اقتصادیفعالان کسب و کار

نمایندگی فروش گیربکس آلمانی

  نمایندگی گیربکس sew

: جهت خرید محصولات  نمایندگی گیربکس sew وانواع الکتروموتورها، موتور گیربکس های صنعتی و سایر الکتروموتور های ایتالیایی و آلمانی می توانید  با آرشا صنعت، نماینده و عامل فروش برندهای اروپایی تماس بگیرید.

کمپانی Reggiana ایتالیا

به نقل از youtube.com ایتالیایی با نام های متعددی دربازار خوانده میشود . برای نمونه گیربکس رجیانا ، گیربکس رجیانا نام گذاری شده است که میتوان آن را از بهترین تولید کنندگان درعرصه گیربکس های سیاره ای در سطح جهان دانست .

این گیربکس  از طبقات متعددی تشکیل شده است که هر طبقه با دور معین و بطور مستقل کاهش مییابد . گیربکس با میزان  کاهش دور فعالیت میکند . درواقع  با کاهش تعداد چرخ دنده ها دردور ورودی؛ به طبقه بعد منتقل می گردد .کاهش دور درچندین مرحله اعمال میشود تا به دور های ایده آل درمحدوده 0.5 تا 800 دور دردقیقه دست مییابد و بعلاوه نسبت تبدیل دراین نوع گیربکس بین 3 الی 7 متغیر است.

موتور گیربکس Reggiana

جهت انتخاب و رجیانا عوامل بسیاری درکارکرد گیربکس موثر هستند . برای تهیه ی یک گیربکس مناسب باید به مواردی که درادامه خدمت شما ارائه میدهیم توجه کنید.

در واقع؛  این ماکزیمم سرعت ورودی ، به سرعتی گفته میشود که قابل اعمال درسیستم ورودی برای دورهای کوتاه و یا عملکردهای تناوبی  باشد .

توجه کنید ؛ اگردر چنین شرایطی کاهش  سرعت دور را اعمال نکنیم ؛علاوه بر افزایش دما ؛ افزایش صدا بوجود می آید که بدنبال این شرایط کاهش عمر مفید دستگاه را خواهیم داشت .

بازدهی و عملکرد

این بازده ؛ نسبت بین توان ورودی و خروجی را بیان میکند . بازده در گیربکس Reggiana تک طبقه چیزی درحدود 97% – 98% میباشد . بعلاوه ؛ با افزایش تعداد طبقات در گیربکس چند طبقه ای و همچنین در مدل های زاویه دار با شافت مستقیم این بازده کاهش می یابد .

این دما درمحدوده -20 الی 90 درجه برای گیربکس های خطی و زاویه ای در نظر گرفته شده است . توجه داشته باشید درصورت ایجاد دمایی بالاتر از محدوده ای که گفته شد ، باید از مواد خاص در جهت آب بندی و حتی روغن کاری ویژه استفاده کنید .

افزایش بارها بر روی شافت خروجی به گیربکس آسیب وارد میکند و استهلاک آن را افزایش داده ودر پی آن از عمر دستگاه میکاهد

در واقع ، به مقدار توان مجازی که میتوان به بخش ورودی گیربکس فشاروارد کند ؛ میگویند . توجه داشته باشید برای افزایش عمر دستگاه ؛ دمای روغن داخل گیربکس از 90 درجه نباید بیشتر باشد . بعلاوه ؛ شرایط روغن کاری را باید بر طبق اصول انجام داد .

این شرایط شامل : اگر گیربکس Reggiana بصورت عمودی اعمال شده است ؛ روغن دربالاتر از بلبرینگ قسمت ورودی باشد . در گیربکس هایی که بطور افقی اعمال شده اند ؛ روغن تا نیمه پر شود . روغن مرغوب و مورد تایید کارخانه ؛  ISO VG150 است.

کاربردها

از مزیت های محصول بسیار پر کاربرد می توان به ؛راندمان بالا ؛ ابعاد کوچک ؛ نصب و نگهداری آسان و حتی به قیمت مناسب آن اشاره نمود . اما از کاربرد های گیربکس Reggiana در گیربکس میکسر صنایع آب و فاضلاب ، میکسر صنایع معدنی ؛ میکسر قیر ؛ گیربکس خطوط نورد فولاد ؛ گیربکس توربین بادی ؛ گیربکس آسیاب خردکن مواد معدنی ؛ بال میل صنایع سیمان ؛ گیربکس وینچ کشنده ؛ تیکنر ؛ بچینگ , نورد , رولینگ ؛ نوار نقاله ؛ کانوایر ؛ و صنایع بسته بندی و.. اشاره کرد.

می توان به راندمان کاری بالا تا حدود 98% ؛ قابلیت تحمل گشتاور بسیار بالا ؛ حجم بسیار کم گیربکس و نحوه قرار گیری دنده ها ؛ محدوده دور نرمال 5 الی  800 دور ، دوام و استحکام بالا و همچنین تقسیم توازن بار دربین طبقات ؛ دقت بالا ، امکان اجرای کوپل بسیار ساده و سریع الکتروموتور بر روی گیربکس Reggiana دور ورودی تا مرز 3500 دور دردقیقه ؛ تامین قطعات و تعویض آن ها درمحل نصب ، ودر آخر میتوان به سرویس و نگهداری بسیار ساده اشاره کرد

 مزایا گیربکس بدون لقی هارمونیک

باید توجه داشت که پتانسیل با وجود تنش های مکانیکی و محیطی به مرور زمان کاهش می یابد و امری اجتناب ناپذیر است.

کاربرد گیربکس هارمونیک

در صنایعی که نیاز به دقت و حساسیت بسیار بالا می باشد، این نوع گیربکس کاربرد فراوان دارد که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

اجزای اصلی گیربکس هارمونیک

1- مولد موج (Wave Generator)

از دو قسمت بخش درونی (Plug) و بیرونی تشکیل شده است. بخش درونی مولد موج به شکل بیضی می باشد که در ادامه مطلب بررسی خواهد شد. (این بیضی بودن با چشم ممکن است تشخیص داده نشود)

الکترو گیربکس |قیمت فروش دینام گیر گیربکس سه فاز

2- حلقه منعطف یا عضو انعطاف پذیر (Flexible Spline)

لبه این عضو که شبیه یک فنجان کم عمق می باشد، بسیار نازک بوده و انعطاف پذیری این قسمت به همین دلیل است. قسمت پایینی عضو منعطف، ضخیم و صلب است به طوری که شاهد هیچ گونه انعطاف پذیری نخواهیم بود.

حلقه انعطاف پذیر روی مولد موج قرار گرفته و وقتی بخش درونی یا پلاگ مولد موج می چرخد حلقه منعطف نیز به شکل بیضی در می آید. در قسمت بیرونی این عضو دندانه هایی قرار گرفته که با عضو بعدی درگیر می شوند.

3- حلقه دایره ای یا رینگ بیرونی (Circular Spline)

یک قطعه صلب است که درون آن دندانه هایی قرار گرفته و با دندانه های حلقه منعطف درگیر می شوند. با عنایت به بیضی بودن شکل مولد موج این دندانه ها در همه قسمت ها با هم درگیر نمی شوند.

مکانیزم گیربکس هارمونیک

مولد موج به عنوان ورودی این گیربکس می باشد و با چرخش بخش درونی مولد موج، درگیری بین دندانه های عضو منعطف و رینگ بیرونی ایجاد شده و تغییر می کند.

نکته کلیدی در طراحی این گیربکس این است که تعداد دندانه های حلقه منعطف از رینگ بیرونی کمتر است (مثلا 2 دندانه کمتر است). این بدین معناست که با هر دور چرخش کامل مولد موج، حلقه دایره ای باید اندکی خلاف حرکت بچرخد تا این کمبود را جبران کند.

لذا چرخش بخش درونی مولد موج، دورانی در خلاف جهت و بسیار کند تر در عضو انعطاف پذیر ایجاد می کند

منبع : seweurodrive.com

دکمه بازگشت به بالا