اقتصادی

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفیر فرانسه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، رسانه‌ها روز شنبه از احضار سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل ملاقات رئیس جمهور فرانسه با لابی ارامنه در شهر «مارسی» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «آن بویلون» سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان پس از دیدار «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با جامعه ارامنه، به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.

بر اساس این گزارش، از سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان خواسته شده درباره دیدار اخیر امانوئل ماکرون با نمایندگان حزب «داشناکسوتون» و لابی ارمنستان در فرانسه توضیح دهد. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از سفیر فرانسه همچنین خواسته در مورد اظهارات ماکرون توضیح دهد.

 

فرانسه و ارمنستان روابط بسیار گرمی دارند به طوریکه چندی قبل، سنای فرانسه با ۲۹۵ رای موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۲ تحریم کند(جزئیات بیشتر).

به گزارش رسانه‌های ارمنستانی، امانوئل مکرون در دیدار با لابی ارمنستان، تعهد خود را به قره باغ کوهستانی و ارمنستان ابراز کرد.

ماکرون در این ملاقات گفت: «به اقدام خود ادامه می‌دهم، حتی اگر در جامعه بین‌المللی تنها کسی باشم که موضوع را دستور کار را دارد.»

اخیرا نیز «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان که به فرانسه سفر کرده با قانونگذاران و وزیر دفاع این کشور دیدار وگفت‌وگو کرد. طی این دیدارها طرفین در زمینه افزایش روابط نظامی گفت‌وگو کردند و یک قانونگذار فرانسوی نیز از ادامه حمایت از این کشور در تقابل با جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزارت خارجه فرانسه چند بار با موضع‌گیری به تحرکات جدید باکو در لاچین از وخامت اوضاع در قفقاز ابراز نگرانی کرد.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا