اقتصادیفعالان کسب و کار

چرا ساعت تلگرام با ساعت گوشی هماهنگ نیست؟

چگونه ساعت تلگرام را تنظیم کنیم؟

چگونه ساعت تلگرام را تنظیم کنیم، برای این کار ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی رفته و روی تاریخ و ساعت کلیک کنید و حالا گزینه Automatic time & date را انتخاب کرده و روی Use Network (شبکه اپراتور) قرار دهید و با فعال کردن گزینه Automatic time zone، آنجا دیگر جای نگرانی نیست و گوشی شما به طور دقیق و صحیح با اینترنت و شبکه تلفن همراه کشور همگام می شود.

شاید براتون اتفاق افتاده باشه که ساعت تلگرامتان اشتباه باشه و مثلا ساعت 9 پیام دادین در تلگرام شما ساعت 14 درج شود. این مشکل به خاطر تنظیم نبود قسمت زمان در تنظیمات گوشی شماست که باید آن را درست کنید. به تنظیمات گوشیتون مراجعه کنید و در بخش مربوط به تاریخ و زمان  گوشیتون قسمت مربوط به Automatic time&date و بر روی حالت Use Network یا حالت شبکه بزارین، همچنین با زدن تیک Automatic time zone ساعت شما با اینترنت و شبکه موبایل همراه کشورتون به طور دقیق تنظیم میشود. بعضی از برنامه های عبور از تحریم هم ممکن است ساعت گوشی شما را عوض کند.

تغییر ساعت پیام در تلگرام |تنظیم دستی ساعت تلگرام

راهکارهایی برای حل بلایی که تغییر ساعت ها سر موبایل ها آورد!

خبرگزاری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در واکنش به مشکلات به وجود آمده به دلیل عدم هماهنگی با سرورهای بین المللی برای ممانعت از تغییر ساعت رسمی کشور ، راهکاری ارائه کرده است. درحالی که چند نماینده مجلس از وزارت ارتباطات به دلیل عدم هماهنگی با این نهادها انتقاد کرده اند ، پیشنهاد ما تنظیم دستی ساعت گوشی هاست!

نور نیوز نوشت: در حالیکه قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد اما ساعت برخی دستگاه‌های آنلاین مثل تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۲۴ دیشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سالهای گذشته، به صورت خودکار یک‌ساعت به جلو کشیده شد.

برخی منابع، علت این مسئله را تنظیم بودن “تایم‌سرورهای جهانی” با تغییر ساعت در اول فروردین‌ماهِ هر سال در ایران و مطلع نبودن آن ها از لغو این تغییر اعلام کردند و برخی دیگر نیز در فضای مجازی دلایل تاییدنشده دیگری را برای این مشکل عنوان کرده‌اند.

اما علت هر چه باشد، فعلا مشکل پس از گذشت نزدیک به ۱۲ ساعت همچنان پابرجاست و تا زمانیکه گوشی‌های موبایل به قانون لغو تغییر ساعت تمکین کنند، کاربرانی که ساعت گوشی آن‌ها یک ساعت جلوتر را نشان می‌دهد، می‌توانند ساعت گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنند.

برای این منظور، بسته به مدل گوشی خود، باید به بخش تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید. یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی (Settings) به قسمت مدیریت عمومی (General management) و سپس به بخش تاریخ و ساعت (Date and time) بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان (Automatic date and time) را غیرفعال کنید و با ورود به بخش تنظیم ساعت (Set time)، ساعت گوشی خود را یک‌ساعت به عقب ببرید.

بدیهی است زمانی که مشکل تغییر ساعت گوشی‌های موبایل حل شد، بهتر است برای به هم نخوردن تنظیم دقیق ساعت گوشی خود مجددا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را در گوشی خود فعال کنید.

تنظیم تاریخ و ساعت گوشی اندروید، اپل و شیائومی

یکی از مواردی که کاربران گوشی موبایل این روزها با آن سر و کار دارند ساعت و تاریخ دقیق تلفن همراهشان است؛ به خصوص هنگام عقب و جلو کشیدن ساعت‌ها در اوایل و نیمه هر سال. بنابراین تنظیم تاریخ گوشی و به روز بودن آن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در گوشی های هوشمند باید به آن دقت کرد. برای اطلاع از نحوه تنظیم ساعت گوشی سامسونگ، اپل و شیائومی همراه ما باشید.

تنظیم ساعت گوشی سامسونگ

برای اینکه به تنظیم ساعت گوشی اندرویدی به صورت خودکار بپردازید، طبق گفته وب‌سایت رسمی سامسونگ لازم است مراحل بعدی را دنبال کنید. به تنظیمات گوشی سامسونگ بروید (آیکونی که مشابه علامت چرخ‌دنده است). این تنظیمات از چندین بخش در دسترس است. روی general management  یا مدیریت عمومی ضربه بزنید. روی Date and time ضربه زده تا منوی تنظیم ساعت گوشی برای شما باز شود.

از این قسمت بر روی Automatic date and time ضربه بزنید تا تنظیم ساعت گوشی شما به صورت خودکار انجام شود. تاریخ و زمانِ خودکار از اطلاعات ارائه شده توسط شبکه شما برای تنظیم تاریخ گوشی استفاده می‌کند. این یعنی که تلفن شما به طور خودکار تغییر می‌کند تا با زمان هر کشوری که در زمان اتصال تلفن همراه از آن بازدید می‌کنید مطابقت داشته باشد.

برای تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی سامسونگ به صورت دستی نیز به تنظیمات گوشی بروید. روی general management یا مدیریت عمومی ضربه بزنید. مانند تنظیم خودکار، روی Date and time ضربه زده تا منوی تنظیم ساعت گوشی برای شما باز شود. حال روی select time zone ضربه بزنید تا موقعیت زمانی شما نشان داده شود.

روی region یا منطقه ضربه بزنید. برای اینکه در ایران ساعت درستی داشته باشید، کشور ایران را پیدا کنید. حال به عقب برگردید و در منوی Date and time بمانید. روی set date ضربه بزنید تا تقویم میلادی برای شما نمایش داده شود. تاریخ میلادی امروز را انتخاب کنید. روی done ضربه بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

تنظیم ساعت گوشی اپل

اگر آیفون شما به دلایلی قادر به نمایش زمان صحیح به صورت خودکار نیست، ممکن است چاره‌ای جز تنظیم ساعت گوشی به صورت دستی نداشته باشید. به تنظیمات گوشی آیفون بروید. روی General و سپس روی Date & Time ضربه بزنید. گزینه Set manually  را خاموش کنید. روی time zone ضربه بزنید و منطقه زمانی مناسب را برای مکان خود وارد کنید.

روی Date & Time ضربه زده و سپس آن را به صورت دستی تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که اگر زمان و ساعت گوشی آیفون خود را به صورت دستی تنظیم کرده باشید، در صورت تغییر منطقه زمانی یا هنگام تغییر ساعت تابستانی (عقب کشیدن و جلو کشیدن فصلی ساعت)، باید آن را به صورت دستی تغییر دهید.

برای تنظیم ساعت گوشی آیفون به صورت خودکار، باید ابتدا وارد تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی آیفون شوید. برای این کار روی آیکون تنظیمات آیفون ضربه بزنید. به قسمت General بروید که در آن تنظیمات عمومی دستگاه شما قرار دارد. روی Date & Time ضربه بزنید تا به تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی آیفون وارد شوید. روی گزینه Set Automatically ضربه بزنید تا تنظیم ساعت گوشی به صورت خودکار انجام شود. اگر تنظیمات خودکار ساعت گوشی اپل شما اشتباه است و زمان دقیق را نشان نمی‌دهد، توجه داشته باشید که باید آخرین نسخه iOS روی گوشیتان نصب باشد.

تنظیم ساعت گوشی شیائومی

برای ورود به تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی شیائومی ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی بروید. در صفحه تنظیمات گوشی مقداری پایین بروید تا به گزینه Additional settings یا تنظیمات اضافی برسید. در این بخش اولین گزینه Date & Time است. روی آن ضربه بزنید.

گزینه اول Set time automatically یا تنظیم ساعت به صورت خودکار است. اگر روشن است روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود. پس از خاموش شدن این گزینه، دو گزینه دیگر در قسمت پایین آن پررنگ می‌شوند. گزینه Date  وگزینه Time که باید آن را طبق ساعت و تاریخ میلادی صحیح، تنظیم کرد.

برای تنظیم ساعت گوشی شیائومی به صورت خودکار، لازم است در مراحل بالا وقتی به گزینهSet time automatically رسیدید، اگر روشن است ان را با حال خود بگذارید. اما ممکن است این گزینه روی گوشی شما Use network provided time نیز باشد. روی آن ضربه بزنید.

در ادامه در صورت تمایل پایین‌تر روی گزینه Set time zone automatically تا به حالت روشن دربیاید. سپس Use location to set time zone  ضربه بزنید تا از طریق GPS گوشی، موقعیت زمانی شما تشخیص داده شود. دو مرحله آخر برای گوشی یا تبلت‌هایی که به اینترنت و شبکه دسترسی ندارند مناسب است تا هیچوقت موقعیت زمانی صحیح را از دست ندهند و مجبور به تنظیم دستی نباشید.

 

برگرفته شده از:

best youtube smm panel

smm panel services

دکمه بازگشت به بالا