اقتصادیفعالان کسب و کار

افزایش 1 درصدی مالیات ارزش افزوده چه کسب و کارهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار میدهد؟

با اجرایی شدن افزایش 1 درصدی مالیات ارزش افزوده و رسیدن آن به 10 درصد، نگرانی های بسیاری در خصوص افزایش قیمت کالاها به خصوص کالاهای مصرفی و روزمره به وجود آمده است. در این بین کسب و کارهایی که به صورت مستقیم با مالیات ارزش افزوده در ارتباط هستند نیز بی نصیب از عواقب این افزایش نرخ نخواهند بود. در ادامه برخی از کسب و کارهای اینترنتی که مالیات ارزش افزوده بر روی قیمت کالاهای ارائه شده توسط آنها نیز تاثیر گذار است را به شما معرفی خواهیم نمود.

قیمت قطعات موبایل |مالیات

فروش گوشی و لوازم جانبی

یکی از اصلی ترین حوزه هایی که با مالیات های گوناگونی از جمله مالیات ارزش افزوده درگیر است حوزه فروش گوشی موبایل و لوازم جانبی آن است. وبسایت های مطرح بسیاری در این زمینه فعالیت دارند که از جمله آنها میتوان به دیجی کالا، کالاتیک، تکنولایف، الان بخریم و موبایل 140 اشاره نمود. با اجرایی شدن این طرح، این قبیل وبسایت ها نیز میبایست قیمت کالاهای خود را افزایش دهند که در نتیجه شاهد کاهش روز افزون فروش این قبیل کالاها در بازار خواهیم بود.

تعمیر گوشی موبایل

بسیاری از افراد در صورتی که نتوانند گوشی موبایل جدیدی خریداری کنند به فکر تعمیر آن خواهند افتاد، این در حالی است که مالیات ارزش افزوده ای که قرار است نرخ آن از سال 1403 افزایش یابد، بر روی قطعات موبایل نیز تاثیر گذار بوده و شاهد افزایش قیمت قطعات موبایل نیز خواهیم بود که همین امر هزینه تعمیر موبایل را نیز افزایش خواهد داد. از جمله کسب و کارهای اینترنتی که در این زمینه کاری مشمول این افزایش قیمت میشوند وب سایت سفیر، موبایل فون، شیراز پکن، امداد موبایل، جرمن پارت، پارس تل و ماکروتل هستند.

خدمات تور و گردشگری

چند سالی است که خرید تورهای گردشگری یک روزه و چند روزه بسیار داغ شده است و افراد ترجیح می دهند تا بجای اینکه با وسیله شخصی و انفرادی به سفر بروند و با چالش های این قبیل سفرها رو به رو شوند، در یک تور یک روزه یا چند روزه ثبت نام کنند و ضمن مرتفع سازی بسیاری از چالش ها همچون نبود وسیله نقلیه، نا آشنا بودن به مسیر، تنهایی و اقامت در مقصد، به صورت دسته جمعی یک روز شاد را در اکیپی که به وسیله تور جمع آوری شده اند سپری نمایند. این قبیل وبسایت های گردشگری نظیر الی گشت، لحظه آخر، علی بابا، بزن بریم سفر، سفر مارکت، اقامت 24 و لست سکند، از جمله وبسایت هایی هستند که قانون ارزش افزوده جدید در سال آینده قیمت تورهای ارائه شده توسط آنها را افزایش خواهد داد.

به نظر شما افزایش درصد میزان مالیات بر ارزش افزوده میتواند چاره ساز کسری بودجه دولت و سرمایه گذاری آن بر روی آبادانی کشور و افزایش سطح رفاه عمومی شود؟

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا