اقتصادیفعالان کسب و کار

در هنگام خرید تشک خوشخواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

داشتن یک خواب شبانه خوب، علاوه بر اینکه باعث می شود که حس شادابی و سرحالی داشته باشید بر سلامت روان و جسم شما هم تاثیر می گذارد. همیشه انتخاب تشک خوشخواب مناسب برای افراد ی که به دنبال هستند، بسیار دشوار است. از یک طرف انواع برند ها و مارک های تولید تشک، از طرفی مزایای بسیار زیادی که هر شرکت برای تشک های تولیدی خود بیان می کند. تنوع مدل و برند تشک‌های خواب بسیار زیاد است و این همه تنوع نشان‌دهنده نیازهای مختلف مشتریان می‌باشد.

هر مشتری با در نظر گرفتن نیاز خود یک تشک مختص خود را می‌خواهد. دلیل این موضوع به تفاوت وزن و نوع خواب افراد برمی‌گردد. در نتیجه نمی‌توان یک تشک خاص را برای همه تجویز کرد. برای مثال فردی با ۲۵ سال سن و وزنی برابر با ۶۰ کیلوگرم که به جای خواب نرم عادت دارد بهتر است از تشک‌های طبی فنری از نوع منفصل که دارای مموری فوم هستند استفاده کند.

همچنین ما به فردی با ۷۰ سال سن و وزن ۷۵ کیلوگرم که تمایل دارد در حین خواب مشکلی برایش پیش نیاید، تشک خوابی با خاصیت طبی را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا افراد در سنین بالا، انعطاف‌پذیری دوران جوانی را ندارند و باید از تشکی که زیاد نرم نبوده و حالت ارتجاعی ندارد استفاده کنند. قبل از خرید تشک خواب از نمایندگی خوشخواب؛ بهتر است راجب انواع تشک دونفره و تشک یک نفره و تکنولوژی‌های جدیدی که در آن‌ها بکار رفته است اطلاعاتی را بدست آورید، در این صورت به راحتی می‌توانید برای خرید تشک مورد نیاز خود اقدام کنید.

خرید تشک خوشخواب از کارخانه |قیمت تشک خوشخواب دونفره

مضرات خوابیدن روی تشک نامناسب

  • پوست ضعیف‌تر
  • سیستم دفاعی ضعیف
  • کارایی بد در محل کار
  • خطر بالای تصادفات
  • تنش و دمدمی بودن که به شکل منفی روی رابطه تاثیر می‌گذارد
  • خطر بالای ابتلا به تنش و افسردگی
  • کاهش خودداری که منجر به رژیم غذایی و زندگی بدتری می‌شود
  • خطر چاق شدن
  • حافظه ضعیف‌تر
  • خطر بالای ابتلا به بیماری آلزایمر
  • استحکام استخوانی ضعیف‌تر
  • کمر درد

جنس پارچه تشک چقدر اهمیت دارد؟

پارچه رویی تشک خواب مانند تشک خوشخواب طبی فنری از اهمیت خاصی برخوردار است و دلیل آن تماس مستقیم بدن با این قسمت از تشک می‌باشد. این موضوع هم از لحاظ بهداشتی و هم از نظر کیفیت بسیار حائز اهمیت است، همچنین اگر لایه رویی دارای مقاومت خوبی نیز باشد پاره نمی‌شود و می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد. از طرفی دیگر پارچه تشک‌ها باید نرم و لطیف هم باشند در کل هر چه در ساخت این پارچه‌ها از الیاف طبیعی استفاده شود و جنسی پنبه‌ای‌تر داشته باشند برای حفظ سلامتی بهتر است.

استاندارد های یک تشک چیست؟

یک تشک استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده سازی و بسته بندی تشک نشانه مرغوبیت کالا است. در انتخاب نوع تشک های وارداتی نیز دقت کنید تا امکان ارایه خدمات پس از فروش را داشته باشند. برای خرید این تشک ها لازم است به موجود بودن نمایندگی آنها در ایران توجه کنید. از شرکت های معتبر تولیدکننده خرید کنید؛ چراکه تنها گارانتی تعمیرات و تعویض این شرکت ها قابل اعتماد هستند.

از خرید تشک بدون گارانتی به شدت پرهیز کنید. زیرا ممکن است تشکی که خریداری می کنید فاقد استانداردهای لازم باشد و شما را دچار دردسر کند. پس قبل از خرید تحقیق کرده و از نمایندگی های فروش تشک را خریداری کنید.

اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد ممکن است باعث بروز بیماری های آلرژیک و ناراحتی های پوستی شود. ضدآب بودن، ضدحریق بودن، ضد نفوذ حشرات بودن پارچه های تشک از موارد مهم و ضروری است.

چه افرادی باید به دنبال تشک خاص باشند؟

تشک بچه ها، سالمندان و خانم های باردار با تشک سایر افراد متفاوت نیست. زیرا در مورد راحتی، نرمی و سفتی تشک ها باید خود فردی که می خواهد روی تشک بخوابد، تصمیم بگیرد و بچه ها، سالمندان و خانم های باردار هم جزو استثناها محسوب نمی شوند. تا به حال در هیچ کجای دنیا تحقیق استاندارد و جامعی در مورد اینکه این گروه های سنی و جنسی مختلف باید روی چه نوع تشکی بخوابند، انجام نشده است. به همین دلیل اگر فروشنده ای ادعا کرد محصول او فقط مناسب افراد خاصی مانند بچه ها، سالمندان یا خانم های باردار است، نباید به حرفش اعتماد کرد. بنابراین یادمان باشد فقط افرادی که مشکلات و بیماری های خاص دارند باید به دنبال تشک خاص باشند.

انواع تشک ها

تشک های فنری:

تشک هایی که در ساختار داخلی خود از فنربندی استفاده می کنند تشک های معمولا نرم و یا طبی نرم هستند که فنر آنها به دو مدل فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می شود.

تشک های آبی و بادی:

تشک های آبی و بادی، مدل های دیگری از انواع تشک های خارجی هستند که خاصیت طبی دارند و از قیمت بالایی نیز برخوردارند. تشک های آبی که با اتصال به برق گرم و سرد می شوند، تشکی دوفصل به حساب می آیند که با قیمت بالایی که دارد متقاضی کمی دارد.

تشک های دو فصل:

در بازار انواع گوناگونی از تشک های فصلی وجود دارند که در طراحی و تولید آنها از پارچه و موادی استفاده شده است که در فصول سرد سال خاصیت گرمایی و در فصول گرم خنک کننده هستند. تشک های دوفصل با دو رویه تابستانی و زمستانی در مدل های گوناگون به بازار عرضه شده اند.

رویه زمستانی تشک های فصلی معمولا از ۶۰ درصد پشم، ۲۰ درصد کتان و ۲۰ درصد پلی استر و رویه تابستانی آن از ۶۰ درصد کتان، ۲۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد پشم تشکیل شده است که هر ۶ ماه یکبار، با تغییر فصل تعویض می شوند که این امر باعث کم شدن مجبوبیت اینگونه از تشک ها میگردد.

تشک طبی:

تشک های خوشخواب طبی هم نمونه هایی هستند که از اسفنج یا فنرهای بسیار فشرده تشکیل شده اند. این تشک ها سطحی سفت و غیرقابل انعطاف داشته و برای افرادی که دچار گودی کمر، برخی مشکلات در ناحیه ستون مهره ها و کمر و… هستند بسیار مناسب هستن.

تشک مموری فوم:

مموری فوم ها مواد انعطاف پذیری هستند که به وزن و دما واکنش نشان می دهند و ازهمه مهمتر خوابیدن روی تشک مموری فوم لذت و حس فوق العاده ای در شما ایجاد می کند.

در حالت کلی این تشک با انعطافی که دارد باعث شکل گیری جریان خون مناسب درون عضلات و ماهیچه ها می گردد به همین دلیل به تخلیه دردهای عضلانی و فشارهای عصبی کمک می کند مموری فوم با پوشش دهی صحیح عضلات و آناتومی بدن فشار را از روی مفصل های شما دور می کند و باعث خوابی راحت و آسوده می شود بدون شک تمامی علاقه مندان به تشک و کالای خواب مشتاق استراحت بر روی تشک های مموری فوم هستند. در حالت کلی این تشک برای کسانی که آلرژی و درد کمر دارند و همچنین به دنبال خوشخوابی با درجه کیفی بالا هستند مناسب است.

تشک های فنر متصل:

این تشک ها شامل یک قطعه بلند فلز که به صورت سیم پیچ شده به کل تخت متصل است. این ویژگی باعث می شود که در هر نقطه از تخت احساس راحتی و نرمی داشته باشید. همچین در این نوع تشک یک میله مرزی طراحی شده تا بتواند حالت تشک را به خوبی حفظ کند.

تشک فنر متصل می تواند انتخاب معقول و معمولی برای شما باشد به این دلیل که علاوه ویژگی های گفته شده این تشک بسیار سبک و نرم است و برای افرادی پیشنهاد می شود که علاقمند به تشک های نرم و یا طبی نرم هستند.

تشک های اسفنجی:

اگرچه در تمامی تشک ها از اسفنج به عنوان یکی از لایه های اصلی استفاده می شود و از این باب می توان به همه تشک ها صفت اسفنجی را نیز اطلاق کرد، اما مشخصه تشک های اسفنجی استفاده از اسفنج در انواع و وزن مخصوص های مختلف به عنوان اصلی ترین بخش تشک است.

از آنجایی که این تشک ها فاقد هرگونه فنر است، از اینرو غلت زدن و هرگونه حرکتی روی این تشک به هیچ نحو موجب تکان خوردن و ارتعاش در سایر نقاط تشک نمی شود و این ویژگی به ویژه در تخت های دو نفره موجب می شود تا آرامش فرد در هنگام غلت زدن فرد دیگر برهم نخورد. البته این نوع تشک دارای تکنولوژی قدیمی و منسوخی میباشد.

این‌که شما باید هر ۱۰ سال یک‌بار تشک خود را عوض کنید, یک تفکر نادرست است. سازمان ملی خواب پیشنهاد می‌دهد, هر ۷ سال یک‌بار این کار را انجام دهید. اما این‌کار بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع تشک, سایز شما, میزان استفاده از آن, آسیب‌هایی که می‌بیند و نوع مراقبت شما از تشک دارد. از آنجایی که افراد فشار کمتری را با بالا رفتن سن تحمل می‌کنند, سن شما نیز یکی‌ دیگر از عوامل تاثیرگذار محسوب می‌شود. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب تشک، وزن کاربر می‌باشد. مصرف کننده باید باتوجه به وزن خود تشکی را انتخاب نماید که مناسب وزن او باشد.

میزان سفتی و نرمی تشک:

برای افراد سنگین توصیه می‌شود که از تشک مموری فوم و نرم استفاده نکنند زیرا در این حالت شخص احساس می‌کند در تشک گیر کرده است که این موضوع موجب تولید گرما و تعرق در فرد می‌شود. اگر شخص سنگین وزن تمایل دارد که حتما تشک فوم را انتخاب کند، باید علاوه بر رعایت موارد فوق، دارای فوم با چگالی بالا، مواد با خاصیت خنک کنندگی، تنفس هوا و …باشد.

لبه‌های تشک:

لبه‌های تشک به دلیل تماس زیاد هنگام نشستن و برخاستن، احتمال فرو رفتگی و یا نشست اسفنج وجود دارد. برای جلوگیری از احساس سقوط هنگام خوابیدن و یا نشستن در لبه های تشک، باید دور و لبه های تشک توسط فریم یا قاب دور تقویت شود. این فریم و قاب دور بسته به نوع تشک می‌تواند دیواره اسفنجی و یا مفتول حرارتی باشد.

ارتفاع تشک:

هرچه تشک و اسفنج تشک قطورتر باشد تحمل وزن بیشتری داشته و بادوام تر است.

فنر:

هر چه وزن شخص بالاتر باشد باید فنرهای استفاده شده و نحوه انصشرکت خوشخواب، که یکی از شرکت های برتر در زمینه تولید انواع تشک طبی خوشخواب می باشد

 خوب یکی از دغدغه های مهم افرادی است که برای سلامت کمر و ستون فقرات خود ارزش قائل هستند. در همین راستا قصد داریم در این مقاله بررسی نماییم که  مناسب چه ویژگی هایی دارد. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که تشک خوشخواب یکی از گزینه های کاربردی و مهم در اتاق خواب می باشد. اگر شما از نمونه های نامناسب استفاده نمایید، باعث گرفتگی عضلات و به وجود آمدن مشکلاتی چون دیسک کمر می شود.

برای خرید تشک خوشخواب باید چه مواردی را در نظر گرفت؟

در زمان خرید تشک خوشخواب لازم است تا ابتدا با انواع تشک های خوشخواب آشنا شوید:

  • نمونه های فنر دار: این نمونه از تشک های فنردار یکی از موارد پرکاربرد می باشند. به نسبت سایر مواردی که در بازار وجود دارند، این گزینه ها دارای قیمت مناسبی هستند. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که هنگام حرکت بر روی این تشکها، سر و صدای زیادی ایجاد می شود.

خرید تشک خوشخواب مموری فوم:

در زمان خرید تشک خوشخواب نام این تشک ها را بسیار می شنوید. زمانی که بر روی تشک های فوق می خوابید، آنها فرو می روند و افرادی زیادی این ویژگی را می پسندند. با توجه به اینکه تشک های مذکور به محض خوابیدن بر روی آنها، تغییر شکل می دهند و حالت بدن را حفظ می نمایند، لذا گزینه خوبی برای اشخاصی هستند که درد مفاصل دارند. البته باید خاطرنشان شد، که این موارد به نسبت گروه قبلی گرمای بیشتری به بدن منتقل می نمایند.

خرید تشک خوشخواب ژل دار:

یکی از موارد مهمی که در زمان خرید تشک خوشخواب باید به آن دقت داشته باشید، این مورد می باشد که تشک گرمای زیادی ایجاد نکند، گروه مموری فوم متاسفانه این گرما را به بدن منتقل می نمایند. از همین رو تشک طبی خوشخواب ژل دار وارد بازار گردید تا مشکل را برطرف نماید. باید در نظر داشته باشید که ژل ها معمولا به بخش پایینی تشک تزریق می شوند. این موارد گرمای مموری ها را از بین می برند.

خرید تشک های خوشخواب فوم دار:

یکی دیگر از انواع تشک های خوشخوابی که در بازار می توانید مشاهده نمایید، نمونه های فوم دار هستند. البته باید دقت داشته باشید که فوم ها دارای انواع متفاوتی می باشند. در زمان خرید این تشک ها باید دقت داشته باشید که میزان تراکم فوم ها بسیار مهم می باشد. هر اندازه چگالی فوم بیشتر باشد، دوام تشک نیز به همان اندازه بیشتر خواهد بود. به جز مواردی که در بالا بیان شد، گزینه های دیگری نیز وجود دارند. به طور مثال تشک های هیبریدی از دو ویژگی تشک های مموری فوم و تشک های فنر دار استفاده می نمایند تا امکان خواب راحت را فراهم آورند.

دکمه بازگشت به بالا