اقتصادی

ترک های دندان رو میشه با لمینت درمان کرد؟

ترک های دندان رو میشه با لمینت درمان کرد؟

مهمترین سوالی که پس از هر حادثه ناگوار و شکستن یا ترک خوردن دندان ها به ذهن خطور می کند این است که چگونه آنها را ترمیم کنیم. روکش های دندان یکی از روش های ترمیم این مشکلات بوده و بیماران از دندانپزشک خود اغلب این سوال را می پرسند که آیا ترک های دندان را می توان با لمینت درمان کرد؟

لمینت دندان نه تنها می تواند دندان شکسته را اصلاح نماید بلکه یک روش دندانپزشکی زیبایی است که برای ترمیم کامل دندان‌ های نامرتب یا فرسوده به‌کار می‌ رود.

روکش ها پوسته ‌های طبیعی نازک به رنگ دندان هستند که به صورت سفارشی ساخته می شوند تا سطح جلویی دندان‌ها را بپوشانند و نواقص دندان ها را برطرف کنند. روکش ها می توانند از پرسلین یا مواد رزین کامپوزیت ساخته شوند.

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه لمینت دندان می تواند دندان ها و لبخند شما را اصلاح نماید.

قیمت لمینت زیبایی دندان |لمینت دندان با فاصله زیاد

لمینت چگونه ترک های دندان را برطرف می کند؟

نصب روکش دندان معمولا به دو یا سه بار ویزیت دندانپزشکی نیاز دارد. ترمیم دندان ترک خورده با مشاوره شروع می شود، یعنی دندانپزشک آسیب به دندان ها را با دقت بررسی نموده و در مورد روند درمان، قیمت لمینت دندان ، مدت زمان انجام کار و … توضیح می دهد.

پس از بررسی وضعیت دندان آسیب دیده، دندانپزشک به بیمار توضیح می دهد که آیا روکش برای دندان های او و همچنین بازگرداندن وضعیت مناسب است یا خیر. سپس روش را برای بیمار توضیح می دهد و از دندان ترک خورده قالب می گیرد. توجه داشته باشید که بیش از یک دندان می تواند به طور همزمان با روکش ترمیم شود.

در جلسه بعدی، یک لایه نازک از مینای دندان از سطح دندان آسیب دیده برداشته می شود تا فضایی برای قرار گرفتن لمینت یا روکش سرامیکی ایجاد شود. پس از اتمام ساخت ونیر سفارشی توسط لابراتوار دندانپزشکی، متخصص با استفاده از باندینگ دندان، روکش را به دندان تراشیده شده متصل می کند.

دندانپزشک در نهایت با اصلاح و تطبیق لمینت با دندان های طبیعی اطراف، تنظیمات لازم را انجام می دهد. او همچنین ممکن است از بیمار بخواهد که یک دفعه دیگر به کلینیک مراجعه نماید تا چگونگی واکنش بافت های اطراف به روکش های سرامیکی یا روکش های ساخته شده از مواد رزین کامپوزیت را ارزیابی کند.

مراقبت از لمینت دندان

با مراقبت مناسب، روکش های دندان می توانند چندین سال دوام بیاورند. این مراقبت ها عمدتا شامل اجتناب از انجام هر کاری که می تواند به آنها آسیب برساند و رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. در نظر داشته باشید که روکش‌ها برای افرادی که دندان ‌های خود را به هم فشار می‌دهند یا به هم می‌سایند، گزینه مناسبی نیست زیرا ممکن است بشکنند یا ترک بخورند. اما برای این بیماران، دندانپزشک ممکن است استفاده از نایت گارد را هنگام خواب توصیه کند.

همچنین برای افرادی که ورزش یا فعالیت بدنی شدید دارند، محافظت از دندان ها ضروری است. استفاده از محافظ دهان می تواند به جلوگیری از هرگونه ترک یا بریدگی احتمالی کمک کند.

استفاده از دندان ها، از جمله دندان هایی که روکش دارند، به عنوان ابزار هرگز ایده خوبی نیست. افراد هرگز نباید از دندان های خود برای باز کردن بطری یا هر وسیله دیگر استفاده کنند زیرا ممکن است به لمینت دندان آسیب وارد شود. در نهایت مهم است که دندان ها و دهان را با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه سالم و تمیز نگه دارید.

در پایان به یاد داشته باشید که برای دریافت یک نتیجه فوق العاده بسیار مهم است که به یک دندانپزشک با تجربه و حرفه ای مراجعه کنید. قطعا او بسته به شرایط شما یک راه حل ایده آل را پیش روی شما می گذارد. دکتر شهاب محمدی متخصص دندان در غرب تهران و جزء معدود دندانپزشکانی است که به جز تجربه و تخصص بالا، تمامی ویژگی های یک متخصص حرفه ای را دارا است.

اگر شما نیز نگران ظاهر دندان های خود هستید، لمینت دندان گزینه خوبی بوده و می توانید در اسرع وقت با دریافت یک وقت مشاوره رایگان، از خدمات مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر شهاب محمدی بهترین بهره را ببرید.

دکمه بازگشت به بالا