اقتصادیفعالان کسب و کار

بام شیراز در شب

همه ما عاشق تجربه پرواز در آسمان هستیم. این حس را در بام های سبز و دشت های سرسبز و کوه های مرتفع شیراز تجربه خواهید کرد! این پارک آب و هوای دلپذیر مناظر زیبایی از شیراز را درست در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد. اینجا شما از هیاهوی شهر در امان هستید. اطلاعات زیر را بخوانید.

«بام سبز شیراز» یکی از جالب‌ترین پارک‌های شیراز است که روبروی شهر جوادیه قرار دارد. محوطه های وسیع و باز این پارک شرایط بی نظیری را برای علاقه مندان به طبیعت گردی و گردشگری فراهم می کند. همانطور که از دروازه پارک بالا می روید، زمین شیب دار می تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما هرگز تسلیم نشو! منظره بالای تپه ویوی منظره زیبایی از شهر شیراز را به نمایش می گذارد، بنابراین ارزش یک پیاده روی کوتاه را دارد. اگر تابستان اینگونه است تصور کنید در بهار پارک چقدر زیبا می شود؟! ارتفاع سایبان سبز شیراز نسبت به زمین باعث می شود حتی در فصول گرم سال همیشه سبز باشد. اگر می خواهید در مورد این پارک بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با رسانه گردشی تاپ همراه باشید.

درباره پارک کوهستانی بام شیراز بیشتر بدانید

بام سبز شیراز حدود 1400 هکتار وسعت دارد که حدود 700 هکتار آن زیر کشت است.

به دلیل قرار گرفتن این پارک روبه‌روی شهر جوادیه، برخی آن را با نام «بام شیراز جوادیه» یا «پارک جوادیه شیراز» می‌شناسند.

از جمله امکانات بام شیراز می توان به رستوران بام سبز شیراز، مسیرهای پیاده روی، مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای پیاده روی، سرویس های بهداشتی، سالن ها و پارکینگ اشاره کرد.

وقتی در مسیر اصلی داخل پارک قدم بزنید مجسمه های سنگی و آلاچیق های متعددی را خواهید دید که محیط را بسیار زیبا کرده است. در انتهای مسیر یک سکوی سیمانی بزرگ قرار دارد که مشرف به تمام شیراز است.

برای رسیدن به حوضچه ها، باید ماشین خود را در پارکینگ رها کنید و از تپه مخزن بالا بروید. به همین دلیل بازدید از این پارک به افرادی که مشکل حمل و نقل دارند توصیه نمی شود.

در فضای سبز این پارک می توانید انواع درختان و بیش از 40 گونه گیاهی (در فصول خاصی از سال) را پیدا کنید.

شهرداری شیراز برنامه های متفاوتی را برای این پارک در نظر گرفته است که مهمترین آن برنامه پیاده روی خانوادگی است.

کوتاه:

بام های سبز شیراز که یکی از جاذبه های گردشگری شیراز می باشد؛ بدون شک آینده روشنی دارند. شهرداری شیراز برای این پارک کوهستانی برنامه های متنوعی در نظر گرفته است. اگر به طبیعت گردی و طبیعت گردی علاقه دارید سفر به بام سبز شیراز را از دست ندهید. همانطور که می دانید شیراز پر از پارک ها و مکان های گردشگری و تاریخ گردشگری است، زیبایی های این شهر بی پایان است!

دکمه بازگشت به بالا