اقتصادی

حکمت اربعین استمرار پیام عاشوراست

به گزارش خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا از ایلام ، حجت الاسلام عبدالحسین خسروبانا در نشست معرفتی با عنوان “درسهایی از خرد چهل” که با حضور هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام برگزار شد. ، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه. و اعضای شورای اندیشه و نظر ملی ، و حضور در محل برگزار شد و ذکر شد: حفاظت چهل حسینی همیشه سنت نبوی و اسلام علوی را احیا کرده است و مهمترین نکته در حکمت اربعین ادامه پیام عاشورا است و این پیام عاشورایی احیای دین و اسلام نبوی علیه اسلام بنی امیه است.

وی افزود: قبل از قیام امام حسین (علیه السلام) و در روزهایی که سنت پیامبر بسته شد و دین اسلام با بسیاری از مناسک ، اسرائیلی ها و خرافات آمیخته شد و شکل گیری نهضت عاشورا و یک پیام ، جنبش عاشورا برای امام حسین (علیه السلام) برای احیای سنت و اسلام نبوی و جدایی آن از اسلام بنی امیه و اسلام خرافاتی صورت گرفت که اگر قیام کربلا رخ نمی داد ، چیزی از آن باقی نمی ماند اسلام واقعی فضیلت.

حکمت چهل در ادامه پیام عاشورا است

معاون علوم انسانی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مردم استان ایلام مردمی بدون حافظه هستند و عشق آنها به اهل بیت تنها با کلمات نیست بلکه مردم استان ایلام مردمی بدون حافظه هستند به در واقع در دهه چهل زندگی خود را وقف امام حسین (علیه السلام) و زائران حج می کنند و انصافاً باید ایلام را پایتخت خادمان امام حسین (علیه السلام) دانست. اگرچه اکثر مردم ایلام زندگی متواضعانه ای دارند. اما آنها وفادارانه به زائران دهه چهل خدمت می کنند و اینها با پاکی درونی به زائران خدمت می کنند.

خسروبانا از تلاش های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام ، حمید حیاتی ، رئیس هیئت مدیره ایده های دانشگاه علوم انسانی و هنر و اعضای هیئت مدیره اندیشه در ایلام تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا