اقتصادیفعالان کسب و کار

سرد خانه خودرو چیست؟

سردخانه خودرو چیست؟

سردخانه ماشین به عنوان اتاق‌های یخچالی جهت جابجایی و حمل و نقل محصولات غذایی و غیر غذایی ساخته شده‌اند. تحت دمای بالای صفر و زیر صفر تنظیم شده‌اند. این سردخانه‌ها با ایجاد محفظه‌ای خنک و سرد کمک به حفظ تازگی محصول کرده است و موجب تازه ماندن مواد غذایی و از فساد محصول جلوگیری می‌کند. اتاق‌های یخچالی می‌توان به عنوان سردخانه لبنیات، گوشت، محصولات پروتئینی، مرغ، میوه، خشکبار، سبزیجات استفاده کرد. ساخت سردخانه ماشین یا همان سردخانه خودرو برای حمل مواد غذایی امری ضروری می باشد.

انواع سردخانه ماشین

سردخانه خودرو را بر اساس ابعاد و نوع ماشین طراحی و اجرا می نمایند و همچنین بر اساس نیاز به دو صورت زیر صفر و بالای صفر طراحی می شود.

از انواع سردخانه ماشین می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم.

  • سردخانه کامیون
  • سردخانه کامیونت
  • سردخانه تریلی کانتینری
  • سردخانه پراید وانت
  • سردخانه مزدا وانت
  • سردخانه نیسان وانت
  • سردخانه ال نود L 90
  • سردخانه آریسان وانت
  • سردخانه وانت پیکان

کاربرد سردخانه خودرو

از سردخانه خودرو برای حمل و نقل مواد فاسد شدنی استفاده می شود،  این سردخانه ها در مدل های سردخانه ماشین بالای صفر و  سردخانه ماشین زیر صفر طراحی و اجرا می شوند. سردخانه بالای صفر برای انتقال دارو یا مواد غذایی است.

سردخانه مواد غذایی بالای صفر برای نگه داری موادی است که نباید یخ بزنند و صرفا باید سرد نگه داشته شوند، از جمله سردخانه های مواد غذایی به سردخانه میوه، سردخانه سزیجات، سردخانه لبنیات، سردخانه ماست و … می توانیم اشاره کنیم.

سردخانه ماشین زیر صفر یا تونل انجماد برای نگه داری موادی هستند که نیاز به انجماد دارد، از این سردخانه های مواد غذایی زیر صفر به سردخانه گوشت، مرغ، ماهی، کره و … می توانیم اشاره کنیم.

نصب سردخانه ماشین چگونه است؟

در صنایع برودتی نیک انواع سردخانه ماشین با قیمت مناسب ارائه می شود و به راحتی می توانید برای ماشین خود سردخانه نصب کنید.

برای نصب سردخانه ابتدا باید بدانیم نوع ماشین شما چیست ؟ چه نوع محصولی را قرار است حمل کنید ؟ شرایط آب و هوایی شهر شما یا شهرهایی که قرار است محصول حمل شود به چه صورت است ؟

سردخانه کامیون یا سردخانه نیسان یا سردخانه کانتینری لازم دارد، سپس می گویید که سردخانه برای حمل گوشت یا مرغ است یا سردخانه ماشین برای حمل سبزیجات و میوه ها می باشد. آب و هوای شهر محل تردد خودرو سرد و مرطوب است یا گرم و خشک، سپس سردخانه خودرو  مناسب به شما تحویل داده می شود.

قیمت سردخانه ماشین

قیمت سردخانه ماشین برای خودرو های گوناگون متفاوت است، به طور مثال قیمت سردخانه پراید وانت با قیمت سردخانه کامیون و قیمت سردخانه کانتینری یکی نیست، زیرا ابعاد سردخانه، درجه سرما، رطوبت، میزان اکسیژن و نوع تجهیزات و … متفاوت می باشد.

برای دریافت قیمت روز سردخانه می توانید با کارشناسان ما در صنایع ایران استیل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سرد خانه ی زیر صفر ماشینی

این سرد خانه برای محصولاتی کاربرد دارد که برای حفظ کیفیت و جلوگیری از فاسد شدن آنها و همچنین نگه داری آنها در مدت زمان طولانی باید به صورت منجمد کاربرد دارد . دمای این محصول از 12منفی تا 23 منفی درجه سانتیگراد می باشد . این محصول قادر است علاوه بر حفظ کیفیت محصولات و مواد غذایی و حفظ تازگی آنها ، این محصولات را در مدت زمانی طولانی و بیش از دو هفته نگه داری کند .

بررسی سرد خانه ماشین

اتاق های یخچالی یا سردخانه ماشین برای حمل کالا های غذایی و محصولاتی که احتیاج به سردخانه و فضایی خنک دارد یعنی برای حفظ کیفیت و تازه موندن و فاسد نشدن به دمایی بالای صفر دارند می باشد. این دستگاه برای حمل و نقل محصولات غذایی و مواد فاسد شدنی کاربرد دارد . این دستگاه را می توانید به عنوان سرد خانه گوشت ، سرد خانه لبنیات ، سرد خانه مرغ ، سرد خانه میوه و سایر موارد استفاده نمود .

انواع سردخانه خودرو

سردخانه‌های خودرو در انواع گوناگونی قابل تولید هستند.

1)سردخانه نیسان

2)سردخانه کامیون

3)سردخانه پراید

4)سردخانه ایسوزو

5)سردخانه پیکان

انواع دما در سردخانه خودرو

این سردخانه‌های کوچک در دو نوع بازه دمانی تولید می‌شوند.

سردخانه با دمای بالای صفر

سردخانه با دمای زیر صفر

سردخانه خودرو با دمای بالای صفر

گستره دمایی این نوع سردخانه‌ها بین 1+ الی 4+ درجه سانتی گراد می‌باشد. این سردخانه‌ها جهت نگهداری محصولات با حفظ کیفیت اولیه با دمای بالاتر از نقطه انجماد است. این محفظه می‌تواند محصول را کاملا خنک، سرد و تازه نگه دارد و از ایجاد هر گونه فساد جزیی بر روی مواد غذایی و کاهش طعم و مزه جلوگیری کند. محدوده زمانی نگهداری مواد غذایی در سردخانه بالای صفر خودرو 15 روز است.

سردخانه خودرو با دمای زیرصفر

گستره دمایی این نوع سردخانه‌ها بین 12- تا 23- درجه سانتیگراد است. این نوع سردخانه مخصوص نگهداری مواد غذایی انجمادی می‌باشد که بایستی تحت دمای زیر صفر قرار گیرند و باید فریز باشند و بصورت فریزر شده عرضه شوند. این گونه مانع از فاسد شدن محصول می‌شوند. مدت زمان نگهداری در سردخانه زیر صفر بیش از دو هفته می‌باشد.

مشخصات فنی سردخانه خودرو

متریال بکار رفته در تمام ابعاد سردخانه خودرو، ساندویچ پانل با مواد پلی اورتان می‌باشد. کف سازه از جنس آلومینیوم بصورت ریلی فیکس شده است که قادر است جریان هوا را به آسانی انتقال دهد و قابلیت شستشو نیز دارد. جنس یراق آلات سردخانه و چهار چوب درب اصلی سردخانه و آبریزها از استیل می‌باشد.

مزیت سردخانه خودرو عبارتند از

  • ابعاد اتاق‌های سردخانه از جنس ساندویچ پانل پلی اورتان بصورت پنل با دانسیته 45 می‌باشد.
  • کف سردخانه پوشیده از آلیاژ آلومینیوم با قابلیت شستشو و مسیری جهت عبور و مرور هوا
  • جنس ورق‌های تعبیه شده در فضای داخلی و خارجی سردخانه آلوزینک است.
  • ورق بکار رفته در فضای داخلی بصورت کرکره‌ای طراحی شده است که بتواند هوا را در تمام فضای اتاقک عبور دهد.
  • درزگیری بدنه سردخانه با کمک چسب های درزگیر پلی اورتان پوشش داده می‌شود.
  • چهار چوب اصلی اتاقک و آبریزهای سردخانه از جنس استیل است.
  • یراق آلات و متریال قفل و لولا از جنس استیل است.

این اتاقک مجهز به دو لنگه درب می‌باشد که از پشت با لاستیک دو رنگ سه قلابه از نوع pvc اختصاصی می‌باشد.

سردخانه نیسان با دمای بالای صفر

این سردخانه جهت حمل توسط نیسان طراحی شده است. در صنایع برودتی زارعی این اتاقک دارای دمای بالای انجماد برای نگهداری مواد غذایی، لبنی مانند شیر، پنیر، ماست و سبزیجات بکار می‌رود و البته برای مدت زمان کوتاه می‌تواند محصولات را خنک نگه دارد.

سردخانه نیسان با دمای زیر صفر

اتاقک سردخانه نیسان بگونه ای طراحی شده است که قابلیت نگهداری محصولاتی مانند گوشت، مااهی، مرغ و بستنی را در دمای زیرصفر را دارد و محصولات بصورت فریزر شده قابل عرضه می‌باشد. مدت زمان حمل محصول می‌تواند طولانی مدت باشد.

دکمه بازگشت به بالا