اقتصادیفعالان کسب و کار

لیست سیاه سامانه پیام کوتاه چیست ؟

لیست سیاه چیست و چگونه به آن پیامک ارسال کنیم؟

حتما تاحالا به گوش شما خورده که برخی از شماره ها ی پنل اس ام اس بلک لیست هستند و برای شما پیش آمده که منظور این جمله را به وضوح ندانید و یا ایجاد شبه شود که چرا شماره ای در لیست سیاه مخابرات قرار گرفته است. خطوط لیست سیاه یا  بلک لیست خطوطی هستند  که شخص صاحب خط با ارسال کد به اپراتور خط خود ، درخواست عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی را اعلام نموده و اپراتور خط شخص را در لیست سیاه مخابراتی قرار می دهد و بدین ترتیب پس از آن شخص از خطوط پیام کوتاه پنل پیامک انبوه ، پیامک های تبلیغاتی را دریافت نمی نماید و ارسال پیامک رایگان از طریق اینترنت برای این شماره ها امکانپذیر نیست.

در سامانه های پیامکی لیست سیاه و شماره های لیست سیاه و یا  همان بلک لیست تعبیری متفاوت دارند . در سامانه تبلیغاتی و در اپراتور های تبلیغاتی  شماره های موبایل توسط فرد  در این لیست قرار میگیرد و یا از آن خارج می شود. برای دریافت پیامک تبلیغاتی هر شخص اختیار دارد آن پیام را دریافت کند و یا اصلا مایل به دریافت هیچ اس ام اس تبلیغاتی نباشد ، در این صورت به راحتی می تواند درخواست دهد تا وارد این لیست شود.

به عبارت ساده تر شماره های بلک لیست و یا همان لیست سیاه شماره موبایل افرادی می باشد که دریافت  پیامک تبلیغاتی خود را بسته اند و مایل هستند تا از هیچ اپراتوری هیچ پیام کوتاه تبلیغاتی را دریافت نکنند .بدیهی است که این افراد از موسسات و یا ارگان هایی که به نحویی با آنها در ارتباط هستند پیامک اطلاع رسانی دریافت خواهند کرد مانند بانک ها ، بیمه ، بیمه خودرو و  …

افراد می توانند با توجه به نوع سیم کارت خود درخواست دهند تا به لیست سیاه اضافه شوند و یا اگر در این لیست هستند و می خواهند تا دریافت پیامک تبلیغاتی آنان آزاد شود ، ازین لیست خارج شوند . در صورتی که سامانه ی ارسال پیام انبوه دارید و محتوای پیامک های شما اطلاع رسانی می باشد و رسیدن پیامک های شما به مخاطبینتان برایتان حائز اهمیت می باشد می بایست حتما خط خود را خدماتی نمایید.

افراد حقیقی و یا شرکت هایی که هنوز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز ننموده اند با توجه به اطلاعیه ی اپراتورها در آذر ماه سال 94 مبنی بر عدم امکان خدماتی نمودن خطوط پیامک انبوه به صورت حقیقی و با توجه به دستور العمل ارائه شده ی سازمان ارتباطات سیار در اسفندماه سال 94 کلیه خطوطی که در  گذشته به صورت حقیقی به صورت تبلیغاتی شده و امکان ارسال پیام انبوه با این خطوط به خطوط بلک لیست امکان پذیر نمی باشد. افراد و شرکت های مذکور می توانند فرم تعهد نامه ی خود را به صورت حقوقی پر نموده و اقدام به خروج از بلک لیست نمایند در غیر این صورت امکان خدماتی کردن خطوط این افراد به هیچگونه امکان پذیر نمی باشد.

بهترین پنل اس ام اس |پنل اس ام اس چیست

بلک لیست چیست ؟ ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات

برای بسیاری از کاربران مرتباً پیام‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود. خیلی از این پیام‌ها هر روز تکرار می‌شوند و تعدادی هم در ساعات نامناسبی فرستاده می‌شوند. در واقع هنوز تعداد زیادی از کسب‌وکارها با بازاریابی پیامکی آشنا نیستند و دربارۀ اصول ارسال پیامک تبلیغاتی نمی‌دانند. همین باعث شده تا بسیاری از مخاطبان دریافت هرگونه پیام تبلیغاتی را مسدود کنند و بیخیال دریافت آفرها و تخفیفات خوب شوند. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به تازگی کسب‌وکاری راه انداختید و می‌خواهید ارسال انبوه پیامک را شروع کنید.

سراغ ارسال پیامک تبلیغاتی در مناطق مختلف بروید و خلاصه از مزایای اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید، اول از همه باید مقدمه بلک لیست چیستبدانید که همه کاربران قرار نیست پیام شما را دریافت کنند. به زبان ساده همین اول باید بدانید بلک لیست چیست و اگر کاربر شما در لیست سیاه است، چگونه می‌توانید تعامل و ارتباط پیامکی‌تان را با او حفظ کنید. به همین منظور می‌خواهیم دربارۀ لیست سیاه مخابرات صحبت کنیم و اشاره‌ای به نحوه ارسال پیامک به این گروه داشته باشیم.

بلک لیست چیست ؟

اولین نکته مهم این است که بدانید لیست سیاه مخابرات یا همان بلک لیست چیست؟ به زبان ساده کاربرانی که تمایلی به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند، به عنوان لیست سیاه مخابرات شناخته می‌شوند. در واقع لیست سیاه مخابرات دریافت هرگونه پیام تبلیغاتی را بلاک یا مسدود کرده است. اما این قضیه از کجا شروع شد؟

با شروع روند بازاریابی پیامکی کسب‌وکارهای مختلف که هنوز آشنایی کاملی با روند ارسال پیامک تبلیغاتی و نوشتن متن جذاب پیامک نداشتند، بسیاری از مخاطبان را کلافه کردند. همین باعث شد تا بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کاربرانی که تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی نداشته باشند، با شماره‌گیری #800* بتوانند در لیست سیاه قرار بگیرند و هیچ گونه پیامی از خطوط تبلیغاتی برایشان ارسال نشود.

بلک لیست چیستمتاسفانه بسیاری از کاربران پنل‌های پیامکی که اشرافی به بازاریابی پیامکی نداشتند، با ارسال پیام‌های مکرر و غیرضروری برای مشتریان و مخاطبانشان مزاحمت ایجاد کردند و همین تعداد لیست سیاه را به مرور افزایش داد. پیش از شروع بحث هم می‌توانید تماس با ملی پیامک، ویدئو آموزشی زیر را که توسط تیم آکادمی ملی پیامک تهیه شده، مشاهده کنید تا بیشتر با جزئیات ارسال پیامک به بلک لیست آشنا شوید:

ارسال پیامک به لیست سیاه

حالا که می‌دانید بلک لیست چیست باید با راه و روش‌های ارسال پیامک به این دسته از مخاطبان هم آشنا شوید! ما در ادامه می‌خواهیم به روش‌هایی اشاره کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید به لیست سیاه دسترسی داشته باشید.

خدمات وب‌سرویس پیامکی

اولین مورد برای ارسال پیامک به لیست سیاه کمک گرفتن از وب‌سرویس پیامکی است. اگر کسب‌وکارتان آنلاین است، یعنی سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید از وب‌سرویس پیامکی استفاده کنید.

معمولاً وقتی مشتری به صورت آنلاین خرید کند، باید حساب کاربری داشته باشد. پیش از خرید احراز هویت انجام دهد و بعد از خرید هم پیامک تائیدیه سفارش یا کد پیگیری دریافت کند. حالا در نظر بگیرید که نیمی از مشتریان شما در لیست سیاه باشند و وقتی برایشان پیام می‌فرستید، آن را دریافت نکنند. در چنین شرایطی به احتمال زیاد مشتری را از دست می‌دهید برای همین لازم است تا جهت حفظ ارتباط و تعامل با مشتری از وب‌سرویس پیامکی استفاده کنید. با کمک افزونه‌ها، پیام‌های مختلفی مثل کد تائید، رمز ورود، رمز ورود یکبار مصرف یا … را برای مشتری ارسال کنید. به پیام زیر دقت کنید:

کاربر گرامی فیلیمو برای ورود کد زیر را وارد کنید: code: 594454

بدون دسترسی به وب‌سرویس پیامکی ارسال چنین پیامی برای لیست سیاه ممکن نیست. در نتیجه مخاطب وقتی پیام ورودش را دریافت نکند به سراغ رقیب شما می‌رود. یادتان باشد تعدادی از مخاطبان یادنشان نیست که در لیست سیاه هستند و تعدادی هم علاقه‌ای به خروج از لیست ندارند.

استفاده از خط خدماتی

راه‌حل دوم برای ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات، استفاده از خطوط خدماتی است. به زبان ساده، لیست سیاه دریافت پیامک از طریق خطوط تبلیغاتی را مسدود کردند، پس اگر شما خط خدماتی داشته باشید، به شماره‌های این لیست هم دسترسی دارید. اینجا یک نکته مهم را نباید فراموش کنید و ان هم قانون مهم استفاده از خطوط خدماتی است. ارسال هر گونه پیام تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع و بر خلاف قانون است. پس از این خطوط نمی‌توانید پیامک تبلیغاتی بفرستید.

حالا شاید بپرسید پس استفاده از این خطوط چه فایده‌ای دارد؟ خطوط خدماتی باید برای اطلاع‌رسانی، برگزاری نظرسنجی پیامکی یا قرعه‌کشی، ارسال تبریک تولد و هر پیام غیر تبلیغاتی استفاده شود. اگر کسب‌وکار شما هنوز آنلاین نیست، یعنی سایت یا اینستاگرام ندارید، باز هم برای ارتباط با مشتری نیازمند بازاریابی پیامکی هستید و برای دستری به لیست سیاه بهتر است که خط خدماتی داشته باشید.

انواع خط خدماتی

پیش از سفارش خط خدماتی خوب است این را هم بدانید که می‌توانید از این خطوط به صورت اختصاصی و اشتراکی استفاده کنید. به همین توضیح کوتاه بسنده ‌کنم که خط خدماتی اشتراکی بین چند کاربر مشترک است. خط خدماتی اختصاصی هم همانطور که از نامش پیداست، فقط برای یک کاربر است و با ارائه سفته و مدارک مخشصی در اختیار صاحب پنل قرار می‌گیرد.

ارسال پیام صوتی

ارسال پیام صوتی از طریق سایت تماس صوتی؛ سومین راه‌حل برای دسترسی به شماره‌های لیست سیاه است. یعنی به جای پیامک فرستادن به مشتری زنگ بزنید و پیامتان را به گوشش برسانید. با این روش هم محدودیت متنی 70 کاراکتر فارسی را ندارید و هم با ارتباط کلامی می‌توانید تاثیر بهتری روی مخاطبانتان داشته باشید. از طرف دیگر در پیامک صوتی می‌توانید با زبان یا گویش شهر خودتان صحبت کنید. روی کلمات خاصی تاکید کنید و در مواقع لزوم صدایتان را بالا یا پایین ببرید تا روی مشتری تاتیر بهتری داشته باشد.

تذکرات مهم

نکات مهم لیست سیاه مخابراتبرای استفاده از خطوط خدماتی، وب‌سرویس پیامکی یا بطور کلی ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات همیشه یادتان باشد که به حریم شخصی و حقوق مخاطب و مشتریان احترام بگذارید. به زبان ساده مخاطب شما علاقه‌ای به دریافت پیام تبلیغاتی ندارید، پس بهتر است که با هیچ ترفندی این کار را انجام ندهید چون تاثیر و نتیجه خوبی در برندسازی شما نخواهد داشت.

توصیه می‌کنم حتما خبرنامه پیامکی داشته باشید و از این طریق با مشتریان همیشگی ارتباط داشته باشید. مشتری شما اگر واقعاً از کیفیت خدمات و محصولاتتان راضی باشد و بخواهد همیشه از شما خرید کند، برای دریافت کد تخفیف، آفرهای مختلف و پیشنهادات ویژه، با تمایل خودش در خبرنامه عضو می‌شود و از پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. در ضمن، برای در ارسال پیام صوتی هم می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید و هم از ربات استفاده کنید. اگر فایل صوتی خودتان را انتخاب کردید، فراموش نکنید که هر 5 ثانیه یک پالس یا پیام صوتی به حساب می‌آید. پس تا جای ممکن کوتاه و مختصر صحبت کنید.

جمع‌بندی

متاسفانه در سال‌های اخیر با روند نامناسب ارسال پیامک، بسیاری از کسب‌وکارها کاربران ترجیح دادند که دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود کنند و متاسفانه همین مورد روند بازاریابی پیامکی را تا حدی مختل کرد. برای همین توصیه میکنم حالا که می‌دانید بلک لیست چیست و با بازاریابی پیامکی هم آشنا هستید، استراتژی تبلیغاتی مناسبی برای کسب‌وکارتان آماده کنید.

دکمه بازگشت به بالا