اقتصادیفعالان کسب و کار

نحوه ضبط فیلم دوربین مدار بسته روی فلش

در سیستم مداربسته فیلم و تصاویر در هارد دستگاه DVR یا NVR ضبط می شوند. برای نگه داری و آرشیو فیلم های گذشته نیاز به ایجاد نسخه بک آپ خواهید داشت. برای این منظور انتقال فیلم دوربین مداربسته روی فلش یک راهکار محسوب می شود. برای بیان مشخص تری از مراحل تصاویر مربوط به دستگاه DVR هایک ویژن است. البته سایر دستگاه های ضبط (برندهای دیگر) منویی مشابه دارند و با انجام مراحل و مسیر می توانید از فیلم های داخل دستگاه بر روی فلش نسخه پشتیبان بگیرید. در این مطلب به دو روش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش را آموزش می دهیم.

آموزش انتقال فیلم دوربین مداربسته روی فلش - آموزش حرفه ای و تخصصی

انتقال فیلم از دی وی آر به فلش

  • برای انتقال فیلم از دی وی آر به فلش باید فلش خود را به دستگاه ضبط متصل کنید. تمام دستگاه های ضبط دارای یک پورت جهت اتصال فلش هستند. در برخی از مدل ها این پورت در پشت دستگاه و در برخی دیگر در جلوی دستگاه قرار دارد.
  • برای ورود به منوی دستگاه، باید ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس وارد تنظیمات دستگاه شده و بر روی صفحه کلیک راست کنید. از بین گزینه های نمایش داده شده بر روی گزینه Menu کلیک کنید و وارد منوی دستگاه شوید.
  • به بخش Export وارد شوید. همچنین در این بخش می توانید به جای Export وارد Playback نیز شوید.
  • پس از ورود به این بخش لیستی از دوربین های شما نمایش داده می شوند. با زدن تیک مقابل دوربین مورد نظر، آن را انتخاب کنید. اگر قصد انتقال تمام فیلم های دوربین های مداربسته را دارید می توانید تمام آن ها را انتخاب کنید.
  • در قسمت پایین صفحه می توانید زمان شروع و پایان فیلم را تنظیم کنید. در مقابل قسمت Start time زمان شروع فیلم و End time زمان پایان فیلم را تعیین کنید. پس از تنظیم زمان بر روی Search کلیک کنید تا تصاویر مورد نظر نمایش داده شوند. در این قسمت می توانید با مشاهده فیلم ها از صحت انتخاب آن ها اطمینان حاصل کنید.
  • بر روی ویدئو کلیک و آن را انتخاب کنید. گزینه Export را انتخاب کنید تا فلشی که در بخش اول به دستگاه متصل کردید، نمایش داده شود.
  • سپس بر روی Export کلیک کنید تا ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش آغاز شود. در انتها پس از انتقال فیلم ها با یک پیام مواجه می شوید. بر روی ok کلیک کنید.

دیدن فیلم ضبط شده دوربین مداربسته با گوشی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود اینترنت در هر نقطه ای، می توان به راحتی از راه دور به تصاویر دوربین های مداربسته دسترسی پیدا کرد. توجه داشته باشید که در موبایل و محل نصب دوربین مداربسته باید اینترنت در دسترس باشد. به طور کلی با استفاده از روش های P2P، ساتا و IP Static می توانید تصاویر دوربین مداربسته خود را از راه دور مشاهده کنید.

همچنین برای این کار می توانید از نرم افزارهای مختلفی نیز استفاده کنید. به این صورت که نرم افزار مورد نظر خود را بر اساس نوع دوربین مداربسته خود انتخاب و دانلود کنید. برخی از اپلیکیشن های انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا بر روی گوشی عبارتند از DMSS , iDMSS Plus , gDMSS.

فروشگاه ایرانکمز سعی نموده بهترین و جدیدترین کالاهای موجود (انواع دوربین مداربسته، دستگاه ضبط تصاویر (DVR, XVR, NVR)، تجهیزات جانبی، سیستم دزدگیر اماکن، ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات و …) را با ارزان ترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان قرار دهد.

نحوه انتقال فیلم دوربین مدار بسته به کامپیوتر

برای انتقال فیلم دوربین مدار بسته به کامپیوتر نیز نیاز به فلش دارید. بهترین راه برای این کار این است که ابتدا همانند آموزشی که در مرحله قبل داده شد، فیلم دوربین مداربسته را به فلش منتقل کنید. سپس با اتصال فلش به پورت USB کامپیوتر و یا لپ تاپ، فیلم دوربین مداربسته را به کامپیوتر منتقل کنید.

نحوه برگرداندن فیلم دوربین مداربسته

در برخی از مواقع ممکن است فیلم دوربین مداربسته به دلایل مختلفی پاک شود. در این صورت به دنبال نحوه برگرداندن فیلم دوربین مداربسته هستید. ابتدا باید بدانیم که امکان ریکاوری فیلم دوربین مداربسته وجود دارد؟ به طور کلی باید بگوییم بله. اما بازگرداندن فیلم دوربین مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد.

توجه داشته باشید زمانی که متوجه پاک شدن فیلم دوربین شدید، هارد را به دیگر دستگاه ها و کامپیوتر متصل نکنید. زیرا اینکار باعث فرمت شدن و از بین رفتن اطلاعات می شود. نکته مهمی که برای بازگرداندن فیلم دوربین مداربسته وجود دارد این است که اطلاعات جدیدی بر روی هارد ذخیره نشده باشد. به عبارت دیگر هر چه اطلاعات کمتری بر روی هارد ذخیره شده باشد امکان برگرداندن فیلم های قدیمی بیشتر است.

برش دادن فیلم دوربین مداربسته

اگر قصد برش دادن فیلم دوربین مداربسته را دارید باید بگوییم این کار توسط دستگاه های DVR و NVR امکان پذیر نیست. برای برش و یا حذف بخشی از فیلم دوربین مداربسته توسط دستگاه های ضبط باید تمام فیلم دوربین را پاک کنید. برای پاک کردن فیلم دوربین مداربسته می توانید از DVR یا NVR و کامپیوتر استفاده کنید.

همچنین ویرایش فیلم دوربین مداربسته توسط دستگاه های ضبط نیز امکان پذیر نیست. اگر قصد ویرایش تصاویر دوربین مداربسته را دارید باید ابتدا فیلم دوربین مداربسته را به فلش انتقال دهید. پس از انتقال فیلم بر روی فلش، برای ویرایش فیلم های دوربین می توانید از نرم افزارهای ادیت فیلم استفاده کنید.

سوالات متداول

زمان پاک شدن فیلم دوربین مداربسته چقدر است؟

مدت زمان نگهداری فیلم دوربین مداربسته به عوامل مختلفی مانند تعداد دوربین ها، کیفیت تصویر، نرخ فریم ریت، حالت ضبط و… بستگی دارد. به طور کلی زمانی که فضای هارد پر شود، اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قدیمی تر ذخیره می شوند.

در صورت قطعی برق، دوربین مداربسته هم قطع می شود؟

دوربین های مداربسته همانند سایر تجهیزات الکترونیکی  به مدیریت برگه ترونیکی برای کار کردن نیاز به برق دارند. در حالت عادی زمانی که برق قطع شود، دوربین های مداربسته نیز تصویری ضبط نخواهند کرد.

اما می توان از راه کارهای مختلفی برای جلوگیری از خاموش شدن دوربین مداربسته هنگام قطعی برق استفاده کرد. به طور مثال می توانید از دستگاه USB که یک دستگاه برق اضطراری است استفاده کنید. هنگام قطع شدن برق، این دستگاه انرژی مورد نیاز دستگاه های برقی را تامین می کند.

محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته کجاست؟

محل ذخیره تصاویر دوربین مداربسته به نوع دوربین شما بستگی دارد. به طور کلی محل ذخیره حافظه دوربین مداربسته در قطعه ای به نام هارد دیسک است. هاردها در دستگاه های ضبط DVR و NVR نصب می شوند. اما اگر دوربین مداربسته شما دارای حافظه داخلی و SD CARD باشد، تصاویر بر روی SD CARD ذخیره می شود.

دکمه بازگشت به بالا