اقتصادیفعالان کسب و کار

کتاب های برتر متافیزیک و علوم غریبه سایت کتاب خاص

مطمئن باشید کتابراه با معرفی بهترین کتاب‌های متافیزیک شما را در این مسیر ناشناخته همراهی می‌کند. معروفترین و تاثیرگذارترین کتاب علم اقتصاد با نام کامل «تحقیقی پیرامون ماهیت و علل ثروت ملل» یا همان نام مختصر و معروف‌تر ثروت ملل اولین بار در تاریخ نهم مارس 1776 چاپ و منتشر شد. آدام اسمیت این اثر حجیمش را همان طور که خود فهرست‌بندی کرده در پنج کتاب و 31 فصل نوشته است. مباحث اقتصادی تا پیش از انتشار ثروت ملل آدام اسمیت، عمدتا گرایش به قضاوت در مورد عملکرد اقتصادی داشت تا به تحلیل اقتصادی. این کتاب در دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شود و به عنوان یکی از متون کلاسیک اقتصاد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب اول: کنزالحسینی او سردسته‌ی یک گروه خلافکار است که در جیب‌بری و دزدی، ضرب و شتم و تجاوز به افراد بی‌خانمان لندن تبحر خاصی دارند. بر اساس این رمان فیلمنامه‌ای به قلم استنلی کوبریک نوشته شده است. اکثر ما مَثل معروف گربه سیاه را شنیده‌ایم، مثلی که معمولا برای مشخص کردن تفاوت موضوعاتی مانند فلسفه، متافیزیک، الهیات و علم به کار می‌رود.

برخی فیزیک کوانتومی را هم، مانند جستجوی فرد نابینایی می‌دانند که در یک اتاق تاریک به دنبال گربه‌ی سیاهی است که آنجا وجود ندارد البته اینجا، نماد گربه دقیقا به آزمایش معروف گربه شرودینگر در دنیای کوانتوم اشاره می‌کند. چرا که در این آزمایش، تا جعبه را باز نکنیم، نمی‌توانیم از وضعیت گربه درون آن، آگاه شویم.

نویسنده: جان اشتاین‌بک

دانشمند درون خود را پیدا کنید» و «چگونه نسبیت را به سگ خود بیاموزید» است. این راهنمای تصویری و قدم به قدم، معمای دوگانگی موج-ذره را مرور کرده و همچنین روی دو مورد از مشهورترین سوالات برخواسته از تفسیر کپنهاگی بور تمرکز می‌کند. آزمایش مشهور گربه شرودینگر و پارادوکس EPR هم در این کتاب، پوشش داده شده‌اند. این کتاب ۱۷۵ صفحه‌ای توسط جی پی مک اوی نوشته شده، دانشمندی که حالا به عنوان یک روزنامه‌نگار علمی فعالیت می‌کند.

در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود. پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد. برای دریافت نرم افزار های مورد نیاز مطالعه کتاب ها با لینک مستقیم بر روی اینجا کلیک کنید.

۳۶_احکام نجوم در بیان کواکب و برج ها نوشته ابوریحان بیرونی

از آن زمان تا این دوران از این کلمه سوء استفاده های زیادی شده است. و این نام برای این موضوع تقریباً بطور کاملاً تصادفی انتخاب شد. طرح این مطالب در واقع در جهت همخوانی با این خواسته هایدگر (در انتهای درآمد متافیزیک چیست؟) است که از ما می‌خواهد تا یک بار در چالش‌های خود با این درسگفتار برحسب غایتِ خود درسگفتار و نه بر حسب غایتی خیالبافته امعان‌نظر کنیم. فراموش نکنیم که این خواسته را هایدگر بیست سال بعد از انتشار اصل درسگفتار مطرح ساخته است، و مضمون این درسگفتار نیز به سهولت و برحسب برخی شباهت‌های دورادور، راه مقایسه‌های افراطی میان اندیشه هایدگر و حکمت‌های ذوقی و دینی را هموار می‌کند.

کتاب مالون می میرد

عده زيادي كه وارد اين وادي شده اند به انحرافات دچار شده اند. با انجام اموري مانند تسخير جن دچار محرمات شده اند و از اسرار مردم سر درآورده و آبروي مردم را بر باد داده اند يا با احضار ارواح و ارتباط با مردگان و نقل اخبار و اسرار مردم وارد ورطه غيبت و تهمت و اين گونه محرمات شده اند. پس زمان می‌بره و شما باید رعایت کنید، یک بدنساز هم یک شبه بدنساز نمی‌شه و درضمن در طول مدت ورزشش که چندین ساله، همیشه ورزش و فعالیت‌های دیگه مورد نیاز برای رشد بدنش رو انجام می‌ده.

(نمی‌تونید یه روز رعایت کنید یه روز نکنید یه روز شاد باشید یه رو غمگین و انتظار نتیجه داشته باشید) و همین بدنساز ما اگه دیگه ادامه نده بدنش افت می‌کنه و بر می‌گرده سر خونه اول. بحث‌های او در باب ناممکن‌بودن زبان شخصی و همچنین بحث‌های‌اش در باب ذهن نیز در همین کتاب هستند. جان لاک در رساله‌ی دوم درباره‌ی حکومت به مانند هابز وضعیتی طبیعی را ترسیم می‌کند، وضعیتی که در آن جامعه‌ای وجود ندارد و هر کدام از انسان‌ها به صورت فرد در حال گذران امور هستند.

اما وضعیت طبیعی لاک، به مانند وضعیت طبیعی هابز سراسر جنگ و نزاع نیست، بل انسان‌ها به تبعیت از قانون طبیعت، یعنی همان قانون عقل، در کنار یکدیگر می‌زیند. این رمان دربارهٔ گروهی از حیوانات است که در اقدامی آرمان گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه اش فراری می‌دهند تا خود ادارهٔ مزرعه را به دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعه خود برقرار سازند.

رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به‌دست دارند، ولی پس از مدتی این گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند. یکی از ایده‌هایی که اوایل انقلاب کوانتومی، مطرح شد، این بود که اندازه‌گیری کوانتومی به یک مشاهده‌گر آگاه نیاز دارد.

این ایده، بسیار مبهم است به گونه‌ای که نمی‌شود در مورد آن، کار علمی کرد و در واقع از فیزیک واقعی، بسیار دور است، اما برخی از هیپی‌ها (که در بالا هم کتابی در مورد آنها معرفی کردیم) از این ایده استفاده کردند. کتاب دوم: مرجان جادو این کتاب تلاش می‌کند سوالات کوانتومی رایج را به اختصار و به زبان ساده به خوانندگان بفهماند و به این منظور از مفاهیم بنیادی، کمک می‌گیرد.

این کتاب همه چیز از کوارک‌ها تا جهش‌های کوانتومی تا لیزرها و ابررساناها را پوشش می‌دهد. نقطه قوت این کتاب، تعدد مفاهیمی است که توضیح داده می‌شوند. این کتاب کاملا روی پیدایش مبانی فیزیک و نظریات بنیادی آن تمرکز می‌کند و زمانی که لازم است از عبارات ریاضی استفاده می‌کند. الفبای فیزیک، یک تصویر بزرگ از جهان فیزیکی را به خواننده نشان داده و مطالعه‌ی فیزیک را برای هر کسی، راحت می‌کند.

این راهنما، مطالعه‌ی مفاهیم کوانتومی را برای دانشجویان و حتی متخصصان راحت می‌کند. تمامی تلاش بشری برای به شناخت درآوردن آن تا کنون به بن بست رسیده است. کامو بر آن است که تنها چیزی که قطعیت دارد وجودِ خودِ او و وجود جهان است؛ دیگر چیزها تفسیر و تعبیری بیش نیستند. سبب همین است که پوچی نه در انسان به تنهایی، و نه در جهان به تنهایی، بلکه در رابطه‌ی میان این دو وجود دارد.

پوچی «فاصله‌ی میان جهان آرزومند است و جهانی که نومید می‌کند». کتاب فلسفه‌ی زندگی اثر کریستوفر همیلتن با ترجمه‌ی آقای امینی نیز رویکردی همچون کتاب هنفلینگ دارد و گزینه‌ی خوبی است، هرچند که از نگاه من کتاب آقای هنفلینگ گزینه‌ی بهتری است. خوبیِ کتاب آقای همیلتن این است که مفاهیمی همچون خواب و رابطه‌ی جنسی را نیز مورد بحث قرار داده است.

در پدیدارشناسی روح، در بخش خدایگان و بنده، دو خودآگاهی در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند و هر یک به بازشناخته‌شدن توسط دیگری نیازمند است. این دو در نبردی تا سر حد مرگ، هر یک درصدد برمی‌آیند که بر دیگری سروری کنند. مبارزه‌ی ارباب یا همان خدایگان با بنده به قتل بنده توسط خدایگان نمی‌انجامد، زیرا خدایگان به بازشناخته‌شدن توسط بنده نیاز دارد. کتاب با ترجمه‌ی قدیمی آقای زیرک‌زاده و ترجمه‌ی جدید آقای کلانتریان در دسترس است.

مراقبه های پیچیده کتاب را باید زمانی انجام دهید که کاملاً به مفاهیم کتاب تسلط داشته باشید. قبل از اینکه وارد فرآیند مراقبه شوید می توانید چند بار از تکنیک تنفس استفاده کنید و سپس وارد فرآیند مراقبه شوید. به طور مثال 5 بار به مدت 10ثانیه نفس خود را حبس کنید و بخش میانی بدن خود را منقبض کنید. به همان شیوه ای که در کتاب گفته شده است این تکنیک را انجام دهید و سپس وارد فرآیند عادی مراقبه شوید و به حالت عادی نفس بکشید. اینکه چه مدت برای مراقبه قلب وقت بگذارید به خودتان مربوط است.

کتاب اخلاق نیکوماخوس از ارسطو

در بخش بعدی کتاب طبری به نقل تاریخ پادشاهان ساسانی می‌پردازد، و از آنجا به نقل زندگی پیامبر اسلام(ص)، می‌پردازد. در این کتاب وقایع پس از شروع تاریخ اسلامی (مقارن با هجرت به مدینه) به ترتیب سال تنظیم شده و تا سال 293 هجری شمسی را در بر می‌گیرد. تاریخ طبری دارای 16 جلد و مرجع عمده تاریخ ایران تا اول سده چهارم هجری است، همچنین این کتاب مأخذ عمده بسیاری از کسانی واقع شده‌است که بعد از طبری به تألیف تاریخ اسلام اهتمام ورزیده‌اند.

تاریخ طبری را ابوعلی بلعمی به فارسی ترجمه و تلخیص کرده‌است و چون از خود مطالب دیگری افزوده‌است و تغییرات دیگری نیز داده‌است، کتاب او نسبتاً تألیفی نو به حساب می‌آید و به نام خود او تاریخ بلعمی نامیده شده‌است. این کتاب در قطع پالتویی و با ترجمه محمدرضا باطنی توسط انتشارات توتیا منتشر شده است.

اما از سال 88 که چاپ چهارم آن به بازار عرضه شد دیگر به زمره کتاب های کمیاب پیوست. در این کتاب در خصوص اشیای ناشناخته فضایی ، خون آشام، ارواح، طلسم و … صحبت شده است، اما مترجم در مقدمه نوشته است این کتاب اثر یکی از بزرگترین نویسندگان متافیزیک جهان است. همین سوء تعبیرها است که باعث شده افرادی متافیزیک را با خرافه گری، فالگیری و رمالی اشتباه بگیرند و آن را غیرواقعی و گذب بنامند.

شما هر فایلی که نیاز دارید اعم از رمان، کتابهای خطی، مذهبی، آموزشی و … را میتوانید از زاپینو تهیه کنید. شعار کتاب باستان احترام به حقوق معنوی صاحب اثر و همچنین رضایت کامل مشتری ها است. ایرج کابلی در مقابله با نسخه روسی با شاملو همکاری داشته‌است. این رمان را اغلب با جنگ و صلح نوشته تولستوی مقایسه می‌کنند؛ زیرا حماسه شولوخوف همچون «جنگ و صلح» تولستوی تلفیقی است از خصوصیات رمان‌های خانوادگی-اجتماعی و تاریخی. پنج‌گانهٔ مشهور ژول ورن که دربرگیرندهٔ کتاب‌های سفر به مرکز زمین، بیست هزار فرسنگ زیر دریا و دور دنیا در هشتاد روز است، شهرتی جهان‌گیر دارد.

کتاب صوتی فرشتگان و راهنماهای معنوی

استاد قندی در این کتاب به طور کامل در مورد علم نجوم، حرکت ستارگان، تاثیر سیارات و ستارگان بر زندگی انسانها، سنگهای شفا بخش و بسیاری از موارد دیگر بحث میکند. استاد قندی یکی از اساتید برجسته در حوزه نجوم، علوم قرآنی، روانشناسی و علوم غریبه هستند. در این مجموعه ۱۳ کتاب استاد قندی تقدیم شما عزیزان میشود.

مدیر افکار بزرگترین و تخصصی ترین گروه تحقیقاتی در زمینه قانون جذب میباشد که فعالیت خود را در دی سال 1397 شروع کرده است . مطمئن باشید یکی از کتابهایی که هر فرد موفق به شما توصیه می کند آن را مطالعه کنید، کتاب جادوی فکر بزرگ است. دوست عزیز نسخه‌ی اصل چاپی این کتاب ها رو میتونید از کتابفروشی‌های تخصصی یا مثلا در نمایشگاه بین المللی کتاب پیدا کنید، با این حال، این نسخه‌های اصلی بسیار گران هستند.

من تصمیم دارم کتاب عصر درهم تنیدگی را ترجمه کنم بنظرم ترجمه فارسی ان برای دانشجویان بسیار مورد نیاز است. اگر کسی از دوستان تمایل به همکاری دارند بسیار خوشحال میشوم که از طریق ایمیل به من اطلاع دهند . سلام وقت شما بخیر و شادی تشکر میکنم به خاطر سایت بسیار عالیتون و مطالب ارزشمندش.

میخواستم امروز از فروشگاه این کتاب رو خریداری کنم ولی متاسفانه یهو دیدم تا 10 فروردین امکان خرید از فروشگاه نیست. امکان نداره بشه قبل از 10 فروردین این کتاب رو از فروشگاه بخرم؟ چون زمان آزاد زیادی پیش اومده و پدرم هم شرکتش رو تعطیل کرده و تو خونه هم کار خاصی برای انجام نیست، گفتم حتما مطالعه این کتاب میتونه گزینه مناسبی براش باشه. اگه امکانش هست که بشه این کتاب رو از فروشگاه بخرم لطف کنید بگید.

کتابهای استاد قندی

«چنین گفت زرتشت» پر از نماد است و به همین دلیل خواندن آن کار ساده‌ای نیست. کتاب نیچه تاثیر زیادی روی هنرمندان بزرگ گذاشت که احتمالا مهم‌ترین آن‌ها اپرایی به نام «چنین گفت زرتشت» ساخته‌ی ریچارد اشتراوس آهنگساز بزرگ آلمانی است. «دنیای سوفی» به شما نشان می‌دهد که فلسفه می‌تواند به سادگی سوالاتی باشد که در زندگی روزمره برایتان به وجود می‌آید.

کتاب شیوا، روان و فصیح علی رضاقلی، شرحی از نخبگان جامعه‌ی ایران و اتفاقاتی است که برایشان افتاده. کتاب سوم: رستاخیز مردگان می‌توانید در هر سطحی که هستید کتابی مناسب برای خود در این لیست پیدا کنید. شاخه های مختلف فلسفه که در بالا ذکر شده است بطور وراثتی مرتب شده اند، به این معنی که هرکدام از شاخه های پاینی نیازمند شاخه یا شاخه های بالاتر هستند.

بنابر این متافیزیک به نوعی مادر فلسفه است و بدون دانستن مسئله وجود و چگونگی آن نمیتوان هیچ مسئله دیگری را بررسی کرد. فیزیک شاخه ای از فلسفه است که بطور کلی به مطاله طبیعت جهان هستی و خود مسئله هستی و ماهیت آن میپردازد. و تعیین میکند چه چیزهایی وجود دارند و چه چیزهایی نمیتوانند وجود داشته باشند.

صداقت همیشه بهترین سیاست در روابط نیست اینجا

اکثر کتاب‌های این لیست، در دانلودکده‌ی دیپ لوک قرار گرفته‌اند که عنوان آنها به دانلودکده، لینک شده و می‌توانید آنها را دانلود کنید. «Enneads» اثر پلوتینوس (متولد 204 یا 205 میلادی) که در تاریخ فلسفه نقش اساسی دارد و نخستین نسخه کامل آن به زبان انگلیسی طی هفتاد و پنج سال گذشته است که زندگی فلوطین به روایت «فورفوریس» شاگرد فلوطین را نیز شامل می شود.

جدیدترین ترجمه این کتاب به زبان انگلیسی، به رهبری لوید پی. گرسون و تیمی از کارشناسان خبره، بر اساس بهترین متن همراه با اندکی ویرایش هنری و اصلاحات صورت گرفته که ار نظر سازگاری واژگانی و حجم بالا، برای مطالعه استدلالات فلسفی فلوطین ایده آل است. حاشیه نویسی گسترده، ارجاعات متقابل و نقل قول‌های متعدد، متن ارزشمندی برای دانشمندان فلوطین شناسی و همچنین دانشجویان سنت افلاطونی فراهم آورده است.

این کتاب در سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات دانشگاه کمبریج (در ۹۳۹ صفحه) انتشار یافت و در سال ۲۰۱۹ تجدید چاپ شد. ازآن‌جا که راهی برای بازگشت به پیش از تمدن وجود ندارد بهتر است اصلاحاتی در نحوه‌ی کشورداری و سیاست و آموزش صورت گیرند که روسو در این کتاب به موارد سیاسی و در کتاب امیل در باب تعلیم و تربیت بحث می‌کند.

به همین سبب، انسان‌ها وضع طبیعی را رها کرده و هر یک بر حسب توافقی اولیه اجتماعی به وجود می‌آورند. این اجتماع، برای ایجاد نهادی قانون‌گذار، دولتی را بر حسبِ اعتماد بر سر کار می‌نهد. اما دولت مورد نظر لاک، برخلاف دولت مورد نظر هابز، دولتی توتالیتر نیست بل دولتی است که از قدرتی محدود برخوردار است. اجازه دهید من این شش حوزه گسترده را کمی با جزئیات بیشتر برای شما توضیح دهم.

من این موضوعات را با مبانی آنها بیان کرده و درک بالایی نسبت به آنها به شما می بخشم. البته این مقاله تنها این موضوع عظیم را به صورت سطحی بررسی می کند. اما حداقل به شما کمک می کند تا متافیزیک را به زبان ساده برای هر فردی که می خواهید توضیح دهید. منظومه «اورشلیم»، طولانی‌ترین و مهم‌ترین اثر ویلیام بلیک (۱۷۵۷- 1828) ‌ شاعر و عارف انگلیسی است.

منبع: کتاب خاص https://ketabekhas.com

دکمه بازگشت به بالا