ورزشی

آسیب های جسمی قرنطینه برای دانش آموزان و دانشجویان

قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا ، سلامت ماهیچه ای را برای دانشجویان ایجاد می کند.

به گزارش اخبار ورزشی ، در زمان قرنطینه سازی ، دانش آموزان در معرض خطر جدی از دست دادن سلامت سیستم حرکتی خود قرار دارند که این دو دلیل اصلی دارد. دلیل اول عدم تحرک است که در ابتدا خطراتی مانند شیوع چاقی و اضافه وزن را در این قشر افزایش داده و سپس این تحرک کم منجر به حرکات مختلف مغزی شده است.

شیوع چاقی و اضافه وزن

بر اساس منابع علمی ، می دانیم که افزایش وزن یکی از عواملی است که باعث ایجاد یا تشدید اختلالات جسمی می شود ، بنابراین به نظر می رسد خانواده ها باید پس از مشورت با پزشک متخصص ، ورزش و رژیم غذایی مناسب را در نظر بگیرند تا از اضافه وزن کودک جلوگیری کنند. بگیر

تنوع موتور را کاهش دهید

مسئله دوم کاهش تنوع حرکتی است. این عامل افراد ، به ویژه در سنین پایین را از تجربه های مختلف حرکتی محروم می کند ، بنابراین این کمبود حرکت باعث می شود قشر حرکتی تجربه لازم را برای برنامه ریزی حرکات جدیدی که فرد ممکن است در زندگی روزمره داشته باشد ، داشته باشد. به صورت نمی رسد ، و در نتیجه دلایل اختلال نعوظ به دلیل حرکت ضعیف ایجاد می شود.

اما دلیل دوم که سلامتی دانشجویان ما را به خطر می اندازد این است که دانش آموزان و دانشجویان برای مراقبت از تحصیلات خود باید بیش از حد از تلفن های همراه ، تبلت ها یا رایانه های خود استفاده کنند ، بنابراین از یک طرف کمبود تحرک وجود دارد. و تکرار الگوهای حرکتی بد که هنگام کار با این دستگاه ها رخ می دهد تهدید مهمی برای تغییر جهت چهارچوب فردی است.

خطرات حرکتی قشر مغز در قرنطینه بررسی شده است

بنابراین ، با توجه به اهمیت هماهنگی بدن در حصول اطمینان از سلامت اسکلتی – عصبی ، ما مشکلاتی را که در هم ترازی فیزیکی این قشر ایجاد می شود ، مطالعه می کنیم.

سر به جلو

قرار گرفتن سر در حالت عادی جلو به عنوان اختلال عملکرد سر جلو شناخته می شود. این وضعیت که ممکن است با کاهش یا افزایش انحنای گردن همراه باشد ، می تواند عاملی در ایجاد درد مزمن گردن و ماندگاری دیسک (آسیب دیسک) باشد. بین مهره ها).

یکی از دلایل آسیب پیشانی ، تکرار موقعیت نادرست سر هنگام کار با تلفن همراه یا تبلت است. بسته به وضعیت قرنطینه و آموزش از راه دور ، دانش آموزان ، دانش آموزان و حتی معلمان مجبورند ساعت ها با این ابزار وقت بگذارند و حفظ مرتب سازی مناسب سر به طور مداوم ، به ویژه برای افراد کم بینا بسیار دشوار است.

معمولاً افراد هنگام کار با تجهیزات سر خود را در فاصله طبیعی نگه می دارند. نگه داشتن سر در این وضعیت به مغز بازخوردی در مورد تمایل فرد برای نگه داشتن سر در موقعیت جدید می دهد و این بازخورد مغز را با گذشت زمان آماده می کند تا موقعیت جدیدی از سر را تنظیم کند ، یعنی زودتر از حالت طبیعی.

بنابراین ، عضلاتی که سر را به سمت جلو خم می کنند (خم کننده های سطحی) و کتف را بالا می برند بیش از حد معمول فعال می شوند و عضلات ثابت کننده منحنی گردن (خم کننده های عمیق) کمتر از حد معمول فعالیت می کنند. این فعالیت عضلانی بیش از حد الگوی تنفس را از تنفس عملکردی به تنفس ترقوه تغییر می دهد ، به طوری که فرد به جای دیافراگم از عضله استرنوکلئیدوماستوئید برای تنفس استفاده می کند.

در صورت ادامه این الگوی حرکت ، تکرار در مغز برای حفظ موقعیت جدید سر اتفاق می افتد. این عدم تعادل علاوه بر اینکه باعث سفت شدن بیش از حد عضلات می شود ، باعث تغییر جهت گردن ، کمر و حتی قوس کمر می شود.

تغییر جهت منحنی ستون فقرات مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند. اول ، از آنجا که عضلات در طول طبیعی کار نمی کنند ، هزینه مصرف انرژی افزایش می یابد و افزایش مصرف انرژی منجر به خستگی عضلات می شود.

خستگی عضلات باعث افزایش فشار روی ستون فقرات به خصوص دیسک بین مهره ای می شود. افزایش فشار بر روی دیسک باعث می شود که مشکلاتی مانند برجستگی ، فشار بر ریشه های عصبی و فتق یا برجستگی وجود داشته باشد ، بنابراین اگر این چرخه ناخوشایند ادامه یابد. با درگیری اعصاب یا نخاع ، احتمال از دست دادن توانایی حرکت در قسمت مورد نظر در طولانی مدت دور از انتظار نیست ، بنابراین بهتر است از این پس به فکر جلوگیری از بروز مشکلات باشید.

پیشنهاداتی برای کاهش خطر

بر اساس این مقاله که توسط محمد خرمی مقدم ، کارشناس ارشد حرکت اصلاحی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار اخبار ورزشی قرار گرفته است ، توصیه می شود هر 15 دقیقه در آموزش دوره های اینترنتی مکث ایجاد شود تا معلمان و دانش آموزان بتوانند وضعیت جسمی خود را بهبود بخشند. با انجام برخی از تمرینات مفید ، خستگی عضلات را بازیابی کرده و از آن جلوگیری کنید.

معلمان ورزش و معلمان تربیت بدنی می توانند متناسب با خصوصیات فردی دانش آموزان و امکانات موجود آموزش های مختلفی را برای دانش آموزان خود بفرستند تا افراد علاوه بر ایجاد تنوع در زندگی روزمره ، از سلامتی و آمادگی جسمانی خود نیز مراقبت کنند.

خانواده ها می توانند بازی های خلاقانه را برنامه ریزی كنند و به فرزندان خود بیاموزند كه به جای دستورات و منع معمول در مورد فرزندان خود ، به ویژه كودكان كوچكتر ، بنشینند كه به درستی بنشینند (به عنوان مثال ، ایستاده نشسته ، كوفت نشوید و غیره) به عنوان مثال ، هدف را در جایی قرار دهید ، صاف بنشینید و هدف را با توپ فشار دهید. برای تشویق کودکان بیشتر می توان این بازی را بصورت رقابتی انجام داد و جوایزی را برای آن در نظر گرفت.

اگر احساس درد شدید ، سوزش ، سوزن سوزن شدن یا گزگز در گردن ، شانه ها یا بازوها دارید ، حتماً به یک متخصص یا فیزیوتراپیست مراجعه کنید و اگر احساس کردید که نمی توانید سر او را در جای مناسب نگه دارید ، بهتر است به یک متخصص در حرکات اصلاحی مراجعه کنید. در صورت لزوم می توانید با انجام تمرینات خاص توانایی خود را بازیابید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا