اقتصادیفعالان کسب و کار

لوله گاز چیست و انواع آن کدام اند؟

لوله‌ها به منظور انتقال و حمل انواع مایعات به فواصل مختلف به کار می‌روند. هر نوع لوله، ساخته شده از مواد فلزی یا غیرفلزی، برای هدف خاصی طراحی و تولید می‌شود. لوله‌های گاز به منظور انتقال گازهای مایع استفاده می‌شوند و دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی هستند که برای این فرآیند خاص انتخاب می‌شوند. در این متن، قصد داریم در مورد انواع لوله‌های گازی و نکات تکمیلی مرتبط با این محصول صحبت نماییم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و لیست قیمت لوله گاز می توانید به سایت پایپ بازار مراجعه کنید.

در بین تاسیسات ساختمان؛ انتخاب درست لوله گاز و طراحی سیستم لوله‌کشی داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر لوله‌کشی گاز به صورت اصولی و استاندارد انجام نشود، ممکن است موجب بروز خطرات و خسارات بسیاری شود. بدین منظور باید از بهترین جنس لوله گازی استفاده کرد و نصب تاسیسات با رعایت اصول ایمنی صورت گیرد. در ادامه به معرفی انواع لوله گازی، مواد مورد استفاده و شیوه استفاده از آنها در تاسیسات ساختمان می‌پردازیم.

قیمت لوله گاز ۱ اینچ |قیمت لوله گاز 1/2

سیستم لوله کشی گاز چگونه کار می کند؟

سیستم‌های لوله‌گاز برای انتقال گاز طبیعی به فشار متکی هستند. گاز از فشار بالاتر به پایین‌تر جریان می‌یابد. گاز طبیعی در امتداد یک خط لوله مانند بزرگراه حرکت می‌کند تا به سیستم‌های توزیعی برسد که گاز را به خانه‌ها می‌آورد. گاز از خط توزیع وارد انشعابات می‌شود که به خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌رسد. پیش از ورود به ساختمان‌ها، گاز از یک تنظیم‌کننده فشار عبور می‌کند تا فشار را کاهش دهد.

انواع لوله گاز

لوله‌های گاز از زوایای مختلف به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌ها مرتبط با لوله‌های گازی، دو نوع لوله زیر است:

لوله گاز توکار: این نوع لوله گاز با توجه به استحکام و مقاومت بالاتری که نسبت به خوردگی، ضربات ناگهانی، فرسودگی و آسیب‌های دیگر دارد، معمولاً در پروژه‌های بزرگ و دورافتاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، برای انتقال گاز از یک شهر به شهر دیگر یا از یک پالایشگاه به یک منطقه دورافتاده، از لوله‌های گازی توکار استفاده می‌شود.

لوله گاز روکار: از طرف دیگر، لوله‌های گاز روکار به دلیل جنس آسیب‌پذیرتر نسبت به لوله‌های توکار، برای اجرا و راه‌اندازی انشعابات درون ساختمان‌ها یا لوله‌کشی‌های درون‌شهری، مورد توجه قرار می‌گیرند. این لوله‌ها دارای قیمت کمتری نسبت به لوله‌های توکار هستند و بر اساس استانداردهایشان، باید برای انتقال گاز به مسافت‌های دوردست استفاده نشوند.

دکمه بازگشت به بالا