشید که کبینت های کلاسیک همیشه در گروه مدل های پرطرفدار قرار گرفته اند و اصالت و ماندگاری بالایی که دارند باعث شده اند تا همیشه جدید جلوه نموده و مدل های آنها قدیمی نخواهد شد.

در مدل های جدید کابینت آشپزخانه بزرگ تنوع رنگ زیادی مشاهده میشود و اغلب طراحان به استفاده از ترکیب رنگ های متضاد در کنار هم گرایش پیدا کرده اند. به طوریکه می توان دو رنگ سفید و مشکی را در این کابینت ها مشاهده نمود و لوکس بودن فضا را صد چندان خواهند کرد.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره

طراحی داخلی منزل در سالهای اخیر با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است و بیشتر تغییر را در طراحی کابینت آشپزخانه شاهد هستیم. به طوریکه در دو سه دهه اخیر به مرور فضای بسته آشپزخانه ها با حذف دیوار به نوع اپن تبدیل شد و به مرور اپن حذف و اصطلاحات جدیدی به نام کانتر و جزیره شد.

در آشپزخانه های جزیره که کاملا مدرن می باشند، فضای آشپزخانه و بخش نشیمن یا سالن منزل به هم متصل بوده و در برخی از مواقع از کابینت های مخصوص به نام کانتر در آنها استفاده میشود. در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره که کابینت ها به صورت ردیفی نصب میشوند، کانتر در وسط قرار گرفته و به نوعی مرز با سایر بخش های منزل به شمار می رود.

کانتر یا جزیره استفاده شده برای کابینت های جدید متناسب با نوع طراحی سایر اجزای کابینت بوده و در برخی از مواقع تنها به عنوان پیش خوان کاربرد داشته و با قرار گرفتن صندلی های پایه بلند از آن می توان برای صرف نوشیدنی و میان وعده استفاده نمود.

در نوع دیگری از این جزیره ها، سینک ظرفشویی یا اجاق گاز بر روی آنها نصب شده و از آن استفاده بیشتری میشود. نکته بسیار مهم در هر یک از مدل های این تجهیزات آشپزخانه که در واقع بخشی از کابینت ها به شمار می روند، تناسب طراحی آنها با سایر کابینت ها است. به طوریکه در کابینت های ممبران که کنده کاری های بسیار زیبا در بخش های مختلف استفاده میشود، در طراحی جزیره و کانتر نیز از ابزارهای متعدد برای طراحی بخش های بالایی و پایینی آن استفاده خواهد شد.

قیمت کابینت های جدید آشپزخانه

همان طور که اشاره شد، تنوع در مدل و طرح های کابینت جدید آشپزخانه بسیار زیاد بوده و نوع متریال و همچنین مدل و رنگ آنها با هم متفاوت می باشد. بر همین اساس نیز قیمت آنها متغیر خواهد بود و در حین سفارش و خرید کابینت باید به این مساله توجه داشت. قیمت کابینت ها بر اساس جنس بدنه، نوع روکش و برند هر یک، نوع رنگ و میزان ضخامت رنگ ها و بدنه درب و غیره و متراژ انها محاسبه میشود. همچنین لازم به ذکر است که قیمت کابینت های جدید که دارای طراحی های منحصر به فرد و مدرن می باشند، قیمت ساخت و طراحی بر هزینه نهایی کابینت تاثیر گذار خواهد بود.

ساخت کابینت لاکچری در تهران با خیال راحت و مطمئن

اگه خواهان کابینت لاکچری برای دکور آشپزخانتون هستید حتماً با این دو چالش روبرو خواهید شد. برای ساخت کابینت لاکچری دو چالش اصلی برای خریدار وجود داره که فوق‌العاده حائز اهمیت است. یکی، در مورد نحوه ساخت و اجرای کابینت لوکس، که اصولاً مشتری اطلاعات کمی راجع به آن داره و دونستن این موارد برای داشتن کابینت لاکچری براش الزامی است. و دیگری قیمت این سبک از کابینت است.

بررسی این دو مورد برای سفارش دهنده کابینت به قدری اهمیت داره که اگه قبل از خرید، اطلاعاتی در این باره نداشته باشه. ممکنه ضررهای غیرقابل برگشتی براش پیش بیاد. من در این مطلب میخوام این موضوع را براتون روشن کنم که اگه قصد خرید کابینت لاکچری به سرتون زد ابداً دچار مشکل نشید.

کابینت آشپزخانه + 110 طرح و مدل جدید 2022

در ادامه این بخش به عنوان جامع ترین مطلب مربوط به کابینت آشپزخانه، به تمام سوالات شما در مورد انواع کابینت پاسخ میدیم.  کابینت آشپزخانه مثل قلب هر خانه است. برای هر کسی که میخواد کابینت جدیدی سفارش بده، دیدن مدل های مختلف و عکس های الهام بخش از کابینت های جذاب، مهمه. از طرفی آشنایی با نکات خرید و سفارش کابینت هم فوق العاده حیاتی است. در اینجا، هم با تصاویر و مدل های کابینت آشپزخانه آشنا میشین و هم با دانستنی های مهم درباره سفارش اون.

از کجا بفهمیم کدام متریال برای کابینت آشپزخانه‌­ی ما مناسب‌تر هست؟

برای اینکه بدونین چه متریالی رو برای کابینت آشپزخانه خودتون انتخاب کنین و کدام متریال برای آشپزخانه شما مناسب تر هست، باید بدونین که چه سبکی (مدرن یا کلاسیک) براتون مناسب تره؟

انواع کابینت آشپزخانه بر اساس متریال سازنده چیست؟

انواع مدل کابینت آشپزخانه معمولاً بر اساس نوع متریالی که کابینت با اون ساخته می شه دسته بندی و نام گذاری می‌شن. بنابراین انواع کابینت که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم به ترتیب عبارت‌اند از:

  • کابینت آشپزخانه هایگلاس
  • کابینت آشپزخانه ام دی اف
  • کابینت آشپزخانه ممبران
  • کابینت آشپزخانه وکیوم
  • کابینت آشپزخانه چوبی
  • کابینت آشپزخانه روکش چوب
  • کابینت آشپزخانه فلزی
  • کابینت آشپزخانه انزو
  • کابینت آشپزخانه ملامینه

یک نکته قابل توجه که باید قبل از شناخت انواع کابینت بدونید!

برای شناخت بهتر انواع کابینت‌هایی که در لیست بالا معرفی کردیم، بهتر است بدانید که کابینت‌ها از دو بخش زیر ساخته می‌شن:

    بدنه یا یونیت کابینت: این قسمت چارچوب کابینت و در حقیقت قسمتی از کابینت هست که در نمای بیرونی دیده نمی‌شه. در اکثر مواقع از ورق ام دی اف سفید معمولی برای ساخت یونیت استفاده می‌شه.

    درب کابینت: نمای بیرونی کابینت هست که دیده می‌شه. وقتی به عنوان مثال می‌گیم یک کابینت هایگلاس هست، منظورمون اینه که درب کابینت و قسمت‌هایی که در نمای بیرونی دیده می‌شن از ورق هایگلاس ساخته شدن.

دکمه بازگشت به بالا