اقتصادی

راهنمای جامع راه‌اندازی و تجهیزات کافی‌شاپ و رستوران

آشنایی با تجهیزات کافی شاپ + معرفی آنها

در سالهای اخیر صنعت قهوه یک دوره رشد فوق العاده را تجربه کرده است، زیرا نسل جوان نه تنها به قهوه علاقه مند است بلکه عطر و طعمی را که فقط در کافی شاپ ها یافت می شود دوست دارد. بنابراین در نتیجه افزایش علاقه به قهوه یک محصول خوب است فرصت برای سرمایه گذاران برای اینکه شانس خود را در راه اندازی و افتتاح کافی شاپ امتحان کنند. اما چقدر از راه اندازی کافی شاپ می دانیم؟ آیا در مورد تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ اطلاعات کافی داریم؟

در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل مهم راه اندازی کافی شاپ و ابزار و تجهیزات کافی شاپ آشنا کنیم، با ما همراه باشید. اگر قصد راه اندازی کافی شاپ را دارید و اطلاعاتی در این زمینه ندارید، متن زیر به شما کمک می کند تا با دانش دقیق و دانش لازم در این زمینه گام بردارید و به هدف خود برسید. یکی از مهمترین فضاها برای تجهیز و طراحی، کافی شاپ است.

برای خرید تجهیزات کافی شاپ، باید سراغ ابزار و تجهیزات با کیفیت بروید تا از دوام و عملکرد خوبی برخوردار باشید تا نیازها را به خوبی برآورده کنید. افتتاح کافی شاپ می تواند یک سرمایه گذاری سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. با فرض اینکه شما اصول اولیه را از جمله یافتن مکان عالی و بودجه را پشت سر گذاشته اید، قدم بعدی خرید تجهیزات کافه است. تجهیزات کافی شاپ بالاترین بازده را نسبت به هرگونه سرمایه گذاری در تجارت شما ارائه می دهد. تجهیزات مناسب به شما کمک می کند تا نوشیدنی های خوشمزه و با کیفیتی تهیه کنید که رضایت مشتریان شما را فراهم کرده و آنها را به سمت کافی شاپ خود بازگرداند.

معرفی اجمالی برخی از مهم ترین تجهیزات کافی شاپ

  • دستگاه اسپرسو

پس از اطمینان از کیفیت دانه های قهوه، دستگاه اسپرسو مهمترین قسمت سرمایه گذاری شما در تجهیزات کافی شاپ است. عموم مردم برای تهیه یک قهوه سیاه ساده به کافی شاپ مراجعه نمی کنند. آنها معمولاً لاته، کاپوچینو یا موکا می خواهند. این نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو درآمد شما را تعیین می کند و همه آنها به دستگاه اسپرسو با کیفیت نیاز دارند. ما به شما توصیه می کنیم جدیدترین و بهترین مدل دستگاه اسپرسو را که قادر به پرداخت آن هستید، خریداری کنید، نحوه کار و نحوه تعمیر و نگهداری آن را بیاموزید.

  • مخلوط کن یا بلندر

بلندر یا همان میکسر یکی از مهمترین تجهیزات کافی شاپ است که در همه کافه ها استفاده می شود. بلندر برای تهیه انواع شیک ها، اسموتی ها و کوکتل ها استفاده می شود. این دستگاه موادی مانند بستنی و یخ را با قدرت زیادی مخلوط می کند. می دهد در هنگام خرید بلندر توجه به توان و ظرفیت دستگاه ضروری است. بلندر در دو مدل روکش دار و بدون قاب در بازار موجود است. از کابل بلندر برای جلوگیری از ایجاد صدا در محیط کافه استفاده می شود.

  • شیکر

یکی از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ، شیکر است. از شیکر برای مخلوط بستنی و میلک شیک غلیظ استفاده می شود. تفاوت مدل های شیکر در تعداد لیوان های آن است.

  • آبمیوه گیری

آبمیوه گیری یکی از تجهیزات کافی شاپ است که نوشیدنی های سرد را در فهرست خود دارد. قدرت آبمیوه گیری در عملکرد آن بسیار موثر است و برای آب گیری میوه هایی است که باید رنده شوند.

  • آب پرتقال گیری کاملاً اتوماتیک

دستگاه آب پرتقال کاملاً اتوماتیک تمام مراحل آب گیری را به صورت خودکار و بدون هیچ گونه تداخلی انجام می دهد. این دستگاه قدرت بسیار بالایی دارد و برای رستوران ها، هتل ها، کافی شاپ و آب فروشی ها مناسب است.

  • آسیاب قهوه

اسپرسو ساز شما بدون قهوه آسیاب شده بسیار با کیفیت نخواهد بود. وقتی قهوه را آسیاب می کنید، فضای خالی روغن و ذرات محلول افزایش می یابد، که طعم متفاوتی به قهوه نهایی شما می بخشد. برای تهیه یک قهوه یکنواخت عالی، دانه های قهوه نیز باید یکنواخت باشند. آسیاب قهوه دانه های قهوه را که مخصوص دستگاه های اسپرسو است ریز خرد می کند.

شما باید حداقل دو آسیاب قهوه بخرید. یکی برای دانه های اسپرسوی معمولی و دیگری برای دانه های بدون کافئین و مطمئن شوید که روی درجه آسیاب اسپرسو تنظیم شده باشد. با یک دستگاه آسیاب قهوه، طرفداران اسپرسو و لاته، تجارت شما را رونق خواهند بخشید، اما بهتر است جایی برای طرفداران ساده قهوه سیاه بگذارید. ب

رای تمرکز روی نوشیدنی های اسپرسو، یک دستگاه قهوه ساز بخرید. ما به شما دستگاه قهوه Sanmarco را پیشنهاد می کنیم که با داشتن 6 برنامه برای تهیه قهوه (2 برنامه بیشتر از سایر دستگاه های قهوه) از مارک های دیگر متمایز است.

قبل از شروع و راه اندازی کافی شاپ، حتما تحقیق کنید

انجام تحقیقات دقیق و واقع بینانه اولین قدم اجرایی شماست. نتایج این تحقیق به شما نشان می دهد که آیا واقعاً نیازی به افتتاح یک کافه جدید در مکان مورد نظر شما وجود دارد یا ظرفیت توسط سایر رقبا اشغال می شود؟ سطح کیفی کافی شاپ های موجود چگونه است؟ آیا آنها از تجهیزات کافی شاپ و مواد اولیه درجه یک استفاده می کنند و بهترین کیفیت را ارائه می دهند؟

با خود صادق باشید و ارزیابی کنید که آیا می توانید با این مجموعه ها رقابت کنید یا خیر. در تحقیقات خود، صحبت با رقبا را فراموش نکنید و از آنها بخواهید در مورد چالشهایی که در مدیریت کافی شاپ خود با آنها روبرو شده اند با شما صحبت کنند. این اطلاعات به شما نمای واضحی از فضای واقعی تجارت می دهد.

تأمین کنندگان مواد کافی شاپ خود را شناسایی کنید

دلیل حضور مردم در کافی شاپ شما، قهوه را فراموش نکنید! مردم به سراغ شما می آیند زیرا آنها قهوه را دوست دارند و می خواهند از عطر و طعم قهوه لذت ببرند. در این مرحله تحت هیچ شرایطی کیفیت مواد اولیه را فدای قیمت نکنید. اگر اطلاعات کافی در مورد نحوه بو دادن قهوه دارید، می توانید مسئولیت این فرآیند را بر عهده بگیرید، در غیر این صورت این خطر را به هیچ وجه قبول نکنید و به متخصصان این صنعت مراجعه کنید. با مشاوره این افراد می توانید مواد اولیه مناسبی را انتخاب کنید که با ایده و برنامه شما سازگار باشد.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/برای-کسب-و-کار/تجهیزات-و-ماشین-آلات

دکمه بازگشت به بالا