اقتصادیفعالان کسب و کار

جراح پلاستيک چه جراحى هايى انجام می دهد؟

پروفسور جراحی پلاستیک کیست و چه توانایی‌هایی دارد؟

اول از هر چیر بهتر است با معنی و مفهوم جراحی پلاستیک و سپس بهترین متخصص زیبایی صورت در تهران آشنا شویم. خود جراحی پلاستیک، عمل زیبایی و ترمیمی از عمل های جراحی محسوب می شوند. جراحی پلاستیک تنها به عمل زیبایی گفته نمی شود بلکه به تمامی عمل های بازسازی، ترمیمی از قبیل ترمیم سوختگی ها و جراحی دست و صورت جراحی پلاستیک گویند.

در جراحی پلاستیک باید یک سری اصول از قبیل جایگزینی بافت مشابه با مشابه، بهبود زخم و توجه به مناطقی که به جراحی نیاز دارند و  بازگشت بافت بدن تا حدود زیادی رعایت شود. یک پروفسور جراحی پلاستیک خوب باید قادر باشد که قسمت هایی از بدن را که دچار نقص شده اند را ترمیم و بازسازی کند.

ویژگی های یک پروفسور جراحی پلاستیک چیست؟

  • سلامت فرد باید در اولویت تمامی پزشکان باشد به خصوص پروفسور جراح پلاستیک که سالهای سال ظاهر فرد به نتیجه و کار آن جراح بستگی دارد.
  • یک پروفسور جراح پلاستیک باید در تمامی زمینه های جراحی و دستگاه ها اطلاعات کافی و مفیدی داشته باشد.
  • یک پروفسور جراح پلاستیکی باید تمامی اطلاعات مر بوط به عمل جراحی را به فرد بدهد و او را از نحوه عمل و نتیجه عمل بعد از جراحی آگاه سازد.
  • پروفسور جراحی پلاستیک باید آنچنان به علم خود آگاهی داشته باشد که تناسب و تعادل را در عمل جراحی خود حفظ کند.
  • در صورتی که فرد شرایط مناسبی برای عمل جراحی ندارد پروفسور جراحی پلاستیک باید این موضوع را در نظر بگیرد و تنها به فکر سود و سرمایه خود نباشد.

جراحی های قابل انجام توسط جراح پلاستیک

  • درمان و اصلاح شکاف های موجود در لب و سقف دهان
  • اصلاح آسیب های بعد از عمل جراحی پلاستیک
  • جراحی و ترمیم دست وصورت
  • جراحی جمجه
  • جدا نمودن سلول های سرطانی صورت و پوست
  • جوانسازی اطراف چشم و پیشانی
  • لیفت صورت و کوچک و بزرگ کردن سینه ها
  • لیپوساکشن
  • جراحی فک و صورت و زوایه سازی فک
  • از بین بردن جای جوش و لک ها
  • لایه برداری
  • جوانسازی فک
  • لیپوساکشن
  • ترمیم آسیب های بعد از تصادف و سوختگی

هزینه تمامی جراحی ها باهم متفاوت است و هزینه ها بر اساس سخت بودن و اهمیت عمل جراحی تعین می شود.

در جراحی پلاستیک چه نوع مشکلاتی درمان می شوند؟

    جراحی پیوند بینی: بازسازی استخوان و غضروف بینی تا ظاهر و عملکرد بینی بهبود پیدا کند.

    جراحی پلک: جراحی و لیفت پلک ها به منظور ظاهری بهتر برای چشم ها

    ریتیدکتومی: جراحی صورت و کشیدن پوست به منظور حذف چین و چروک ها

    لیپوساکشن: برداشتن چربی های اضافی

    ایمپلنت های چهره: برجسته سازی و زاویه دار کردن چانه، لب ها و گونه

    اتوپلاستی: بازسازی غضروف های گوش

    روندهای سطح پوست: بازسازی پوست و رفع لک ها و جای جوش به منظور ظاهر بهتر پوست

مناطق پر مخاطره بدن برای جراحی پلاستیک

در مواردی که گوش دچار پارگی شده است، هماتوم ها باید تخلیه شوند و پانسمان فشاری روی گوش قرار داده شود ( در هر سمت لاله گوش یک گاز قرار داده و توسط بخیه به گوش دوخته می شوند ) جهت بخیه ، قرار دادن شیار ها در امتداد هم ضروری است. در صورت نداشتن تجربه ، یا متخصص پلاستیک مشاوره نمایید.

لب ها: قرار دادن خط لب در یک امتداد بسیار مهم است. در صورت رعایت نکردن ، نتایج زیبایی بسیار نامطلوب دارد. در ضایعات بزرگ نیاز به ترمیم با فلپ ( مثل فلپ Abbe یا فبپ کارپانرزیک و … ) می باشد. دیفکت بیش از 1/3  لب را نمی توان به روش اولیه ترمیم کرد و فلپ لازم است .

پلک ها : تا 25 درصد نقص را می شود اولیه ترمیم کرد . در پلک پایینی ، در مدیال ترین نقطه مجرای اشکی قرار دارد و در صورت بخیه مجرا ، بیمار دچار اشک ریزش می شود .

کف دست: از چین دیستال کف دست تا دیستال انگشتان به این نام خوانده می شود. منظور از این نامگذاری ، لزوم سوچور این نواحی توسط جراحان مجرب است. ساختارهای تاندونی بسیار سطحی عبور می کنند و در صورت گیر کردن در Sutureها ، سبب دفرمیتی در انگشتان دست می شود .

اسکالپ: خونریزی اسکالپ می تواند مرگ آور باشد . در بدو ورود بیمار، با سوچورهای ممتد با نخ کلفت مثل نخ نایلون سعی در هموستاز کنید. در صورت داشتن استاپلر ف با تستاپلر خونریزی را متوقف کنید. دیفکت هایی که تا 4 سانتی متر باشند می توان به روش ترمیم اولیه با Sutue های قوی مثل (Smith-Jones) ترمیم کرد. دیفکت های بزرگتر، نیاز به ترمیم با فلپ دارد.

جدار قفسه سینه و شکم : حتمما طبق روش های گفته شده در تروما از عدم ورود تروما به حفره توراکس و پریتوئن اطمینان حاصل کنید.

عوارض نیازمند به مداخله در جراحی پلاستیک شایع

لیپوماتیک

استفاده از این روش نیز بسیار شایع بوده و با آن می توان درصد مناسبی از چربی ها را از بدن خارج نمود . برای در نظر گرفتن احتمالات خطر حتما پزشک را از جزئی ترین بیماری های خود آگاه سازید .

ماموپلاستی

در مواردی که پروتز استفاده می شود، احتمال پارگی وجود دارد که با MRI تایید می شود . در مواردی پروتز های ژل سیلیکونی این احتمال بیشتر است .

بلفاروپلاستی

در این روش پوست شل شده دور پلک برداشته می شود . از عوارض مهم بعد عمل هماتوم است که اورزانس باید تخلیه شود .

Face Lift

پیوست شل شده صورت و گردن، با این پروسیجر کوتاه و مجددا فیکس می شود . چین و چروک پیشانی و غبغب با این روش برطرف می شود. از عوارض مهم بعد از عمل هماتوم است که باید اورزانس تخلیه شود .

لیپوساکشن

در مواردی که بیش از 5 لیتر چربی ساکشن می شود ، باید یک شب در بیمارستان بستری باشند و علائم حیاتی و U/O بررسی شوند.

چرا نقش دکتر در عمل های زیبایی مهم است؟

هدف از عمل زیبایی به دست آوردن ظاهری طبیعی و زیباست. شکل گیری طبیعی مورد انتظار پس از عمل کاملاً به مهارت جراح بستگی دارد. به همین دلیل، قطعاً باید پزشکانی را انتخاب کنید که از مهارت های پیشرفته برخوردار باشند. عاملی که مستقیماً بر هزینه عمل تأثیر می گذارد، جراح است. حتما باید هزینه جراح را در نظر بگیرید. اگرچه جراحی های زیبایی یکسان هستند؛ اما روش ها قطعا استاندارد نیستند. انتخاب جراح مناسب هم از نظر سلامتی و هم از نظر زیبایی بسیار مهم است.

کلام آخر

جراحی پلاستیک می تواند بهترین نتیجه را در عمل های ظاهری ارائه دهد این در صورتی است که در انتخاب جراح خود دقت لازم را داشته باشید . انجام درمان های زیبایی حسایت های خاص خود را دارد که دقت و تبحر زیادی را می طلبد . برای مشاوره های بیشتر می توانید با مطب دکتر اشرفی جو؛ فوق تخصص جراح پلاستیک تماس حاصل نمایید .

دکمه بازگشت به بالا