اقتصادیفعالان کسب و کار

مسافرت به عمان

چگونه ویزای عمان بگیریم؟

ویزای عمان از نوع ویزای فرودگاهی می‌باشد. بدین صورت که برای دریافت ویزا نیازی به ارائه مدارک به سفارت نیست و مسافران به محض خرید بلیط ارزان هواپیما و ورود به فرودگاه مسقط، با پرداخت مبلغ ۲۰ الی ۲۵ دلار مهر ویزا را در پاسپورت خود دریافت می‌کنند. دارندگان این ویزا می‌توانند تا ۷ روز در کشور عما‌ن اقامت داشته باشند. البته لازم به ذکر است چنانچه متقاضی بخواهد مدت بیشتری را در کشور عما‌ن اقامت داشته باشد بایستی قبل از خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24، درخواست ویزای خود را از طریق سفارت این کشور در ایران پیگیری کند.

ارزانترین راه سفر به عمان |بهترین زمان سفر به عمان

اطلاعاتی که هرگردشگر قبل از ورود به عمان باید بداند

  • طول پرواز از تهران: حدودا ۳ ساعت
  • اختلاف ساعت با ایران: ۳۰ +
  • واحد پول: ریال عمانی
  • زبان رسمی: عربی
  • پیش شماره:  968 +
  • شماره تماس با پلیس، اورژنس و آتشنشانی:  999

آداب، فرهنگ و رسوم مردم عمان

عمان کشوری سلطان‌نشین در جنوب غربی آسیا است که مردم آن به زبان عربی صحبت می‌کنند. البته انگلیسی و هندی نیز زبان‌های دوم در این کشور به شمار می‌روند. بیش از نیمی از مردم عمان مسلمان بوده و پیرو مذهب “اباضیه” از قدیمی‌ترین مذاهب اسلام می‌باشند. از این رو اعیاد مذهبی مانند فطر و … از مراسم‌های مهم در این کشور تلقی می‌شود. در کشور عمان بیشتر مردان دشداشه یا همان لباس بلند عربی همراه با عمامه بر تن دارند و زنان نیز با لباس‌های بلند و رنگین دیده می‌شوند.

برخی از بانوان مسن نیز از روبنده استفاده می‌کنند. عمان کشوری مرد سالار است و خانواده در آن جایگاهی ویژه دارد بنابراین در گشت‌وگذاهای خیابانی قبل از گرفتن عکس از آ‌نها اجازه بگیرید. برای شروع برقراری ارتباط به عمانی‌ها می‌توانید از کلمه السلام علیکم استفاده کنید. عماتی‌ها بسیار معاشرتی بوده و دست دادن از مرسوم‌‎ترین عادات آن‌ها می‌باشد. حتی در بسیاری از موارد برای نشان دادن صمیمیت بیشتر پس از دست دادن بینی یا کونه‌های طرف مقابل را می‌بوسند. پس اگر در سفر به عمان با این صحنه مواجه شدید اصلا تعجب نکنید.

هزینه‌های سفر به عمان

عمان یکی از گران‌ترین ارزهای دنیا را دارد از این رو در مجموع جز مقصدهای گران و البته لوکس برای سفر محسوب می‌شود. البته در نهایت هزینه‌های سفر به عمان مقدار زیادی به انتخاب هتل و تفریحات و … بستگی دارد. هزینه اقامت در هتل‌های ۳ ستاره  از شبی ۲۰۰ هزار تومان شروع شده و این مقدار در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره به شبی ۹۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. اما از آنجایی که تمامی هتل‌ها با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند می‌توئانید به راحتی هتلی مناسب با بودجه سفرتان را انتخاب کنید. هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های معمولی از ۲۰ هزار تومان شروع شده و اگر بخواهید یک رستوران لوکس را انتخاب کنید این هزینه تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. اگر هم طرفدار غذاهای فست فودی هستید برای هر وعده ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان را در نظر بگیرید.

قیمت بلیط سفر عما‌ن

در حال حاضر در بین ایرلاین‌های ایرانی دو پرواز تابان و قشم ایر و در بین ایرلاین‌ خارجی پرواز عما‌ن ایر در مسیر تهران به مسقط فعال بوده و پروازهای خود را به صورت مستقیم به این شهر انجام می‌دهند. قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران به مسقط کاملاً به تاریخ پرواز و البته نوع ایرلاینی که برای سفر انتخاب می‌کنید بستگی دارد اما در مجموع قیمت بلیط از ۵ میلیون تومان شروع شده و با توجه به تاریخ سفر ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

ارزان‌ترین راه سفر به عما‌ن

ارزان‌ترین راه سفر به عمان انتخاب زمان مناسب برای خرید تور است. اهالی سفر و گردشگری می‌دانند که همیشه و همیشه قیمت تورهای گردشگری در زمان پیک سفر مانند تعطیلات نوروز، کریسمس و سایر ایام تعطیل گرانتر از ایام غیر پیک است پس اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه به عما‌ن داشته باشید می‌توانید اواخر فصل بهار و تابستان را برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل انتخاب کنید.

تمامی هتلهای مسقط با استاندارهای بینالمللی ساخته شدهاند

حمل و نقل شهری

تاکسی و اتوبوس دو وسیله حمل و نقل عمومی در شهر مسقط هستند. تاکسی‌ها به رنگ سفید و نارنجی دیده می‌شوند و هزینه آن‌ها به صورت توافقی بین راننده و مسافر تعیین می‌گردد. ظرفیت تاکسی‌ها در مسقط مانند ایران ۴ نفر است و اگر می‌خواهید تاکسی را به صورت دربست در اختیار داشته باشید بایستی مبلغ کرایه ۳ نفر دیگر را هم پرداخت کنید. اتوبوس‌های مسقط هم مانند تاکسی‌ها رنگ سفید و نارنجی داشته و در تمامی قسمت‌های شهر ایستگاه دارند. این اتوبوس‌ها بسیار تمیز و مجهز بوده و مقرون به‌صرفه‌تر از تاکسی هستند. اگر هم خواستید می‌توانید در طول اقامتتان ماشین اجاره کنید. البته لازم به ذکر است که هزینه اجاره ماشین در مسقط کمی بالاست و هزینه‌های سفرتان را افزایش می‌دهد.

تاکسیهای مسقط سفید و نارنجی رنگ هستند

بهترین فصل سفر

عما‌ن‌ کشوری گرمسیری است از این رو تابستان و بهاری گرم و پاییز و زمستانی معتدل دارد. دمای هوا در نیمه اول سال به ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اما با فرا رسیدن پاییز و زمستان این دما تا ۲۰ درجه کاهش پیدا کرده و هوا برای گشت‌وگذار و استفاده از سواحل مساعد می‌شود. از این رو نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به عمان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشور می‌باشد.

آب و هوای کشور عمان

کشور عما‌ن به عنوان یکی از کشورهای منطقه خاورمیانه آب و هوایی معتدل در تمامی فصل‌های سال دارد. پاییز و زمستان‌های عما‌ن آفتاب به صورت ملایم می‌تابد و مسافران می‌توانند بی‌دغدغه از تفریحات ساحلی لذت ببرید؛ اما تابستان‌های این کشور کمی گرم بوده و بعد از غروب آفتاب می‌توان از تفریحات این مقصد لذت برد.

در سفر به عمان از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

کشور عما‌ن‌ به لطف همسایگی خلیج فارس دارای سواحلی بسیار زیبا می‌باشد و داشتن تاریخچه‌ای  پربار نیز بناهای ارزشمندی را در شهرهای آن به یادگار گذاشته است. شهر مسقط به عنوان دروازه ورود به عما‌ن‌ با ساختمان‌های سفید رنگ و مجلل، طبیعت بکر و هوایی بسیار تمیز از زیباترین و پرگردشگرترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود. در سفر به مسقط از این جاذبه‌ها دیدن کنید:

  • بندر بسیار زیبای مسقط
  • بازار مطرح
  • مسجد سلطان قابوس
  • خانه اپرای سلطنتی
  • رستوران‌های مسقط با انواع غذاهای دریایی و بین‌المللی

شهر ساحلی صلاله بعد از مسقط پربازدیدترین شهر عما‌ن‌ می‌باشد. این شهر در فاصله ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای از مسقط واقع شده و ساحلی رویایی با مناظری خارق‌العاده دارد. خط ساحلی صلاله با درختان نارگیل و موز بلند و سرسبز تزیین شده و چشم‌اندازی تماشایی را پدید آورده است. پیاده‌روی در کنار ساحل، گرفتن حمام آفتاب و انواع تفریحات مهیج آبی از جاذبه‌های گردشگری در صلاله هستند. حتی خرید بلیط اتوبوس و سفر به درون شهر با اتوبوس نیز هیجان انگیز خواهد بود.

در سفر به مسقط چه ارزی همراه داشته باشیم؟

ریال واحد پول رسمی در کشور عمان است. البته ارزش ریال عمان با ریال ایران بسیار متفاوت است. مسافران می‌توانند در سفر به این کشور دلار همراه داشته و بعد از ورود به مسقط دلار خود را به مقدار نیاز از طریق صرافی‌های این شهر به ریال تبدیل کنند.

چند نکته کاربردی

  • پوشش در این کشور آزاد است اما بهتر است به فرهنگ مردم عما‌ن‌ احترام گذاشته و از پوشش مناسب با محیط استفاده کنید.
  • برای نوشیدن آب از بطری‌های آب معدنی استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان با نام سلطان قابوس شوخی نکنید.
  • در انتخاب غذا ریسک‌پذیر باشید و تست غذاهای لذیذ عمانی را از دست ندهید.

شرایط سفر به عما‌ن در دوره کرونا

کشور عمان نیز مانند سایر مقاصد گردشگری برای در امان ماندن از ویروس کرونا تا مدت‌ها مرزهای گردشگری خود را بسته و پس از بازگشایی نیز شرایط و قوانین جدیدی را برای گردشگران تعیین کردند. طبق این شرایط گردشگران با داشتن کارت واکسن کرونا و تست منفی PCR می‌توانند برای دریافت ویزای عمان اقدام و به این کشور سفر کنند.

دکمه بازگشت به بالا