اقتصادی

تاکید فرستاده ویژه بایدن به کره شمالی برای بازگشت به گفتگوها

نماینده ویژه بایدن در کره شمالی امروز (دوشنبه) گفت که آماده دیدار با مقامات کره شمالی در هر کجا و هر زمان است.

به گزارش آسوشیتدپرس ، سونگ کیم ، نماینده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کره شمالی ، در میان تضعیف انتظارات از سرگیری سریع مذاکرات و تنش های تازه بر سر تمرینات مشترک کره جنوبی و آمریکا به سئول رفت.

وی با مقامات کره جنوبی ملاقات می کند تا در مورد مذاکرات متوقف شده با کره شمالی بر سر برنامه هسته ای این کشور مذاکره کند.

کره شمالی می گوید رزمایش مشترک بین سئول و واشنگتن در حال آماده شدن برای حمله است و تهدید کرده است که اقدامات متقابل انجام می دهد که می تواند منجر به بحران امنیتی برای کره جنوبی و ایالات متحده شود.

وی پس از ملاقات با نیو کیو دوک ، دیپلمات ارشد کره جنوبی ، تاکید کرد که دولت بایدن رویکرد خصمانه ای در قبال کره شمالی ندارد و رزمایش های مشترک نظامی ماهیتی روتین و دفاعی دارند.

نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی و یک دیپلمات ارشد کره جنوبی به خبرنگاران گفتند که آنها در مورد گسترش کمک های بشردوستانه به کره شمالی و سایر راه های ممکن برای تسهیل روند دیپلماتیک بحث می کنند.

فرستاده ویژه بایدن در کره شمالی همچنین قصد دارد با ایگور مورگولوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه ، که وی نیز در سئول است ، دیدار کند.

وی افزود که ایالات متحده رویکرد خصمانه ای در قبال کره شمالی ندارد. تمرینات مشترک مدتهاست که ادامه دارد و ماهیت دفاعی دارد و هدف آن حمایت از امنیت دو کشور است. من آماده صحبت و ملاقات با همتای کره شمالی در هر زمان و هر کجا که اعلام می شود هستم.

مذاکرات بین ایالات متحده و کره شمالی از زمان شکست نشست 2019 دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی ، هنگامی که آمریکایی ها درخواست پیونگ یانگ مبنی بر لغو تحریم های اقتصادی در ازای کاهش نسبی قدرت هسته ای را رد کردند ، متوقف شده است. شایستگی.

از آن زمان ، کیم جونگ اون قول داد که بازدارندگی هسته ای کشور را افزایش می دهد و از مردمش می خواهد در مقابل فشارهای آمریکا انعطاف پذیر باشند. دولت کره شمالی تا کنون درخواست های بایدن برای بازگشت به مذاکرات را رد کرده و گفته است که واشنگتن ابتدا باید سیاست های خصمانه خود را کنار بگذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا