اقتصادیفعالان کسب و کار

روش‌های درمان پیری زودرس صورت

 7 مورد از ساده ترین روش های جلوگیری از پیری زودرس و درمان آن

پیری روندی اجتناب ناپذیر است که برای هر انسانی به وجود می آید و با افزایش سن، چین و چروک ها نیز بیشتر می شود. به طور کلی از بین بردن علائم پیری شاید غير ممکن باشد اما راهکار هایی مانند ورزش مناسب، خواب کافی، نوشیدن آب و.. وجود دارد که به وسیله آن ها می توان عوارض آن را کاهش داد و از پیری زودرس جلوگیری کرد. البته روش های دیگری نیز مانند و یا نیز وجود دارد که به جوانسازی کمک می کند. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با دلایل پیری زودرس و درمان آن آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما در ژوابکس باشید.

جلوگیری از پیری زودرس در طب سنتی |چگونه جوان بمانیم واز پیری زودرس جلوگیری کنیم

پیری زودرس به چه معناست؟

افزایش سن سبب کاهش فرایند های داخلی بدن مانند رشد دوباره سلول های پوستی می شود، بنابراین برای انجام این کار بدن به زمان بیشتری احتیاج دارد و زمان ترمیم و بهبود‌ طولانی تر خواهد شد، به همین دلیل چین و چروک از زمان واقعی زودتر ظاهر می شوند. این تغییرات که زودتر از زمان خود ایجاد می شوند را پیری زودرس می گویند.

چگونه می توان از پیری زودرس جلوگیری کرد؟

متخصصان بر این باورند که می توان با رعایت نکاتی از پیری زودرس جلوگیری کرد، پس برای آن که بتوان از این روند جلوگیری کرد به نکات زیر دقت نمایید:

آب بنوشید

کم آبی سبب افزایش چین و چروک خواهد شد. پس با مصرف 8 لیوان آب بدن خود را هیدراته کرده تا علاوه بر آن که از پیری پوست خود جلوگیری می کنید، باعث حفظ جوانی و سلامتی خود نیز شوید.

زود بخوابید

کمبود خواب کافی و دیر خوابیدن سبب می شود ظاهر انسان نسبت به سن واقعی پیرتر دیده شود زیرا کمبود خواب، پلک های چشم را خسته و افتاده می کند و سبب ایجاد پف نیز خواهد شد.

ورزش روزانه

از آنجایی که ورزش سبب کاهش میزان هورمون و افزایش میزان تولید هورمون های مفید مانند تستوسترون می شود و به وسیله آن می توان به کنترل فشار خون پرداخت، از عواملی محسوب می شود که مانع پیری خواهد شد. بنابراین سعی کنید ورزش را حداقل به مدت نیم ساعت در برنامه روزانه خود قرار دهید تا پوستی شاداب داشته باشید.

پرهیز از خوراکی های شیرین

مصرف زیاد قند علاوه بر آن که موجب افزایش وزن و بیماری هایی مانند دیابت و آکنه می شود، چین و چروک صورت و بدن را افزایش داده و سبب پیری زودتر از حد انتظار خواهد شد؛ زیرا در هنگام مصرف قند روندی به نام گلیکیشن به وجود می آید که سبب چسبیدن قند به پروتئین ها شده و مولکول AGES را ایجاد خواهد کرد که این امر سبب آسیب به پوست خواهد شد.

پرهیز از مالیدن چشم

با مالیدن چشم ها به تدریج کلاژن شکسته می شود و چین و چروک ها افزایش می یابد. پس در هنگام تسکین درد و التهاب چشم به جای آن که به مالیدن چشم بپردازید، دو کیسه چای سبز را دم کرده و پس از خنک شدن بر روی چشم قرار دهید تا ظاهر جوانی داشته باشید. همچنین می توانید از کرم هایی که حاوی ویتامین های K و D هستند، استفاده نمایید.

روی شکم نخوابیدن

در هنگام خوابیدن بر روی شکم پوست صورت تماس مستقیمی با بالشت دارد که این امر سبب می شود در گردش خون آن قسمتی که بر روی بالشت قرار دارد، اختلال ایجاد شده و پوست آسیب ببیند. همچنین سبب بروز چین و چروک بر روی صورت خواهد شد پس سعی کنید نحوه خواب خود را تغییر داده و به پهلو بخوابید.

قرار نگرفتن در معرض آفتاب و برنزه نکردن پوست

هنگامی که مدت زیادی در معرض نور آفتاب قرار می گیرید، اشعه فرابنفش به پوستتان نفوذ می کند و این پرتو ها سبب آسیب به دی ان ای پوستتان می شود. بنابراین چین و چروک بر روی پوست ایجاد خواهد شد پس می توانید از رفتن در معرض آفتاب جلوگیری کرده و مانع از پیرشدن پوست خود شوید.

مراقبت از پوست در سرمای زمستان

قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هوای خشک زمستان می تواند باعث پیری زودرس و مشکلات پوستی شود.

عوامل تشدید پیری زودرس

عادت های نادرستی وجود دارد که سبب تشدید پیری زود هنگام خواهد شد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

1.کیفیت پایین خواب

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند متوجه شده اند که کیفیت خواب پایین، عملکرد محافظتی پوست را کاهش داده و موجب تشدید پیری زودهنگام می شود؛ زیرا خواب کافی موجب بازتولید و احیای سلول های بدن خواهد شد.

2.آلودگی محیطی

آلاینده‌ های زیست محیطی، لک های پوستی و چین و چروک را ایجاد کرده و بر شدت آن می افزاید زیرا پوست به طور مستقیم با هوای آلوده در ارتباط می باشد به همین دلیل سموم و آلاینده ها به پوست نفوذ می کنند.

3.استرس

استرس علاوه بر آن که واکنش التهابی در بدن شما ایجاد می کند، بر کیفیت خواب شما نیز تاثیر گذاشته و سلامت پوستتان را به خطر می اندازد. یوگا، طبیعت گردی و مدیتیشن به مدیریت استرس کمک زیادی خواهد کرد.

4.سیگار

از جمله مشکلات ناشی از کشیدن سیگار، افزایش چند برابری سرعت پیری پوست می باشد. بسیاری از افرادی که مصرف سیگار را ترک کرده اند خود نیز متوجه سالم تر شدن پوست خود شده اند.

علائم پیری زودرس چیست؟

لکه های ناشی از تابش خورشید

لک های روی دست و صورت، گواه از سالم نبودن پوست می باشد که علت به وجود آمدن آن ها، اشعه فرابنفش می باشد. این اشعه رنگ های قهوه ای بر روی پوست ایجاد کرده و پوست شما را به دو رنگ نشان می دهد.

چروک یا افتادگی

از رایج ترین نشانه های پیری، چین و چروک بوده که به وسیله عادت هایی مانند اخم کردن زیاد، جمع کردن لب ها، خوابیدن بر روی یک طرف و.. ایجاد می شوند.

التهاب و hyperpigmentation ( لکه های قهوه ای روی پوست)

تغییر رنگ روی سینه نشانه بالا رفتن سن افراد و پیری می باشد. البته همیشه ارتباطی با افزایش سن ندارد و می تواند از بیماری های پوستی یا اگزما باشد.

خشکی یا خارش پوست و کم آب شدن پوست ( هیدراته شدن )

از نشانه های پیری می توان به خشکی پوست اشاره کرد که سبب خارش پوست می شود. آب و هوای آلوده نیز باعث آسیب زدن و ترک خوردن آن می شود.

درمان پیری زودرس

هنگامی که با علائم پیری زودرس آشنا شدید باید راهکارهایی را پیدا کنید که بتوانید پیری زود به هنگام خود را درمان کنید. در ادامه به معرفی درمان این علائم می پردازیم. روش های بسیار کاربردی با نتیجه اثر بخش نیز وجود دارد مانند ، هایفوتراپی، و … که شما می توانید با مراجعه به کلینیک های زیبایی از آنها برخورد دار شوید.

درمان لکه های پوستی

هنگام مشاهده لکه های ناشی از آفتاب، به متخصص پوست مراجعه نمایید و خودتان نیز برای بهبود پوست خود سعی کنید از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده نمایید و از در معرض قرار گرفتن نور آفتاب بپرهیزید. برخی از لکه های ناشی از نور خورشید با درمان های موضعی مانند ویتامین C و محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید قابل درمان اند اما در صورتی که این روش ها موثر نبودند می توانید درمان به وسیله نور پالسی با شدت بالا ( IPL)، کرایوتراپی ( سرما درمانی) و لایه برداری شیمیایی را انجام دهید.

درمان پیری و چروک پوست دست

هنگامی که بر روی دست خود چین و چروک مشاهده کردید، آن ها را به طور منظم مرطوب کرده و از ضد آفتاب مناسب نیز استفاده نمایید. برخی از آن ها به طور کامل حذف نمی شوند بنابراین می توانید از متخصص پوست مشورت بگیرد و درمان هایی مانند لایه برداری شیمیایی، استفاده از ژل پوستی و درمان با لیزر را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که این لیزر با تفاوت دارد!

درمان خارش و خشکی پوست

گاهی خارش و خشکی پوست ناشی از افزایش سن بوده است پس سعی کنید به وسیله کار های زیر پوست خود را هیدراته نگه دارید: نوشيدن آب بیشتر کوتاه کردن زمان دوش گرفتن استفاده از آب ولرم استفاده از مرطوب کننده سازگار با پوست

درمان افتادگی و چین و چروک پوست

اگر دچار افتادگی و چین و چروک پوست شده اید می توانید از یا ژل مناسب استفاده کرده و کار های زیر را انجام دهید تا چین و چروک پوستتان کمتر شود. استفاده از ضد آفتاب مناسب استفاده از کلاه لبه دار و لباس مناسب استفاده از محصولات مراقبتی پوست جلوگیری از در معرض آفتاب قرار گرفتن نوشیدن آب نکشیدن سیگار

التهاب و هایپرپیگمنتیشن

هنگامی که تغییر رنگ را در قفسه سینه خود مشاهده کردید، از آن قسمت در برابر آفتاب محافظت کنید و سعی کنید آن را پوشانده و از ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید. همچنین می توانید به وسیله لوسیون های ویتامین C محل مورد نظر را مرطوب کرده یا از محصولات تجویزی توسط پزشک استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله با علائم پیری زود هنگام که معضل بسیاری از افراد جامعه است آشنا شدید. پس در صورتی که علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پوستی و.. را در خود مشاهده کردید می توانید راه حل های بالا را انجام داده و از پیری پوست خود جلوگیری نمایید.

منبع:

youtube.com

facebook.com

دکمه بازگشت به بالا