اقتصادیفعالان کسب و کار

مزایای استفاده از تلویزیون شهری

بررسی مزایای تبلیغات در ویدئو وال سه بعدی

تبلیغات عموماً جهت انتقال پیام بازاریاب مبنی بر خرید کالا و خدمت موردنظر، به خریداران و مشتریان آینده، تولید می‌شود. استفاده از تبلیغات در بسیاری از موارد شامل صرف هزینه‌های گزاف شده که در بلندمدت، سود آن برای فرد، نمایانگر خواهد شد. هدف از این اقدام، تغییر نگرش افراد و القای مفاهیمی مبنی بر نیاز به خرید کالا بوده و اغلب با استفاده از رسانه‌های جمعی، صورت می‌پذیرد. رسانه‌های جمعی گوناگونی جهت انجام تبلیغات وجود داشته که هرکدام باتوجه‌به نوع تبلیغ و محصول، دارای مزیت‌های به‌خصوص هستند.

اما مزیت استفاده از تلویزیون به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل رسانه جمعی، نسبت به بقیه روش‌ها، این است که استفاده از پیام‌های صوتی و تصویری در القای نگرش‌های جدید در افراد، تأثیرگذارتر بوده و امکانات بیشتری را جهت به کار بردن خلاقیت و ابتکار در تبلیغات در اختیار بازاریاب قرار می‌دهد. امروزه اکثر افراد، حتی در پایین‌ترین طبقات اجتماعی و ساکنین روستاها نیز از تلویزیون‌های رنگی استفاده می‌کنند؛ لذا نمی‌توان منکر تأثیر فوق‌العاده این وسیله در انجام تبلیغات و فروش کالا و خدمت شد. اگرچه استفاده از تلویزیون شهری تبلیغاتی در شهرهای بزرگ مرسوم است، اما در برخی از شهرستان‌ها نیز از این وسیله جهت انجام تبلیغات، استفاده می‌شود.

تلویزیون ‌های تبلیغاتی شهری

تلویزیون شهری تبلیغاتی، شامل بیلبوردها و تابلوهایی است که در سطح شهر در خیابان‌ها، اتوبان‌ها، مراکز تجاری و تفریحی و ورزشگاه‌ها نصب می‌شود. این تلویزیون‌ها از تعدادی لامپ LED یا SMDتشکیل شده‌اند که هر لامپ نیز شامل تعدادی پیکسل می‌شود که با فاصله‌های یکسان و خاص، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هر تلویزیون با توجه به موارد مصرفی، شامل تعداد خاصی از پیکسل‌ها شده و تراکم و نظم قرارگیری این پیکسل‌ها در کنار هم، در هر تلویزیون با دیگری متفاوت است.

تلویزیون های تبلیغاتی شهری در داخل یا خارج از فضای موردنظر قرار می‌گیرند. تلویزیون‌هایی که در فضای باز نصب می‌شوند، کاملاً ضد آب و ضدضربه بوده و تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن‌ها باعث شده تا نور خورشید بر کیفیت نمایش تصاویر تأثیری نگذارد. این تلویزیون‌ها در ورزشگاه‌های دارای فضای باز، خیابان‌ها، میادین و فضای بیرون فرودگاه‌ها قرار می‌گیرند.

تلویزیون‌های فضای بسته دارای رزولوشن قوی‌تر از تلویزیون‌های فضای باز بوده و دارای مقاومت کمتری نسبت به آب و ضربه و نور خورشید هستند. از این تلویزیون‌ها در آمفی‌تئاترها، سالن فرودگاه‌ها، سینماها و ورزشگاه‌های دارای فضای بسته استفاده می‌شود.

در واقع تلویزیون شهری یا وال ال ای دی ای اس آی لایت برای پخش تصاویر متحرک ( ویدئو ) و نیز ایجاد دیوار ویدیویی ( با صدا و بی صدا ) به کار گرفته می شود . شما به راحتی می توانید با بکارگیری و خرید انواع تلویزیون شهری با پخش تبلیغات فروشگاهی، شرکتی و برنامه های مناسبتی با تلویزیون وال سالن های کنفرانس، فروش تلویزیون شهری وال امفی تئاتر، تلویزیون وال سالن جلسات، پخش انلاین شبکه های تلویزیونی و یا پخش جمعی رویدادهای ورزشی بوسیله تلویزیون شهری تالارهای پذیرایی، تلویزیون شهری کافه و رستوران یا نمایشگروال استدیویی  و …  در قالب تیزر ویدئویی و یا عکس و اسلاید و متن را به افراد زیادی نشان دهید.

مزیت تبلیغات با استفاده از تلویزیون ‌های تبلیغاتی شهری

این نوع صفحات نمایش ( تلویزیون شهری ) بهترین انتخاب برای  نمایش تبلیغات و پخش زنده یا تیزردر فضای باز و داخل سالن میباشد که در مقاله زیر به معرفی کامل آن می پردازیم .اگر در پاساژها یا خیابان‌های شهر به نمایشگر وال ال ای دی  تلویزیون شهری دقت کرده باشید، متوجه  خواهید شد افراد بسیاری علاقه‌ مند به تماشای  محتوای در حال پخش از این سیستم‌ها هستند. در واقع میتوان ازاین تکنولوژی بعنوان نسل جدید ویدئو وال نام برد که مزیت هایی همچون نداشتن هیچ درزی در تصویر، عدم رفلکس نور محیط در صفحه نمایشگر، شفافیت و نور بیشتر، عدم  محدودیت  دراندازه  تلویزیون شهری و .. را برشمرد .

 با توجه به گسترده تر شدن تبلیغات و مهم بودن این امر جهت بالا بردن بازدهی کاری  هر مجموعه و نسبتا مناسب بودن قیمت فروش تلویزیون شهری این نوع تبلیغات و چشم نواز بودن ان  می توان  گفت که این نوع تبلیغ مزیت های زیادی دارد  که در ادامه به برخی از انها اشاره می کنیم. تلویزیون شهری عمدتا نمایشگر ویدئویی با ابعاد متغیر و نامحدود، قابل انتخاب توسط خریدار هستند که در مکان های مورد نظر اعم از عمومی و خصوصی  استفاده می شود که در دونوع اصلی، تلویزیون شهری مناسب فضای داخل  indoor و تلویزیون شهریoutdoor  مناسب فضاهای باز می باشند.

همان‌طور که گفته شد، جهت تبلیغات از انواع روش‌های دیگر، مرسوم‌تر بوده و دارای بازده بیشتری نیز است. مزایای استفاده از این تلویزیون‌ها باعث شده که بازاریاب‌های توانمند و دارای سرمایه کافی، تمایل بیشتری نسبت به انجام تبلیغات محصول و خدمت خود از این روش را نسبت به روش‌های دیگر نشان دهند. اینک به بررسی برخی از مزایای تولید تلویزیون شهری می‌پردازیم:

  • قابلیت نصب آسان در سطح شهر
  • قابلیت کاهش مصرف انرژی
  • ایجاد آلودگی کمتر برای محیط‌زیست نسبت به روش‌های دیگر
  • قابلیت اتصال به لوازم الکترونیکی دیگر مانند رایانه، تلفن همراه و تلویزیون‌های کوچک‌تر
  • مدرنیته بودن این روش و ایجاد زیبایی در سراسر شهر
  • جلب نظر رهگذران به علت رنگی و متحرک بودن تصاویر
  • قابلیت جداسازی قطعه‌های خراب و جایگزینی قطعه تعمیر شده یا جدید به راحت‌ترین روش ممکن
  • کاهش هزینه خرید این تلویزیون‌ها در سال‌های اخیر نسبت به بنرها و تابلوهای فلکسی با توجه به پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها
  • امکان کنترل از راه دور
  • امکان اتصال به WIFI
  • امکان تنظیم نور و رزولوشن تلویزیون‌ها به صورت دستی یا از راه دور
  • امکان نصب نرم‌افزار جدید بر تلویزیون
  • دارای سیستم تهویه مناسب جهت تخلیه هوای گرم موجود در موتور
  • امکان پخش زنده ویدئوها و تصاویر
  • قابلیت نمایش تصاویر در زیر نور خورشید
  • قابلیت اتصال تلویزیون شهری به تلفن همراه

مزایای به کارگیری وخرید تلویزیون شهری و یا ویدئو وال ال ای دی(wall led)

نمایشگر بزرگ تلویزیون شهری عمدتا به دلیل ارزان شدن بهره مندی از آنها برای شرکت ها به واسطه رشد فناوری، پایین آمدن هزینه های مربوط به اینترنت و افزایش کیفیت آن علاقه عمومی به مشاهده پیام های پویا به جای ایستا با سرعتی تصاعدی در سرتا سر جهان رشد کرده و در حال تصاحب سهم بازار سایر رسانه های تبلیغاتی می باشد. بر اساس تحقیقات به عمل آماده توسط گروه بین المللی مشاوران ABI  (abiresearch.com) حجم بازار جهانی برای این رسانه از 1/3 میلیارد دلار در سال 2010 به 4/5 میلیارد دلار در سال 2017 خواهد رسید این یعنی رشدی بیش از 300 در صد در طول شش سال. از جمله مزایای خرید تلویزیون شهری می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • رسانه ای فراگیر با تونایی دستیابی به آحاد جامعه در هر کجای محیط خارج از خانه
  • اجرای تمامی فرمت های صوتی و تصویری
  • مکملی عالی و بی نظیر برای تشخیص،شناسایی و به یاد آوری کمپین های تبلیغاتی تلویزیونی و مطبوعاتی
  • امکان ارتباط آفلاین و آنلاین که با استفاده از ویدئو پرسسور و کارت کنترلر انجام می شود
  • رسانه ای مدرن، خلاقانه، همسو با آخرین فناوری ها ومنطبق با سلیقه مخاطب
  • شامل محتوایی به غایت پویا و جذاب  در برابر محتوای ایستا در  تبلیغات به روش بیلبوردهای سنتی
  • دارای شمار نا محدود مخاطب و بیننده به جهت عدم محدودیت در زمان پخش، محل قرارگیری و محتوای قابل پخش
  • زاویه دید بسیار عالی از فاصله های متفاوت با پرتاب‌ نور بسیار‌بالا
  • قابلیت طراحی وراه اندازی به صورت منحنی و سه بعدی
  • سازگار با همه نیازهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی و داری قابلیت تغییر پیام و محتوا در کسری از ثانیه
  • بی نیاز به هرگونه هزینه اضافی برای نصب های پر هزینه و زمان بر یا بابت سایر فناوری ها دیگر مانند چاپ

در کنار مزایای کیفی بر شمرده شده خوب است به مزایای کمی ومطالعه شده تلویزیون شهری به شرح ذیل توجه فرمایید .

  • 73%مصرف کنندگان خرید از مراکزی را ترجیح م ی دهند که مجهز به نمایشگرهای بزرگ تلویزیون شهری باشند .
  • 52%مشاهده کنندگان قادرند تا پیام های پخش شده از تلویزیون شهری را بیاد آورند.
  • 33%از عابرین از مقابل نمایشگره ای بزرگ تلویزیون شهری برای مشاهده پیامهای د ر حال پخش توقف کرده یا مکث میکنند .
  • این رسانه احتمال خرید را تا 37% افزایش میدهد.
  • این رسانه میل و علاقه به خرید در آینده را تا 33% افزایش میدهد .
  • این رسانه آگاهی از برند و یاد آوری آنرا تا 48% افزایش میدهد .
  • این رسانه احتمال خرید مجدد را تا 33%افزایش میدهد .

اندازه تلویزیون شهری

ابعاد تلویزیون های تبلیغاتی شهری با توجه به موارد مصرفی و فضایی که در آن نصب می‌شوند، در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال، تلویزیونی که در اتوبان نصب می‌شود، باید از تلویزیونی که در یک خیابان کوچک نصب می‌شود، بزرگ‌تر باشد. لوازم مورداستفاده در ساخت این دستگاه نظیر پایه‌ها و ستون‌ها و جنس و اندازه آن‌ها، امری مؤثر در افزایش کارایی تبلیغات، تلقی می‌شوند.

روش ساخت این تلویزیون‌ها به این صورت است که ابتدا فونداسیون و پی دستگاه ساخته شده و سپس با استفاده از بتن، پایه‌ای جهت نصب دستگاه ساخته می‌شود. بعد از این مرحله، از قوطی‌های پروفیل برای ساخت اسکلت تلویزیون استفاده می‌شود. معمولاً مهندسان، تعداد چهار پایه را برای ساخت تلویزیون به کار می‌گیرند. نصب نرم‌افزارهای تأمین امنیت جهت جلوگیری از هرگونه سو استفاده نرم‌افزاری و هک شدن دستگاه نیز حائز اهمیت است.

هزینه تولید تلویزیون ‌های تبلیغاتی شهری

هزینه با توجه به مواد به کار رفته در ساخت، کیفیت دستگاه و رزولوشن، نرم‌افزارهای به‌کاررفته، سیستم تهویه موجود در دستگاه و همچنین استفاده از درب‌های ضد سرقت و یا کرکره، متغیر است. میزان برق مصرفی نیز بر افزایش هزینه استفاده از این تلویزیون‌ها تأثیر می‌گذارد.

با توجه به بودجه بازاریاب، استفاده از برق سه‌فاز یا برق یک فاز ممکن بوده و همچنین می‌توان از دستگاه‌های خاص محافظ جهت محافظت دستگاه در برابر نوسانات برقی استفاده کرد که هزینه مصرف برق را افزایش می‌دهد. فروش تلویزیون شهری معمولاً با تأمین امنیت لازم جهت جلوگیری از سرقت فیزیکی اجزای به کار رفته در دستگاه و یا نرم‌افزارهای جلوگیری از هک شدن، همراه است. استفاده از کرکره‌های برقی و یا نرم‌افزارهای قفل در ساخت تلویزیون، هزینه خرید آن را افزایش خواهد داد.

نحوه اجاره یا خرید تلویزیون شهری

پس از آشنایی با مزایای استفاده از تلویزیون شهری احتمالا شما نیز مصمم به استفاده از این تابلوها با هدف معرفی و تبلیغات محصولات و برند مورد نظر خود خواهید شد. بر همین اساس می توانید برای خرید و یا اجاره کوتاه مدت آن برنامه ریزی کرده و محتوایی جذاب و مخاطب پسند را برای پخش آماده نمائید. البته در شرایطی که قصد ندارید هزینه زیادی صرف کنید و یا تنها برای یک دوره کوتاه مدت، تصمیم به استفاده از این تجهیزات دارید، اجاره تلویزیون های شهری گزینه بهتری است. بنابراین با مراجعه یه یکی از مراکز معتبر طراحی و ساخت این تابلوهای ال ای دی و دریافت مشاوره های لازم و بیان خواسته ها و امکانات مورد نظر خود، تلویزیون شهری را برای مدت مشخص اجاره نموده و یا خریداری کنید تا از مزایای متعدد آن بهره مند شوید.

منابع:

insights.samsung.com

دکمه بازگشت به بالا