اقتصادیفعالان کسب و کار

ترون چیست و چگونه کار می‌کند؟

شبکه ترون چیست و رمزارز بومی آن چه نام دارد؟

در سپتامر سال 2017 یک موسسه غیرانتفاعی سنگاپوری به نام بنیاد ترون شبکه ترون (tron) را راه اندازی کردند. در مدت زمانی کمتر از دو سال این ارز تبدیل به یکی از برترین رمزارزهای دنیا از لحاظ میزان ارزش بازار شد. ترون یک شبکه توزیع شده آنلاین مبتنی بر بلاک چین است. هدف از ساخت ترون ساخت یک سیستم سرگرمی جهانی با محتوای دیجیتال است.

شبکه ترون چیست؟

ترون یک شبکه مجازی کاملا غیرمتمرکز است که همانند اتریوم این امکان را به پلتفرم های غیرمتمرکز Dapp می دهد تا بتوانند از طریق قراردادهای هوشمند پروتکل های پیچیده ساخته و آن ها را به کار گیرند. شبکه ترون قادر است در هر ثانیه تعداد 2000 تراکنش انجام دهد. علاوه بر این کارمزد تراکنش ها در ترون صفر است. به همین خاطر شما می توانید میلیون ها دلار TRX را به هر جایی از دنیا بدون پرداخت کارمزد ارسال کنید.

بررسی تاریخچه پیدایش ترون

مدیرعامل شرکت ترون، جاستین سان، هدف از ایجاد ترون را ساختن یک زیرساخت برای اینترنت غیرمتمرکز و فراهم کردن یک سیستم مدیریتی دموکراتیک در این شبکه جدید اعلام کرد. سان شاگرد موسس علی بابا در دانشگاه جک ما بود. وی در همان سال های فارغ التحصیلی اش در فهرست فوربز جزو لیست 30 نفر برتر زیر سی سال چینی و آسیایی قرار گرفت.

سان به عنوان نماینده اصلی ریپل در چین شناخته شده بود. او موفق به تاسیس اپلیکیشن استریم آنلاین محبوبی به نام پیو (Peiwo) شد. این اپلیکیشن هم اکنون بیش از 10 میلیون کاربر در چین دارد. ترون در جریان عرضه اولیه مبلغ 70 میلیون دلار جمع آوری کرد. که در طی این جریان افراد سرمایه گذار در مقابل بیت کوین و اتریوم رمزارز شبکه ترون یعنی ترونیکس دریافت می کردند. در زمان فروش قیمت هر ترون معادل 0.0019 دلار بود.

توکن های TRX فرآیند انجام تراکنش ها را در کل شبکه بلاک چین آسان کردند. در سال 2018 ترون توسط سان به یکی از 10 ارز دیجیتال برتر تبدیل شد. این اتفاق منجر به ایجاد بلاک چین اختصاصی ترون توسط توسعه دهندگان این پلتفرم شد. در نهایت این تصمیم منجر به مهاجرت ترون از پلتفرم ERC-20 به توکن TRX شد. این توکن از پروتکل بومی ترون استفاده می کرد.

ارز دیجیتال ترونیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

رمزارز بومی شبکه ترون، ترونیکس نام دارد. در واقع برای پرداخت هزینه های مربوط به استفاده از محتوای دیجیتال در این شبکه از ارز بومی ترونیکس استفاده می شود. مهم ترین ویژگی شبکه ترون این است که در این شبکه تراکنش ها کارمزدی ندارند. این ویژگی امکان انجام تعداد بیش از 2000 تراکنش در ثانیه را فراهم کرده است. خرید ترون از یک صرافی برای فروشنده هزینه اندکی را دربردارد. بنابراین خرید و یا ترید این رمزارز با سایر رمزارزها نظیر بیت کوین و اتریوم مشمول کارمزد است. کاربران می توانند ارز دیجیتال ترون را از صرافی هایی نظیر بایننس (Binance) یا لیکوی (Liqui) خریداری کنند.

سکه در گردش رمز ارز ترون TRX چقدر است؟

Tron برای اولین بار از طریق یک ICO راه اندازی شد و حدود 60 میلیون دلار جمع آوری کرد. توکن اصلی Tron با نام TRX، با حداکثر عرضه 100,850,743,812 ایجاد شد و مقدار توکن TRX در گردش در حال حاضر 89,972,072,403 است. در زمان نگارش این مقاله، ترون (TRX) با ارزش فعلی $0.07389، رتبه 10 را در فهرست ارزهای دیجیتال با ارزش بازار دارد.

تغییرات قیمت ترون TRX از 2018

TRX در ابتدا یک توکن ERC-20 بود که در سال 2018 به شبکه TRON مهاجرت کرد؛ ارز دیجیتال ترون با قیمت حدود 0.002 دلار وارد بازار شد. در سه ماه اول تغییر چندانی وجود نداشت و در طی آن TRX بیشتر بین 0.001 تا 0.003 دلار معامله شد. دسامبر 2017 اولین حرکت قابل توجه قیمت TRX را به همراه داشت و در پایان سال به 0.04 دلار رسید و ارزش بازار آن برای اولین بار از 1 میلیارد دلار گذشت. بعد از آن همه چیز واقعا شروع شد و قیمت ترون در کمتر از یک هفته بیش از 400 درصد افزایش یافت و در 5 ژانویه 2018 به بالاترین حد خود یعنی 0.21 دلار رسید. این زمانی بود که ارزش ترون به بالاترین حد خود یعنی تقریباً 14 میلیارد دلار رسید.

قیمت ترون

به دنبال آن سقوط ناگهانی مشابهی دنبال شد و در حدود یک هفته و نیم، ترون تقریباً سه چهارم از ارزش خود را از دست داد و دوباره به زیر 0.06 دلار سقوط کرد. قیمت ترون برای سه ماه آینده تا حدودی نوسان داشت و سپس در پایان آوریل 2018 افزایش یافت، زمانی که TRX در کمتر از دو هفته دو برابر شد. با این حال، این بار نتوانست شتابی برای رسیدن به بالای 0.10 دلار پیدا کند.

این قیمت ثابت نشد و طی سه ماه و نیم بعدی قیمت TRX به تدریج به 0.02 دلار بازگشت. تغییرات قیمت در دو سال آینده به اندازه سال‌های قبل چشمگیر نبود. TRX در ژوئن 2019 به حدود 0.04 دلار رسید، اما مدت زیادی در آنجا باقی نماند، و تا 12 مارس 2020، قیمت ترون پس از 45 درصد کاهش در یک روز، به کمتر از 0.01 دلار رسید.

این شروع دوره ای از رشد بود که عمدتاً برای پنج ماه آینده ثابت بود. در پایان آگوست و ابتدای سپتامبر 2020، قیمت TRX به سرعت دو برابر شد، اما به همان سرعت دوباره سقوط کرد. TRX تا پایان سال بدون اینکه سود قابل توجهی داشته باشد، نسبتاً بی ثبات باقی ماند. با این حال، در آغاز سال 2021، قیمت TRX دوباره شروع به صعود کرد و برای اولین بار در سه سال گذشته به بالای 0.06 دلار رسید.

تعداد دارندگان TRX در بازه زمانی طولانی شیب ثابتی داشته اما اخیرا این تعداد به حداکثر خود یعنی 64.82 درصد رسیده است. به علاوه احتمال دارد شبکه Tron بر رشد پلتفرم خود تمرکز کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشد. طبق پیش بینی‌ها در مورد آینده ارز دیجیتال ترون، ممکن است قیمت TRX تا پایان سال 2023 به بالاترین حد خود یعنی 0.14759 دلار برسد. اما اگر فشار رگولاتور‌های بازار ادامه پیدا کند، احتمالا قیمت ترون تا 0.07627 دلار سقوط کند.

خرید و فروش ارز ترون TRX در صرافی ایرانی

تعداد صرافی‌های ایرانی که به شما امکان خرید و فروش ترون را می‌دهند، زیاد نیست؛ به همین دلیل است که شما برای خرید و فروش ترون باید به سراغ یک صرافی مناسب بروید و از طریق آن اقدام به خرید ترون کنید. صرافی پی ام ایکس چنج که در لیست صرافی‌های برتر کشور قرار دارد خرید و فروش ترون را برای کاربران ساده‌تر کرده است و به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به احراز هویت دو مرحله‌ای، با سرعت بالا و کارمزد کم خرید و فروش ترون را انجام دهید و آن را در والت پی ام ایکس چنجی خود نگه‌داری کنید. به علاوه می‌توانید با انجام تبدیل سریع در صرافی ارز دیجیتال پی ام ایکس چنج ترون را به هر ارزی که می‌خواهید تبدیل کنید.

بهترین مرجع خرید ترون TRX کجاست؟

توکن‌های TRX را می توان بین خریداران و فروشندگان جهانی 24 / 7 معامله کرد. اگر در این فضا مبتدی هستید، لطفاً قبل از سرمایه گذاری به یادگیری استراتژی‌های مختلف معاملات ارزهای دیجیتال بپردازید و بعد واردات معاملات شوید.

ترون یک رمز ارز محبوب و در حال حاضر با قیمت پایین است که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. خرید و فروش ترون کار ساده‌ای است اما برای یافتن بهترین مرجع برای خرید یا فروش ترون، باید به این نکته توجه داشته باشید که کدام صرافی از شبکه این ارز پشتیبانی کرده و ارزهای مختلفی که قرار است بر بستر این شبکه منتقل شوند را به شما ارائه می‌کند. ارزهایی مانند تتر که در کنار ترون خرید و فروش می‌شوند یا به ترون تبدیل می‌شوند هم از نکاتی است که باید در هنگام یافتن بهترین مرجع خرید ترون به آن توجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا