اقتصادی

آسفالت راه‌های روستای بالای ۲۰ خانوار در فارس

اخبار ورزشی/فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه در استان فارس ۱۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته داریم، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور آسفالت راه‌های این روستاها ظرف سه سال آینده خبر داد.

علیرضا راستیار امروز، ۲۹ آذرماه در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در استان فارس یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی را احداث راه آسفالته در روستاهای بالای ۲۰ خانوار عنوان کرد و گفت: در استان فارس ۱۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته داریم.

وی افزود: احداث راه در این روستاها به طول تقریبی حدود ۷۰۰ کیلومتر در اولویت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: در این رابطه با حمایت استاندار فارس و همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، این روستا در قالب تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شده ظرف سه سال از راه آسفالته بهره‌مند خواهند شد.

راستیار در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت ۳۴۰ میلیون تردد در محورهای راه‌های این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این میزان تردد بیانگر جایگاه خاص استان فارس در زمینه حمل و نقل و ترافیک است.

وی افزود: این میزان حجم تردد در جاده‌های استان، وظیفه همه فعالان حوزه حمل و نقل و ترافیک را در جهت برقراری تردد ایمن و کاهش هرچه بیشتر حوادث ترافیکی و خسارت‌های ناشی از آن سنگین‌تر می‌کند.

راستیار همچنین گفت: بحث حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن امروز در کشور به عنوان یک بحران تلقی می‌شود که به منظور کاهش هرچه بیشتر این حوادث، در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اقداماتی در جهت اصلاح محورهای استان صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: به رغم اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان فارس به بزرگراه تبدیل شد، اما کاهشی در میزان تصادفات و تلفات آن شاهد نبودیم و به اهداف خود در این زمینه دست نیافتیم.

وی ادامه داد: این بدان معناست که ما باید باید تصمیم دیگری در استان فارس اتخاذ کنیم که آن تصمیم به گونه‌ای است که باید برای مجموعه استان پیوست فرهنگی داشته باشیم و بر روی بسته‌های فرهنگی کار کنیم تا شاید بتوان از میزان حوادث کاست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا