اقتصادیفعالان کسب و کار

راههاي باز كردن لوله فاضلاب توالت

برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی اگر از این 8 روش استفاده کنید، می توانید گرفتگی چاه دستشویی را به روش خانگی باز کنید. این آموزش همراه با فیلم می باشد. این روش ها مناسب گير كردن چاه توالت فرنگی و گير كردن چاه توالت ایرانی است که همگی تست شده هستند. اصلا وضعیت خوبی نیست زمانی که میخواهید از سرویس بهداشتی استفاده کنید و بعد از چند دقیقه با کاسه توالت پر از فاضلاب همراه با بوی بد و وضعیت شرم آور رو به رو شوید و کاری از دستتان بر نیاید. این اتفاق برای همه ما افتاده و همیشه هم دردسر ساز بوده است.

در این مطلب نحوه رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی را آموزش ببینید تا در هر زمان و هر مکان بتوانید گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی را باز کنید. اگر این روش ها چاره ساز نبود با متخصصان ما در لوله بازکنی پاسداران تماس بگیرید.

دستگاه لوله بازکنی |قیمت لوله بازکنی

علت گرفتگی توالت چیست؟

گاهی اوقات تخلیه چاه توالت با مشکل مواجه می شود و باعث کثیف شدن خانه می گردد. علت این گرفتگی ها معمولا مشخص است و راه تشخیص آن کار ساده ای است. معمولا علت بالا امدن چاه دستشویی به دلایل زیر می باشد:

  • گرفتگی توالت فرنگی با اشیا
  • گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع
  • گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی
  • گرفتگی توالت با مدفوع
  • گرفتگی توالت دستمال کاغذی
  • گرفتگی توالت فرنگی با صابون
  • گرفتگی دستشویی به دلیل رسوب گرفتگی شدید
  • افتادن اشیا در چاه توالت
  • گرفتگی توالت با مو
  • گرفتگی توالت فرنگی با پارچه
  • افتادن نوار بهداشتی در دستشویی

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

یکی از بیشترین علل گرفتگی چاه توالت، گرفتگی توالت با دستمال کاغذی و گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی است. انداختن دستمال کاغذی در لوله توالت یا سنگ فرنگی، به راحتی میتواند سبب گرفتگی شود. در موارد زیادی، این گرفتگی شدید نیز می شود و شما را با دردسرهای زیادی رو به رو می کند. هنگام استفاده از دستمال کاغذی، بهتر است دستمال های گلوله شده را با حجم بالا در توالت ایرانی یا فرنگی رها نکنید. این کار سبب گرفتگی توالت با دستمال کاغذی می شود و نیاز به فنر زدن دارد تا خوب باز شود. در این نوع گرفتگی چون آب و فاضلاب در کاسه جمع می شود، خیلی از مردم فکر می کنند باید تخلیه توالت فرنگی یا ایرانی صورت بگیرد. در صورتی که در 99% موارد این تنها یک گرفتگی است و با فنر خوردن تمام آب و فاضلاب به پایین کشیده می شود و مسیر راه آب توالت باز می شود.

آموزش رفع گرفتگی توالت با 8 روش آسان

در ادامه چندین روش آموزش داده شده تا خودتان در خانه بتوانید چاه دستشویی را باز کنید، بدون اینکه هزینه ای بابت پرداخت نمایید. در واقع این ترفندها، روش های باز شدن راه توالت فرنگی می باشند. تمامی این روش ها کارساز هستند به شرط اینکه گرفتگی جزئی باشد. چون مسلم است که گرفتگی های لوله فاضلاب با شدت بالا نمی توانند از طریق روش های طبیعی و خانگی رفع شوند و حتما نیاز به یک متخصص دارند.

1- استفاده از چسب نواری

فیلم رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع یا هر نوع گرفتگی دیگری توسط شرکت آقای لوله بازکن آماده شده است. مطمئنیم از این آموزش شگفت زده خواهید شد. در این فیلم رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون اما با روشی جدیدتر یعنی چسب نواری 3 یا 5 سانتی آموزش داده شده است. این روش برای بسیار مناسب و کارساز است.

2- ریختن آب گرم در توالت

هنگامی که با گرفتگی فاضلاب دستشویی مواجه می شوید، بهترین راه حلی که در ابتدا به ذهنمان می رسد استفاده از یک سطل آب گرم است. آب گرم را داخل توالت خالی کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا ببینید مشکل رفع می شود. اگر آب تخلیه شد، نشان از موفقیت شماست و کافی است با استفاده از آب سرد، کاسه را شستشو دهید. در بسیاری از موارد آب گرم راه حل موثری برای رفع گرفتگی فاضلاب دستشویی است. به هیچ عنوان از آب جوش استفاده نکنید چون بعد از ریختن اب جوش برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی احتمال ترک برداشتن یا شکستن کاسه وجود دارد. فقط از آب گرم شیر آب استفاده کنید و دقت کنید که آن هم زیاد داغ نشود. اگر از آب جوش استفاده کنید و کاسه توالت بشکند مسئولیت آن به عهده خود شماست.

3- کمک گرفتن از آویز لباس

با آموزش رفع گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی با استفاده از یک آویز لباس می توانید به راحتی لوله های گرفته شده را باز کنید. آویز را صاف کنید و تنها سر آویز را به شکل قلاب درست کنید. برای اینکه آویز لباس آسیبی به لوله و کاسه نرساند، بهتر است سر آن را که شبیه قلاب درست کرده اید با استفاده از پارچه نازک بپوشانید. سپس آن را وارد لوله کنید و تا جایی که به محل گرفتگی برخورد کند هل دهید، بعد از آن کافی است با چند ضربه آرام لوله را باز کنید. خیلی مواقع امکان دارد با این ابزار گرفتگی توالت فرنگی یا ایرانی باز نشود. در چنین شرایطی بدون شک گرفتگی بسیار شدید است که این ابزار توان باز کردم سیفون دستشویی را ندارد.

4- درست کردن محلول لوله بازکن خانگی

دو ماده ساده یعنی سرکه و جوش شیرین می تواند ترکیب بسیار قوی را ایجاد کند تا باعث رفع عامل انسداد لوله شود. جوش شیرین و سرکه یک ماده تمیز کننده شگفت انگیز هستند و وقتی داخل کاسه توالت مسدود شده ریخته شوند، در 90 درصد مواقع گرفتگی را باز می کنند. کاری که باید انجام دهید، ترکیب یک فنجان آب گرم با نصف فنجان سرکه است. سپس باید نصف فنجان جوش شیرین را داخل کاسه توالت بریزید و پس از آن، ترکیب سرک و آب گرم را به آن اضافه کنید.

محلول به دست آمده مانند آتش فشان شروع به جوشیدن می کند و این ترکیب شیمیایی منحصر به فرد باعث تمیز شدن لوله فاضلاب و از بین رفتن عامل انسداد سرویس بهداشتی می شود. پس از تخلیه باید 30 دقیقه منتظر بمانید و بعد از آن با باز کردن آب، مسیر خروج فاضلاب را چک کنید تا مشکلش رفع شده باشد. جالب است بدانید این محلول قوی برای نیز تاثیر گذار است.

5- استفاده از مواد شوینده

اگر در خانه جوش شیرین و سرکه ندارید کافی است از این ترفند ارزان قیمت و بسیار موثر لوله بازکنی یعنی رفع گرفتگی توالت با مایع ظرفشویی استفاده کنید. نصف فنجان مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی، دستشویی یا حتی شامپو را درون کاسه دستشویی گرفته شده بریزید. بعد از چند دقیقه با استفاده از یک کتری آب جوش برای باز کردن چاه توالت تلاش کنید. آب جوش و مواد شوینده باعث شل شدن ضایعات داخل لوله فاضلاب می شوند و می توانند موادی را که باعث گرفتگی شده اند برطرف نمایند.

نکته: اگر مرتبا با گرفتگی سرویس بهداشتی مواجه می شوید، می توانید از یک صابون برای باز کردن آن استفاده کنید. به این صورت که صابون را درون لوله فاضلاب قرار دهید و مقداری آب جوش روی آن بریزید و منتظر بمانید تا صابون به خوبی نرم شود. سپس آب جوش را با فشار درون لوله بریزید تا از شر گرفتگی خلاص شوید. علاوه بر این، صابون باعث رفع بوی بد فاضلاب توالت هم می شود.

6- تلمبه پلاستیکی کوچک

همیشه در خانه خود یک تلمبه پلاستیکی کوچک داشته باشید. آنچه که اغلب مردم درست انجام نمی دهند، قرار دادن صحیح تلمبه درون کاسه است. برای اینکار بهتر است از تلمبه های پلاستیکی نرم استفاده کنید تا بتوانید از ورود خروج آب به داخل لوله فاضلاب جلوگیری نمایید. برای عملکرد بهتر می توانید ابتدا تلمبه را درون کاسه قرار دهید و سپس روی آن آب داغ بریزید تا هوایی وارد و خارج نشود. برای راحتی کار خود و زمانی که مهمان در خانه دارید، حتما به یاد داشته باشید که در خانه خود یک عدد تلمبه جهت رفع گرفتگی چاه توالت داشته باشید تا زمانی که چاه توالت بالا زد بتوان از آن برای باز کردن خروجی فاضلاب استفاده کرد.

7- خرید فنر دستی

اگر 6 روش قبلی برای رفع گرفتگی سرویس بهداشتی کارساز نبوده، می توانید از فنر لوله بازکنی دستی استفاده کنید. از یک فروشگاه معتبر، فنر دستی مناسب برای کاسه توالت (فرنگی یا ایرانی) تهیه کنید. مطمئن شوید که فنر خریداری شده آسیبی به کاسه و لوله فاضلاب نمی رساند، چون هزینه های تعمیر لوله کشی از هزینه خدمات لوله بازکنی گران تر است.

جهت باز کردن گرفتگی سیفون توالت با استفاده از فنر دستی تنها کافی است فنر را به اندازه ای داخل لوله فرو کنید که به عامل مسدود کننده لوله برخورد کند، سپس با چرخاندن فنر سعی کنید گرفتگی را رفع نمایید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان فنر را با فشار به داخل لوله هل ندهید چون ممکن است آسیب جدی به لوله فاضلاب وارد نماید. تنها چرخش در جهت عقربه های ساعت کفایت می کند.

8- تماس با شرکت لوله بازکنی حرفه ای

اگر هنوز هم از شر گرفتگی دستشویی خلاص نشده اید و یا مشکل عدم مکش توالت فرنگی دارید، بهتر است از روش تضمینی یعنی تماس با متخصص لوله بازکنی توالت فرنگی یا ایرانی تماس بگیرید. مسلما اگر هیچ تخصصی در زمینه کارهای فنی نداشته باشید، امکان دارد به لوله های فاضلاب آسیب برسانید یا کاسه توالت را بشکنید که در این صورت هزینه بسیار زیادی برای تعمیر آنها باید پرداخت کنید.

یک فرد متخصص می تواند در کوتاه ترین زمان، بصورت تضمینی و کاملا اصولی علاوه بر باز کردن لوله، رسوب گیری توالت فرنگی و ایرانی را هم انجام دهد که این کار سبب می شود تا مدت های طولانی، سرویس بهداشتی منزل شما به مشکل نخورد. برای تخلیه توالت فرنگی نیز میتوانید از مجموعه آقای لوله بازکن استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

با توجه به میزان بالای سوالات مشتریان عزیز شرکت آقای لوله بازکن، تصمیم گرفتیم در همین صفحه سوالاتی که بیشتر پرسیده میشوند را پاسخ دهیم.

دلیل کند شدن مکش توالت فرنگی و ایرانی چیست؟

در چنین شرایطی دو احتمال وجود دارد. اول سیفون توالت مشکل دارد و باید تعمیر شود. دوم قطر لوله فاضلاب کم شده و دچار گرفتگی توالت می باشد که باید فنر زده شود.

آیا فنر گرفتگی توالت را 100% باز می کند؟

بله قطعا. تمامی سرویسکاران ما از فنرهای مناسب و دستگاه های حرفه ای جهت باز کردن توالت فرنگی و ایرانی استفاده می کنند. همچنین نیروهای فنی کاملا تضمینی لوله را باز شده تحویل مشتری میدهند و رفع گرفتگی به درخواست مشتری تست خواهد شد.

رفع گرفتگی توالت با فنر برقی کثیف کاری دارد؟

اصلا کثیف کاری ندارد و در این مورد ما به شما قول میدهیم، گرفتگی دستشویی را کاملا تمیز باز کنیم.

دکمه بازگشت به بالا