اقتصادیفعالان کسب و کار

ورق طلا از کجا بخریم؟

ورق طلا تزئینی را از کجا بخریم؟

ورق طلا یکی از جذاب ترین و مورد علاقه ترین مواد تزئینی میباشد که امروزه در کار هایی همچنون تزئینی و زینتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد از این ماده برای پوشش سطح های مختلف استفاده میکنند و بعد از اتمام کار به صورت یک ورقه طلایی رنگ روی کار شما نمایش داده میشود اکنون تا حدودی دانستیم که ورق طلا تزئینی چیست ، در ادامه ی این مقاله به صورت کامل قصد داریم به برخی از ویژگی های ورق طلا بپردازیم و بیان کنیم چرا این محصول اینقدر محبوب بوده و در کار های مختلف از آن استفاده میشود پس بهتر است همراه ما باشید تا باهم به نکات خرید ورق طلا بپردازیم.

ورق طلا لایه ای نازک فلزی میباشد که بسته به رنگ و جنس ورق طلا با ترکیب مواد های متفاوتی همچنون طلا ، مس ، نقره و . .. تشکیل میشود ورق های طلا به 2 صورت عیاردار و تزئینی تولید و در بازار عرضه میشوند همانطور که از نام این پیداست ورق طلای عیار دار دارای درصدی طلا خالص میباشد که قیمت آن نسبت به ورق طلای تزئینی بیشتر است برگه های ورق طلا ضخامت بسیار کمی دارند و کار کردن با آن ها به مهارت خاص جداگانه نیاز است به خاطر ضخامت کمی که ورق طلا ها دارند به راحتی به یک سطح نمیچسبند و به همین صورت نیز به راحتی از آن سطح جدا میشوند پس با این وجود باید کار کردن با این ورق سخت بوده و به دقت لازم نیاز داشته باشد. و همینطور هنگام استفاده از این ورق ها باید از چسب مخصوص ورق طلا که مناسب این کار است استفاده کنیم.

آموزش ورق طلا |بهترین مارک ورق طلا

انواع ورق طلا

ورق طلا ها معمولا در ابعاد مختلفی تولید و عرضه میشوند تا کسانی که به این محصول نیاز دارند بر اساس نیازشان آن را خریداری کرده و استفاده کنند در حالت کلی رایج ترین انواع ورق های طلا به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

1 – ورق طلای عیاردار

این ورق از جنس طلای خالص میباشد و بر اساس کاربرد هایی که دارد تولید و عرضه میشوند این محصول به دلیل عیاردار بودن از کیفیت بالایی برخوردار هستند و همچنین قیمت بیشتری نیز به نسبت به بقیه ی ورق طلا ها دارند و از این ورق طلا بیشتر برای مصارف خاص مورد استفاده میگرید و افراد عادی بیشتر از این محصول استفاده نمیکنند ولی باید گفت بهترین ورق طلا تزئینی ورق طلای عیار دار میباشد که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

2 – ورق طلای پایه فلز

از این ورق بیشتر برای کارهای ساختمانی که به تزئینات نیاز دارند استفاده میشوند جنس ورق های طلای پایه فلز، از طلا نیست اما به علت جلای ظاهری و سطح براقی که دارند، مانند طلا هستند به همین دلیل است که به نام ورق طلا نیز نام گذاری شده اند این محصول قیمت کمتری نسبتا به ورق طلای عیار دار دارد زیرا در آن از طلا استفاده نشده است ضخامتی که این محصول دارد بسیار نازک است و بیشتر برای کار های ظریف و زیبا سازی مورد استفاده قرار میگیرد و البته از آن در صنعت های مختلفی به جای رنگ ‌های طلایی و آب طلا استفاده می شود. از این محصول به دلیل قیمت خوبی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد های ورق طلا

در بند های گذشته اگر همراه ما بوده باشید قطعا با این موضوع که ورق طلا چیست آشنا شده ام اکنون باید بدانیم در چه کار هایی باید از ورق طلا استفاده کنیم و چه کاربرد هایی میتواند داشته باشد پس در این مقاله همراه ما باشید تا به کاربرد های ورق طلا بپردازیم.

1 – کاربرد ورق طلا در مصارف آرایشی و بهداشتی

امروزه از ورق طلا به عنوان لوازم آرایشی نیز استفاده میشود و کاربرد بسیار مفیدی نیز دارد از ورق طلا به عنوان ماسک صورت استفاده میشود که میتواند کارایی بی نظیری نیز داشته باشد در این روش چسباندن ورق به روی صورت به عنوان ماسک مانند چسباندن آنها روی یک اثر هنری مثل نقاشی عمل می شود؛ با این تفاوت که چسباندن ماسک ورق طلا مواد مخصوص خود را برای قرارگیری و اعمال روی صورت دارد.

بعد از قرار دادن ماسک ورق طلا بر روی صورت یک ماساژ به حساب می آید و بعد 20 دقیقه میتوانید صورت خود را بشویید به این صورت شاهد یک پوست درخشان خواهید بود این مورد یکی از بهترین کاربرد ورق طلا میباشد که طرفداران زیادی نیز دارد و افراد زیادی هستند که از این محصول برای این کار استفاده میکنند.

2 – استفاده از ورق طلا در ساختمان

کاربرد دیگر ورق طلا تزئینی در ساختمان و برای زیبا سازی آن استفاده میشود که در این روش نیز کاربرد بسیاری دارد ، برای زیبا کردن طرح داخلی یک اتاق میتوان از ورق طلا استفاده کرد چسباندن ورق طلا روی سطوحی همچنون شیشه ، چوب ، سنگ و . . . میتواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد از این رو امروزه از ورق طلا بیشتر برای ساختمان های مدرن و امروزی استفاده میکنند که از تکه های ورق طلا برای زیبا سازی و همچنین کاهش سادگی یک ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد اگر نگاهی به ساختمان های امروزی بیندازید قطعا متوجه کاربرد این ورق طلا خواهید شد.

3 – کاربرد ورق طلا در مصارف تزئینی

از دیگر کاربرد هایی که ورق طلا میتواند داشته باشد استفاده از آن در مصارف تزئینی میباشد که امروزه طرفداران خودش را دارد و خیلی از خانم ها برای تزئین وسایل مورد نیاز خود سعی میکنند از ورق طلا استفاده کنند که بیشتر میتواند روی بدلیجات و جواهرات کاربرد داشته باشد و برای ساخت بیشتر لوازم بدلیجات از ورق طلا استفاده میکنند ورق طلا به دلیل طرح ساده و همچنین زیبایی که دارد بسیار مورد استفاده ی مخاطبین قرار میگیرد به همین دلیل این محصول نیز یکی از پر فروش ترین محصول به حساب می آید.

4 – استفاده از ورق طلا روی مبلمان

علاقه ی خاصی که انسان به مبل دارد از زمان های قدیم وجود داشته و هیچ گاه از بین نخواهد رفت از این رو علاقه ی زیادی نیز بر رنگ های طلایی دارند به همین دلیل است که سعی میکنند مبل یا وسایل خاص و آنتیک خود را با ورق طلا بپوشانند زیرا میتواند به جلوه و زیبایی آن کمک زیادی کند استفاده از ورق طلا میتواند گزینه ی فوق العاده ای باشد برای زیبا سازی وسایل خاص و آنتیک منزل که باعث زیبا سازی میشود.

ورق طلا به دلیل داشتن رنگ بندی جذاب و همچنین با کیفیت میتواند کاربرد زیادی در زیبا سازی داشته باشد امروزه افراد زیادی هستند که به دنبال یک مواد برای جلوه دادن و به وسایل خود همچنون مبلمان هستند که ورق طلا میتواند گزینه ی مناسب برای این کار باشد اگر تا به حال از این مواد استفاده ای نکرده اید پیشنهاد میکنیم حتما این محصول را خریداری و استفاده کنید.

5 – استفاده در پتینه کاری های مختلف

تکنیک ورق طلا برای پتینه کاری ساختمان را میتوان یکی از پرکاربرد ترین ها نام برد که بسیار میتواند ظریف باشد همچنین به حوصله و دقت فراوانی نیاز خواهد داشت به راحتی باید گفت به خاطر جذابیتی که این روش دارد طی چندین سال اخیر به طرفداران این ورق طلا اضافه شده و از این تکنیک بیشتر در ساختمان های بزرگ و معروف و همچنین لوکس مورد استفاده قرار میگیرد استفاده در پتینه کاری نیز یکی دیگر از کاربرد های ورق طلا میباشد که در این روش کارایی بسیار زیادی نیز دارد و همچنین افراد بسیار زیادی هستند در شهر بزرگ همچون تهران از این روش برای زیبا سازی و جلوه دادن به منزل خود استفاده میکنند.

6 – ورق طلا تزئینی در گچبری

از کاربرد های دیگر جذاب ورق طلا میتوان استفاده در گچبری را نام برد ، که کاربردی بسیار مهم و کلیدی نیز میباشد که برای زیبا سازی منزل به کار میرود سعی کنید برای رنگ آمیزی گچ بری های دیوار و سقف منزل از چسب ورق طلا حتما استفاده کنید . به این صورت که ابتدا با اسفنج فشرده از چسب بر روی قسمت های مورد نظر در گچبری ها می کشیم و سپس ورق طلا را روی آن قرار میدهیم و با یک براش نرم هوای آن را میگیریم و سعی کنید بدون هوا باشد زیرا میتواند بر جلوه سازی منزل تاثیر داشته باشد ، استفاده از ورق طلا در گچبری نیز میتواند یکی دیگر از کاربرد های این محصول باشد که به این مورد نیز پرداخته شد.

ورق طلای مایع مناسب کارهای تزئینی

همانگونه که گفته شد ورق طلا بهترین مورد برای کار زیبا سازی و جلوه دادن به یک طرح میباشد که ورق طلا تزئینی در مدل و نمونه های مختلف تولید و عرضه میگردد تا همه بتوانند بر اساس نیازی که دارند از این محصول استفاده کنند ورق طلای مایع یکی از بهترین گزینه های ورق طلا میباشد که برای کار های هنری و تزئینی مورد استفاده قرار میگیرد.

با داشتن ابزار و لوازم با رنگ طلایی میتواند جلوه ی خاص خود را داشته باشد تبدیل کردن لوازم کهنه به لوازم نو و زیبا میتواند یکی از لذت بخش ترین کار باشد که برای یک شخص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است وق طلا نوعی پوشش بوده و مانند آب طلا میباشد که با پوشش دادن یک سطح باعث زیبایی و جذاب شدن آن میشود.

فروش ورق طلا به دلیل جذابیت رنگی که دارد بسیار اوج گرفته و افراد بسیار زیادی هستند که برای نو کردن لوازم خود سعی میکنند از ورق طلا استفاده کنند. ورق طلا جنس نازکی دارد و همچنین کار با آن میتواند کمی دشوار باشد پس بهتر است از ورق طلای مایع استفاده کنید ورق طلای مایع میتواند جایگزین بسیار مناسبی باشد استفاده از ورق طلای مایع بسیار آسان بوده و به هیچ گونه مهارت خاصی نیاز نخواهید داشت و همچنین برای چسباندن آن به هیچ گونه چسبی نیاز ندارید و بدون این کار ها میتوانید یک سطح مورد نظر را پوشش داده و از آن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا