اقتصادیفعالان کسب و کار

ایمپلنت چند سال دوام دارد

ایمپلنت های دندانی یک درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته هستند اما آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ اگر می خواهید پاسخ به این سوالات را بدانید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا در مورد صفر تا صد عمر ایمپلنت دندان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عمر ایمپلنت دندان چند سال است ؟

ایمپلنت های دندانی به گونه طراحی شده اند که طول عمر دائمی داشته باشند اما به طور میانگین طول عمر مفید ایمپلنت دندان بین 25 الی 30 سال است و معمولا 95 درصد ایمپلنت های که کاشت می شوند، تا بعد از 10 سال نیز همچنان سالم و پایدار هستند. پایه های ایمپلنت معمولا مقاومت بسیار بیشتری به نسبت سایر اجزا دارند و در برخی موارد روکش ایمپلنت به علت شکستگی، لب پرگی، تغییر رنگ و…. نیاز به تعویض پیدا می کنند. معمولا در 50 تا 80 درصد روکش های ایمپلنت در بین 15 الی 20 سال تعویض می شوند بدون اینکه مشکلی برای ایمپلنت شما ایجاد شود.

آیا ایمپلنت مادام العمر است ؟

ایمپلنت دندان در همه موارد کاشت، دائمی نیست و اما در صورت وجود استخوان سالم و خوب، انجام مراقبت های دهان و دندان، کاشت صحیح توسط متخصص و استفاده از برند های ایمپلنت با کیفیت طول عمر ایمپلنت های دندانی می تواند مادام العمر باشد. ایمپلنت های دندانی ممکن است در برخی شرایط و عوامل مختلف طول عمر آن به پایان برسد. در ادامه به بررسی برخی عوامل که سبب شکست ایمپلنت می شوند، می پردازیم.

1-عفونت یکی از بزرگترین دشمنان ایمپلنت دندان، عفونت است که شکست درمان می شود. شایع ترین عفونت ایمپلنت بعد از جراحی رخ می دهد که معمولا به علت عدم مراقبت های ناصحیح بعد از جراحی، وجود ضعف در سیستم ایمنی و عدم زمان مناسب برای کاشت می باشد.

2-عدم مراقبت صحیح و کافی ایمپلنت های دندانی شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند و از نظر میزان مراقبت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند.

3-کاشت شل یا ناصحیح کاشت شل یا ناصحیح نیز می تواند ایمپلنت دندان شما را با شکست مواجه کند و علت آن معمولا به علت مراجعه به پیش فرد بی دانش، تجربه و مهارت می باشد.

4- شکستن پایه ایمپلنت شکستن پایه ایمپلنت معمولا نادر است اما در برخی موارد به علت فشار زیاد بر روی پایه ممکن است این مورد رخ دهد و طول عمر کاشت دندان به پایان برسد.

افزایش طول عمر ایمپلنت

همانطور که گفته شد، دوام ایمپلنت دندان بسیار بالا است و به علت شرایط خاصی ممکن است با مشکل مواجه شود. اما رعایت برخی نکات می توانید ماندگاری ایمپلنت دندان خود را تا مادام العمر افزایش دهید. برخی از نکات کلیدی در افزایش طول عمر ایمپلنت :

  1. مراجعه به پیش یک متخصص با تجربه و مهارت
  2. استفاده از برند ایمپلنت معتبر و با کیفیت
  3. رعایت مراقبت های بعد جراحی
  4. رعایت بهداشت دهان و دندان
  5. در جریان قرار دادن پزشک درباره تمام دارو، بیماری های زمینه، سوابق و … خود

عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت

قیمت ایمپلنت مشهد در هر شرایط و فرد به فرد متفاوت است اما علت این تفاوت در چیست ؟ در ادامه به معرفی برخی از عوامل مهم و موثر در طول عمر ایمپلنت دندان می پردازیم: میزان سلامت و تراکم استخوان ناحیه ایمپلنت ایمپلنت های دندانی در درون استخوان فک قرار داده می شوند و مانند ریشه دندان به آن جوش می خورند. حال این همبستگی هر چه بهتر باشد و میزان استحکام استخوان فرد بیشتر باشد، پایه ایمپلنت با دوام تر خواهد بود. وضعیت سلامتی و سیستم ایمنی فرد همانطور که گفته شد یکی از دشمنان اصلی ایمپلنت دندان، عفونت است. در صورتی که سیستم ایمنی فرد ضعیف باشد و نتواند عفونت را مهار کند، می تواند ایمپلنت دندان با شکست مواجه شود.

میزان تخصص و تجربه پزشک میتوان گفت مهم ترین عامل در موفقیت و مدت دوام ایمپلنت میزان تخصص پزشک می شود. تمامی موارد گفته شده توسط متخصص بررسی می شود و بهترین شرایط برای کاشت برای فرد مهیا می شود تا هیچ یک از این موارد برای فرد رخ ندهد. میزان کیفیت برند ایمپلنت برند های ایمپلنت دندان امروز توسط شرکت و کشورهای مختلفی ساخته می شود که هر کدام کیفیت مخصوص به خود را دارا می باشند. این پایه های ایمپلنت مهم ترین اجزای ایمپلنت هستند و مستقیما بر روی عمر مفید ایمپلنت دندان موثر هستند. میزان مراقبت های فرد ایمپلنت نیز مانند دندان به مراقبت نیاز دارد و عمر دندان ایمپلنت شده به میزان مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان شما مرتبط است و شما می توانید به مراقبت صحیح این طول عمر را بسط دهید.

عمر ایمپلنت دندان از نظر کشور سازنده

یکی از عوامل موثر در طول عمر ایمپلنت، برند سازنده پایه است. این برند های ایمپلنت کیفیت های متفاوتی دارند و معمولا کیفیت ایمپلنت ها در ایران به کشور سازنده آن سنجش می شوند. البته این مقیاس درستی این مقایسه نیست و باید صرفا برند مورد بررسی قرار گیرد و هر کشور می تواند برند های با کیفیت و بی کیفیت داشته باشد. رتبه بندی عمر ایمپلنت کشور های مختلف : عمر ایمپلنت آمریکایی ایمپلنت های آمریکایی معمولاً کیفیت ساخت بالایی دارند و ایمپلنت آمریکایی زیمر در کلینیک روشا دارای ضمانت مادام العمر می باشد.

عمر ایمپلنت سوئیسی ایمپلنت های سوئیسی دارای برند های مختلف و گوناگونی هستند و عمر متفاوتی دارند. به طور مثال ضمانت ایمپلنت اشترومن که لقب بهترین ایمپلنت دنیا را دارا است، در کلینیک روشا مادام العمر است و ضمانت ایمپلنت آیرس 20 سال می باشد. عمر ایمپلنت کره ای ایمپلنت های کره ای معمولا طول عمر کمتری نسبت به رقبای اروپایی خود دارند و ضمانت های ایمپلنت اروپایی در کلینیک روشا بین 2 تا 15 سال می باشد. عمر ایمپلنت آلمانی ایمپلنت های آلمانی نیز شهرت بسیار زیادی در جهان دارند و عمر آنها نیز بسیار بالا است. ایمپلنت آلمانی آرگون در کلینیک روشا دارای 20 سال ضمانت می باشد.

عمر ایمپلنت ایرانی امروزه ایمپلنت های ایرانی دارای پیشرفت بسیار زیادی هستند و کیفیت آنها روز به رخلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید: طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ این سوال احتمالا اولین سوال شما از دندانپزشک خواهد بود. ایمپلنت دندان یکی از بادوام‌ترین روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته است. اگر قصد کاشت دندان دارید و می‌خواهید در مورد طول عمر ایمپلنت دندان اطلاعات دقیقی داشته باشید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که دوام ایمپلنت‌ها چقدر است و چه عواملی روی طول عمر آن تاثیر دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان دوام ایمپلنت دندان باید با دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با دکتر ایمپلنت دندان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان دوام بسیار بالایی داشته و می‌توان تا سال‌های طولانی آن را حفظ کرد. جنس پایه فلزی ایمپلنت از تیتانیوم است. تیتانیوم فلزی زیست‌سازگار است و به دلیل نحوه ادغام با استخوان عمر طولانی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که طول عمر ایمپلنت دندان و میزان دوام آن در طول ۱۰ سال ۹۴٪ است. در طی ۱۵سال میزان دوام آن به ۹۱٪ می‌رسد. به‌طورکلی طول عمر ایمپلنت‌های دندان به ۲۵ سال می‌رسد. البته فاکتورهای مختلف در میزان ماندگاری تاثیر دارند. هرروزه روش‌ها و فناوری‌های جدیدی مانند معرفی می‌شوند که ماندگاری ایمپلنت را افزایش می‌دهند. حتی اگر شخصی دچار تراکم پایین استخوان یا مشکلی مانند دندان‌قروچه باشد، با تکنیک‌های جانبی و روش‌های مختلف کاشت ایمپلنت می‌تواند تا سال‌های طولانی از این دندان جایگزین استفاده کند.

چه عواملی باعث کاهش طول عمر ایمپلنت دندان می شوند؟

در بیشتر افراد ایمپلنت تا سال‌های طولانی دوام داشته و روشی دائمی محسوب می‌شود. اما گاهی عوامل مختلف و برخی عوارض روی روند بهبود و وضعیت استخوان فک تاثیر می‌گذارند. این عوامل باعث کاهش ماندگاری ایمپلنت می‌شوند. از مهم‌ترین عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای ‌، باید لثه و دندان‌های خود را سالم نگه دارید. مطمئن شوید که ۲ بار در روز به مدت حداقل ۲ دقیقه مسواک بزنید و یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید. شستشو با دهانشویه ضدعفونی‌کننده پس از کشیدن نخ دندان نیز راه خوبی برای از بین بردن ذرات غذا و خوشبو شدن نفس است.

آیا پیوند استخوان باعث افزایش عمر ایمپلنت دندان می شود؟ در افرادی که حجم و تراکم استخوان فک پایین است، انجام جراحی پیوند استخوان ضرورت پیدا می‌کند. اگر دندانپزشک این مورد را تشخیص ندهد و انجام نشود، عمر ایمپلنت کاهش پیدا می‌کند. می‌خوای ایمپلنت با دوام داشته باشی؟ همین حالا اقدام کن! برای اینکه ایمپلنت دندانی با بیشترین طول عمر را داشته باشید، در اولین قدم لازم دارید نوع روکش ایمپلنت را مشخص کرده و به دندانپزشک باتجربه مراجعه کنید. در مراحل بعدی نیز کیفیت مواد استفاده شده را در نظر بگیرید که می‌تواند هزینه نهایی ایمپلنت را بیشتر یا کمتر کند. برای اطلاع از به دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

راهنمای مراجعه به دکتر

عمر ایمپلنت دندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به‌طورکلی ایمپلنت حدود ۲۵ سال عمر می‌کند. اما ماندگاری آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. نوع مراقبت از ایمپلنت، تراکم استخوان فک، سیگارکشیدن، دندان قروچه، بیماری زمینه‌ای، مصرف داروهای خاص، سن بیمار و میزان تجربه و دانش جراح در میزان ماندگاری ایمپلنت تاثیرگذار هستند. اگر می‌خواهید طول عمر ایمپلنت بالا باشد و تا سال‌های طولانی آن را حفظ کنید، حتما به حرفه‌ای و باتجربه مراجعه کنید. ایمپلنت را از میان برندهای باکیفیت انتخاب کرده و به نحوه مراقبت از آن توجه داشته باشید. برای پیداکردن بهترین دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با نیز وجود دارد. دکترتو مراقب زیبایی شماست! وز در حال افزایش است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا