ورزشی

حضور بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در برخی کارخانه‌ها

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: حضور بازرسان جهاد کشاورزی در برخی کارخانه ها بر اساس تنظیم بازار و کالاهای اساسی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، «مسعود امراللهی» رئیس اداره بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص استقرار بازرسان در کارخانجات گفت: به دلیل اینکه نیازمند کنترل و نظارت هستیم. نظارت بر بازار، باید وضعیت بازار را کنترل و رصد کنیم.» بر اساس مأموریتی که به دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی محول شده، از همان رینگ اول نظارت خواهیم داشت.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی با بیان اینکه در آبان ماه سال گذشته دولت تفاهم نامه ای با سازمان بسیج منعقد کرد، یادآور شد: در حوزه بازرسی و نظارت با کمبود نیرو و کمبود نیرو مواجه بودیم. برای این منظور برای نظارت و بازرسی بسیجیان و از یک سری مقالات استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه این روند پس از رواج یارانه ها ادامه یافت، اظهار کرد: پس از این نیز سردرگمی های زیادی به وجود آمد و دولت تصمیم گرفت آخرین قیمت فروش کارخانه ها را در 31 اردیبهشت ماه در نظر بگیرد و برای این کار تعدادی بازرسان برای «اسلاح درج قائط» قدمت قدیم به کارخانجات اعزام شدند.

امرالهی رضاد داد: بر اساس ماموریت‌های ستاد بازار رازیل بود که به آن می‌رسید. استقرار تیم های بازرسی دو نفره در برخی از کارخانجات بخشی از تنظیم بازار و کالاهای اساسی است.

وی توضیح کرد: این امر برای نظارت بر زنجیره های تامین و تولید و در راستای حمایت از کارخانه هایی که به صورت جهادی فعالیت می کنند و همچنین برای حمایت از مصرف کنندگان و نظارت بیشتر حائز اهمیت است. در برخی از کارخانه ها بازرسان جهاد کشاورزی مستقر کرده ایم.

بر اساس این گزارش، کشف 50 هزار تن گندم احتکار شده در کارخانه آرد ارد، کشف دو هزار تن روغن در کارخانه روغن‌سازی مازندران، نبود عرضه کافی از دلایل ورود بازرسان به کارخانه‌ها است. لبنیات، کمبود عرضه و گران فروشی جزئی رب گوجه همچنین کشف تعدادی آرد دولتی و عرضه خارج از شبکه و قاچاق این محصول استراتژیک از دلایل تصمیم به استقرار بازرسان در تعدادی از کارخانه ها بود.

حضور بازرسان در کارخانه ها در برخی مواقع با توجه به ظرفیت سبد، مشکل رفع موانع تولید نیز بوده است، به عنوان نمونه می توان به کارخانه ای اشاره کرد که سال گذشته توسط سبد صنوف بازگشایی شد. پس از یک دهه و خط تولید بازگشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا