اقتصادیفعالان کسب و کار

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

سریع ترین راه طلاق از طرف زن [+دریافت حکم طلاق در 4 مرحله]

زندگی مشترک همیشه به نتیجه ی مطلوب نمی رسد و گاهی با شکست مواجه می شود. به همین علت احکام اسلامی که کامل ترین احکام مربوط به نکاح است راهی برای پایان دادن به زندگی با عسر و حرج مشخص کرده است. این امر که مکروه ترین حلال خدا شهرت دارد طلاق است که به موجب آن زندگی مشترک طرفین به صورت قانونی به پایان می رسد.

طرفین زمانی اقدام به گرفتن حکم طلاق با کمک بهترین وکیل در شیراز می کنند که ادامه ی زندگی را برای خود غیر ممکن ببینند که این علت های مختلفی می تواند داشته باشد.در این مقاله به توضیح انواع راه های گرفتن حکم طلاق می پردازیم و ساده ترین و سریع ترین راه طلاق از طرف زن را نیز به شما معرفی می کنیم. برای گرفتن حکم طلاق راه های متفاوتی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. اگر برای دریافت حکم طلاق ، زمان برای شما اهمیت دارد سریع ترین راه طلاق از طرف زن در یک نگاه به این صورت است :

  • 1-توافق طرفین
  • 2-اخذ حق طلاق محضری
  • 3-داشتن حق طلاق عقدنامه ای

شاید در مرحله اول ، دریافت حکم طلاق از این راه ها سخت به نظر بیاید. ولی در این مقاله به شما توضیح می دهیم که این روش های دریافت حکم طلاق علاوه بر سریع تر بودن ، آسان تر از سایر روش ها نیز می باشند.

طلاق ممکن است غیر توافقی یا توافقی باشد و همچنین ممکن است به وسیله ی حق طلاق محضری ای یا عقد نامه ای نیز صورت بگیرد. فرایند طی کردن روند طلاق در هر کدام از موارد مذکور متفاوت است و هر کدام از نظر سهولت و سرعت تفاوت هایی با یکدیگر دارند. بدیهی است که کسی به دنبال جدایی است ، سریع ترین راه طلاق از طرف زن را نیز می طلبد. اگر میخواهید حکم جدایی خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

اسامی وکلای شیراز |بهترین وکیل پایه یک دادگستری در شیراز

ساده ترین و سریع ترین راه طلاق از طرف زن

این عنوان را صرفا می توان به جدایی از طریق حق طلاق نسبت داد. حق طلاقی که زن می تواند از طریق آن حکم جدایی خود را در سریع ترین زمان ممکن پیگیری کند به این شرح است :

درست است که حق طلاق ممکن است مشروط باشد و طرف طلاق را مجبور به صرف نظر از حقوق خود بکند اما اگر سرعت طلاق برایتان مهم است ، این راه از سریع ترین راه طلاق از طرف زن محسوب می شود. نکاتی که در مورد این راه از جدایی مد نظر می باشد به این شرح است :

  1. مدت زمان آن تقریبا به اندازه ی طلاق همراه با توافق است.
  2. مزیت این نوع طلاق در عدم نیاز به حضور زوج است.
  3. با داشتن این حق طلاق زن میتواند به تنهایی اقدام به گرفتن حکم طلاق کند.
  4. در این نوع طلاق نیازی به طی کردن مراحلی همچون داوری یا انجام مشاوره نیست.
  5. اگر حق طلاق مشروط باشد زن فقط با رعایت کردن شرط مقرر شده میتواند حکم طلاق را دریافت کند. برای مثال شرط می شود در صورتت اعطا حضانت فرزندان، زن حق طلاق دارد.

اما شاید دریافت حق طلاق چه در محضر کار آسانی نباشد و چه به صورت مشروط در عقد نامه نباشد. در این صورت که تنها و سریع ترین راه طلاق از طرف زن برای شما به این شرح می باشد :

طلاق توافقی ؛ سریع ترین راه طلاق از طرف زن

طلاقی که با توافق طرفین صورت بگیرد سریع و ارزان است به همین علت اکثر زوجین به این شیوه ی طلاق بیشتر تمایل دارند. در این  شیوه ی طلاق که سریع ترین راه طلاق از طرف زن نیز هست زوجین با موافقت و رضایت یکدیگر اقدام به گرفتن حکم طلاق می کنند . مراحل این راه طلاق در 4 مرحله و به این صورت می باشد :

  1. یکی از طرفین درخواست طلاق را به دادگاه محل سکونت که در صلاحیت دادرسی است ، ارائه می دهد.
  2. دادگاه با احضار طرفین ، اظهارات طرفین را برسی می کند.
  3. پس از پی بردن به توافقی بودن طلاق، زن و شوهر را به انجام داوری و ارجاع می دهد. داوری امری است که در آن نزدیکان اقدام به ایجاد صلح و سازش می کنند.
  4. در نهایت پس از برسی گزارش داوری و مشاوره قاضی حکم  طلاق را صادر میکند. سپس باید به یکی از دفاتر ثبت مراجعه کنید تا صیغه طلاق جاری شود.

مشخصا تشریفات طلاقی که با رضایت و توافق طرفین باشد بسیار کم است و سریع ترین راه طلاق از طرف زن است. شایان توجه است که :

  • مدت زمان طلاقی که با توافق همراه باشد از یک هفته تا بیست روز متغیر است و نهایتا 40 روز طول می کشد. که نسبت به طلاق غیر توافقی شرایط آسان تری دارد و در مدت زمان کمتری صورت میگیرد.
  • در این نوع از طلاق بحث مهریه و سایر حقوق زن و همچنین بحث نیز میان زن و شوهر حل می شود .
  • شیوه ی رایجی که در این نوع طلاق صورت میگیرد این است که مرد به موجب از جانب زن به طلاق رضایت میدهد.
  • این برای فردی که مشکل مالی چندانی ندارد و به دنبال طلاق فوری و ارزان است سریع ترین راه طلاق از طرف زن و منطقی ترین آن محسوب می شود.

مزایا سریع ترین راه طلاق از طرف زن

ممکن است پاسخ به این سوال برای بسیاری از افراد لازم باشد. از آنجا که نمی دانند برای دریافت حکم طلاق خود باید از چه راهی اقدام کنند. معمولا برای پیگیری حکم جدایی ، سریع ترین راه طلاق از طرف زن وجود دارد و راهی که از طریق آن می توان به تمامی حقوق رسید ولی مدت زیادی را نسبتا طول می کشد. در این قسمت مزایا نوع اول را ذکر می کنیم :

1-دریافت حکم عدم سازش در سریع ترین زمان

از مزایا سریع ترین راه طلاق از طرف زن این است که احکم عدم سازش در سریع ترین زمان ممکن صادر می شود. برای طلاقی که با توافق و رضایت دیگران انجام می شود حداکثر تا 40 روز می توان حکم طلاق را دریافت نمود. شایان ذکر است اگر این طلاق از جانب پیگیری شود سریع تر نیز به نتیجه می رسد.

2-عدم نیاز به حضور طرفین

چه از طریق حق طلاق اقدام نمایید و چه با توافق با همسرتان اقدام به گرفتن حکم طلاق کنید نیاز به حضور شما نیست. فقط کافیست فردی را وکیل در دریافت حکم طلاق کنید و به دور از فضا متشنج دادگاه به راحتی حکم جدایی خود را دریافت نموده و ثبت نمایید. معمولا یکی از علت هایی که افراد سریع ترین راه طلاق از طرف زن را برای جدایی خود انتخاب می کنند همین عدم نیاز به حضور می باشد که مزایا فراوانی دارد.

3-آرامش و دوری از تنش

اما مهم ترین نکته ای که در سریع ترین راه طلاق از طرف زن وجود دارد ، آرامش روانی است. اگر تا کنون گذر شما به دادگاه افتاده است این موضوع را بهتر درک می کنید. پیگیری موضوعی همچون طلاق در دادگاه فضای بسیار پر تنشی را به همراه خواهد داشت که آرامش روحی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر حکم جدایی سریع دریافت شود طبیعتا این فشار روحی نیز زودتر از بین می رود. علاوه بر آن از آنجا که در سریع ترین راه طلاق از طرف زن می توان از طریق وکیل و بدون نیاز به حضور در دادگاه حکم را دریافت نمود ، آرامش شما نیز بهتر حفظ شده و از تنش کاملا دور خواهید ماند

4- عدم نیاز به به اثبات عدم سازش

درست است که گفته می شود دادگاه باید عدم سازش طرفین را مشاهده کند تا حکم را صادر کند ، اما تا کنون موردی وجود نداشته است که با وجود اصرار طرفین حکم صادر نشود. به همین علت توافق شما و همسرتان برای جدایی کافی خواهد بود و حکم صادر می شود. همچنین در حق طلاق که یکی دیگر از سریع ترین راه طلاق از طرف زن می باشد نیز به هیچ عنوان نیاز به اثبات هیچ موردی نیست.

اما در طلاق یک طرفه از جانب زن این موضوع کاملا بر عکس است. زن باید ثابت کند که در زندگی مشترک فعلی به عسر و حرج افتاده است و قادر به ادامه زندگی نیست. همچنین شرایطی که زن برای عسر و حرج بیان می کند باید هم از جانب قانون و هم از طرف عرف منطقی باشد. اثبات این موضوع گاهی بسیار سخت می شود و گاهی نیز دادگاه قانع نمی شود و حکم طلاق را صادر نمی کند.

5-قطعی بودن سریع ترین راه طلاق از طرف زن

مهم ترین مزیت این راه برای دریافت حکم طلاق ، قطعی بودن آن است. یعنی تا کنون موردی گزارش نشده است که از طریق راه های فوق حکم طلاق صادر نشده باشد مگر مواقعی که طرفین خود از جدایی پشیمان می شوند. شما در هر صورت در سریع ترین راه طلاق از طرف زن حکم جدایی را دریافت می کنید. این درحالی است که در طلاق بدون توافق این موضوع کاملا احتمالی است و ممکن است حکم طلاق برای شما صادر نشود.

معایب سریع ترین راه طلاق از طرف زن

تنها عیبی که می توان برای این راه طلاق در نظر گرفت ، صرف نظر از حقوق است. معمولا در میان توافقاتی که بین زن و مرد برای طلاق صورت می گیرد ، زن از حقوق خود می گذرد یا حق حضانت را به مرد می بخشد ، یا مهریه را دریافت نمی کند و … . به همین علت است که در این راه جدایی ممکن است برخی حقوق زن از دست برود. همچنین از آنجا که در وکالتنامه طلاق نیز تعیین شرایط آن با مرد است ، گاهی به ازای صرف نظر کردن از برخی حقوق ، حق طلاق به زن داده می شود. با این وجود اگر دریافت حکم جدایی مصر هستید سریع ترین راه طلاق از طرف زن ، مناسب ترین راه نیز می باشد .

هزینه سریع ترین راه طلاق از طرف زن

از آنجا که یحتمل جدایی از همسر ،شما را با مسائل مالی رو به رو میکند و از انجا که مسائل و مشکلات روحی شمارا به سمت سریع ترین راه طلاق از طرف زن سوق می دهد شما نیاز به انجام طلاق سریع و ارزان دارید. اگر خود به تنهایی قصد گرفتن این حکم را داشته باشید قطعا مدت زمان دریافت حکم طلاق بیشتر طول می کشد. اما شما با استفاده از وکیل مناسب می توانید در بهترین مسیر حرکت کنید.

وکیل شما میتواند در همه ی مراحل به نمایندگی از شما اقدام به انجام امور کند . وی حتی میتواند طلاق شما را بدون مشاوره انجام دهد که این مورد نیز زمان طلاق شما را تقلیل می دهید. البته که یحتمل اسم وکیل شما را به یاد حق الوکاله های سنگین می اندازد. اما سایت آوای وکیل به شما در یافتن وکیل طلاق مناسب یاری می رساند و شمارا هر چه سریع تر به اهداف مد نظرتان می رساند.

دکمه بازگشت به بالا