اقتصادیفعالان کسب و کار

اقدامات یدک کش و خودروبر مجاز

هنگامی که در جاده اتومبیل تان متوقف شده، بر اساس اینکه زوردتر مشکل خودروتان حل شود، به هر و یا یدک کشی اعتماد نکنید. برای اینکه برخی از امداد خودروها غیز مجاز بوده و مجوز امدادرسانی از اتحادیه ندارند و تعمیرات و جا به جایی خودرو را اصولی انجام نمی دهند و باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای خودروتان خواهند شد.

روزانه شکایت های زیادی مبنی بر مشکلاتی که امداد خودروهای جاده ای غیرمجاز برای راننده ها به وجود آورده اند، در اتحادیه امداد خودرو وجود دارد. این افراد سودجو زیر نظر هیچ مرکزی کار نمی کنند بنابراین در صورت شکایت نمی توان آن را پیگیری نمایید. همچنین خودروبر ها برای گرفتن هزینه های زیاد با تعمیرکاران توانی کرده و ماشین را خراب می کنند. در ادامۀ گزارش با ما همراه باشید تا به جواب این سوال که چرا باید از یدک کش یا مکانیک سیار با مجوز استفاده کنیم؟ برسیم و راههای شناخت یدک کش و مکانیک سیار مجاز را بشناسیم.

یدک کش و مکانیک سیار مجاز کدام است؟

تشخیص امداد خودرو مجاز یکی از اصلی ترین کارهایی است که می تواند برای حل مشکل خودروی شما کمک کند. اما از کجا متوجه بشویم که و یا هر امداد خودرویی در تهران، یک امداد خودرو مجاز است؟ چرا که هر امداد خودرو مجاز نشانه هایی برای اثبات این موضوع دارد.

هر امدادگر مجاز در زمان حضور در محل باید دارای لوازم مخصوصی باشد تا بتوان او را تشخیص داد:

لباس کار با نام و آرم شرکت و مناسب با فصول سال با سردوشی تخصصی، جلیقه مجهز به نوار شبرنگ و روز رنگ مطابق با استاندارد (EN471)، کارت شناسایی امدادگری، خودرویی با کد شناسایی، کفش و دستکش ایمنی و عینک محافظ دارا باشد.

زمانی که فردی خود را با عنوان نماینده امداد خودرو و یا مکانیک سیار معرفی می‌کند، دقت کنید که حتما دارای کارت امداد گری باشد. در صورتی که خودرو شما به منظور رفع عیب توسط یدک کش امداد خودرو به تعمیرگاه منتقل شد و نیاز بود تا خودرو در تعمیرگاه بماند، باید حتما از تعمیرکار برگه پذیرش را دریافت نمایید.

یکی دیگر از نکات مهم استفاده از امداد خودرو آن است که تمامی خدمات امداد خودرویی که در صورت مراجعه به تعمیرگاه طرف قرار داد با امداد خودرو بر روی خودروی شما انجام می‌شود، باید توسط شخص تعمیرکار و در پشت فاکتور شما ضمانت گردد.

یکی از ساده ترین و راحت‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، خرید کارت امداد خودرو از شرکت‌های معتبر است. تا اطمینان داشته باشید و خیالتان راحت باشد که در صورتی که در جایی ماشینتان خراب شد، حتما نیروهای امداد خودرو برای کمک به شما اقدام نمایند. دقت کنید که با بررسی موارد بالا امداد خودرویی معتبر را انتخاب نمایید تا از خدمات مفیدی در راستای یدک کش و مکانیک سیار برخوردار شوید.

امدادگر پس از رسیدن به محل توقف خودروی شما باید ابتدا اطلاعات و مشخصات فردی شما را دریافت کرده و سپس با مطابقت دادن آن با کارت شناسائی معتبر همچون اصل گواهینامه و کارت ملی و روئیت کارت شناسائی خودرو به مطابقت آن با نوع خودرو و پلاک خودرو بپردازد.

ویژگی های مهم امداد خودرو مجاز تهران

از ویژگی های دیگری که امداد خودرو تهران دارای آنها می باشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای مجور رسمی از اتحادیه و کسب و کار مجازی
  • استفاده از کادری مجرب امدادگران
  • ضمانت خدمات ارائه شده به همراه فاکتور رسمی
  • استفاده از GPS برای ارسال سریعتر مکانیک سیار
  • خدمات امداد خودرو 7 روز هفته به صورت شبانه روزی
  • ثبت درخواست آنلاین امدادی
  • هزینه های شفاف و منصفانه مصوبه اتحادیه
  • خدمات جامع امداد خودرو
  • رضایت مشتریان از عملکرد امدادرسانان

قبل از اعتماد به هر امداد خودرو، بهتراست در ابتدا با ویژگی ها و خدمات آن مرکز آشنا شوید. ویژگی هایی که باعث می شود امداد خودرو تهران نسبت به دیگر شرکت های امداد رسانی برتری داشته باشد.

بهترین امداد خودرو غرب تهران

بهترین خدمات امدادی را در محل از امداد خودرو تهران با قیمت عالی و کارت گارانتی معتبر یک ‌ماهه دریافت کنید. اگر به دنبال یک امداد خودروی مطمئن، شناخته‌شده و همه‌ چیز تمام برای مواقع ضروری و خاص که خودرو به مشکل می‌خورد می‌گردید، کافیست تا با ما تماس بگیرید.

ما با تیم‌های مختلف امدادی انواع مشکلات خودروهای شما را از جمله پنچری لاستیک‌ها، خرابی گیربکس، جوش آوردن ماشین، تمام شدن باتری و… را با قیمت عالی و در زمانی کوتاه رفع می‌کنیم. بدون نگرانی خودروی خود را به دستان بهترین کارشناسان خودرو و مکانیک ها بسپارید.

امداد خودرو در مشهد بهترین امداد خودرو در منطقه است و با آماده‌سازی پیش‌زمینه های مورد نیاز، خدمات جامع و کاربردی را برای شما در نظر می گیرد. تا به این ترتیب تمامی نیازهای شما را در هر جایی که هستید، به سرعت رفع شود.

اقدامات یدک کش و خودروبر مجاز

در ابتدا راننده یدک‌ کش مجاز باید بررسی کند که آیا با این روش خودرو قابلیت حرکت دارد یا خیر؟ اگر خودرو حرکت داده شود آسیبی به قسمت ‌های دیگر وارد می شود یا خیر؟

برخی نقص‌ها و مشکلات خودرو، که مربوط به سیستم انتقال قدرت و یا می باشند، باعث می‌شود که خودرو به هر روشی قابل‌ حمل نباشد. بنابراین روش‌های دیگری باید مدنظر قرار داد.

در مرحله بعد خودرو یدک‌ کش باید از لحاظ سلامت تضمین‌ شده باشد. خودرویی که خود دارای عیب و نقص باشد، نمی‌تواند خودروی دیگری را حمل کند. ‌این سلامت باید بیشتر در قسمت ترمزها و سیستم فرمان حائز اهمیت قرار گیرد. مورد بعد این‌که ماشین یدک‌کش حتماً برای خودروی خود لاستیک زاپاس به‌ همراه داشته باشد.

پس‌از طی کردن این مراحل خودرو باید در قسمت جرثقیل یدک‌کش قرار بگیرد. فرد یدک‌کش باید خودرو را به میزانی بالا بیاورد که دید کامل داشته باشد. هنگام بالا بردن خودرو به باد لاستیک‌ های ماشین معیوب باید توجه کرد، زیرا فشار بیشتری نسبت‌ به حالت عادی بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد و چنانچه باد آن کم و یا سالم نباشد ممکن است در حرکت دچار مشکل شود.

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که خودروی یدک‌کش حتماً دارای بیمه شخص ثالث باشد. در صورت داشتن این نوع بیمه اگر به خودروی معیوب خسارت بیشتری در حین یدک کشی وارد شود بیمه هزینه آن را جبران می کند.

اگر شرکت امداد رسانی معتبر و دارای مجوز باشد قطعاً موارد فوق را رعایت می‌کند. به دلیل این‌که بر روی این مجموعه از طرف اتحادیه نظارت انجام می‌شود و مجموعه ملزم به رعایت نکات یدک‌کشی می‌باشد.

مکانیک سیار مجاز در تهران

خرابی و در راه ماندن اتومبیل ها، می تواند موجب بند آمدن راه و نارضایتی شهروندان شود. بنابراین در این میان نیاز مبرم و اساسی به امداد خودرو وجود دارد تا بخشی از شلوغی و ترافیک شهری جاده ای از بین رود.

اما خدماتی که امداد خودرو تهران در خصوص مکانیک سیار برای رانندگان انجام می دهد از این قبیل می باشد:

نزدیکترین مکانیک سیار را برای تعمیر خودرو تصادفی و یا خراب شده اعزام می شود. تمام تعمیرات سیار خودرو در سراسر تهران انجام می گیرد. معرفی تعمیرگاه متخصص و همچنین تعمیرگاه سیار در محل. تعمیر خودرو در منزل به همراه مکانیک سیار صورت می گیرد.

همچنین تعمیرات ECU و زدن کد سویچ خودرو، تعویض تسمه هیدرولیک به کمک مکانیکی در محل، رفع عیوب سیستم سوخت رسانی، برق رسانی، خنک کننده. تعویض و تعمیر سیم کلاج گاز خودرو، برقکار ماشین سیار و سیم کشی خودرو، رفع مشکل شمع های ماشین با مکانیک خودرو سیار، تعمیرکار سیار ماشین های ایرانی و چینی و خارجی، تعویض لاستیک زاپاس و آپاراتی، تعمیرکار خودرو برای تعویض تسمه تایم در محل ، امداد سیار جهت تعویض پمپ بنزین و تسمه کولر، سرویس و تعمیر سیار خودرو حتی در ایام تعطیل، رفع عیوب پنهان ماشین با دیاگ سیار خودرو، تعویض یا تعمیر استارت در محل، ایمن سازی خودرو و بازکردن درب اتومبیل انجام می پذیرد.

کراه‌های مختلفی برای یدک‌ کشیدن وسیله نقلیه وجود دارد، شاید بکسل کردن ماشین با یک ماشین دیگر راه بسیار خوبی برای بیرون کشیدن وسیله نقلیه باشد. اما این بهترین راه نیست امکان تصادف و مشکلات برای خودرو وجود دارد.

در هر کجایی که باشید چه تهران و چه شهرستان ها اگر با مشکل خودرو مواجه شدید یا ماشین شما امکان روشن شدن یا حرکت نداشت می توانید با تماس بگیرید.

اما آیا راه صحیح بکسل کردن خودرو را می دانید؟

مراحل زیر برای آموزش یک بکسل کردن اصولی همراه باشید:

مرحله اول:

تسمه بکسل عموماً به عنوان کم ایمن ترین راه برای بکسل کردن وسیله نقلیه در نظر گرفته می شود، و به همین دلیل، حتما آن را برای آسیب دیدگی یا پارگی احتمالی بررسی کنید. . اگر طناب بکسل شما پاره شده یا فرسوده شده باشد، ممکن است در هنگام کشیدن وسیله نقلیه خراب، تحت فشار پاره شود. تمام تسمه بکسل را برای هر گونه آسیب دیدگی نگاه کنید و در صورت مشاهده ایراد اصلا از آن تسمه استفاده نکنید چون می‌تواند بسیار خطرناک باشد. هر گره‌ای را از طناب یا سیم بکسل بیرون بیاورید و باز کنید. بعد آن را کامل باز کنید و ماشین یدکش کش را به موازات آن پارک کنید.

مرحله دوم:

اکثر ماشین ها در پشت خودرو یک قسمتی دارند که معمولا به نقاط نصب سپر وصل شده و یا حلقه های فولادی برای نصب قلاب خواهد داشت که می توانید سیم بکسل را ازآن عبور دهید. یا از یک قلاب فولادی روی آن استفاده کنید. برای کمک به یافتن این نقطه در جلوی وسیله نقلیه مورد یدک کشی و در پشت وسیله نقلیه در حال بکسل کردن، به کتابچه راهنمای وسیله نقلیه خود مراجعه کنید.

این نقاط همیشه روی سپر خودرو قرار دارند و معمولاً سوراخ های دایره ای هستند که از فولاد ضخیم بریده شده اند.

مرحله سوم:

بند یا قلاب را از همان نقطه خودروی خراب عبور دهید. اگر قلاب دارد، از آن برای قلاب کردن بند استفاده کنید. اگر در انتها یک حلقه دارد، بند را از همان عبور دهید، سپس انتهای بند را از حلقه خودش عبور دهید تا در جای خود محکم شود. وقتی کارتان تمام شد، بند را صاف روی زمین دراز جلوی خودرو قرار دهید.

وسیله نقلیه یدک کش را در مقابل خودروی خراب قرار دهید. آن را در نزدیکی انتهای کابل بکسل که جلوی وسیله نقلیه خراب کشیده اید، پارک کنید. وسیله نقلیه یدک‌کش را پارک کنید تا با وسیله نقلیه خراب در یک ردیف قرار گیرد تا وقتی شما شروع به یدک‌کشی می‌کنید هر دو مستقیم به جلو حرکت کنند.

با بیرون گذاشتن بند در ابتدا، می توانید خودرو را طوری قرار دهید که شلی زیادی در بند وجود نداشته باشد.

مرحله چهارم:

تسمه بکسل را به پشت خودروی یدک کش وصل کنید. اگر در دسترسی به نقطه رد کردن طناب بکسل در پشت خودروی یدک‌کش مشکل دارید، می‌توانید بند را به یک گیره یدک‌کش وصل کنید.

یدک کش را به آرامی به جلو بکشید تا بند آن سفت شود. از راننده یدک کش بخواهید آن را به آرامی به جلو بکشد تا زمانی که کشش کافی روی بند بکسل ایجاد شود.

مراقب هر گونه نشانه ای از ساییدگی یا پاره شدن بند باشید زیرا در این حالت کشش بیشتری اعمال می شود. اگر تسمه علائم آسیب دیدگی را نشان داد فورا توقف کنید.

وسیله نقلیه خراب را خیلی آهسته بکشید. اطمینان حاصل کنید که خودروی خراب در حالت خلاص است. تسمه، وسیله نقلیه را به سمت وسیله نقلیه یدک‌کش می‌کشد، بنابراین راننده خودروی خراب باید ترمزهای خود را کنترل کند تا هنگام یدک‌کشی از برخورد جلوگیری کند. فقط از تسمه بکسل برای کشیدن وسیله نقلیه در فاصله های کوتاه استفاده کنید.

امروزه از این نوع یدک‌کشی کمتر استفاده می‌شود؛ چرا که معایب زیادی داشته و می‌تواند به خودرو و سپر آن آسیب برساند. اگر مسافت زیادی برای طی کردن دارید، بهتر است از یدک کش یا استفاده کنید.

آموزش یدک کشی |درامد نیسان یدک کش

چطور یدک کش یا خودرو بر مجاز را پیدا کنیم؟

یدک کش یکی از اصلی ترین خدمات ها است. اگر احیانا ماشین شما در مسیر حرکتتان دچار نقص فنی شد و موتور آن روشن نشد یا به خاطر تصادف دچار آسیب های جدی شد، در چنین موقعیت هایی یدک کش ها به کمک شما می آیند. به وسیله یدک کش یا خودروبر می توانید وسیله نقلیه خود را حمل کرده و به تعمیرگاه‌های معتبر برسانید.

آقای امداد خدمات و حمل خودرو را در تمامی مناطق تهران و شهرستان ها به صورت شبانه روزی ارائه می دهد. نیروهای امداد خودرو آزمون به صورت سیار در بخش‌های مختلف تهران و شهرستان ها مستقر و آماده به خدمت هستند و به همین علت در سریع‌ترین زمان ممکن در محل شما حاضر می شوند و مشکل شما را حل می کنند.

خدمات یدک کش و خودروبر امداد خودروی 

یدک کش بلند کننده چرخ:

امروزه یکی از رایج ترین و پرکاربردترین یدکش هایی که مورد استفاده قرار می گیرد یدک کش های بلند کننده چرخ است. این دستگاه‌ها مجهز به یک اهرم است که دقیقا در زیر چرخ ها قرار دارد و اصلی‌ترین وظیفه این اهرم هدایت کردن چرخ‌ها با بلند کردن آن هاست و به این نحو می‌تواند خودرو را هدایت کند.

تریلرهای کفی:

تریلرهای کفی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در ارائه خدمات امداد خودرو و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تریلرهای کفی در حقیقت ظاهری همچون کامیون دارند، به صورتی که هیچ دیواره‌ای در آن موجود نمی‌باشد.

وقتی در حال بارگیری ماشین یا هر وسیله نقلیه دیگری بر روی تریلرهای کفی باشید، مهم است که این کار را با خیال راحت انجام دهید. برای ایمن نگه داشتن تریلر در حین بارگیری، باید تریلر را به وسیله نقلیه یدک‌کش وصل کنید و ترمزهای آن را هم روی تریلر و هم روی خودرو اعمال کنید. شما باید بیشتر وزن را به سمت جلوی تریلر خود ببرید، تقریباً 60٪ وزن در دماغه و 40٪ در عقب.

ایمن نگه داشتن وسیله نقلیه در حین یدک کشی بسیار مهم است، حتی حرکت جزئی می تواند به حرکات نوسانی بزرگتر تبدیل شود که می تواند باعث بی ثباتی و حتی خارج شدن وسیله نقلیه از تریلر شود.

برای حفظ امنیت کامل خودرو، امدادگران ما هر چهار چرخ را با استفاده از تجهیزات مناسب – معمولاً تسمه‌های ضامن دار و سایر لوازم جانبی اتصال به تریلر، می بندند. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی علاوه بر اینها می توان از گیره های چرخ نیز استفاده کرد.

نیسان یدک کش

به طور کلی زمانی که صحبت از یدک‌کش می‌شود، نخستین اتومبیلی که به ذهن می‌رسد، همین نیسان دکل شاهین است. این اتومبیل شناخته شده و محبوب، دارای یک دکل است که از جنس آهن بوده و بر روی ناوگان بخش عقب نصب می‌گردد. همچنین دارای قطعه آهنی دیگری نیز به ‌نام شاهین است که بر روی سپر عقبی نیسان نصب شده و در زمان انتقال و حمل خودرو آسیب دیده به زیر بخش جلویی اتومبیل می‌رود و در نهایت به صورت زنجیر و تیفور خودرو به بالا کشیده می‌شود. با استفاده از این نوع یدک کش دیگر نیاز نیست تا سرنشینی در داخل خودرو آسیب دیده باشد.

نیسان دکل شاهین (یدک کش)

گاهی اوقات وضعیت خودروی آسیب دیده به حدی است که نمی‌توان آن را از بخش جلویی بلند کرده و جابه‌جا کرد، در این زمان می‌توان از نیسان دکل شاهین استفاده کرد. به طور کلی در مواقعی که خودرو از بخش جلویی یا عقبی آسیب دیده باشد و نتوان از نیسان چرخگیر یا خودروبر برای آن استفاده‌ کرد، از این اتومبیل کمک گرفته می شود.

یدک کش های کامیونی

از دیگر انواع یدک‌کش‌ها می‌توان به یدک کش های کامیونی اشاره کرد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و محبوبیت بالایی دارند. ایمن بودن این اتومبیل‌ها دلیل اصلی محبوبیت آن ها نسبت به بقیه یدک کش هاست. در صورت تصمیم به جا به جایی خودروهای نو و یا خودروهای تصادفی، یکی از بهترین انتخابها یدک کش های کامیونی است. به طور کلی در ساختار یدک کش های کامیونی از یک جدا کننده استفاده می شود. این جدا کننده ها سطح بلندی دارند و محل قرار گیری آن‌ها نیز بر روی زمین است.

نحوه استفاده از این یدک کش های هیدرولیکی به صورتی است که ابتدا سطح جدا کننده بر روی زمین قرار گرفته و خودروهای مورد حمل روی سطح آن قرار می‌گیرند. پس از آن، بازو های هیدرولیکی سطح جدا کننده بلند شده و روی کامیون قرار می گیرند. به این ترتیب به راحتی می‌توان خودروها را جا به جا کرد. برای جابه جایی خودروهای لوکس هم بهترین گزینه هستند.

جرثقیل خودروبر

از دیگر وسایلی که می‌توان با آن به امدادرسانی خودروها و جابه‌جایی آن‌ها پرداخت، جرثقیل ها هستند. جرثقيل‌ها بسیار متنوع و پرکاربرد بوده و می توانند بار هایی با وزن بالا را به راحتی جا به جا کند. یکی از کاربردی‌ترین انواع جرثقیل‌ها، جرثقیل های سیار هستند که به دو صورت ثابت و سیار کارگاهی کار می کنند. از این نوع جرثقیل‌ها می‌توان به عنوان خودروبر نیز استفاده کرد. در نوع ثابت این جرثقیل ها، جک نصب شده و می توانند دارای کفی یا بدون کفی باشند. نوع سیار کارگاهی این جرثقیل ها اما با استفاده از دکل کار می‌کنند.

در زمان آسیب دیدن انواع مختلفی از خودروها می‌توان از این نوع جرثقیل برای حمل و جابجایی کمک گرفت. امروزه جرثقیل ها پیشرفت بسیاری کرده‌اند و در مقایسه با گذشته کاربرد های بیشتری دارند و توانایی آن را دارند تا خودروها را بسیار اصولی تر از آن چه که در گذشته انجام می‌شد، حمل کنند.

لام آخر

 

دکمه بازگشت به بالا