اقتصادی

اتوماسیون CRM چیست؟

اتوماسیون مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان فرآیند خودکار فروش و توابع خدمات مشتری تعریف می شود تا به تیم ها کمک کند تا تلاش های خود را برای هماهنگی با مشتریان فعلی و آینده ردیابی و مدیریت کنند. این به تیم های فروش اجازه می دهد تا با خودکارسازی فرایندهای فروش خسته کننده، در وقت صرفه جویی کنند و سریعتر تغییر شکل دهند.

در این مقاله، ما مفهوم اتوماسیون CRM، بهترین روش ها در اتوماسیون CRM و برخی از نمونه های ابزار اتوماسیون CRM را بررسی خواهیم کرد. ما همچنین مزایا و ویژگی های مطلق سیستم عامل های اتوماسیون CRM را درک خواهیم کرد.

آشنایی با اتوماسیون CRM

اتوماسیون مدیریت ارتباط با مشتری، فرآیند اتوماسیون عملکردهای فروش و خدمات مشتری است و به تیم ها امکان می دهد تا تلاش های خود را با مشتریان موجود و آینده ردیابی و مدیریت کنند. دانلود نرم افزار crm بسیار آسان است و تنها کافی است به سایت همیار سی آر ام رفته و روی لینک دانلود کلیک کنید.

اتوماسیون CRM به تیم های فروش این امکان را می دهد تا کارهای غیرضروری و مدیریت مشتری را که زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهند، خودکار کنند. این وظایف شامل فعالیتهای روزمره مانند ورود داده، به روزرسانی تماس، جزئیات ارتباطی، مدیریت تقویم و به روزرسانی های بالقوه و فرصت است.

علاوه بر اتوماسیون فرایندهای فروش خسته کننده و آزاد کردن وقت فروشنده برای تمرکز روی کارهای استراتژیک تر، اتوماسیون CRM همچنین ویژگی هایی را فراهم می کند که به تیم های فروش اجازه می دهد با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته تصمیمات پیچیده ای بگیرند. همکاری آسان بین فروش و بازاریابی را که برای بسیاری از مشاغل در اولویت است، تسهیل می کند. حال بیایید عملکردهای اصلی ابزارهای اتوماسیون CRM را بررسی کنیم.

اگرچه توابع بسیاری توسط ابزارهای اتوماسیون CRM انجام می شود، ما ۵ عملکرد اصلی را ذکر کرده ایم که باید هنگام سرمایه گذاری در ابزار CRM به دنبال آنها باشید.

 ۱. مدیریت تماس: مدیریت تماس، نام، ایمیل، اطلاعات تماس، نمایه های اجتماعی، جزئیات شرکت و غیره این یک ویژگی کلیدی است که توسط اکثر برنامه های اتوماسیون CRM برای کمک به مدیریت چشم اندازها و اطلاعات تماس با مشتریان. این یک رابط کاربری تمیز و سازمان یافته ارائه می دهد که امکان پاسخگویی سریع به سوالات جستجو و دسترسی آسان به اطلاعات مشتری را فراهم می کند.

۲. مدیریت سرنخ: عملکرد مدیریتی پیشرو در اتوماسیون CRM به فروشندگان کمک می کند تا فعالیت های اصلی خود را ردیابی کنند. این موارد شامل شناسایی بالقوه، نمره سرنخ، مدیریت خط لوله، مدیریت گردش کار سرنخ و ردیابی سرنخ است. این ویژگی برای کمک به فروشندگان در برخورد موثر با پتانسیل ها و چشم اندازها، اطلاعات موجود را به روز می کند.

۳. مدیریت اسناد: فرآیندهای فروش شامل اسناد زیادی است. قیمت ها، فاکتورها، اسناد معاملات، الگوهای فروش و قراردادها. نگهداری این اسناد در جایی که قابل فروش است بسیار مهم است و می توان آنها را به راحتی جمع آوری، بارگیری و به اشتراک گذاشت. بنابراین، مدیریت اسناد عملکردی جدایی ناپذیر از اتوماسیون CRM است.

۴. ادغام: سیستم های ایمیل اتوماسیون CRM، تقویم ها، ابزارهای مدیریت پروژه و غیره همانطور که باید ادغام با سایر برنامه ها و ابزارها را تسهیل کند. ادغام ایمیل باید به فروشندگان کمک کند مکالمات خود را ردیابی کرده و لیست مخاطبین را به طور موثر به اشتراک بگذارند. ادغام تقویم برای ایجاد دیدگاه ها و جلسات، قرارها و یادآوری های با مشتری مفید است. همچنین این همکاری گسترده شرکت با تیم فروش را تسهیل می کند و اطمینان حاصل می کند که همه تعاملات با مشتری خاص در یک مکان در دسترس هستند، بنابراین باعث کاهش وابستگی به یک شخص می شود.

 ۵. گزارش ها و تحلیلگران: گزارشگیری و تجزیه و تحلیل عملکرد اصلی اتوماسیون CRM است که به بهینه سازی فرایندهای فروش و امکان تصمیم گیری مبتنی بر داده کمک می کند. از تجزیه و تحلیل عملکرد فروش تا پیش بینی فروش، گزارش ها و تحلیلگران نقش مهمی در اتوماسیون CRM دارند.

انواع ابزارهای اتوماسیون CRM

انواع مختلفی از ابزارهای اتوماسیون CRM موجود است. در این مقاله، ما انواع ابزار CRM را بر اساس دو ویژگی تقسیم می کنیم: نوع نصب و عملکرد

انواع ابزارهای اتوماسیون CRM بر اساس نصب:

نرم افزار اتوماسیون CRM محلی:

ابزارهای اتوماسیون CRM در شرکت، همانطور که از نام آن پیداست، به اینترنت متصل نیستند و تنها از طریق یک شبکه تعریف شده و دستگاه های مجاز می توانند تهیه شوند. اینها شامل اطلاعات حساس و بانکی و مالی، دفاعی، بهداشتی، دولتهای محلی / استانی / ملی و غیره است. انتخاب شده توسط شرکتهایی که در مناطقی مانند راه حلهای مبتنی بر ابر، نصب، نگهداری و مقیاس محبوب هستند، گران ترند.، خطرات آسیب پذیری های امنیتی به طور قابل توجهی پایین تر است، ارزش آن را دارد که برای افراد نیازمند هزینه و تلاش کند.

ابزارهای اتوماسیون CRM مبتنی بر عملکرد:

نرم افزار اتوماسیون عملیاتی CRM: این ابزارها ویژگی های اتوماسیون برای عملکردهای فروش و بازاریابی را فراهم می کنند و ردیابی فعالیت مشتری را با ویژگی هایی مانند مدیریت سرنخ، ارسال ایمیل و اتوماسیون، امتیازدهی سرنخ و اتوماسیون بازاریابی ساده می کنند.

۲. نرم افزار اتوماسیون تجزیه و تحلیل: CRM سیستم عامل های اتوماسیون تحلیلی موتورهای قدرتمندی هستند که داده های سطح بالا را جمع آوری و پردازش می کنند، گزارشات و تجزیه و تحلیل دقیق را برای تصمیم گیری های مبتنی بر اطلاعات به تیم های فروش ارائه می دهند.

۳. نرم افزار مشارکتی: اتوماسیون نرم افزار با تمرکز بر تجربه مشتری، ابزارهای اتوماسیون CRM مشترک برای مشاغل با تعداد زیادی تجزیه و تحلیل داده ها، پیش بینی و کار گروهی ایده آل هستند.

چند روش برتر اتوماسیون CRM برای بازاریابی و بهینه سازی فروش

اتوماسیون CRM یکی از پرکاربردترین ابزارهای فن آوری فروش است که برای سهولت زندگی در تیم های فروش و بازاریابی طراحی شده است. مسائل پیروی از این بهترین روش ها در هنگام اتوماسیون فرآیندهای فروش خود با استفاده از ابزار نرم افزار اتوماسیون CRM نه تنها اتوماسیون مناسب را تضمین می کند، بلکه به شما کمک می کند تا در تلاش های فروش و بازاریابی خود حداکثر بازده سرمایه گذاری داشته باشید.

یکپارچگی داده ها را حفظ کنید.

حفض برابری داده ها یکی از مهمترین برنامه هایی است که در اتوماسیون CRM دنبال می شود. فرض کنید که هر کاربر در CRM دارای یک پایگاه داده با فرمت های مختلف ورود اطلاعات است. اجازه دادن به چندین قالب برای ورود داده ها و به روزرسانی ها، هرج و مرج در پایگاه داده ایجاد می کند.

بهترین راه حل برای جلوگیری از چنین شرایطی ایجاد قوانین روشن و مختصر برای ورود داده ها و به روزرسانی داده ها، از جمله استفاده از منوهای کشویی به جای جعبه های متن آزاد است. این شامل وارد کردن اطلاعات تماس، ردیابی مکالمات تلفنی، گزارش تماس، تنضیمات قرار ملاقات و به روزرسانی اطلاعات است. حفظ استانداردهای یکنواخت برای پایگاه داده، ضمن اطمینان از حداکثر بهره وری برای تیم های فروش، به شما در دستیابی به ROI بهتر کمک می کند.

بررسی های منظم داده ها را انجام دهید.

یک روش خوب دیگر که باید هنگام اتوماسیون و نگهداری CRM به خاطر بسپارید، انجام بررسی های منضم داده ها یا در صورت امکان، سرمایه گذاری در سیستمی است که می تواند به روزرسانی منضم داده ها را انجام دهد. به دلیل تغییر در وضعیت کارمند، خریدهای شرکت، تغییر دامنه، تغییر آدرس و موارد دیگر، اطلاعات در طول ماه ها زائد می شوند و برای بهترین نتیجه باید تازه نگه داشته شوند.

برای اطمینان از به روز بودن و به روز بودن داده های خود، مرتباً فواصل پاکسازی داده ها را بررسی و دنبال کنید تا تیم فروش شما بتواند به جای به روزرسانی پایگاه های داده یا کار با داده های منسوخ، زمان بیشتری را صرف فروش کند.

یکپارچه سازی داده ها را برای بازاریابی و فروش فعال کنید.

قبل از شروع هدایت سفر در فروش، کارهای زیادی باید انجام شود. و این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل در سیستم عامل های اطلاعات بازاریابی در دسترس است. وب سایت ها همچنین علاقمند به ارائه، مصرف محتوا، کلیک بر روی خبرنامه های ایمیل، فعالیت های جمع آوری اطلاعات بازاریابی و پیوندهای فروش هستند، قبل از اینکه فروشندگان اولین تماس خود را برقرار کنند.

درباره چگونگی تکامل اتوماسیون بازاریابی و روابط CRM بیشتر بیاموزید. خودکار سازی همگام سازی اطلاعات بازاریابی شما با CRM دانش زمینه ای را در اختیار تیم فروش شما قرار می دهد که می تواند هنگام برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه مفید باشد. این به شما کمک می کند که ابتدا رابطه را اولویت بندی کنید و همکاری صاف و فروش و بازاریابی را تسهیل می کند. اطمینان از ادغام یکپارچه داده ها بین داده های فروش و بازاریابی یک عمل مهم است که در اتوماسیون CRM دنبال می شود.

ادغام اتوماسیون CRM با کانالهای اجتماعی را تسهیل کنید.

رسانه های اجتماعی انقلابی در نحوه تعامل مصرف کنندگان با مشاغل ایجاد کرده اند. امروزه مشاغل از رسانه های اجتماعی به عنوان کانال پاسخگویی به سوالات مشتری استفاده می کنند و در عین حال در اسرع وقت به شکایات و پیشنهادات پس از خرید پاسخ می دهند.

ادغام مکالمات رسانه های اجتماعی در CRM نه تنها به فروشندگان کمک می کند انتظارات، رفتارها و وضعیت فعلی مصرف کنندگان را درک کنند بلکه کمک می کند تا در اسرع وقت به سوالات، سوالات، شکایات و تجدید نظرها پاسخ دهید. ویژگی های پیشرفته ای مانند شنیداری اجتماعی و تجزیه و تحلیل احساسات و یادگیری عمیق با استفاده از هوش مصنوعی می تواند با دستیابی به این اطلاعات بدون ساختار، تیم های فروش را با دانش عمیق تری تقویت کند.

مزایای اتوماسیون CRM

۱. بهره وری فروش را افزایش می دهد.

۲. همکاری در فروش و بازاریابی را افزایش می دهد.

با بینش قوی به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید.

تجربه مشتری را افزایش می دهد.

بطور خلاصه…

اتوماسیون CRM بخشی جدایی ناپذیر از تمام سازمانهای فروش است که نیاز به مدیریت کارآمدتر و موثرتر چشم اندازها و روابط مشتری و ارتباطات دارند. CRM مدرن در حال پیشرفت به سمت استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، تجارت صوتی و گفتاری و همچنین مدل ریز سرویس برای افزودن ارزش به سازمان های B۲B است.

دکمه بازگشت به بالا