اقتصادی

۶۰ درصد از اراضی کشاورزی تا پایان امسال سنددار می‌شود

رییس سازمان امور اراضی کشور پیش‌بینی‌کرد که با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور سنددار شوند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا افلاطونی» در نشست شورای مدیران این سازمان افزود: رفع تداخلات و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی و از اولویت‌های اصلی کار این سازمان است.

رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون ۲۱ استان از هر شهرستان خود یک نمونه برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سطح ۱۵۳ هزار هکتار معرفی کرده‌اند که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته جهشی خوبی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، گفت: لازم است از طریق رسانه‌ها درباره مزایای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و نقش آن در افزایش بهره‌وری، تولید و صرفه اقتصادی برای کشاورزان اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

افلاطونی ادامه‌داد: تاکنون ۱۶ استان از امکان پایش هوشمند حفظ کاربری اراضی بهره‌مند شده‌اند که باید سایر استان‌ها هم هرچه سریع‌تر از این امکان استفاده کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده باید همه خدمات امور اراضی به صورت سامانه‌ای انجام شود و افراد نیاز به مراجعه حضوری به سازمان در ستاد و استان‌ها نداشته باشند.

رییس سازمان امور اراضی کشور، بر تجمیع و بازنگری بخشنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها در حوزه امور اراضی نیز تاکید کرد و گفت: باید بر اساس نیاز، شرایط روز و اولویت‌ها، دستورالعمل‌های جدیدی تهیه و به استان‌ها ابلاغ و تفاهم‌نامه با سازمان‌های ذی‌ربط برای تسریع در کار‌ها منعقد شود.

وی با بیان اینکه استقلال مدیریت امور اراضی در استان‌ها ضروری بوده و باعث ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌ها در این حوزه خواهد شد، بر توسعه فعالیت‌های آموزشی و تسریع در انجام به موقع درخواست‌های ارباب رجوع تا حصول نتیجه نهایی تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا