اقتصادی

۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح‌های کشاورزی قم انجام شد

“روایت خدمت در هفته دولت”

۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح‌های کشاورزی قم انجام شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طی دو سال گذشته (از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) ۱۲۹ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و ۲۹۱ نفر در قم به‌بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی از قم، محمدرضا حاجی رضا در آیین بهره‌برداری از ۱۸ طرح کشاورزی قم در شهرستان جعفرآباد استان قم به مناسبت هفته دولت، بیان داشت: این میزان سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان قم نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به موضوع امنیت غذایی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در این بخش مهمی اقتصادی دارد.

وی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های کشاورزی در استان قم طی دو سال گذشته، افزود: در این مدت راهبردهای مهمی همچون طرح تغییر الگوی کشت با نگاه به استفاده هرچه بهتر از منابع آب و خاک استان برای تولید محصولات غذایی و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری(بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار در هر سال)‌ با هدف کاهش چشمگیر مصرف آب در بخش کشاورزی، با جدیت دنبال و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره موضوع استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقای سطح تولید محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گرفت و بسترهای لازم در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی و میدانی برای این شرکت‌ها در قم ایجاد شد.

حاجی رضا گفت: اقدام مهم دیگری که در این ۲ سال صورت پذیرفت، موضوع صدور سند برای اراضی کشاورزی استان است که نتایج بسیار مثبتی برای هویت‌بخشی به فعالیت‌های بخش کشاورزی قم در پی دارد.

وی تاکید کرد: در سال جاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود به دنبال رشد هفت درصدی تولیدات کشاورزی استان قم و رساندن آن از میزان ۸۵۰ هزار تُن در سال به ۹۰۰ هزار تُن هستیم.

وی ادامه داد: در این مسیر از ظرفیت فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به خصوص در حوزه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی، با رویکرد حمایتی استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است در این آیین از ۱۸ طرح کشاورزی استان قم در بخش‌های مختلف آب‌وخاک، بهبود تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و غذایی، بهبود تولیدات گیاهی و شیلات با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۷۲ نفر رونمایی شد.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا