اقتصادیفعالان کسب و کار

تعویض باتری ایرپاد

تعویض باتری هدست بلوتوث ایرپاد اپل | تعمیرات تخصصی هندزفری اپل

ایرپاد، هدست بلوتوثی کمپانی اپل یکی از کاربردی ترین گجت های هوشمند مورد استفاده کاربران دستگاه های آیفون و آیپد می باشد. یک هدست بلوتوث خوش ساخت با امکانات بسیار و تکنولوژی پخش صدا و حذف صدای محیط بی نظیر در خدمت کاربر می باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از مدتی استفاده از ایرپاد بوجود آید کاهش کارایی باتری ایرپاد و باتری کیس شارژ ایرپاد می باشد به طوری که دستگاه مانند گذشته توانایی شارژدهی و استفاده با یکبار شارژ را ندارد.

گاهی نیز ایرپاد بدلیل خراب شدن باتری ایرپاد به طور کامل از کار می افتد و هیچ گونه عکس العملی ندارد. در این حالت دو راه پیش روی استفاده کننده می باشد: جایگزینی با یک هدست جدید و نو و یا تعمیر هدست قبلی و استفاده مجدد از آن. بدلیل قیمت نسبتا بالای ایرپاد اپل تعمیر نمودن دستگاه معیوب در صورتی که به طور استاندارد انجام شود و بتواند کارایی مناسب بعد از تعمیر را برای کاربر فراهم نماید گزینه ای مناسب می باشد.

در صورتی که باتری ایرپاد شما کارایی روزهای ابتدای استفاده را ندارد و یا اصلا ایرپاد شما بعد از شارژ نمودن روشن نمی شود می توانید با کارشناسان تعمیر فروشگاه موبایل ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را جهت بررسی و عیب و تعمیر ایرپاد خود دریافت نمایید.

آیا ایرپاد اپل قابل تعمیر است؟ آیا باتری ایرپاد اپل قابل تعویض است؟

هدست های ایرپاد اپل با بهره گیری از بالاترین تکنولوژی ها و همچنین در کمترین فضای ممکن ساخته شده اند. بنابراین این ظرافت در ساخت، تعمیر این دستگاه را هم با چالش های جدی مواجه کرده است به طوری که ایرپاد اپل از لحاظ سختی تعمیر پایین ترین نمره ها را کسب کرده است. اما هدست های ایرپاد اپل با استفاده از تجهیزات اختصاصی و لوازم یدکی استاندارد قابل تعمیر و رفع ایرادات بوجود آمده را دارند.

توصیه ما به شما برای تعمیر ایرپاد اپل و تعمیرات محصولات اپل این است که تلاش نمایید تا تعمیرگاهی را برای رفع ایراد ایرپاد خود انتخاب نمایید که در زمینه تعمیرات هدست های بلوتوث و ایرپاد اپل تجربه و تخصص کافی داشته باشند. بدلیل ظرافت ایرپاد اگر تجربه کافی در باز و بسته نمودن و تعمیر ایرپاد به کار گرفته نشود ممکن است دستگاه دیگر قابلیت تعمیر و رفع عیب پیش آمده را از دست بدهد.

چگونه باتری ایرپاد (AirPods) خود را تعویض کنیم؟

آیا AirPods شما خیلی کم‌تر از تصور  و انتظار شما عمر می‌کنند؟ خب اگر با این مساله مواجه شدید، باید بگوییم شما تنها شخصی نیستید که دچار این مشکل می‌شوید. در سرتاسر جهان افراد زیادی نگران این موضوع هستند. اگرچه احتمالا اپل یک تعویض ساده باتری ارائه ندهد، اما یک روش دیگر وجود دارد که می‌توانید برای افزایش عمر گوشی‌های خود استفاده کنید.

اپل ممکن است ایرپادهای شما را جایگزین کند

اگر ضمانت  ایرپادهای شما هنوز تمام نشده و به تازگی متوجه شدید که مشکلی در باتری آنها ایجاد شده، اپل موظف است آن‌ها را به صورت رایگان تعویض کند. در ایالات متحده ، اپل تنها یک سال ضمانت محدود ارائه می‌دهد. در سایر قسمت‌ها از جمله اتحادیه اروپا و استرالیا، این گارانتی طبق قانون دو سال است.

اگر در مصرف باتری خود متوجه مشکلاتی از جمله شارژ نامنظم یا مشکلات دیگر شدید ، ممکن است بخواهید این راه را امتحان کنید. می‌توانید از یک فروشگاه اپل وقت گرفته و ایرپاد خود را برای امتحان آنجا ببرید. اگر پس از انجام بررسی، اپل تصمیم گرفت که مشکل شما را تحت پوشش ضمانت قرار نگیرد، می‌توانید هزینه تعمیر آن را پرداخت کنید یا به راحتی منصرف شوید.

اگر AppleCare + را برای ایرپاد خود خریداری کردید، ضمانت آن به دو سال افزایش پیدا می‌کند که شامل تعویض باتری در صورت نگه داشتن 80٪ یا کمتر از ظرفیت اصلی باتری ایرپاد است. اگر AppleCare + در دستگاه خود دارید، بدون شک بهتر است قبل از پایان گارانتی  درخواست سرویس باتری دارید. فرقی نمی‌کند مشکلی مشاهده کرده باشید یا نه، انجام این کار به نفع شما است.

متأسفانه، بیشتر مشکلات باتری در طول دو سال گرانتی مشخص نمی‌شوند و  بعد از دو سال پیش می‌آیند.

اگر گارانتی شما تمام نشده است، سرویس باتری همچنان برای شما در دسترس است. اگرچه یکی از نویسندگان واشنگتن پست نوشته بود که این سرویس زیاد جالب توجه نیست. اپل ایرپاد شما را تعمیر نمی کند و تنها بازسازی می‌کند. احتمالا خیلی زود دوباره دچار مشکل می‌شوید.

اگر قصد داشته باشید یک جفت کاملا جدید ایرپاد (بدون کیف شارژ بی سیم)  تهیه کنید احتمالا 159 دلار برای شما هزیزینه خواهد داشت. بنابراین اگر قرار باشد شما هزینه تعمیر برای این محصول در حدود 98 دلار بپردازید، بهتر است به فکر تهیه یک مورد جدید باشید.

ایرپادهای جدید شما نیز با گذشت زمان کم کم ضعیف شده و عمر باتری خود را از دست می‌دهند. همه باتری‌ها به همین ترتیب کار می‌کنند.

آیا شمامی توانید باتری AirPods خود را تعویض کنید؟

مدیر عامل iFixit ، كایل وینز در سال 2019 در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد: “هیچ راهی وجود ندارد كه ما بتوانیم باتری را بدون از بین بردن كامل ایرپاد خارج كنیم”. ما چند مورد را امتحان کردیم اما نتیجه مطلوب به دست نیاوردیم. این همان چیزی است که باعث شد منبع DIY نمره ترمیم 0 را از 10 به این محصول بدهد. طبق بررسی‌ها، چسب مانع اصلی دسترسی به داخلی گوشی‌های اپل است.

همین دلیل باعث شده است که تعمیر AirPods توسط خودتان در خانه  به یک کار غیرممکن تبدیل شود. باتری‌هایی که اپل از آن‌ها استفاده می کند نه تنها ریز هستند ، بلکه با ماده قوی محاصره شدند و برای به آن دسترسی داشته باشید مجبور به تخریب کامل لاله گوش دارید.

حتی اگر بتوانید یک باتری مناسب و جایگزین پیدا کنید، دیگر پوسته پلاستیکی برای بستن مجدد آنها نخواهید داشت.

Podswap می‌تواند به شما کمک کند

با وجود ارزیابی که iFixit انجام داده، به نظر می رسد شرکتی به نام Podswap روشی برای انجام این کار دارد. این شرکت مدعی شده که روش تعویض باتری داخل ایرپاد را کشف کرده است.این شرکت فرایند تعویض باتری AirPod را از 59.99 دلار ارائه می‌دهد.

این یک تعویض باتری به سبک قدیمی و سنتی نیست، بلکه یک فرایند تعویض اصولی و پیشرفته و جدید است.

با استفاده از این سرویس، ابتدا یک جفت ایرپاد جایگزین سفارش می‌دهید که از طریق پست برای شما فرستاده می‌شود. زمانی که آنها به دست شما رسیدند و از آنها راضی بودید، پنج روز کاری فرصت دارید ایرپادهای قدیمی خود را از طریق پست ارسال کنید (هزینه ارسال رایگان است). شرکت Podswap محصول قدیمی شما را دریافت می‌کند، ابتدا اصل بودن آنها را تایید می‌کند و آنها را برای شخص دیگری بازسازی می‌کند.

اگر فقط یک ایرپاد برای فرستادن دارید ، می توانید 89.99 دلار حق بیمه را پرداخت کنید تا مبادله “یکی برای دو نفر” را انجام دهید.

روند این شرکت این گونه است که تنها نیاز به ارسال این وسیله دارد و در حال حاضر سرویس یا جایگزینی موارد شارژ را ارائه نمی دهد.

Podswap هر ایرپادی را که قصد سرویس آن را دارد، ضد عفونی و تمیزهم می‌کند. از آنجا که یک جفت تعویض شده دریافت خواهید کرد، به احتمال زیاد جایگزین‌ها کاملاً جدید به نظر نرسند و حتی ممکن است دارای برخی خراش‌ها و نقص‌های ظاهری دیگری هم باشند. اما اگر شما بیش‌تر باتری برایتان مهم است؛ از نظر دوام باتری آنها به اندازه یک AirPods کاملا خوب عمل خواهند کرد.

در حال حاضر، شرکت Podswap تنها به AirPod های نسل اول و دوم سرویس ارائه می‌کند. این شرکت احتمالا در آینده خدمات خود را به AirPods Pro گسترش خواهد داد. اگر قصد استفاده از این سرویس را دارید، بهتر است نگاهی به سوالات متداول Podswap بیندازید تا مطمئن شوید که از روش کار کل فرآیند اطلاع پیدا کرده‌اید و از این روند رضایت دارید. زیرا عدم آگاهی می‌تواند باعث بروز مشکلات احتمالی شود.

کلیه ایرپادهای جایگزینی که دریافت می‌کنید، 90 روز ضمانت دارند که این گارانتی شامل هر نقصی می‌شود ک شما با آن مواجه می‌شوید.  شرکت Podswap از شما خواهد خواست که قبل از ارسال AirPods قدیمی خود و نهایی کردن این روند، ابتدا محصول جدید جایگزین خود را کاملا تست کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

البته این شرکت در حال حاضر تنها در ایالات متحده ارائه خدمات می‌دهد. با این حال این شرکت اعلام کرده است که تقاضای جهانی برای این سرویس دریافت کرده است به همین دلیل در تلاش است تا فعالیت خود را برای پاسخگویی به این تقاضای جهانی در آینده توسعه دهد. اگر از این محصول استفاده می‌کنید و عمر باتری آن باعث اذیت و آزار شما می‌شود باید منتظر باشید که این خدمات به زودی به کشور محل اقامت شما نیز برسد.

حل مشکلات هندزفری بلوتوث با تعمیر ایرپاد

تعمیرات هندزفری بلوتوث به عنوان یکی از هندزفری های خاص مورد توجه قرار می گیرد. هر چند عده‌ی زیادی گمان می کنند که این ایرپادها قابل تعمیر نیستند اما شواهد کافی مبنی بر تعمیر ایرپاد وجود دارد. هندزفری های شرکت اپل با توجه به قابلیت تنظیم و وایرلس بودن به سرعت در بازار گسترش یافتند.

ایرپاد اپل

در سال 2016 هندزفری های بدون سیم اپل وارد دنیای تکنولوژی شدند. در واقع این اتفاق با ورود اپل واچ سری 2 و آیفون 7 همگام شد. ایرپادها با ویژگی های مثبت و منفی روانه بازار شدند. اتصال وایرلس آن مناسب بوده و باتری آن ها از عمر طولانی برخوردار می باشد.  خوشبختانه امکان تعویض ایرپاد با توجه به نمونه های مشابه در بازار وجود دارد. قطعات یدکی ایرپاد در بازار موجود است و همین موضوع امکان تعمیر ایرپاد را فراهم می نماید. تعمیر ایرپاد باید توسط نمایندگی های معتبر شرکت اپل انجام شود. در واقع این موضوع با فراهم کردن قطعات یدکی ایرپاد همراه است.

مشکلاتی که نیاز به تعمیر ایرپاد دارند

اشکال در جفت شدن هندزفری از جمله مواردی است که نیاز به تعمیر ایرپاد دارد. اگر هدفون اپل به تبلت یا گوشی متصل نمی گردد، باید در نخستین گام آن ها را به محفظه شارژی هندزفری برگردانید. ۱۰ ثانیه صبر کنید و مجدداً آن را بردارید. در بیشتر موارد این مشکل با برگرداندن به محفظه شارژی مرتفع خواهد شد.

در تعمیرات ایرپاد اگر با این کار مشکل جفت شدن برطرف نشد، باید بلوتوث تبلت یا گوشی را خاموش و روشن کنید. در ادامه عمل محفظه شارژی را به عنوان دومین اقدام انجام دهید. اگر هنوز هم در جفت شدن گوشی های هدفون مشکل وجود دارد، باید عمل ریست کردن را آن انجام دهید.

عدم اتصال به کامپیوتر

اگر هندزفری در اتصال به کامپیوتر اشکال دارد، در این صورت باید تعمیر ایرپاد را انجام دهید. این اشکال در مک های جدید کمتر اما در مک ها و کامپیوترهای قدیمی بیشتر دیده می شود. برای تعمیر ایرپاد در این وضعیت باید هدفون ها را به محفظه شارژ برگردانید و بعد از ۱۰ ثانیه مجدداً آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در این صورت تعمیرات ایرپاد نتیجه بخش خواهد بود.

اگر رفع این اشکال میسر نشد، حالا باید قطعی و اتصال مجدد هندزفری را انجام دهید. برای این کار بلوتوث را مجدد روشن و خاموش  نمایید. بلوتوث کامپیوتر نیاز به تنظیمات دارد. برای این تنظیمات به قسمت بلوتوث وارد شوید و هندزفری خود را بیابید و آن را قطع نمایید. حالا باید مجدداً مراحل جفت شدن را برای اتصال به کامپیوتر انجام دهید.

مشکلات تماس و تعمیر ایرپاد

گاهی باید تعمیر ایرپاد را برای حل مشکلات تماس انجام داد. یکی از این مشکلات رایج مربوط به ایرپادها، قطعی و اتصالی مکالمه در حین تماس می باشد. برای حل این مشکل باید با یکی از ایرپادها تماس حاصل نمایید. این کار در بیشتر موارد قادر به برطرف کردن اشکال می باشد.

اگر با این اتفاق نتوانستید تعمیر ایرپاد را انجام دهید، حالا باید روش های دیگری را تست کنید. وارد تنظیمات شده و به قسمت بلوتوث وارد شوید. در این لیست باید در کنار ورودی ایرپاد یک نماد “i” در درون دایره دیده شود. حالا باید میکروفون را انتخاب و آن را بر روی ایرپادهای چپ و راست تنظیم نمایید. در موارد تشدید اشکال می توان تشخیص اتومات هندزفری (Automatic Ear Detection) را از همین قسمت غیر فعال نمود. با این کار می توان یکی از توانایی های مربوط به ایرپاد را غیر فعال کرد. این کار وضعیت باتری را در حالت بهینه قرار می دهد.

اگر همچنان مکالمه شما قطع و وصل می شود، در این صورت باید فول ریست را درباره هندزفری ها انجام دهید.

اشکال در صدا

اشکال صدا نیز یکی از مواردی است که تعمیر ایرپاد نیاز دارد. در چنین حالتی صدای دریافتی از ایرپاد بسیار ضعیف خواهد بود. این موضوع دلایل مختلفی دارد که امکان تشخیص آن را سخت می کند. اتصال های بلوتوث سبب بروز اختلال در عملکرد هدفون می شود و این موضوع با کیفیت صدای نامطلوب همراه است.

اگر این اشکال همواره وجود دارد، احتمالاً این اختلال به دلیل اتصالات بلوتوث است.

وای فای نیز از عوامل تاثیرگذار بر روی ایرپاد است. بنابراین تعمیر ایرپاد گاهی با توجه به وای فای انجام می شود. برای این کار بهتر است در حین تماس، وای فای را خاموش نمایید. یکی دیگر از آپشن های شما برای حل این مشکل غیر فعال کردن Automatic Ear Detection می باشد. اگر برگشت صدا دارید یا صدا کیفیت نامطلوب دارد، می توانید این راه را نیز امتحان کنید.

تنظیم صدا با بلوتوث

اگر هندزفری ایرپاد را به همراه دستگاه اندروید به کار می برید، در این صورت صدای بی کیفیت تری را تجربه می کنید. این صدا نسبت به آیفون بسیار بی کیفیت خواهد بود. ایرپاد از تراشه W1 برخوردار است. این تراشه با آیپد یا گوشی آیفون هماهنگ است. این تراشه در گوشی ها و دستگاه های اندروید وجود ندارد. بنابراین امکان کنترل صدای هندزفری در اندروید وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا